Äänestys

Onko sinulla lemmikkiä?

Kyllä, se matkaa aina mukanani
8 (2.7%)
Kyllä, mutta reissailun ajaksi jätän sen kaverille, vanhemmille tms.
130 (44.4%)
Kyllä, mutta en matkustele, joten sen pidossa ei ole ongelmia
4 (1.4%)
Ei, mutta aion hankkia jossain vaiheessa
78 (26.6%)
Ei, eikä tule olemaankaan
58 (19.8%)
Olisi, jos en olisi allerginen/jos puolisoni suostuisi hankkimaan jne.
15 (5.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 285

Äänestys päättynyt: 22.03.2005, 17:58:52

Onko sinulla lemmikkiä?

(Luettu 46451 kertaa)

Tuppatuur

• Tosireissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #80 : 06.05.2006, 00:38:13 »
Viivi-koira. Keski-ikäinen ja rodultaan Pitkäjärven norppa (on lihonnut ja luonnonlapsi eli sekarotuisten piskien rakkauden hedelmä).

streik

• Aloittelija
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #81 : 06.02.2007, 19:41:54 »
Täältä löytyy Ronja-koira, melkonen veijari. Tietysti koiran hoidon järjestäminen matkan ajaksi aiheuttaa vähän päänvaivaa, mutta tällä hetkellä asiat ovat sikäli hyvin, että vanhempani ovat aivan hulluna koiriin ja siksi esim. kesäisen reilireissuni ajaksi koiruus pääsee maalle heidän luokseen hengailemaan  :wink:

Jos joskus lähden pidemmäksi aikaa, vaikka muutamaksi kuukaudeksi pois, niin sitten pitää varmaankin sumplia jotenkin niin, että koira on osan aikaa hoitolassa ja osan vanhemmillani. Hoitolat ovat toki kalliita, mutta jos on varaa lähteä niin pitkäksi aikaa pois, niin kyllä raha saa sitten luvan riittää siihenkin.
Kyllä koira ja matkustaminen on ihania asioita ja molemmat saa sopimaan tähän elämään ihan hyvin!

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #82 : 06.02.2007, 19:58:00 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"

Minulla on nelivarvaskilpikonna (maakilpikonnalaji)

Hauskaa että joku kaivoi tämän ketjun esiin. Olin kirjoittanut tuon viime toukokuussa. Kilpisten määrä on aika lailla lisääntynyt- ensin kahdella aikuisella ja marraskuussa kuoriutuneella pikku sähisijällä :D  Nimet on Jasser, Golda, Indira ja Nelson. Poliittisen historian tuntijalle tehtävä ei ole kovin hankala selvittää keiden mukaan nimetty
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #83 : 06.02.2007, 21:18:03 »
Ei ole, eikä tule. En halua esteitä liikkumisilleni, toisinpäin: en halua tarjota eläimelle (varmaan koiralle) huonoa kotia. En ole myöskään suunnitellut kotiani sillä silmällä, että siellä joskus asustaisi kotieläin.

Pidän kyllä koirista, esim. naapureiden koiria rapsuttelen melkein päivittäin. Jos olisin enemmän koti-ihminen ja minulla olisi säännöllisen lyhyt työaika, Berninpaimenkoira sopisi hyvin luonteelleni ja olemukselleni; iso, laiska ja tarvittaessa kumeasti haukahtava uros sohvan jalkopäähän, mikäs siinä.

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #84 : 06.02.2007, 21:19:44 »
Minulla on Oili-kissa, joka asuu vanhempien luona. On niin arkaa sorttia, että sen mukaan ottaminen omaan kotiin olisi varmasti tuhonnut katin psyykkeen ja olisin löytänyt sen joku kerta roikkumasta Mizzonin patentoimista laitteesta :)

Mutta jonakin päivänä haluan kissan ja ehkä hevosen. Pitää tehdä valintoja, sillä jos sen hevosen hankkii, tulee matkat vähentymään. Enkä siis tiedä onko tämä oikeasti se mitä haluan. Tyydyn siis vuokraamaan Fabula-tammaa pari kertaa viikossa vailla sen suurempaa sitoutumista :)

scarlett

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sannn06@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #85 : 07.02.2007, 04:52:09 »
Mayrakoira loytyy, talla hetkella majailee vanhempien ja pikkuveljen riesana kotona Suomessa kun itse asun ulkomailla. Ja niin kauan saa siella elella kunnes palaan Suomeen, saan kunnon kampan ja opiskelut alulle, missa kestaa luultavasti viela 1,5 vuotta...

