Äänestys

Onko sinulla lemmikkiä?

Kyllä, se matkaa aina mukanani
8 (2.7%)
Kyllä, mutta reissailun ajaksi jätän sen kaverille, vanhemmille tms.
130 (44.4%)
Kyllä, mutta en matkustele, joten sen pidossa ei ole ongelmia
4 (1.4%)
Ei, mutta aion hankkia jossain vaiheessa
78 (26.6%)
Ei, eikä tule olemaankaan
58 (19.8%)
Olisi, jos en olisi allerginen/jos puolisoni suostuisi hankkimaan jne.
15 (5.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 285

Äänestys päättynyt: 22.03.2005, 17:58:52

Onko sinulla lemmikkiä?

(Luettu 45289 kertaa)

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #160 : 22.11.2007, 01:46:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Strange Little Girl"
Mutta kun Diokenes ei ole Suomessa, vaan sellaisessa kehitysmaassa missä kissojen turvakoti on tuntematon käsite  :D

Vai kehitysmaassa, mitä sinä taas horajat tyttöpieni.
Tanskassa on hyvin asiat kodittomilla kissapoloillakin
sillä talvet ovat lauhat ja jyrsijää riittää popsittaviksi
karvaturreille. Täällä niitä riittääkin, kolmen aikuisen
villikissan lisäksi on nyt ilmaantunut tämä puolikesy
pentu.

Eilen oli jonkun hevonen karannut puutarhaan, eikä
ollut edes ensimmäinen kerta. Onkohan kodittomille
hevosille olemassa Yhdistystä ?

Kyllä maalla on mukavaa.

:D
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

Kapris

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - katri_tee@luukku.com
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #161 : 22.11.2007, 07:01:54 »
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"
Eilen oli jonkun hevonen karannut puutarhaan, eikä ollut edes ensimmäinen kerta.

Oliko se valkoinen? Sarvi otsassa? Tai siivet selässä? Onko ihan varma, ettet ole koristellut suklaakakkuasi tomusokerilla?

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #162 : 22.11.2007, 12:30:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Kapris"
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"
Eilen oli jonkun hevonen karannut puutarhaan, eikä ollut edes ensimmäinen kerta.

Oliko se valkoinen? Sarvi otsassa? Tai siivet selässä? Onko ihan varma, ettet ole koristellut suklaakakkuasi tomusokerilla?

Ei ollut, humma oli aivan aito reaalielämän ruskea ruohonrouskuttaja,
sopii hyvin takapihan satunnaiseen jengiin, sinne kanien ja peurojen
sekaan, koskaan ei tiedä kuka tulee seuraavaksi käymään.

Tomusokerille sanon kiitos ei, rajansa se on makean elämänkin kanssa.

:D
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

ar

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #163 : 07.04.2008, 13:02:59 »
Nuorempana oli lemmikki hiiri, mutta sitten se alko haiseen niin urealle, että myytii se kaverille ja se päästi sen vapautee.. :D

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #164 : 07.04.2008, 20:49:14 »
Onhan noita öttiäisiä ollut, koira, kaksi kissaa, akvaario, kanarianlintuja, gerbiilejä, marsuja, kääpiöhamstereita, hiiriä ja kani. Eipä sitä elämää osaisi ilman lemmikkejä kuvitellakaan.

lennukerttuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #165 : 07.04.2008, 22:45:37 »
Ei tällä hetkellä ole. Koira on ollut ja kissoja, undulaatteja (ihmettelen tätä koska yleensä en pidä linnuista, mutta ehkä tälläset lemmikkilinnut on erikseen). Oli meillä joskus hoidossa hevosiakin.

Silloin ihan pienenä pienenä kun tehtiin niin kutsuttu sukupolven (hienoa, en sanonut sukupuolen vaihdos vaikka yleensä vahingossa siitä puhunkin)  vaihdos isän kotipaikassa eli isä tuli viljelee maata ja isän isä ja äiti muuttivat siihen taloon missä oltiin siihen asti asuttu niin oli lehmiä ja lampaita, ne oli silloin meille lemmikkejä koska niistä ei oikeasti ollut meille mitään hyötyä koska niitä ei enää lympsetty (siis lehmiä) ja lampaitakaan ei keritty tai muuta. Muistaakseni. Ei ne enää kauaa meillä ollut kun isä keskitty viljelee perunaa, ohraa ja juurikasta. Myytiin tai niinkuin oon jälkeenpäin todennut että ehkä ne tapettiin tai vietiin teuraaks. Olin niin pieni silloin.

