Karen Blixenin museo Karenissa kannattaa kyllä käydä katsastamassa mikäli aihe kiinnostaa se on nätti paikka. Karenissa myös Nairobin kansallispuistoon meno. Ja kirahvipuisto.. Ja mitähän vielä..? Norsuorpola. Karenissa myös ratsastuspaikka, mistä ite tykkäsin,kun päästiin metsään tutustuun hevosen selästä, mut en muista ihan heti sen paikan nimeä. Joskus sunnuntaisin on laukkakisat siinä matkan varrella kun lähdetään nairobista kareniin Junction-ostarin ja risteyksen kohdalta noin 1km kareniin päin vasemmalla, se oli ihan mielenkiintoista (mut pelata ei saa koska siellä huijataan aina!)
Ja ole tarkkana matatuissa, itse ns. ryöstettiin matatussa viime kerralla, niin tässä pakko varoittaa seuraavaa:aina jos viereen istuu mies jolla on sanomalehti kädessä,iso kirje kuori tai takki kädessä, pliz vaihda paikkaa tai sano et pistähän tuo lehti muualle tai jotain muuta vastaavaa! se on niin tyypillinen tapa suojata kättä kun se putsaa taskuja/laukkuja. Itse olin varomaton sen yhden kerran ja se riitti, meni puhelin ja lompakko..
No sitten taas asiaan.. Nairobissa kansallismuseo on sellanen paikka missä olen käynyt useammankin kerran. Siellä kannattaa kysellä erityisohjelmista kuten linturyhmä kerran viikossa aamulla, eli lintujen bongausta. Ja museolla on hyvä käärmekokoelma, siis eläviä käärmeitä, siellä ulkona on sellanen tarha. Jos käsitöistä tykkää niin sunnuntaisin Masai-market jonkun ostarin parkkipaikalla, kyselee niistä ostareista ja/tai käsityöihmisiltä aikoja, lähinnä noilta jälkimmäisiltä.. Kariokor-market on edelleen siellä suunnilleen rautatieaseman suunnalla (vaikkei kyl ihan lähellä sitä), kaveri kävi ostaan hienoja käsitöitä ja halvalla lähti. Muista tinkiä kaikesta ja älä maksa jos hinta ei putoa reilusti alaspäin, varsinkin noissa käsityöpaikoissa ne huomaa et oot valk.turisti niin niillä on erit. korkeat hinnat varattu sulle.
Riippuu mitä ja millasta haluaa nähdä ja tehdä? Missä suunnalla nairobia majoitus??
Ite en nairobissa pitkään viihdy. Jos on aikaa ja kiinnostusta niin suosittelen muutaman päivän reissua naivasha järven rannalle virtahepoja katsomaan. Päivän pyöräretki Hells gaten kansallispuistoon ja yöpymispaikkana voi toimia vaikka camp carnelleys.
Jos haluaa säästää ruokakustannuksissa niin etsii halvan ja hyvän ns. aamupalapaikan jossa voi sitten päivälläkin tilata lounaaksi muutamalla sadalla shillingillä vaikka omeletin tms...vaan nuo paikat on aika harvassa nairobissa ja just ravintolasyömiseen voi mennä yllättävänkin paljon massista. mut riippuu mikä on budjetti. Mut nairobissa saa helposti rahaa kulumaan. Jokos oot matkalle lähtenyt?