Ikava, sniff :cry:

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #86 : 07.02.2007, 09:29:15 »
Eipä löydy mitään. Pienempänä mulla oli Roope, sekarotunen aivan ihana piski joka jäi auton alle kaksi vuotiaana.  :cry: Se oli hirveän kova paikka.

Nyt oon sitten harmikseni huomannut, että minähän olen allerginen koirille! Kaikki "uudet" tapaamani koirat pistää kutittaa ja aivastelee, tosin koirat, jotka tunsin ennen allergiaani, eivät aiheuta reaktiota.

Joten nyt en voi kerrostalokämppään koiraa ottaa, vaan täytyy odottaa monia monia vuosia jos joskus hommaa omakotitalon ja pihan mihin sen koiran sitten ottaa. Itku.

Taidan hommata kohta puoliin pari gerbiiliä. Niitä mulla on ollut pienempänä ja toivottavasti ne ei aiheuta mitään allergisia reaktioita. Kyllä nää allergiat on sitten turhia!  :evil:
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #87 : 07.02.2007, 09:43:25 »
Eipä ole lemmikkiä. Yksi ratkaiseva syy on varmuudella allergiani, mutta epäilen myös, että elämäntilanteeni (sinkku, kiireinen elämä) estäisi sellaisen hankinnan. Mukavia otuksiahan nuo eläimet silti ovat.
ee

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #88 : 07.02.2007, 10:31:59 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
En halua esteitä liikkumisilleni, toisinpäin: en halua tarjota eläimelle (varmaan koiralle) huonoa kotia.

Sama juttu. Haluaisin kyllä kovasti koiran, mutta se ei olisi ollenkaan reilua, joutuisi olemaan aivan liikaa yksin. Ja sitäpaitsi sitouttaisi minut seuraavaksi ~10 vuodeksi. Koirakuumeeseen käyn aina silloin tällöin halailemassa vanhempien ikäloppua koiraa. Dementoitunut vanhus, joka tuskin näkee enää ensi joulua...
"Olen idealisti. En tiedä mihin menen, mutta olen matkalla."

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #89 : 07.02.2007, 10:54:28 »
Eipa ole lemmikkeja, liian vaikea reissata isomman otuksen kanssa.
Tuskin loytyisi edes vastuuta riittavasti koirankaan pitamiseen,
vaikka muuten koirista paljon pidankin. Enemman kuin monista
ihmisista. Joitakin kirppuja saattaa roikkua mukana matkassa,
en ole tarkistanut viime aikoina.

Lapsena minulla oli koira, sekarotuinen saksanpaimenkoiran
tapainen, mutta teki itsemurhan kuristautumalla kettinkiinsa.
Noihin aikoihin tuli Suomeen laki, joka kielsi koirien pitamisen
vapaana taajama-alueella, oli vapauteen tottuneen elikon
liian vaikea totuttautua elamaan ketju kaulassa...

Tai sitten oli vain avoin virtaspytty liian lahella koirankoppia.
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #90 : 07.02.2007, 10:59:14 »
3 leopardigekkoa. Ihanteellisia lemmikkejä reissaajalle (ja laiskalle) - syövät pari kertaa viikossa, kuka tahansa kaverisi osaa hoitaa niitä kukkien kastelun lomassa abt. samalla vaivalla, eivät vaadi juuri huomiota mutta ovat kiehtovaa katseltavaa (silloin harvoin kun vaivautuvat liikkumaan).

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #91 : 07.02.2007, 11:00:19 »
Meilla on kissa .. se vaan muutti meille asumaan, oli kai jonkun naapurin kissa sita ennen. Mikas siina, hyvatapainen ja kaunis nuori kissaneito.
Tosin kun muutetaan pois tasta maasta se jaa kamppiksien kanssa (joista yksi aikoo vieda sen aikanaan Saksaan) koska karanteenit sinne minne muutetaan on epainhimilliset elaimille.
Mutta tarkoitus on hankkia myos omia siella sitten .. eli varmaan aluksi 2 kisulia.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

Mizzoni

• Vieras
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #92 : 07.02.2007, 11:56:58 »
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"

Lapsena minulla oli koira, sekarotuinen saksanpaimenkoiran
tapainen, mutta teki itsemurhan kuristautumalla kettinkiinsa.
Noihin aikoihin tuli Suomeen laki, joka kielsi koirien pitamisen
vapaana taajama-alueella, oli vapauteen tottuneen elikon
liian vaikea totuttautua elamaan ketju kaulassa...

