Äänestys

Onko sinulla lemmikkiä?

Kyllä, se matkaa aina mukanani
8 (2.7%)
Kyllä, mutta reissailun ajaksi jätän sen kaverille, vanhemmille tms.
130 (44.4%)
Kyllä, mutta en matkustele, joten sen pidossa ei ole ongelmia
4 (1.4%)
Ei, mutta aion hankkia jossain vaiheessa
78 (26.6%)
Ei, eikä tule olemaankaan
58 (19.8%)
Olisi, jos en olisi allerginen/jos puolisoni suostuisi hankkimaan jne.
15 (5.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 285

Äänestys päättynyt: 22.03.2005, 17:58:52

Onko sinulla lemmikkiä?

(Luettu 46516 kertaa)

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #120 : 06.07.2007, 11:00:13 »
Ainiin, on mullakin Retu. 4kk vanha beaglen ja cockerin sekoitus.

Meidän rakkaus.
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #121 : 06.07.2007, 12:21:04 »
Kissa, ei tosin alunpitäen mun, vaan olemme parisuhteen myötä sopeutuneet yhteen tuon kehrääjäkoneen kanssa. Kolmikymppisenä mulla voisi olla myös koira, mahdollisesti lappari. Hmmm.. tottuisikohan tuo kissaherra koiraan ? :?

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #122 : 06.07.2007, 18:32:22 »
Ei ole lemmikkia ei, mutta pari viikkoa sitten unessa sain ajatuksen eraasta lemmikista, eika tama haave ole jattanyt rauhaan.

Olen paattanyt hankkia lemmikikseni Pissa-Liisan, joita kansanomaisesti pissiksiksi kutsutaan. Kaikki tietanevat lajityypin, taman ruumiinrakenteelta 15-22v tyttoa muistuttavan alipukeuvan mutta usein ylipainoisen nisakkaan. Ihmisista nama eroavat myos siina, etta pissikset ovat laumaelaimia - ne liikkuvat suurissa parvissa ostoskeskusten ymparilla tai muuten vain porraavat korttelia ympari satoja kertoja paivassa. Pissikset kayttavat kommuniointiin kielta, joka yllattavasti muistuttaa intonaation ja rakenteen puolesta ihmiskielia, tyyliin "Onx mun meigit levinny". Vaikka tiede ei ole pystynyt selvittamaan pissiskielen dialogia, uskon vakaasti etta huolellisella harjoittelulla pissis ja ihminen pystyvat kommunikoimaan keskenaan.

Olen kaynyt useammassakin lemmikkielainkaupassa, mutta toistaikseksi saalis on ollut laiha. Hymahtelevat vain ja pissiksen sijaan ovat suositelleen koiraa, kissaa, liskoa, kuka mitakin. Mutta en mina mitaan naista elukoista halua, vaan aidon pissiksen. Tietaako kukaan kuka nama keskustassa porraavat pissikset omistaa? kenen kanssa pitaisi kauppoja alkaa hieroa?

Muutenkin pissisten kayttaytymisesta ymmartavien ihmisen kommentit kiinnostaa. Voiko yksittaista pissista ylipaataan ottaa lemmikkielaimeksi niiden laumasieluisuudesta johtuen. Tuleeko pissis vakisin onnettomaksi, jos silla ei ole lajitovereiden seuraa. Tuleeko minun hankkia siten useampi pissis? Itsekaasta perspektiivista huolettaa myos se, mita pissiksille tapahtuu. Onko kukaan nahtyt iakkaampaa pissista? Nayttaa silta, etta kun ne ulkoisesti alkavat muistuttaaa +20v tyttoa, ne vaan haviavat. Onko pissislajin elaman kiertokulku nain nopeaa. Nain jo etukateen harmittaa, etta jos ottaa pissiksen lemmikiksi ja siihen kiintyy, niin jo muutaman vuoden paasta se on poissa.

Mizzoni

• Vieras
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #123 : 06.07.2007, 20:13:13 »
Lainaus käyttäjältä: "psycho"
Olen paattanyt hankkia lemmikikseni Pissa-Liisan, joita kansanomaisesti pissiksiksi kutsutaan.  

Vain yksi kysymys: Miksi?

