Äänestys

Onko sinulla lemmikkiä?

Kyllä, se matkaa aina mukanani
8 (2.7%)
Kyllä, mutta reissailun ajaksi jätän sen kaverille, vanhemmille tms.
130 (44.4%)
Kyllä, mutta en matkustele, joten sen pidossa ei ole ongelmia
4 (1.4%)
Ei, mutta aion hankkia jossain vaiheessa
78 (26.6%)
Ei, eikä tule olemaankaan
58 (19.8%)
Olisi, jos en olisi allerginen/jos puolisoni suostuisi hankkimaan jne.
15 (5.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 285

Äänestys päättynyt: 22.03.2005, 17:58:52

Onko sinulla lemmikkiä?

(Luettu 49344 kertaa)

wertty

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - tiia-eskelinen@luukku.com
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« : 22.03.2005, 17:58:52 »
omistatko lemmikin, ja jos omistat, niin miten sovitat sille aikaa reissailun lomassa?

itse en tästä syystä kehtaa vielä hankkia koiraa (kun haluan tulevaisuudessa matkailla), vaikka siitä olen haaveillutkin jo aikoja ...

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #1 : 22.03.2005, 18:39:44 »
Ei ole, vielä. Mutta jos sellainen päivä tulee, että huomaan nähneeni maailmaa jo sen verran paljon, ettei elämän perustarkoitus olekkaan enää viettää mahdollisimman paljoa vuodesta ulkomailla ja asun jossain muualla kuin kantakaupungissa, niin irlanninsusikoira saa luotani rakastavan kodin. Mutta tämä siis todella vaatii sitä, että vuodesta vietetään alle kuukausi ulkomailla ja kodin läheltä löytyy koiralle tilaa juosta muuallakin kuin koirapuistossa. Siitä ei ikäväkyllä ole mitään takuita, että nämä reunaehdot koskaan täyttyvät, mutta mieluummin sitten elän suosiolla ilman koiraa, jos en pysty tarjoamaan edes moisia kohtuullisia edellytyksiä.

Tai sitten pitää löytää sellainen nainen, joka jaksaa hoitaa koiraa ja katsella yksinreissaavaa miestä. :wink:

LittleStar

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - monsieurtahtinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #2 : 22.03.2005, 18:47:08 »
Pöh... meillä joskus oli kissa, tosi lutunen otus kaikin puolin, tuli läksykirjan päälle hehkulampun lähelle aina lämmittelemään ja nukkumaan enkä sit valitettavasti voinu tehä enää läksyjä.  :P  
Mut nykyää mä oon niin allerginen kaikelle liikkuvalle, että ei oo todennäkösesti toivoakaan ikinä hankkia minkäänlaista lemmikkiä. Valitettavasti. Kissan ottaisin jos vaan pystyisin elää sen kanssa joutumatta syömään lääkkeitä viiden minuutin välein.  :(
Ei ole sellaista vikaa, jota ei tietämättömyydellä ja raa'alla voimalla voisi korjata."
"I use alcohol before asking stupid questions."

wertty

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - tiia-eskelinen@luukku.com
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #3 : 22.03.2005, 19:02:27 »
haluaisin muistaessani lisätä tähän vielä yhden linkin...
http://www.pelastetaankoirat.com

Eli jos olet joskus hankkimassa koiraa tai kissaa, niin muistathan että mm. Tallinnassa, Koerte Varjupaikissa on PALJON kodittomia koiria ja kissoja. Suurin osa sekarotuisia ja vaikka minkä ikäisiä, mutta silti yhtä mukavia kuin muutkin sukulaisensa...

Katja

• Reissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #4 : 22.03.2005, 19:52:58 »
wow,popsautin yksinäni 14%:iin! :wink: koira on,mut ei se nyt ihan omakaan oo...siis asun viellä hetken kotona ennenku lähen mualimalle opiskelemaan...mut luulen,etten sitä mukanani kuitenkaan raahaa sinne jonnekin...vähemmällä stressillä selviää molemmat :D Äipän vauva se kuiitenki on aina ollu... :)
Ajatukset on kuin pieni lennokki, kun ne saavat ilmaa allensa-

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #5 : 22.03.2005, 20:07:35 »
Jaan yksiöni kissani kanssa, tosin täällä asutaan vasta kolmatta vuotta. Sitä ennen kisu sai juosta vapaana isukin luona Espoon metsiköissä (elämänsä 11 ensimmäistä vuotta), jonne se aina reissujen ajaksi ja lomalla siirretään - se on muuten kamalaa kidutusta, mutta ei sitä voi tännekään jättää. Nythän on vuoden reissu edessä, joten "mun kissasta" taitaa tulla "siskon kissa", kun tuo nykyinen "siskon kissa" alkaa olla sen verran päälle parikymppinen että kuolla kupsahtaa. Sitä tosin ollaan kauhulla odoteltu jo ainakin 5 talvea..
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

Mutka

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janne.mutikainen@mbnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #6 : 22.03.2005, 20:08:29 »
Koira löytyy ja tarvittaessa hoitopaikka sille.
size=9]"Eihän apinatkaan riehu koko aika, nehän syö välillä banaania." Zibbadubbadii[/size]

kirah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #7 : 22.03.2005, 20:38:14 »
Elukoita ei ole ja ainakaan niin kauan kuin asun kerrostalossa niitä ei myöskään ole tulossa. Villakoiria tosin löytyy nurkista  :shock:
The world is a book,
and those who do not travel
read only one page."
-- Saint Augustine

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #8 : 22.03.2005, 20:38:49 »
Elama ilman elaimia ei ole elamisen arvoista. Koiria on meilla aina ollut ja nytkin niita loytyy kaksin kappalein.