Ja inhottavaa kyllä maalaiselämän yksi "ihanuus" oli hiiret sisällä talossa. Yöks. Niitäkin voi siis jollain tapaa sanoa lemmikiksi kun ne oli niin fiksuja että kun niille laittoi hiiren loukun ja siihen juustoa niin ne nappas vaan sen juuston siitä eivätkä jääneet kiinni. Niistä siis pidettiin huolta ja annettiin ruokaa.... Kerran sellainen "ihanuus" oli vessassa. Pelkäsin koko yön mennä vessaan kun ajattelin jos siellä kumminkin on sellainen vielä. Sanoin kerran että jos ne tulee yläkertaan niin meikäläinen muuttaa heti pois, olin silloin melkoisen nuori vielä.
I live in my own little world... but no worries they know me here.

Sakura

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #166 : 14.06.2008, 06:14:27 »
Minulla on 2 kissaa, jotka asuvat vanhempieni luona sillä aviomieheni on hyvin allerginen kissoille  :'( Ja minä kun rakastan kissoja yli kaiken...

maisa112

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - maisa112@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #167 : 02.07.2008, 17:10:10 »
Koira löytyy kyllä, mutta asustelee vanhemmilla, on asustellut jo vuosikaudet ja eipä taitaisi Taavi sopeutua kerrostaloon enää  :(
Kovasti tekisi mieli partacollieta, mutta elämässä on tehtävä valintoja, ja tällä hetkellä se taitaa olla reissaaminen, tai edes se mahdollisuus. Niin hyvää hoitopaikkaa ei olekaan, että hyvällä omalla tunnolla voisi toisen jättää useiksi kuukausiksi matkasta..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you.

Alppimurmeli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #168 : 02.10.2008, 15:02:22 »
Meillä on mieheni kanssa kaksi cornish rex -kissaa. Ne on valittu sitä silmällä pitäen, että ne voi ottaa reissuun mukaan. Reippaasti ovat tytöt jo reissanneetkin ikäänsä nähden, varmaan enemmän kuin moni ihminen 8) Jos kissat kuitenkin jäävät kotiin, jää toinen meistä niitä hoitamaan. Jos taas matkustamme yhdessä jonnekin ilman kissoja, huolehtivat vanhempani niistä.

Jos joku kaipaa äärimmäisen sopeutuvaa, seurallista ja uteliasta lemmikkiä eikä osaa tehdä päätöstä kissan ja koiran välillä, suosittelen cornaria :-*

mistyli

• Himoreissaaja
  • "Tuhannen km:n taival alkaa yhdestä askeleesta"
    • Profiili
    • Matkailublogi: juttuja mm. Meksikosta, Guatemalasta, Belizestä, Tansaniasta, Kroatiasta, Keniasta sekä Thaimaan matkasta. Tulossa maalis-huhtikuussa 2013 reissu eteläiseen Afrikkaan.
« Vastaus #169 : 16.01.2009, 03:42:31 »
Kissatyttö löytyy  :) Noin 3,5-vuotias, täysin valkoinen, sinisilmäinen kaunotar. Matkustelee kanssani bussissa, autossa ja junassa, kun käyn vanhempieni ja sisarusteni luona. Bussi-/automatkoista ei oikein pidä (naukuu jonkin verran), mutta junassa ei yleensä inahdakaan vaan oleilee boxissaan nätisti.

Lisäksi koen vanhempieni luona asustavat kissat (2 kpl) omikseni. Olenhan asunut niiden kanssa saman katon alla noin 8 vuotta. Viimeiset 4 vuotta muualla, kun muutin kotoa pois.

-sissi-

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #170 : 16.01.2009, 09:44:15 »
On kaksi kissaa, jotka kyllä vähän rajoittavat matkailua.
Hoitajan hommaaminen ei olisi ongelma, mutta ne ressukat stressaantuvat niin kovasti meidän poissaolostamme, vaikka saavat olla kotona, missä anoppi käy useamman kerran päivässä niiden luona. Pisin aika, mitä olemme niiden hankkimisen jälkeen matkalla olleet, oli kaksi ja puoli viikkoa ja sen jälkeen meni kyllä pitkään, ennenkuin kissat pääsivät taas tasapainoon. Jo viikon matkakin saa ne pois tolaltaan.