Otan osaa. Varsin vertauskuvallista - kun vakaa "tilintarkastajanelämä" kampittaa kulkurin, voi kuristautumisvietti kasvaa.

Lemmikkejä ei ole, mutta haaveissa siintelee se kosteasilmäinen ja lempeä kultainen noutaja. Tai vaikka cockerspanieli. Tai mäyräkoira. No joku taputeltava kuitenkin, sitten kun löydän sen täydellisen aloilleenasettumispaikan eikä tarvitse muutella ja reissailla niin usein.

riinuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #93 : 07.02.2007, 12:04:02 »
Koira; lomailee koirahoitolassa omien lomieni ajan.
quot;Ei lintu liian korkealle lennä, jos se lentää omilla siivillään".
-William Blake-

rnon

• Reissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #94 : 07.02.2007, 13:42:57 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"
Nimet on Jasser, Golda, Indira ja Nelson. Poliittisen historian tuntijalle tehtävä ei ole kovin hankala selvittää keiden mukaan nimetty

Muut selviä, mutta Golda.. Golda Meir?

Meidän taloudessa ei lemmikkejä ole, eivät kerrostaloon ja elämänrytmiin sopisikaan. Miehen vanhemmilla on koira, meillä kotona taas ei ole koskaan ollut kuin siskon käärme ja jonkinmoinen kotilo. Jos jokin lemmikki joskus hankitaan, niin yksi mahdollisuus olisi pieni ja söpö toy-villakoira.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #95 : 07.02.2007, 13:54:30 »
Lainaus käyttäjältä: "rnon"
Muut selviä, mutta Golda.. Golda Meir?

Jep. Sama tyyppi.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Blanche-Neige

• Vieras
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #96 : 07.02.2007, 18:51:15 »
Ei ole enää...  :(  

Koira tuli taloon, kun olin 6-vuotias. Jouduin allekirjoittamaan isän tekemän lapun, jossa lupaan viedä sitä lenkille säännöllisesti jne. :) Olin jo kerjännyt koiraa varmaan parin vuoden ajan, joten ruinaus kannatti!

Koirani kuoli 4 vuotta sitten, ja vasta nyt kuluu päiviä, jolloin en mieti häntä lainkaan. Ehkä nyt olisin valmis hankkimaan uuden koiran, mutta tämä kaupunkiympäristö ei ole mikään paras mahdollinen. Kyllä me vielä hankitaan jossain vaiheessa. Sitä odottaessa toimitaan vanhempien koirien varahoitajina :)

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #97 : 07.02.2007, 20:37:19 »
Ei oo mutta haluaisin hoikan ja salaperäisen kissan.
walk on

Sale

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #98 : 08.02.2007, 03:44:10 »
Ei löydy omasta kämpästä, mutta aina kun menen kotiin Suomeen, siellä äipän luona löytyy kaksi aivan mahtavaa, täydellistä ja fiksua kultaista noutajaa. Samaa perhettä siis ja aina maailman parasta seuraa. Terveisiä Tuiskulle ja Viimalle.

Parasta on kun menen Suomeen, ne ovat aina kentällä vastassa ja kyllä nousee aina aika meteli kun näkevät minut.

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #99 : 08.02.2007, 05:20:44 »
Tata ketjua lukiessa tulee outo, vieraantunut olo. Siksipa on sitakin ilahduttavampaa loytaa hengenheimolainen yllattavalta taholta:

Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
Ei ole, eikä tule. En halua esteitä liikkumisilleni, toisinpäin: en halua tarjota eläimelle (varmaan koiralle) huonoa kotia. En ole myöskään suunnitellut kotiani sillä silmällä, että siellä joskus asustaisi kotieläin.

Sanaparileikki:

vapaus - vankeus
helvetti - taivas
matkustaminen - elukka
vapaus - elukka
musta - valkoinen

Minulle nama ovat asioita, joista voit valita toisen, tai toisen, mutta et molempia. Tosin, viimeisesta voit tehda kompromissin, jolloin lopputuloksena on harmaa.