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #9 : 22.03.2005, 21:39:07 »
Kissa, kaksi gerbiiliä ja hamsteri. Eli todella vähän eläimiä. Joskus mulla on ollut yli kymmenen jyrsijää. Nyt haikailen lähinnä toista kissaa.

Kissa on löytökisu HeSyltä.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #10 : 22.03.2005, 23:55:08 »
Minulla on periaatteessa puolikas koira, mutta se asustelee ihan kokonaisena siskoni kanssa Espanjassa. Tein sille kotisivunkin: http://www.domnik.net/canis/hyena.html

Saattaa tosin olla, että sisko tulee vielä tänä vuonna Suomeen ja jättää Hyenan minulle suunnatessaan itse jonnekin pidemmälle.

Edellä jo mainittuja Tallinnan koiratarhoja voin muuten minäkin suositella, jos olette koiraa hankkimassa. En ole ikinä paikan päällä käynyt, mutta minulla on silloin tällöin sieltä tuotuja koiria hoidossa. Ovat oikein ihania otuksia.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #11 : 23.03.2005, 00:23:08 »
Kolme pikku kisulia, Nelli, Nicky (kuvassa) ja Oliver. Kaikki Suomessa, mutta haaveena saada Oliver tanne. Mutsin ja systerin luona elelee, reissujen aikana mutsi/kaveri huolehtii. Kissat siita helppoja, ettei tartte vieda ulos, mutta tokin nekin seuraa kaipaa (ainakin jos vain yksi kissa) kun itse reissussa.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #12 : 23.03.2005, 00:52:24 »
Joskus oli kissoja useampikin kun asuin vielä vanhempien kanssa. Omassa kämpässä ei ole ollut, mutta ehkä joskus...

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #13 : 23.03.2005, 01:37:36 »
Nyt hävettää. :oops: Unohdin kokonaan mainita suloisista suloisimman sini-punaisen kääpiöluppakorvakanini Nipsun. Pupusen ihan tarkkaa sijaintia en kyllä edes enää tiedä, koska luontoni ei antanut periksi erottaa kyseistä kanirouvaa kaniherrastansa Väinöstä.  Väinö oli siis exän ja Nipsu minun, mutta kun meille tuli exän kanssa ero, niin päätimme olla kostamatta tyhmiä ihmisten riitoja pupuille ja rakastavaiset saivat jäädä yhdessä exän hoitoon. Sittemmin exäni on edelleensijoittanut molemmat puput jonnekkin muualle. Kaikesta huolimatta Nipsu on kyllä aina minun pupuni. :(

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #14 : 23.03.2005, 10:11:06 »
Tuosta äänestyksestä puutui sellainen, että ottaisin jos ei olisi ongelmaa yhdistää matkailu ja karvaisen ystävän yhteiselo.

Koiru saisi tulla tyköni välittömästi, jos vain ei olisi murhetta mihin uudelleensijoittaa se reissujen ajaksi.  :(
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #15 : 23.03.2005, 10:18:56 »
1,5 vuotta sitten oli kissa, tuli ero, uusi oli allerginen ja ei ollut aikaa pitaa huolta siita yksinaan, kun oli koko paivan koulussa, joten annoin kaverin kaverille. Nyt se pyydystelee hiiria maalla vapaana, on varmaan onnellinen. Kylla itkututtaa kun vaan ajatteleekin koko ottiaista...  :cry: Mutta tietysti on parempi, kun ei tule pysyttya vielakaan paikoillaan. Olen kylla hirmu allerginenkin, mutta kuukauden rakimisen jalkeen tulee immuuniksi. Uuden kissan otan heti kun pysyn paikoillani!

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #16 : 23.03.2005, 11:53:18 »
Kultamuru kissani Miska Onnenpoika menehtyi 2 vuotta sitten ehdittyään kunnioitettavaan 20v. ikään. Kyllä olen uuden kissan hankintaa harkinnut, mutta hoidon järjestäminen matkojen ajaksi on turhan hankalaa. Eikä toista Miskan veroista kissaa löydy mistään  :cry: .
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

reppuselkä sekasateessa

• Reissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #17 : 23.03.2005, 14:37:12 »
pupujussi löytyy

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #18 : 23.03.2005, 16:06:04 »
Lainaus käyttäjältä: "fisu"
päätimme olla kostamatta tyhmiä ihmisten riitoja pupuille ja rakastavaiset saivat jäädä yhdessä exän hoitoon.

Olipas humaani ratkaisu!

Henkilökohtaisesti en ole vieläkään päässyt yli noin 15 vuotta sitten tapahtuneesta marsuni ennenaikaisesta kuolemasta erään kesälomareissun aikana. Siinä elikossa oli luonnetta, ei ole korvattavissa. Sitäpaitsi tapan nykyään viherkasvitkin joten ei kannattane alkaa leikkiä elävillä olennoilla. Kotoa tosin löytyy kaksi karhua (ei pullossa, ne ei säily) mutta se onkin sitten toinen tarina.
ou need chaos in your soul to give birth to a dancing star. -Nietzsche

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko sinulla lemmikkiä?
« Vastaus #19 : 23.03.2005, 17:21:36 »
Olen muuten kissoille allerginen, mutta kun reaktiot ovat kosmeettisia (ja pientä kutinaa) niin sen kyllä kestää helposti :) Joskus kyllä ihmiset ihmettelee jos/kun olen punaisten läikkien peitossa..........
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"