Emme silti kokonaan ole matkailusta luopuneet, mutta kieltämättä pistää aina kaksi kertaa miettimään, ennen kuin matkan varaa. :-\

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #171 : 16.01.2009, 11:02:38 »
Lainaus käyttäjältä: PetraJii
Minulla on nelivarvaskilpikonna (maakilpikonnalaji)

Kilpisten määrä on aika lailla lisääntynyt- ensin kahdella aikuisella ja marraskuussa kuoriutuneella pikku sähisijällä :D  Nimet on Jasser, Golda, Indira ja Nelson. Poliittisen historian tuntijalle tehtävä ei ole kovin hankala selvittää keiden mukaan nimetty

Sittemmin tapahtunutta: Golda ja Indira muuttivat viime kesänä uuteen kotiin meidän muutettua pienempiin neliöihin. Jasser ja Nelson ovat yhä mulla. Lisäksi meille muutti vuosi sitten kikkarapäinen koirapoika.

t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #172 : 16.01.2009, 11:48:46 »
Pisin aika, mitä olemme niiden hankkimisen jälkeen matkalla olleet, oli kaksi ja puoli viikkoa ja sen jälkeen meni kyllä pitkään, ennenkuin kissat pääsivät taas tasapainoon. Jo viikon matkakin saa ne pois tolaltaan.
Milleen se näkyy? Siis se, että kissat ovat poissa tolaltaan?
Mulla jää taas kissat 2,5 viikoksi siten, että naapuri käy vähintään kerran päivässä katsomassa, ruokkimassa ja siivoilemassa vessaa. :)
Joskus toinen näistä mökötti ku olin ollu pois, mut ei enää, kun tuo toinen ryntää heti syliin, niin kai se toinen sitten haluaa osansa kanssa. ;D

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #173 : 16.01.2009, 12:45:42 »
Mulla on usempia myyriä, en ole selvillä tarkasta pääluvusta. Ne pyörii ulkona talon nurkissa. Olisiko kissaa kellään lainata?

-sissi-

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #174 : 16.01.2009, 13:26:49 »
Milleen se näkyy? Siis se, että kissat ovat poissa tolaltaan?
Mulla jää taas kissat 2,5 viikoksi siten, että naapuri käy vähintään kerran päivässä katsomassa, ruokkimassa ja siivoilemassa vessaa. :)
Joskus toinen näistä mökötti ku olin ollu pois, mut ei enää, kun tuo toinen ryntää heti syliin, niin kai se toinen sitten haluaa osansa kanssa. ;D
[/quote]

Meidän kissat on sisäkissoja, jotka ovat ulkoilleet vain tarhassa. Kerran kävi niin, että tarhan ulkopuolelle tuli vieras kissa. Meidän siskokset kun ei päässeet siihen käsiksi, niin kävivät paniikissa toistensa kimppuun. Sen jälkeen jouduttiin pitämään niitä erillään n. viikon verran (ovat siis aiemmin olleet kuin paita ja peppu), jonka jälkeen vasta onnistui pikku hiljaa totuttaminen takasin toisiinsa. Tilanne ei ole sen jälkeen täysin normalisoitunut missään vaiheessa, mutta sietävät kuitenkin taas toisiaan sen verran että yhteiselo onnistuu.

Se poissa tolaltaan olo näkyy niin, että meidän reissujen aikana / jälkeen on kumminkin menty aina takapakkia. Kesällä oltiin se 2 1/2 viikkoa poissa, ja sillon oli sinä aikana ollut muutama pieni yhteenotto. Lokakuussa kun oltiin viikko reissussa, niin aivan kuin pienet lapset ne käyttäyty ihan hyvin hoitajan seurassa, mutta sitten kun tultiin kotiin, niin vissiin jännitys laukes ja alko tappelu. Onneksi selvittiin vuorokauden eristämisellä. Tuntu kuitenkin, että ne oli sen jälkeen tosi pitkään jotenkin hermostuneita ja säikkyjä.

