kielikurssit Espanjassa

(Luettu 13258 kertaa)

Anonymous

• Vieras
kielikurssit Espanjassa
« : 23.03.2005, 18:46:40 »
Etsin yliopistojen sivuilta espanjan kielikursseja, halvin jonka löysin oli Malagan yliopistossa noin 300e (1kk, 4h/pv, 5pv/vk).

Onko tämä teidän mielestänne edullinen? Onko joku löytänyt halvempia?

Yoska

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: kielikurssit Espanjassa
« Vastaus #1 : 09.12.2010, 20:41:38 »
Nostan taman topicin parin vuoden hiljaiselon jalkeen. Kellaan mitaan kommentoitavaa aiheen tiimoilta?

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 09.12.2010, 20:44:16 »
Ainakin mun mielestä edukas! Olin ite 2h/pv ja viikko, maksoi 100e. Jos tolla hintaa saat niin kannattaa mielestäni. Pääsääntöisesti kaikki mitä itse löysin tuolla kestolla niin olivat 400e/kk tai enemmän
Never Give Up.

Yoska

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.12.2010, 21:06:18 »
Onkohan yliopistoilla olemassa mitaan kesavaihtojuttuja joiden kautta voisi saada viela edullisemmin? Tai ilmaiseksi? Tamahan selvinnee helpoiten kysymalla omalta yliopistolta mutta pohdinpahan aaneen joka tapauksessa. Yhden kurssin loysin joka oli 4vkoa, 20h/vko ja alle 400€ muistaakseni. Hitto kun ei tajunnut laittaa sita sivua silloin muistiin...

ALehto

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 12.12.2010, 16:12:34 »
Kielikursseja löytyy pääasiassa yliopistojen kielikeskuksista (centro de idiomas) ja kielikouluista, jotka ovat yleensä paikallishallinnon ylläpitämiä (escuela de idiomas). Näiden lisäksi on tietysti joitain yksityisiä, mutta eiköhän noista löydy yleensä sopiva vaihtoehto.

Kielikeskuksen kurssit ovat yleensä suhteellisen kalliita/edulliset paikat ovat rajattuja määriltään, vaihtoon lähtiessä kannattaa siis olla ajoissa liikkeessä. Hinnat noissa kielikeskuksissa ovat valitettavasti yleensä kalliita.

Kielikoulut ovat yleensä edullisia, mutta opetusta ei välttämättä ole kovin usein, tyyliin 2h/vk. Kanssaoppilaat kielikouluissa ovat pääasiassa maahanmuuttajia todella isolla ikähaarukalla.. opiskelijalle suosittelisin siis melkein noita kielikeskuksia.  ::)

borracha

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - sagittarius89@luukku.com
    • Profiili
    • http://irc-galleria.net/view.php?nick=borracha
« Vastaus #5 : 25.12.2010, 09:13:09 »
http://www.euro-lingua.es

Täällä meillä päin on tuollainen kielikoulu, josta olen kuullut kehuja.
La vida es una aventura y hay que vivirla.

groupie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 20.02.2011, 09:35:29 »
Itselläni on kielikurssi Espanjassa harkinnassa kesä-heinäkuun vaihteeseen. Kaupunkeja, joita ollaan mietitty ovat ainakin Valencia ja Madrid. Onko kenelläkään kokemuksia? Mitä kielikoulua tms voitte suositella? Aikaa ei ole pidempään kuin kaksi viikkoa, mutta tarkoitus onkin rento kieliloma. Missä olette majoittuneet? Olisi mukava olla välillä sosiaalinenkin, mutta en haluaisi bilettävien teinejen keskelle asumaan. Millainen meininki asuntolamajoituksessa yleensä on?
do something crazy in your life

avery

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 02.06.2011, 16:27:10 »
Olen vähän suunnitellut, että lähtisin Espanjaan opiskelemaan kieltä. Noin 1 500 € maksaisi kahden kuukauden espanjaopinnot yksityisessä kielikoulussa. Olen toistaiseksi opiskellut kolme kurssia koulussa sekä jonkin verran omatoimisesti. Lähtötasokseni arvioisin A2. Mitä arvioisitte, että kuinka hyvälle tasolle tuossa ajassa ehtisi päästä? Tavoitteena olisi pystyä puhumaan espanjaa suhteellisen sujuvasti. Harkinnassa on ollut sellainen kurssi, joka pitää sisällään 25 viikkotuntia.

Edit: Ja koulu jota olen eniten tutkaillut on Enforex. Siellä yhdeksän viikon intensiivikurssi maksaisi 1 395 €. Kurssi sisältää 20 ryhmäopetustuntia (keskiarvo 5-6 tyyppiä) ja 5 kulttuurituntia(?) per viikko.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2011, 05:26:26 kirjoittanut avery »

Gee

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Nomadin Blogi
« Vastaus #8 : 06.06.2011, 18:37:10 »
Hei,

Kavin itse 3 kk:n intensiivikurssin Malagassa vuonna 2008, johon olin tosi tyytyvainen. Silloin 12 viikon kurssi (20 tuntia opetusta/viikko) maksoi muistaakseni 1200€ pintaan, mutta siihen hintaan kuului majoitus. Majoitus oli jaetuissa asunnoissa, missa oli 3 makuuhuonetta ja sehan riippui ihan kamppiksista millainen meno oli. Oli siella niita bileteinejakin, joita ei kurssilla nakynyt ja jotka tulivat aamuisin kotiin siihen aikaan kun ite menin kouluun :) mutta oli myos samantyylisia "vakavampia" opiskelijoita kuten mina :)

Kielikoulun nimi oli Babel Idiomas ja se oli ihan Malagan keskustassa. Ryhmat oli tosi pienia, yleensa 2 - 5 opiskelijaa, mika on ehka jonku mielesta tylsaa, mutta minusta ihan sopiva maara opiskelun kannalta. Koulun kautta jarjestettiin myos tandem-mahdollisuus, missa saattoi hengailla englannin kurssia kayvien espanjalaisten kanssa, he harjoittelivat englantia ja me espanjaa heidan kanssaan.  Malaga itessaan oli kiva kaupunki, ei mikaan hirvean iso mutta oli siella tekemista ja nakemista, ja viikonloppuisin saattoi kayda bussilla muissa Andalucian upeissa kaupungeissa (Sevilla, Granada, Cordoba, Ronda jne.)

Eli omalta osaltani voin kylla suositella tata nimenomaista kielikoulua ja Malagaa kaupunkina :)

avery

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 08.06.2011, 15:32:19 »
Hei,

Kavin itse 3 kk:n intensiivikurssin Malagassa vuonna 2008, johon olin tosi tyytyvainen. Silloin 12 viikon kurssi (20 tuntia opetusta/viikko) maksoi muistaakseni 1200€ pintaan, mutta siihen hintaan kuului majoitus. Majoitus oli jaetuissa asunnoissa, missa oli 3 makuuhuonetta ja sehan riippui ihan kamppiksista millainen meno oli. Oli siella niita bileteinejakin, joita ei kurssilla nakynyt ja jotka tulivat aamuisin kotiin siihen aikaan kun ite menin kouluun :) mutta oli myos samantyylisia "vakavampia" opiskelijoita kuten mina :)

Kielikoulun nimi oli Babel Idiomas ja se oli ihan Malagan keskustassa. Ryhmat oli tosi pienia, yleensa 2 - 5 opiskelijaa, mika on ehka jonku mielesta tylsaa, mutta minusta ihan sopiva maara opiskelun kannalta. Koulun kautta jarjestettiin myos tandem-mahdollisuus, missa saattoi hengailla englannin kurssia kayvien espanjalaisten kanssa, he harjoittelivat englantia ja me espanjaa heidan kanssaan.  Malaga itessaan oli kiva kaupunki, ei mikaan hirvean iso mutta oli siella tekemista ja nakemista, ja viikonloppuisin saattoi kayda bussilla muissa Andalucian upeissa kaupungeissa (Sevilla, Granada, Cordoba, Ronda jne.)

Eli omalta osaltani voin kylla suositella tata nimenomaista kielikoulua ja Malagaa kaupunkina :)
Kiitos vastauksesta.

Kävinkin heti tarkastamassa tuon koulun sivuja ja kysäisin eri mahdollisuuksista. Eivät kuulemma tällä hetkellä järjestä intensiivikursseja. Ehdottivat one-on-one opetusta, mutta se tulee minulle liian kalliiksi, vaikka tuolla sekin olisi ollut aika edullista (20 €/h). Harmi kyllä, koska tuolla opiskelu olisi tullut huomattavasti halvemmaksi. Tuohon Enforexin hintaan ei kuulu majoitusta. Mitä pienemmät ryhmät, sitä parempi. Oppiminen on tehokkaampaa sillä tavalla, ja se tässä kuitenkin on nyt se päätavoite.

Millaisella lähtötasolla aloitit opinnot tuolla ja kuinka paljon mielestäsi kehityit? Vielä jos saan udella, että kuinka vanha olit tuolloin?

Lab4

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 08.06.2011, 16:16:03 »
Menee vähän offtopiciksi, mutta E-A:ssa voi opiskella halvalla. Esim. Ecuadorissa intensiivikurssi 200e/kk

avery

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 08.06.2011, 21:07:48 »
Menee vähän offtopiciksi, mutta E-A:ssa voi opiskella halvalla. Esim. Ecuadorissa intensiivikurssi 200e/kk
Kovin mielelläänhän sitä lähtisi Etelä-Amerikkaan, jos lennot olisi jonkin verran halvempia. Ja syyskuussa alkaa vaihtovuosi Espanjassa. :)

EDIT: Löysin tuolta Malagasta koulun nimeltä Easyned (www.easyned.com). Tarjoavat kahdeksan viikon intensiivikurssia hintaan 1280 sisältäen asunnon. Vähän kuitenkin epäilyttää, että onko koulua edes olemassa, kun sivuilla ei ole oikein mitään henkilötietoja mainittu ja osoitekin näkyy ainoastaan esitevihkosessa. Googlemapsillakaan en paikkaa löytänyt. Toisaalta taas tuolla nettisivuilla löytyy yllinkyllin kuvia. Viimeiseksi tässä nyt haluaisi kusetetuksi joutua.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2011, 17:08:04 kirjoittanut avery »

Suabisti

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 04.07.2011, 22:33:02 »
Kellään kokemusta noista Kilroyn kielikursseista Espanjassa? Majoitus paikallisessa perheessä ja kieltä koulussa 2 viikkoa noin 700e.

kiirus

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 05.07.2011, 12:17:18 »
Kovin mielelläänhän sitä lähtisi Etelä-Amerikkaan, jos lennot olisi jonkin verran halvempia. Ja syyskuussa alkaa vaihtovuosi Espanjassa. :)
Tuota ei oikein tajua, jos lentolipun tuonne saa tonnilla ja kurssit on tuota luokkaa, niin kyllä aika samoihin hintoihin menee. Paitsi että kaikki muu asuminen ja eläminen on halvempaa.

Gee

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Nomadin Blogi
« Vastaus #14 : 11.07.2011, 12:28:54 »
Millaisella lähtötasolla aloitit opinnot tuolla ja kuinka paljon mielestäsi kehityit? Vielä jos saan udella, että kuinka vanha olit tuolloin?

Lahtotaso oli hyvin alkeellinen: olin opiskellut espanjaa 2 opintoviikon verran amkissa eli osasin lahinna turistisanastoa ja vahan kielioppia, mutta mitaan kunnon kommunikaatiota en olisi saanut aikaiseksi. 3 kk:n kurssin aikana edistyin kieliopin suhteen huikeasti, kaytiin lapi kaikki aikamuodot jne. Itse puhumisen harjoittelu jai harmittavan vahaiseksi, mutta se riippui enemman ihan omasta itsestani: olin suomalaisittain vahan turhan ujo yrittamaan puhua kurssin ulkopuolella... eli oma vika etten harjoitellut enemman puhumista, kielioppi kaytiin erittain hyvin lapi kurssilla.

Olin silloin 27-vuotias ja kurssilla oli paljon "kypsempia" oppilaita :) Suurin osa porukasta oli suunnilleen samanikaista tai vanhempaa, vain muutama 18 - 21-vuotias oli joukossa.

Toivottavasti sait jotain apua vastauksistani!

avery

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 29.07.2011, 22:55:05 »
Tuota ei oikein tajua, jos lentolipun tuonne saa tonnilla ja kurssit on tuota luokkaa, niin kyllä aika samoihin hintoihin menee. Paitsi että kaikki muu asuminen ja eläminen on halvempaa.
Tässä tapauksessa painaa myös se, että tulen opiskelemaan Espanjassa. Etelä-Amerikkaan sitten joku toinen kerta, jossain Kolumbiassakin kielikurssit taitaa olla lähes ilmaisia.

Lahtotaso oli hyvin alkeellinen: olin opiskellut espanjaa 2 opintoviikon verran amkissa eli osasin lahinna turistisanastoa ja vahan kielioppia, mutta mitaan kunnon kommunikaatiota en olisi saanut aikaiseksi. 3 kk:n kurssin aikana edistyin kieliopin suhteen huikeasti, kaytiin lapi kaikki aikamuodot jne. Itse puhumisen harjoittelu jai harmittavan vahaiseksi, mutta se riippui enemman ihan omasta itsestani: olin suomalaisittain vahan turhan ujo yrittamaan puhua kurssin ulkopuolella... eli oma vika etten harjoitellut enemman puhumista, kielioppi kaytiin erittain hyvin lapi kurssilla.

Olin silloin 27-vuotias ja kurssilla oli paljon "kypsempia" oppilaita :) Suurin osa porukasta oli suunnilleen samanikaista tai vanhempaa, vain muutama 18 - 21-vuotias oli joukossa.

Toivottavasti sait jotain apua vastauksistani!
Itsellä on nyt on neljä viikkoa kielikurssia Espanjassa takana ja kyllä on tullut opittua paljon. Kielioppi alkaa olla sen verran hyvin käsitelty, että aletaan käymään C1-tasoa läpi.

Löysin loppujen lopuksi kahdeksan viikon kurssin majoituksella Málagasta hintaan 1 500 €. Ihan hyvän hintainen. Harmittaa vaan kun olen toistaiseksi ollut ainut oppilas täällä eikä ole vapaa-ajalla päässyt paljoa puhumaan. Onneksi nyt kuun vaihteessa tulee lisää ihmisiä, mutta heistä suurimmalla osalla kielitaito taitaa olla luokkaa vasta-alkaja. Ei se mitään, onpahan ainakin jotain seuraa.

Lab4

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 30.07.2011, 17:23:46 »
Minkänimisen koulun löysit Avery? Minkälainen majoitus?
Voisi yrittää ettiä jotain osa-aikaista työtä Malagan seudulta? Siinä oppisi hyvin lisää.

Alicia2308

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 19.08.2011, 16:02:55 »
Ootteko pallontallaajat osallistuneet tuon Malaga Easynedin espanjan intensiivikursseille? Kokemuksia koulusta, opetuksesta ja majoitusmahdollisuuksista kaipaan  ::)

Lab4

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 22.08.2011, 14:51:07 »
Barcelonastakin löytyi yllättävän halpa:

http://www.speakeasybcn.com/spanish_course_prices.asp

avery

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 25.10.2011, 16:51:58 »
Minkänimisen koulun löysit Avery? Minkälainen majoitus?
Voisi yrittää ettiä jotain osa-aikaista työtä Malagan seudulta? Siinä oppisi hyvin lisää.
Vähän tulee vastaus myöhässä, kun ei tätä foorumia tule niin aktiivisesti seurailtua. Koulun nimi oli Easyned Málagassa. Käytännössä olin koko tuon 8 viikkoa yksityisopetuksessa, koska koulussa ei ollut muita oman tasoisiani opiskelijoita. Siellä oli myös erittäin vähän muun tasoisia opiskelijoita, eli espanjan puhuminen vapaa-ajalla jäi vähän vähäiseksi.

Ootteko pallontallaajat osallistuneet tuon Malaga Easynedin espanjan intensiivikursseille? Kokemuksia koulusta, opetuksesta ja majoitusmahdollisuuksista kaipaan  ::)
Itse valitsin sen kimppa-asumismuodon. Jos sulla käy tuuri, niin saatat saada hyvän huoneen yläkerrasta, mutta jos käy huono tuuri niin saat pienen kopperoisen patiolta tai jopa mahdollisesti pienen kopperoisen, jossa ei ole ikkunoita ulos. Itse sain hyvän huoneen, mutta patjassa oli lutikoita ja yli kuukauden taistelin lutikkanongelman kanssa, kunnes kaikki lutikat tapettua.

Koulussa on kaksi opettajaa, omistaja ja yksi toinen mies. Se toinen oli erittäin hyvä tyyppi ja siitä sain elinikäisen kaverin, vaikka ikäeroa löytyy 10 vuotta. Koulun omistajakin on ihan jees, mutta sen asenne siihen hommaan oli vähän niin ja näin. Laitteet ei toiminut, kopiot epäselviä ja huonolaatuisia, asumistilat erittäin likaisia, paitsi itse huoneet. Alakerran keittiö oli kuvottava ja yläkerran nurkkaus, jossa oli jääkaappi ja mikro oli aivan käsittämättömässä kuosissa. Keittiössä oli kaksi pesukonetta, joista toinen oli rikki, joten pyykinpesu oli ajoittain vaikeaa kun kompleksissa asuu yhteensä varmaan 20 tyyppiä. Siellä siis asuu jotain ihan random-porukkaa enemmän, joilla ei ole mitään tekemistä koulun kanssa ja kukaan ei ainakaan tuolloin puhunut espanjaa vaan englantia. Niin ja lafkan nettisivuista saa käsityksen, että kyseessä on 100 % -kusetus. Siitä pintapuolin näkee, millä asenteella omistaja on tekemässä hommiaan.

Edulliseen hintaan toki kuuluu miinuspuolensa. Jos itse menisin tuonne uudestaan niin hankkisin kämpän omatoimisesti ja maksaisin pelkästä kurssista. Tosin varmistaisin, että siellä tosiaan on muitakin oppilaita, koska yksin siellä tulee olemaan aika tylsää.