Yritä siinä sitten esim. kalsarikännätä kolmen euron meikit poskilla ällämmää polttelevan lissukkasi kanssa. Halvalla menee kotirauha. Suositeltava lemmikki, kuten spanieli tai kultakala, vain katselisi surumielisesti kosteilla silmillään laulaessasi epävireisesti "Albatrossi joka lepäämättä liitää se sinun sielusi on juuri kukaties taivaan sinessä sä saat vapaana sä kiitää lapsuustoverini vanha merimies", ja saattaisi jopa uikahdella sympatiansa osoituksena (paitsi se kultakala), mutta lissukan reaktioita en uskalla lähteä edes spekuloimaan.

Esimerkiksi koirilla sentään on usein havaittavissa edes jonkunlaista älyllistä toimintaa ja niille voi jopa opettaa temppuja, joilla ällistyttää naapurin kakea. Koiran hankinnasta seuraa myös lisäbonus: naisiin tekee usein hyvän vaikutuksen suloista hauvelia hoivaileva mies. Samaa ei voi sanoa pissilissua hoivailevasta miehestä. Ja onhan se kivaa kun ovella odottaa häntäänsä tai edes hampaitaan heilutteleva hauva tai kisuli, jonka kanssa voi käpertyä sohvan nurkkaan piiloon pahaa maailmaa. Sitä paitsi lemmikin silittely alentaa todistettavasti verenpainetta. Mutta silitäpä pisulia, niin jopa on nuorisopoliisi oven takana ja/tai lissu itkee Suomessa asuvalle kaverilleen (sinun laskuusi) puhelimessa miten toi ällö vanha äijä lääppii hyi **ttu hei venaa mä käyn yrjöös kun se juotti lämmintä Stella Artoisia **ttu.

Voiko yksittaista pissista ylipaataan ottaa lemmikkielaimeksi niiden laumasieluisuudesta johtuen.

Ei voi. Pissiksiä on syytä ottaa vähintään kaksi. Mikäli pelkää, että naaraat tappelevat keskenään kun niille sattuu yhtä aikaa juoksuaika tai kahdesta lissusta aiheutuu muita ylitsepääsemättömiä ongelmia (kylpyhuonevuorot), on vaihtoehtona ottaa pissilissun seuraksi pissilassi.

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #124 : 07.07.2007, 00:57:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Mizzoni"
paljon asiaa

Tilanne on kumminkin se, kuten tatakin ketjua lukiessa tulee selvaksi, etta lemmikkielaimen hankinta ei ole rationaalinen paatos. Sita ohjaavat muut kuin logiikan lait. Taten en osaa vastata kysymykseesi "miksi?"

Pidan haasteista?! Hankala keksia vaikeammin koulutettavaa lemmikkia. Uskon kylla etta koirankasvatusoppaat soveltuvat tahan varsin hyvin. Kaytetaanhan niita myos lasten kasvatukseen menestyksellisesti.

Ymmarran kylla, etta saan peraani pissistensuojeluviranomaiset. Mutta voiko siina olla mitaan pahaa, etta tarjoaa lemmikilleen kodin jossa se on onnellinen? Hyvan elaman.

Mizzoni

• Vieras
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #125 : 07.07.2007, 01:16:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mizzoni"
paljon asiaa

Hankala keksia vaikeammin koulutettavaa lemmikkia.

Jos kunnon haastetta halajaa, miten olisi suomalainen punaniska, kouluttamaton ja alkoholisoitunut yltiövasuri pitkäaikaistyötön? Se ei tosin ole ehkä yhtä söpö kuin Pisukka.

Mutta voiko siina olla mitaan pahaa, etta tarjoaa lemmikilleen kodin jossa se on onnellinen? Hyvan elaman.

Ei voi. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä vanha viisaus "kaunis ajatus ei aina riitä".

Ps. Täällä sataa edelleen, ja olen lisäksi flunssassa. Aina ei voi voittaa. Ja tuo Sannannaan hauva kyllä vetoaa vanhaan rytmihäiriöiseen sydämeeni paljon enemmän kuin ojassa Miss Sixty -farkut puolitangossa hulinoiva maailmannapapaitateini. (Makuasioista ei saisi kiistellä, mutta on se tosiasioista kiisteleminenkin aika tyhmää touhua.)

pasaati1

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #126 : 09.07.2007, 13:18:44 »
Raivo "töissä"

Lili leikkisänä.

lennox

• Tosireissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #127 : 09.07.2007, 18:40:03 »
Minulla on aina ollut joku lemmikki, eniten kissoja. Eläimiltä oppii, mitä on olla ihminen. Lajitoverini ovat minusta liian usein lähinnä hyvin yhteiskuntaan sopeutuneita sosiopaatteja.

Kapris

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - katri_tee@luukku.com
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #128 : 11.07.2007, 20:36:21 »
Mullakin on kissa. En pahemmin matkustellut neljä vuotta sitten, kun Vilma pentuna luokseni muutti, mutta elämäntilanne on sen jälkeen muuttunut aikas paljon.

Nykyään katin olemassaolo aiheuttaa melkoista syyllisyydentuntoa aina kun edes suunnittelen pitempää kuin muutaman päivän matkaa. Se on aina sopeutunut hyvin hoitopaikkoihin, hoitajaa ei ole ikinä ollut vaikea löytää ja aina Vilma ottaa mut ystävällisesti takaisin tassunsa alle muutaman kuukauden eron jälkeen. Ei siinä vain tunne itseään järin hyväksi ihmiseksi, kun yrittää kerran vuodessa livetä pariksi kuukaudeksi vastuusta jonka on täysin tietoisesti ottanut... Varsinkin kun nyt haaveilen jo pitempiaikaisesta asumisesta ulkomailla  :cry:

niittaaja

• Aloittelija
    • Profiili
Kauanko kestää?
« Vastaus #129 : 12.07.2007, 13:24:21 »

Onko kellään lemmikkiä jota on kohdeltu kaltoin?
minulla on koira jota kohdeltiin kaltoin.
Kuinka kauan lemmikillä menee ennen kuin se oppii luottamaan vieraisiin joita tulee kylään? Minulla on ongelma että vieraat pelkäävät koiraa. :?:

Ceki

• Tosireissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #130 : 12.07.2007, 19:23:29 »
Mulla on koira ja kani. Koira on Suomen kiertueilla ollut mukana, mutta muuten sitten tuttujen luokse hoivaan, kuten kanikin.

lauhde

• Aloittelija
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #131 : 13.07.2007, 07:12:06 »
Tommonen übersöde dobberinarttu, 4-v, tuosta löytyy tuhisemasta, onneksi pikkuveljeni on päässyt häntä hoitamaan silloin kun olen itse muualla :)

En kuitenkaan ole mitään hirmupitkiä matkusteluja harrastanut, tuleva Berliinin keikka on pisin tähän mennessä (9 päivää), täytyy myöntää että hieman pahalta tuntuu, mutta uskon että koira on hyvässä huomassa.. <3

-Niida-

• Reissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #132 : 19.07.2007, 11:05:59 »
Mulla on maailman sulosimmat elukat.
15-vuotias irlanninsetteri narttu, jonka päivät ovat ikävä kyllä vähenemään päin. ( Todella suuri kasvain suussa). Eläinrääkkääjäksi en ala, joten kun loppuu ruokahalut ja silmistä huomaa elämänilon vähentyneen lähtee hän kohti koirien taivasta  :cry:
Toinen on suokkiruunani, joka on myös jo kunnioitettavassa 22-vuoden iässä ja asustelee mukavasti vantaalla. Josu oli eläinrääkätty, ennen kuin tuli mulle. (ollut 9 vuotta). Kävin katsomassa sitä, enkä ennen ollut nähnyt laihempaa/huonokuntoisempaa elukkaa. Taisi silloin olla enemmänkin sääli ostos, mutta päivääkään en ole katunut. Sain hyvän kaverin, joka on valloittanut kaikkien sydämen.. ja mitenkään ei auta asiaa, että se näyttää aasilta isoine päineen ja lyhyine jalkoineen, mahaakin löytyy, joten tässä nyt odotellaan milloin se varsoo heinäpaalin (jätkä kun on pulska  :D ). Jollain ihmisillä kun ei tunnu olevan mitään väliä miten eläimiä kohtelee. Hevosellani meni 2 vuotta ennenkuin oppi luottamaan taas ihmiseen ja voin vaan sanoa, ettei ollut mikään helppo homma. Tällä hetkellä vaan tuntuu hiton vaikealta löytää luotettavaa/vastuuntuntoista hoitajaa..
just just-

mil8zi

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #133 : 19.07.2007, 11:10:50 »
allergia vaivaa, mutta muutamat koirarodut ei ole niin pahoja kuin muut. esim. espanjan vesikoira olisi ihan ok vaihtoehto. kissasta tulee suurin piirtein kuolema, joten se ei tule kysymykseenkään. pidän tosin koirista muutenkin enemmän  :)
Älä meinaa vaan mene ja tee.

