Äänestys

Onko sinulla lemmikkiä?

Kyllä, se matkaa aina mukanani
8 (2.7%)
Kyllä, mutta reissailun ajaksi jätän sen kaverille, vanhemmille tms.
130 (44.4%)
Kyllä, mutta en matkustele, joten sen pidossa ei ole ongelmia
4 (1.4%)
Ei, mutta aion hankkia jossain vaiheessa
78 (26.6%)
Ei, eikä tule olemaankaan
58 (19.8%)
Olisi, jos en olisi allerginen/jos puolisoni suostuisi hankkimaan jne.
15 (5.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 285

Äänestys päättynyt: 22.03.2005, 17:58:52

Onko sinulla lemmikkiä?

(Luettu 48492 kertaa)

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #100 : 08.02.2007, 21:23:57 »
Lainaus käyttäjältä: "psycho"
Tata ketjua lukiessa tulee outo, vieraantunut olo. Siksipa on sitakin ilahduttavampaa loytaa hengenheimolainen yllattavalta taholta.

Mukava kuulla.

Laajempaan teoreettiseen ajatteluun kykenemättömänä kumileimasinvirkamiehenä löysin kuitenkin joitain harmaan sävyjä myös muista sanapareista. Taivaan ja helvetin välillä on kiirastuli, elukan ja matkustamisen väliltä löytyy toistaiseksi keksimätön termi, joka tarkoittaa: voi matkustaa enintään pitkän viikonlopun, jona aikana kilttiä elukkaa suostuu jopa anoppi hoitamaan.

Koiranpennun selkään pitäisi muuten kiinnittää varoitusteksti: Pieni koiranpentu saattaa vahingoittaa omaisuuttasi ja aiheuttaa allergisia oireita.

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #101 : 08.02.2007, 23:34:21 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"

Koiranpennun selkään pitäisi muuten kiinnittää varoitusteksti: Pieni koiranpentu saattaa vahingoittaa omaisuuttasi ja aiheuttaa allergisia oireita.

Tai voisi laittaa myös tekstin, jossa kerrotaan että lemmikki todennäköisesti parantaa elämäsi laatua huomattavan paljon :)

Pörriäinen

• Reissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #102 : 08.02.2007, 23:37:32 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"

Loistava idea! Miksi kukaan ei ole vielä keksinyt tätä? Sama homma kissanpennuille. Vähenisiköhän kodittomien eläinten määrä?  :lol:
Ihme muuten että kuukaan (vai onko?) ei vielä ole haastanut ketään oikeuteen kun myytävässä "tuotteessa" (jona eläin ainakin Suomen lain mukaan nähdään) ei ole tällaisia varoituksia! Mistä me voitiin tietää...

Mutta, joo löytyypi kaksi kisulia. Mutta me nyt ei niin kamalasti matkata ja sitten kun matkataan niin pitää vaan pestata joku eläinrakas kaveri hommiin. Eläimet on kuitenkin mun elämässä ykkösiä. Jos ei löydy kunnollista hoitajaa niin sitten ei matkustella. Eikä voisi kuvitellakkaan mitään monen kuukauden reissuja. Ja meitä on onneksi kaksi tässä taloudessa, että kun vaan toinen matkaan niin toinen hoitaa kisut.

Tua

• Tosireissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #103 : 09.02.2007, 09:43:07 »
En ole ikinä omistanut lemmikkiä enkä tule omistamaankaan. En oikein pidä elikoista :/
re you suggesting coconuts migrate?

albergina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #104 : 09.02.2007, 15:03:40 »
Lapsuudenkodissa oli ihana kissa ja sitä myöten on rakkaus kissoihin ylisuuri! Kuitenkin erittäin mukavasti perin(kö?) mummilta astman ja allergit, joten 14-vuotiaasta lähtien oon ihaillut kissoja vaan etäisyyden päästä  ja silittänytkin vaan lääkkeiden oton jälkeen. Niin harmi, NIIN harmi, haluisin ihan hirveästi ihanan kisulin, jota silittää ja kuulla sen kehräävän ja nukahtavan syliin :P  Elikkä ei ole elämiä (ja tähän sellainen välikommentti, että ottaisin vain kissan, jos voisin) ja ei varmaan tulekaan. Snif.  :cry:

Tullamore

• Aloittelija
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #105 : 18.04.2007, 23:30:08 »
Mulla on aina ollu kissa ja on tälläkin hetkellä. Mie niiiin tykkään miun neidistä. Marri-kissa on neljä vuotias ja luonnetta löytyy. osaa nimittäin osoittaa mieltään jos kokee itsensä kaltoin kohdelluksi.
Sisko tai kaverit käy kerran pari päivässä syöttämässä ja vähän silittelemässä, jos reissuun pääsen. Kissasta suostun luopumaan vasta jos tulisi lähdettyä ulkomaille pidemmäksi aikaa ja tietäisin että kissalle löytyisi omaa kotiani parempi. Nykyisen avomiehen allergiakaan ei saanut minua elikosta luopumaan sillä hän tulee toimeen kissan kanssa ilman lääkkeitä. onneksi.  :wink:
lä koskaan aliarvio tyhmien ihmisten vaikutusta suurissa ryhmissä.

klapti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #106 : 19.04.2007, 00:11:39 »
Täältä löytyy kolmekesäinen kani. :)
“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #107 : 19.04.2007, 08:34:56 »
Meillä olisi eläimiä, varmaankin koiria ja ehkä lintuja ja jyrsijöitä
1. JOS en olisi allerginen ja saisi astmaattista reaktiota jo vaikka hevosen kävellessä ohi.
2. JOS emme olisi näin pitkää päivää pois kotoa. Eilen olin pois kotoa 6:10 - 21:20 välisen ajan.
3. JOS emme harrastaisi moottoripyöräilyä (taas pitäisi koiran jäädä yksin kotia).
4. JOS emme matkustelisi niin paljoa.
5. JOS olisin kotirouva. Päätellessäni opintoja olin vuoden työttömänä. Siinä oltiin jo ihan hilkulla, että koira ois otettu, mutta silloinen asunto oli todella eläinepäystävällinen.
6. JOS en olisi niin eläinrakas, vaan ajattelisin enemmän itseäni, kuin eläintä.

Eläintä silti tekisi mieli ja ottaisin vaikkapa kilpikonnan, jos ei kohtia 2 ja 4, jotka johtavat kohtaan 6 :?

Ja kohdan 1 takia mulla on kohtalainen ongelma naapurustossa asustavien seitsemän kissan kanssa, jotka viihtyvät terassillamme ja etenkin puutarhatuolien tyynyillä erinomaisesti :x

No joo, vähän aiheen vierestä, mutta kun mieli tekisi, mutta vaan ei... Itse olen kasvanut kodissa, jossa oli aina vähintään kolme koiraa sekä pikkujyrsijöitä "lasten iloksi". Koiraharrastus oli (ja on) etenkin isän henki ja elämä.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #108 : 19.04.2007, 12:43:15 »
Alppikselle tiedoksi että kilpikonnat pärjää hyvin paljon pitempään itekseen kuin muut lemmikit. Erityisesti horrostavat lajit horroksen aikaan  :wink:

Olen silti hommannut hoitajan esim. parin viikon Skotlannin matkan ajaksi.  Tuolloin hoitaja kävi lähinnä vaan tsekkaamassa että kaikki on ookoo (valot olivat ajastimella ja ettei ne ole tuhonneet koko terraariotaan) ja antamassa ruokaa noin 2-4 päivän välein. Mutta tosiaan, konnulit olisivat varmaan pärjänneet keskenään jopa pidemmänkin aikaa.

Mutta kilpikonnat, kuten muutkin matelijat ovat enempi harraste-elukoita, ei sellaisen hankkimisella kyllä paijausviettiä poista :)
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Amalia

• Tosireissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #109 : 20.04.2007, 05:09:15 »
Haluaisin niin kovasti koiran. Ja kissan. Ja hevosen, lampaan ja vuohen... Mutta en tieda koska asetun niin kauaksi aloilleni, etta mitaan elainta voisin hankkia. Vanhempien luona on aivan ihana vekkuli Welsh corgi cardigan koiruli seka suloinen kissa. Voi kylla tulee rekkulia taas ikava kun ajatteleekin sita.
"I had ambition not only to go farther than anyone had been before but as far as it was possible for man to go" Captain James Cook 1770

allika

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #110 : 20.04.2007, 15:15:35 »
Pitkällisen harkinnan jälkeen otin hetken mielijohteesta koiran, pienen russelinpojun. Päivästä riippuen joko kaduttaa tai ei kaduta. Vapaus lähteä hetken mielijohteesta on menetetty, paljon iloa ja riemua arkipäivään saavutettu (kuten puhelinrasian uudelleen asennus koiran revittyä sen seinästä).

Vapaaehtoisia hoitajia on ilmoittautunut enemmän kuin laki sallii ja äitini soittelee minulle töihin kysellen "tarvisko koiraa hoitaa illalla, että pääset baariin..."

