Walesia käyneitä?

(Luettu 13611 kertaa)

HeidiMH

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Walesia käyneitä?
« Vastaus #20 : 21.04.2012, 02:06:23 »
mä oon nyt kuula ihan hukassa. Pakko olis Birminghamista päästä walesiin, mutta en tiedä yhtään että minne! Onko kellään mitään sanottavaa Barmouth nimisestä paikasta? Kauheesti ei olis rahaakaan laittaa matkaan, joten nyt olis hyvät neuvot kalliit.

choucroute

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #21 : 03.05.2012, 18:41:20 »
Barmouthista en tiedä mitään, mutta jos semmoista kivaa merenrantakaupunkia etsii niin itse voisin suositella vaikka Borthia tai sitten ihan pohjois-Walesin Llandudnoa. Borthissa on mahtavat pitkät hiekkarannat (mutta ei sitten paljoa muuta) ja Llandudno taas on isompi ja enempi kaupunkimainen, semmonen 1800-luvun lopun - 1900-luvun alun rantalomakohde :)

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #22 : 07.10.2012, 12:17:48 »
Nyt olisi vinkit tervetulleita! Olen matkalla Dublinista Lontooseen, aikaa on valitettavasti pysähtyä Walesissa vain yhdeksi yöksi. Liikun julkisilla kulkupeleillä, yöpymisen olisi syytä olla edullista,  pidän historiasta ja arkeologiasta ja pienistä kylistä enemmän kuin suurista kaupungeista. Matka-ajankohta olisi muutaman päivän kuluttua. Missähän minun kannattaisi yöpyä?

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #23 : 07.10.2012, 14:45:10 »
Nyt olisi vinkit tervetulleita! Olen matkalla Dublinista Lontooseen, aikaa on valitettavasti pysähtyä Walesissa vain yhdeksi yöksi. Liikun julkisilla kulkupeleillä, yöpymisen olisi syytä olla edullista,  pidän historiasta ja arkeologiasta ja pienistä kylistä enemmän kuin suurista kaupungeista. Matka-ajankohta olisi muutaman päivän kuluttua. Missähän minun kannattaisi yöpyä?

Snowdonian alue on nättiä, mutta sinne tuskin kannattaa yhdeksi yöksi mennä, etenkin kun matkustaa julkisilla. Llandudno olisi sopivasti pohjoisen rautatien varrella ja on ihan vierailun arvoinen paikka jos haluaa kokea palan menneisyyttä laitureineen, pelihalleineen ja rantoineen.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 07.10.2012, 23:24:53 »
^^ St David's? UK:n pienin kaupunki, tunnelmallinen ja kaunis katedraali. tai jossain Brecon Beaconsilla; Snowdonia on liian kaukana yhden paivan kohteeksi, varsinkin julkisilla. Cardiff on tietty helppo kohde, ja ihan kiva kaupunki linnoituksineen.
She rides rollercoasters but never screams

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 11.10.2012, 13:56:41 »
Kiitos vinkeistä. Valitettavasti en nyt ehdi pysähtyä ollenkaan Walesissa mutta pistän vinkkinne korvantaakse seuraavaa käyntiä varten.

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #26 : 11.10.2012, 17:00:00 »
Kiitos vinkeistä. Valitettavasti en nyt ehdi pysähtyä ollenkaan Walesissa mutta pistän vinkkinne korvantaakse seuraavaa käyntiä varten.

Jos joskus tuonne päädyt, niin Snowdonia on ehdoton vierailukohde. Nihkeä julkisilla, joten mieluiten auto alle. Kun itse asuin noilla suunnilla autottomana, vuokrasin tarvittaessa pikkuauton autoliikkeestä.

edit: Autoliikkeestä, koska vuokraamot olivat ainakin silloin harvassa. Talous on alueella romahtanut, joten todennäköisesti vieläkin.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2012, 20:13:23 kirjoittanut pahakyy »

Zambba

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 10.03.2018, 11:57:36 »
Elokuussa tulisi näillä näkymin vietettyä 4 yötä Walesissa, näillä näkymin Caernarfonissa. Ajattelin tulla Lontoosta Bangoriin junalla ja poistua Pwllhelistä Birminghamin suuntaan. Ilmeisesti tuolta pääsee tekemään päiväreissuja lähiseudulle (Snowdonia ja Anglesey?), pienellä suunnittelulla jopa julkisilla. Ainakin Snowdonin huipulla olisi kiva käydä, toki mahdollisimman iso osa matkasta kävellen. Olisiko aiemmin kirjoittaneilla jotain vinkkejä tai huomioitavaa?

Suunnaton

• Aloittelija
    • Profiili
    • Suunnaton-matkablogi
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : 11.03.2018, 15:36:26 »
Ehkä olitkin nämä jo selvittänyt, mutta Snowdoniassa näyttää kulkevan busseja eri kohteiden välillä. Uskoakseni pysähtyvät useallakin Snowdonin vaellusreitin lähtöpaikalla. Ainakin Miners Trackin päätepisteessä bussi kävi pyörähtämässä. Sen tarkemmin en bussilinjoihin perehtynyt, kun liikuin itse Snowdoniassa autolla.

Zambba

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 11.03.2018, 19:40:13 »
Google Mapsin perusteella tosiaan Snowdonian puolella näyttäisi menevän muutama bussi päivässä, joten reissun huipulle voisi aloittaa sellaisella. Rhyd-dussa on Mapsin mukaan myös pubi, joten paluukyydin odottelukaan ei olisi ihan katastrofi. Mapsista ei taas löydy keskikesällä tiheästi kulkevat perinnerautatiet, joiden lippuhinnat tosin ovat kymmeniä puntia. Angleseyn kiertelyyn taas voisi pyörä olla ihan näppärä, jos löytää vuokralle jonkin mummopyörää ergonomisemman välineen.

Auto tulisi vähän kalliiksi yksin matkustavalle, vuokraamot ovat vähän syrjässä ja onpa vielä se vääränpuoleisuuskin...  :-\