pennylane

• Tosireissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #134 : 21.07.2007, 20:51:58 »
^ Samoilla linjoilla. Koirille olen jonkin verran allerginen, kissaa jos katsonkin niin alkaa allerigiaoireet pukata päälle. Koira meillä olis jo, jos en olisi allerginen. Mä myös pidän koirista enemmän, johtunee varmaan kun olen aina ollut mahdottoman allerginen kissoille niin ei oo saanu mahdollisuutta tutustua ja kiintyä niihin.

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #135 : 21.07.2007, 23:39:38 »
Voi ihana, että osaa olla söpö Sannannaan pentu!  :D

Lemmikkiä ei ole, mutta sellaisen ihan mielellään hankkisin, jos olisi säännöllisempi elämä...
Vehnäterrieriä olen haaveillut...  :)
Krooninen euforia ¤ Ladurée

astaelina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #136 : 22.07.2007, 11:28:17 »
Lainaus käyttäjältä: "sannannaa"
Ainiin, on mullakin Retu. 4kk vanha beaglen ja cockerin sekoitus.

Retu on kyllä ihana!

Mulla ei ole lemmikkiä, mutta asia tulee muuttumaan parin vuoden sisällä. Lapsuudenkodissani on aina ollut koiria, joten elämä ilman karvakuonoa tuntuu jotenkin tyhjältä. Koira, todennäköisesti suursnautseri, vehnäterrieri tai bokseri, tulee siis elämäni iloksi heti kun opinnot on suoritettu loppuun. En näe matkustelua ja lemmikkiä toisiaan poissulkeviksi (paitsi tietysti jos reissaa 11 kk vuodessa tms) ja minulla on ainakin tiedossa jo monta luotettavaa koiran hoitajaa tulevien matkojen ajaksi.  :)

AdaSxn

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #137 : 22.07.2007, 22:54:35 »
Burmankissani asuu vanhempieni luona. Se jäi sinne, kun muutin opiskelemaan. Kärsimystä minulle, mutta johan se oli jo silloin koko perheen kissa. Ja parempi sen oli olla siellä kuin pienessä opiskelijaluukussa.

Miehellä ja minulla on laumallinen malawiahvenia. Pärjäävät kepeästi pari viikkoa ilman hoitoa, mutta yleensä sisko käy kuitenkin katsomassa niiden perään.

Koirasta haaveilen, mutta se on sitten varmaan lapsiperheen juttu, kun on muutenkin säännöllinen elämänrytmi. Ei edes ne ulkomaanmatkat vaan sekin, että pitäisi olla kotona tiettyyn aikaan tai edes aikavälein. Ei ole ihan vielä meidän juttu.

jaffariini

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - jaffariin@hotmail.com
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #138 : 23.07.2007, 10:11:30 »
Kaksi ihanaa mainecoon kissaa löytyy, tosin asustelevat vanhempieni luona elämäntilanteen ja osittain myös tilan puutteen vuoksi. Joten matkustelun suhteen ei siinä mielessä ole ongelmaa, koska kissat ovat taatusti hyvissä käsissä.
Harmittaa vain se kun näkee pikku (lähemmäs 6 kiloisia) söpöläisä niin harvoin, kun vanhemmat asuvat eri paikkakunnalla. Toisinaan on myös huono omatunto kun omat lemmikit on vanhemmilleen sysännyt. Ja sitten tulee varmaan äidille paha mieli jos joskus veisinkin kissat mukanani, tainnut niihin jo sen verran kiintyä.

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #139 : 23.07.2007, 14:29:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Nalle Nallukainen"
Vuoden päästä mulla on koira!  :D

Oi että mä olen niin iloinen, kun puoliskokin tajusi, että minun elämä ilman koiraa ei ole oikeata elämää. Kunhan vuoden päästä palaudumme maailmalta, meille tulee karvakorva!

Arvatkaas onko meillä sitä karvakorvaa vieläkään? No ei  :(

Ollaan vielä siinä samassa tilanteessa kuin kaksi vuotta sitten, ollaan vieläkin maailmalla ja ei tiedetä missä tullaan olemaan vuoden kahden päästä. Haaveissa opiskelu ja vaihto, joten ei vissiin ole vielä koiran aika.....