Tää on aika stressaava tilanne, mutta minkäs teet. Nyt jännitän sitä, miten käy kun mennään Ruotsin risteilylle ja ollaan peräti kaks yötä poissa.

-sissi-

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #175 : 16.01.2009, 13:28:45 »
Äh, mä sitten aina sählään noitten lainauksien kanssa. Onnistuu ihan hyvin, jos lainaan jonkun koko tekstin, mutta nytkin näyttää ihan oudolta toi, kun yritin lainata vaan osaa T-musun viestistä...

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #176 : 16.01.2009, 13:57:22 »
Ihan vinkkinä, älkää eristäkö. On ihan sairaan epätodennäköistä, että ne oikeasti tekisivät oikeasti jotain pahaa toisilleen. Tai vahinkoa. :)
Eristäminen on melkeen pahin kissan mielenterveyden kannalta, mitä ihminen voi tehdä. Tai toinen on se, että niiden faittiin puututaan millään tavalla.

Mun mielestä tuo kuulostaa pitkälti siltä, että kissat vain kilpailisivat teidän huomiostanne, kun palaatte. Jos jätätte nuo touhut huomiotta, niin ehkä tilannekin korjaantuu nopeammin?

(Ihan ykkösneuvona on myös se, että jos ottaa uuden kissan entisen/entisten seuraksi, ihan alkualun tutustumisen (max. 15min) tsekkaa, jonka jälkeen ihmiset/ihminen lähtee pois kotoa (mielellään vähintään joksikin tunniksi), jolloin kissat voivat keskenään hoitaa välinsä, ilman, että niiden tarvii millään tavalla samalla miettiä sen ihmisen huomiota. :) )

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #177 : 17.01.2009, 23:51:15 »
Mulla on usempia myyriä, en ole selvillä tarkasta pääluvusta. Ne pyörii ulkona talon nurkissa. Olisiko kissaa kellään lainata?

Mitä ne ulkona pyörivät haittaavat? Jos sisälle tunkevat, pistän kaksi nälkäistä tyttöä junaan. Nelijalkaista. Hoitavat kyllä tarvittaessa homman myös ulkona.

Kapris

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - katri_tee@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #178 : 19.01.2009, 19:13:43 »
(Ihan ykkösneuvona on myös se, että jos ottaa uuden kissan entisen/entisten seuraksi, ihan alkualun tutustumisen (max. 15min) tsekkaa, jonka jälkeen ihmiset/ihminen lähtee pois kotoa (mielellään vähintään joksikin tunniksi), jolloin kissat voivat keskenään hoitaa välinsä, ilman, että niiden tarvii millään tavalla samalla miettiä sen ihmisen huomiota. :) )
Mulle tuli perjantaina 6-vuotiaan narttukissan kaveriksi kollipentu. Harmi, etten lukenut tätä aiemmin :P No, nyt ollaan sopeutumisessa voiton puolella eikä kissojen keskinäinen väkivalta alussakaan edennyt verbaliikasta (murinasta) vakavammaksi.

Hoidon järjestämisessä matkojen ajaksi ei ole ikinä ollut ongelmia ainakaan yhden kissan kanssa; kun olen ollut pitempään reissussa, sijaiskoti on aina löytynyt, usein talouksista, joissa joku haluaa painostaa jotakuta toista oman lemmikin hankkimiseen. Kahdessa taloudessa on tehonnutkin, kolmannessa painostus on meneillään. Toisen kissan otin nyt, jottei reissuilla tai muuten vain pitkinä päivinä tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa yksin jätetystä lemmikistä. Ensimmäisen kissan kanssa ollut siinä mielessä onnea, että kissa on sopeutuvaista sorttia ja viihtyy missä tahansa, missä hoito pelaa. (Jos viihtymisen nyt voi päätellä siitä, että se leikkii, syö jne. kuten kotonakin.)

DeeDee

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #179 : 20.01.2009, 05:57:07 »
Meillä on sellanen ihana kohta 6-v tyttökissa. Ja oon vielä siitäkin tosi onnellinen, että mun entinen kämppis, joka on ton kissan kans asunut samassa taloudessa vuosia, hoitaa sitä tosi mielellään. Nytkin tulee meille asumaan meidän 2 kk reissun ajaks, ettei kissan tarvi lähteä kotoaan  :)