teltta vai ei?

(Luettu 7545 kertaa)

Anonymous

• Vieras
teltta vai ei?
« : 03.07.2002, 19:18:41 »
Olen yksin lähdössä ja rupesin miettimään josko sittenkin ottaisi teltan hostellien sijasta... onko kellään kokemuksia? tuleeko se yksin halvemmaksi kuin hostellit?
kiitos jo etukäteen!

Raine_Laine

• Aloittelija
    • Profiili
Re: teltta vai ei?
« Vastaus #1 : 03.07.2002, 19:41:05 »
Ollaa just matkalla ja mietitty ainaki sata kertaa et vitsi ko ei telttaa otettu mukaan!! kannattaa ehdottomasti ottaa teltta mukaan tulee keskimaarin 12euroo/yo halvemmaks!!

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.07.2002, 19:44:27 »
Hostelleissa on yksin reissatessa se hyvä puoli, että niistä saa helposti seuraa muista reissaajista. Leirintäalueilta on (ainakin mun kokemuksen mukaan) vaikeampi saada matkaseuraa. Leirintäalueilla hinta lasketaan yleensä tyyliin teltta + n kpl henkilöitä. Eli ei siis yksin joudu ihan samaa hintaa maksamaan kuin kahdestaan reissatessa.
id�tteleminen on ep�rehellisyytt�.

Matt_James

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 04.07.2002, 19:12:15 »
 Toisaalta näin heinäkuussa on tavallista, että leirintäalueitten hinnat lähes kaksinkertaistuvat, jolloin säästö ei hostelleihin verrattuna enää ole niin merkittävä, jos säästöä kertyy laisinkaan. Muulloin kuin lomasesongin aikaan tosin telttailu on todellakin edullista.
aikas ja terve sukupuolielämä voi pelastaa nuorison sortumasta urheilun viettelyksiin.
  - Piet Hein

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #4 : 04.07.2002, 20:26:47 »
no mä olenkin lähdössä elokuussa joten ei se silloin varmaan ole niin kallista

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #5 : 08.07.2002, 14:23:41 »
Minulla oli teltta mukana.v Tosin vain Roskildeä varten.
Onhan se halvempaa, mutta ei sitä yksin jaksa. Ei todellakaan!! En edes yrittänyt. Hostelleissa saa aina seuraa vaan jos haluaa. Pitää vaan avata suunsa ja jos rauhaa haluaa onnistuu sekin helposti, pitää vaan suunsa kiinni.

Tietenkin kun sitä raahaa on periaatteessa aina katto päänsä päällä jos sattuu, että kaikki hostellit on täynnä. Mikä on hyvinkin mahdollista näin heinä-elokuun aikana!

Tuosta pääsenkin. En itse ainakaan mielellään lähtisi reilaamaan heinäkuussa. Nytkin jo kesäkuun lopulla oli turistimestoissa älyttömästi porukkaa, suurin osa amerikasta. Siihen kun vielä sekoitetaan europpalaiset nuoret niin huhhuh!!!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #6 : 08.07.2002, 14:41:43 »
Perjataina lähdetään ja teltta otetaan mukaan heinä-elokuun vaihteen budapestin festareita varten, muuten nukutaan teltassa jos ei muuta kohtuuhintaista majoitusta ole tarjolla.

Jukka-Poika

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 08.07.2002, 16:30:22 »
Talla hetkella raahaan talttaa, makuupussia ja makuualustaa mukana ja mietin vakavasti onko ne tarpeellisia... Paino yhteensa n. 4kg ja tilaa vievat aika reilusti.

Alku reissusta olivat valttamattomia, muuten en niita olis mukaan ottanut.

aino

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 10.07.2002, 09:25:37 »
Juuri parhaillaan raahataan telttaa mukana.
Tuleehan siitä reilusti lisäpainoa matkavarusteisiin, mutta tulee yöt sillä tavalla paljon halvemmaksi.
Itse ainakin ollaan selvitty melkein puolet halvemmalla kun on verrattu hostellien hintoihin.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #9 : 30.07.2002, 01:11:26 »
Meillä oli makuupussi ja teltta mukana. Yksi yö teltassa oltiin, ja se oli aivan turhaan mukana. Onha se halvempaa nukkua yöt teltassa, mutta sen hyöty riippuu kyllä paljon siitä mihin päin oot matkustamassa. Makuupussia käytettiin öihin asemilla, eikä se niisskään välttämätön ollu.

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #10 : 30.07.2002, 16:21:01 »
Itse en ilman makuupussia lähtisi. Se on niiiin mukava esim. junissa.