Reissuun pääsen, jos tarvii ja koirakin reissaa ilman mua näyttelyissä, joten saamme lomaa toisistamme tasapuolisesti. Mutta olen niin koiraihminen, että musta koira on vain ihana vaikka on päivän aikana syönyt tapetit seinistä...

tytteli86

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #111 : 11.06.2007, 00:02:29 »
Mulla ja poikaystävällä on pari hermeliinityttöä. Puput oli meidän loman ajan hyvässä hoidossa samassa eläinkaupassa, mistä ostettiinkin ne. Suhteellisen edullinenkin on tuo palvelu ja tietää ainakin, että lemmikit on hyvässä hoidossa koko loman ajan :)

pathi

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - pathipops@hotmail.com
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #112 : 11.06.2007, 08:56:11 »
Ikävuosina 11-18 majoitin huoneessani gerbiilejä, mutta pois kotoa muuttaessani en enää hankkinut uusia ja olen ollut lemmikitön muutaman vuoden. Polte hommata joku elukka on kova, mutta en ainakaan tässä elämänvaiheessa halua rajoittaa menojani hankkimalla lemmikin.

Nakeli

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #113 : 11.06.2007, 10:11:33 »
Kaksi kissaa löytyy, 10-vuotiaat tytöt. Äidille nakataan hoitoon reissujen ajaksi ja hyvin viihtyvät siellä.

sharona

• Aloittelija
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #114 : 11.06.2007, 12:05:44 »
Mulla on kaksi ihanaa karvakorvaa, eli koiraa. Vielä kaikenlisäksi jättikokoisia, toinen on podhalanski Iitu, ja toinen sellaisen ja leonbergin sekoitus Sulo (vasta 15vkoa vanha)..
Kaverit hoitelee, ja on ihan palkattu apulainenkin reissujen ajaksi. :)

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #115 : 11.06.2007, 16:20:04 »
Minulla oli muutaman paivan ajan outo okkomonkiainen teltassani,
muuten mukava pikku vekkuli, mutta karvaa lahti aivan karseesti.

Muita lemmikkeja ei sitten ole viime aikoina ollutkaan,
mikali hyonteisia ei lasketa ?

:?
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

dth

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://irc-galleria.net/view.php?nick=kutlied
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #116 : 13.06.2007, 00:25:14 »
Löytyy 2 kissaa ja 5 akvaariota (joista 1 ei vielä käytössä).
Kissoille on suht helppo löytää kaitsijat, mutta jotenkin akvaariot saa useimmat ihmiset ihan tolaltaan.. Vaikka on kuinka yksityiskohtaiset kirjalliset ohjeet ja ruuatkin valmiiksi pikkupurkkeihin annosteltuna, niin ei.
Eipä niissä muuta ole kun tarkistaa laitteiden toimivuuden ja ruokkii kalat, joskin se jälkimmäinenkään ei ole edes välttämätöntä. Ja ikinä en niin ihmeelliseen paikkaan ole reissannut ettei sielä kännykkä toimi jos jotain akuuttia hätää tulisi.

No kerran ollessani Kanadassa tuli sitten pieni vesivahinko akvaarion kanssa, mutta minkäs teet.  8)

Jos kuvia haluaa pälyillä, niin tosta www -nappulasta pääsee irc-galleriaani.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #117 : 13.06.2007, 01:23:43 »
Lemmikkini ovat ihaaana harmaa kissa ja ihaaaaana musta labradori mix.  Ollaan miehen kans molemmat elainrakkaita. Lapsuuden kodissa oli kissoja, mutta ne aina jotenkin katosivat. Nykyinen kissa on sisakissa. Joskus vien sen etupihalle hihnassa, hih, ruohoa rouskuttamaan.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

mortis mortis

• Tosireissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #118 : 13.06.2007, 13:13:53 »
Mulla on kolme maailman suloisinta kissanperkelettä.  :wink:

Niistä vanhin (Sirius) on ollut mun kanssa Ruotsissa, Saksassa, Kreikassa ja lukuisissa kotimaan kohteissa, se tykkää matkustaa, eikä edes ole hajottanut kovin montaa kuljetuskoppaa vielä raivopäissään. :D
Uusimmat perkeleenpennut (Merri&Pippin) on käyneet mun kanssa tasan mummolassa tuossa 150 kilometrin päässä, enkä mä jatkossakaan aio ottaa niitä muualle mukaan, sillä kolmen kissan kanssa on hieman vaikea matkustaa, jos ei ole omaa autoa käytössä.  :roll:
i]Jump in the cockpit and start up the engines
Remove all the wheelblocks, there's no time to waste
Gathering speed as we head down the runway
Gotta get airborne before it's too late[/i]

hann-

• Reissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #119 : 06.07.2007, 09:34:01 »
Kaksi koiraa, joille löytyy aina tarvittaessa hoitopaikka vanhempieni luota.