Mulla oli sellanen todella pieni, minkä ostin Berliinistä. Painoa oli 800g ja mahtui kepeesti rinkan sisään.

mate

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 31.07.2002, 08:34:49 »
tulikin juuri mieleeni että kannattaisiko meidänkin ottaa teltta mukaan vai ei?ollaan lähös syyskuun lopus reilaa irlantiin ja englantiin....aattelin vaa että kuinkahan kylmä meille tulee jos meinataa yöt teltoissa nukkua.onko kellään tietoa leirintäalueiden hinnoista? ???

kimble

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.huugohelmi.net
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 31.07.2002, 10:01:06 »
Jos on hyvät makuupussit niin kylmä ei pääse yllättämään. Nukkuuhan ihmiset talvellakin lapin pakkasissa teltassa!
Eli hyvä makuupussi mukaan!
os jotain unohtui, sitä ei tarvitse...

www.huugohelmi.net

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #13 : 04.08.2002, 15:12:56 »
Yksin ei välttämättä tule halvemmaksi. Monet leirintäalueet velottaa sekä per teltta että lisäksi pienen summan per nuppi, ja ainakin Itä-Euroopassa tulee monesti halvemmaksi yöpyä hostellissa, majatalossa tai yksityismajoituksessa. Puhumattakaan tietty siitä mitä se teltta painaa, ja jos sitä käyttää vain muutaman kerran matkan aikana niin onko se sitten vaivan arvoista...

Ja hei, elokuu nimenomaan on Euroopassa high season eli sillon se vasta kallista onkin!  ;) Mihin päin tarkalleen ottaen olet menossa?

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #14 : 04.08.2002, 16:59:20 »
niin oon kiertämässä ranskaa,sveitsii,itävaltaa ja saksaa. mä ymmärsin että teltalla tulis puolta halvemmaksi yöpyminen! teltta ei paina kuin 2 kg että sinäänsä se ei ole painava, vaikka kun sitä kuukauden kantaa niin varmaan tekee mieli heittää se sinne missä pippuri kasvaa!  :D

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 04.08.2002, 22:43:48 »
Joo, voi tosiaan olla että noissa maissa telttailemalla pääsee halvemmalla, jopa yksin ollessaan. Itselläni on kokemusta parista saksalaisesta leirintäalueesta mutta sielläkin meitä oli kaksi, ja totta puhuen kaveri maksoi molemmat, joten en uskalla arvailla hintoja  ;D

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #16 : 16.08.2002, 22:10:37 »
Meillä oli mukana pienet ja kevyet teltat. Ja kyllä se kannatti, rahaa säästy huomattavasti. Onhan leirintäaluemaksu ainakin viitisen euroa (tietenkin huomattavasti maasta&campingista riippuen) halvempi, mut vielä enemmän säästöä tuli siitä, että jäätiin monena päivänä (kuumuudenkin takia) leirintäalueelle tai sen lähistölle, eikä siis ollu isojen kaupunkien rahareikiä.  8) Mun mielestä teltta ei välttämättä ookaan paras ratkaisu, jos haluu olla vaan isoissa kaupungeissa, leirintäalueille on usein pitkä matka keskustasta, tulee mieleen paritkin hikiset paikallisbussimatkat... Mut rannikoilta löytyy yleisesti ottaen ihan hyvin leirintäalueita, ja Unkarin Balaton on niitä pullollaan (eh, ja saksalaisia karavaanareita  :P)

salaninja

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - salaninja@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : 30.03.2004, 16:59:51 »
oon kanssa miettiny et toisaalta teltta ois ton rahotuksen kannalta mukavampi mut leirintäalueelta kaupunkiin liikkuminen epäilyttää, esim jos haluaa tutustua yöelämään. Puhun nyt siis suuremmista kaupungeista.
olenha minä kuule

salaninja

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - salaninja@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 30.03.2004, 17:00:31 »
oon kanssa miettiny et toisaalta teltta ois ton rahotuksen kannalta mukavampi mut leirintäalueelta kaupunkiin liikkuminen epäilyttää, esim jos haluaa tutustua yöelämään. Puhun nyt siis suuremmista kaupungeista.
olenha minä kuule

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
« Vastaus #19 : 30.03.2004, 17:42:44 »
Lainaus käyttäjältä: "salaninja"

Riippuu tietty kaupungeista, mutta monissa on yöbusseja aivan niin kuin Stadissakin.
En tiedä, kuinka isoja kaupunkeja tarkoitat, mutta ei ainakaan Amsterdamissa kulkuyhteydet haitanneet yöelämään tutustumista.  Katsopa kaupunkikohtaisia tietoja matkaoppaista.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot