Wizzair

 (Luettu 175287 kertaa)

kulmalukko

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 122
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Wizzair
« Vastaus #220 : 12.08.2010, 23:16:20 »
Tulipa tilattua Wizzairin lento Gdansk-Tampere 1,5 kk päähän. Hintaa tuli yli 100 euroa vähemmän kuin mitä hytillinen Finnlinesin laivamatka olisi välimatkalla Gdansk-Helsinki, joten kai sitä on kokeiltava. Foorumia lukiessani hiipii vain epäilys, että yhtiö siirtää tai peruu sen lennon kuitenkin.

Mitataankos käsimatkatavaran massa ja dimensiot Gdanskin lentsikkakentällä systemaattisesti?

Testailija

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 803
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #221 : 13.08.2010, 02:07:00 »
Mitataankos käsimatkatavaran massa ja dimensiot Gdanskin lentsikkakentällä systemaattisesti?

Massa voidaan mitata. Pieni ylipaino katsotaan läpi sormien, varsinkin jos luukulla vaativat käsilaukun laittamista lentolaukun sisään.

Turun kentälle oli kesän aikan ilmestynyt sellainen mittakehikko, mutta en nähnyt, että siihen olisi kenenkään laukkua laitettu.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2010, 02:17:54 kirjoittanut Testailija »
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

fnla

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #222 : 18.08.2010, 17:50:06 »
Tulipa tilattua Wizzairin lento Gdansk-Tampere 1,5 kk päähän. Hintaa tuli yli 100 euroa vähemmän kuin mitä hytillinen Finnlinesin laivamatka olisi välimatkalla Gdansk-Helsinki, joten kai sitä on kokeiltava. Foorumia lukiessani hiipii vain epäilys, että yhtiö siirtää tai peruu sen lennon kuitenkin.

Mitataankos käsimatkatavaran massa ja dimensiot Gdanskin lentsikkakentällä systemaattisesti?

Tampereella mennessä punnittiin, mutta Gdanskista tullessa en edes nähnyt mitään missä olisi voinut laukun punnita. Ei syynätty mitenkään kovin tarkkaan mittoja.

Vaikeaselkoinen hiippari

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #223 : 18.08.2010, 18:40:24 »


Mites toi Wizzairin webcheck in toimaa ?
Siis tulostetaan itse laput ja noin vai ?
Kuinka monta zipaletta tarvitaan ja luetaankos niistä jottaan viivakoodia vai annetaan jollekin tädille vai mitäs ?
Ja kuis hyviä tulosteita täytyy sit olla ?

Siis kuis webcheck-in toimaa Wizzairilla ?
The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

    Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

kulmalukko

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 122
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Wizzair
« Vastaus #224 : 19.08.2010, 19:01:05 »
No eipä tarvinu sit kauempaa jännitellä Wizzair-lennon onnistumista. Se peruutettiin eikä syytä kerrottu. Kyseessä tuskin ainakaan on matkustajien vähyys, koska lento olis ollu vasta yli kuukauden päästä.

Testailija

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 803
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #225 : 19.08.2010, 21:09:02 »
No eipä tarvinu sit kauempaa jännitellä Wizzair-lennon onnistumista. Se peruutettiin eikä syytä kerrottu. Kyseessä tuskin ainakaan on matkustajien vähyys, koska lento olis ollu vasta yli kuukauden päästä.

Eiköhän se johdu siitä, että lennot Tampereelta Gdanskiin on lennetty. Kannattamattomat reitit lopetetaan aika nopeasti.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

einiintarkea

  • Reissaaja
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Peruivat lennon
« Vastaus #226 : 22.08.2010, 23:38:21 »
Olin varannut lennot päiville Tampere-Gdansk 1.9 ja Gdansk-Tampere 8.9

19.8.2010 sain mailin:

"Dear Passenger,
 
We are very sorry to inform you that a flight in your booking (confirmation code: XXXXX) has been cancelled."

Wizz Air Call Centre will contact you to discuss your options. Should you wish to talk to a Call Centre operator as soon as possible please call one of the Wizz Air schedule change assistance (local rate) numbers. Numbers can be found by clicking the following link:
http://wizzair.com/useful_information/schedule_change/?language=EN
 
We sincerely apologise for any inconvenience this cancellation may cause.
 
Wizz Air Customer Service"

Soitin englannin kieliseen palvelunumeroon ja kysyin onko mahdollista saada rahat takaisin. Lupasivat että rahat saa 100% takaisin. Olin maksanut Visa Electronilla ja kysyin että tuleeko raha tililleni jos on Electronia käyetty maksaessa. Saas nyt nähdä miten käy rahojen kanssa.

Tele-2

  • Reissaaja
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #227 : 23.08.2010, 15:38:15 »
Mun taas täytyi suorastaan hieraista silmiäni, kun perjantaina väänsin tässä ketjussa aiemmin annettujen ohjeiden mukaisen claimin ja jo tänään tuli Wizzin asiakaspalvelusta maili, että mitäs tehdään:

1) re-book onto another Wizz Air flight, free of charge, for travel within the next 1 month.
2)cancel your seat and receive a full refund on the affected and return Wizz Air flights (inclusive of all taxes and fees).   
3)cancel your seat today and receive a credit for the value of 120% of the affected and return Wizz Air flight.
If you decide to cancel booking full refund will be issue to Visa card used for booking.
Please confirm your decision in return email.
I hope that this situation will not discourage you from availing yourself of our services.


Mä nyt laitoin mailin, että haluaisin vaihtaa perutun Tre-Gdansk lennon tilalle Tku-Gdansk lennon. Toi nyt ei vielä kauheesti kirvelis vaikka joutuisinkin Turkuun omalla kustannuksella matkustamaan, koska se mun tiketti maksoi kaikki 9,99 e...
Mut tosta Wizzin aikataulusta: jos kone lähtee 18:40, niin mikä alkaa olla viimeinen aika saapua kentälle jos check-in on hoidettu etukäteen netissä? Puoli tuntia pitäis varmaan vielä olla ok, entäs 20 min...? Kyselen tätä siksi, koska jos mun julkiset kulkuneuvot kentälle saapuessa on myöhässä niin voi tulla kiirus. Check-in päättyy kai(?) 40 min ennen lentoa, mut toi aika ei varmaan päde jos check-in on jo hoidettu etukäteen.

novosti

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #228 : 23.08.2010, 19:41:27 »
17.20 kauppatorilta lähtevä bussi nro 1 on kyllä melkein viimeinen millä aivan varmasti ehtii 18.40 lähtevälle lennolle. Ota huomioon pieni kävelymatka 1-terminaalin pysäkiltä 2:selle (n. 5-7 min).

Kuten jo aikaisemmin totesin, vaikka bussi 1 olisi merkattu kulkemaan 2-terminaalin kautta, niin se kiertää sen kautta vasta sen jälkeen, kun bussi on lähtenyt aikataulunmukaisen lähtöajan 1-terminaalin edestä. Eli monesti bussi odottelee 1-terminaalin edessä 10-15 min.

Check-inissä kannattaa kyllä olla ehdottomasti viimeistään 18:05, toisinaan kone tulee vartin etuajassa ja saattaa myös päästä lähtemään 5-10 min etuajassa jos boardaus menee sujuvasti.

E: Lisätään nyt tänne oikeaan ketjuunkin vielä, että jos keneltä on peruttu WIZZAIRIN TAMPERE-GDANSK lento, niin sen voi vaihtaa päikseen kuluitta TURKU-GDANSK-lentoon. Ota varauskoodi valmiiksi eteen ennen kuin soitat.
Puhelinnumero on: 0206 93232 (englanniksi)  Ei kannata soittaa sinne wizzairin normaaliin asiakaspalvelunumeroon tässä lennonvaihtoasiassa, koska se maksaa 0,70 e/min, tuo edellä oleva ei.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2010, 19:46:20 kirjoittanut novosti »

Tele-2

  • Reissaaja
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #229 : 23.08.2010, 22:09:38 »
...Kuten jo aikaisemmin totesin, vaikka bussi 1 olisi merkattu kulkemaan 2-terminaalin kautta, niin se kiertää sen kautta vasta sen jälkeen, kun bussi on lähtenyt aikataulunmukaisen lähtöajan 1-terminaalin edestä. Eli monesti bussi odottelee 1-terminaalin edessä 10-15 min.

Check-inissä kannattaa kyllä olla ehdottomasti viimeistään 18:05, toisinaan kone tulee vartin etuajassa ja saattaa myös päästä lähtemään 5-10 min etuajassa jos boardaus menee sujuvasti....

Iso kiitos vielä Novostille näistä ohjeista, jotka osin jo Ryanair-ketjussa hänen toimesta olivatkin. Mulla ei ole oikein luottoa VR:ään(kään), ja siksi tuota kentälläoloaikaa kyselen. Jos Tre-Tku juna onkin asemalla esim. 0,5 h myöhässä (~17:25), alkaa olla kiire kipittää taksiin siitä rautatieasemalta. Onhan siinä muuten joku taksitolppa edessä?

ikaros

  • Reissaaja
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Peruivat lennon
« Vastaus #230 : 24.08.2010, 09:16:04 »
Olin varannut lennot päiville Tampere-Gdansk 1.9 ja Gdansk-Tampere 8.9

19.8.2010 sain mailin:
....
Eikö tässäkin ketjussa joku maininnut saaneensa lentolippujen hinnan lisäksi ylimääräisiä korvauksia, jos lento on peruttu alle 2 viikon sisällä lähdöstä? Ilmeisesti tämä korvaus perustuu joihinkin EU:n määräyksiin, vaikka sinällään en asiasta enempää tiedä. Kannattanee siis selvitellä asiaa, sillä tässähän tapauksessa lentoon oli perumisilmoituksen hetkellä aikaa alle kaksi viikkoa. Automaattisesti tuskin tätä ylimääräistä korvausta kuitenkaan Wizzair maksaa, ellei sitä osaa itse kysyä ja vaatia.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Peruivat lennon
« Vastaus #231 : 24.08.2010, 19:10:22 »
Olin varannut lennot päiville Tampere-Gdansk 1.9 ja Gdansk-Tampere 8.9

19.8.2010 sain mailin:
....
Eikö tässäkin ketjussa joku maininnut saaneensa lentolippujen hinnan lisäksi ylimääräisiä korvauksia, jos lento on peruttu alle 2 viikon sisällä lähdöstä? Ilmeisesti tämä korvaus perustuu joihinkin EU:n määräyksiin, vaikka sinällään en asiasta enempää tiedä. Kannattanee siis selvitellä asiaa, sillä tässähän tapauksessa lentoon oli perumisilmoituksen hetkellä aikaa alle kaksi viikkoa. Automaattisesti tuskin tätä ylimääräistä korvausta kuitenkaan Wizzair maksaa, ellei sitä osaa itse kysyä ja vaatia.
Tuskin he tuota 1.9. lentoa peruivat kun sitä myydään edelleen.

Uudelleenreititystä kyselisin itse tuossa tilanteessa paluulennon osalta mieluiten. Tosin tappelun takana voi olla (tai sitten ei, tuntuu olevan välillä arpapeliä milloin kitisemättä järjestävät kun pyytää ja milloin eivät millään).
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

einiintarkea

  • Reissaaja
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Rahani sain :)
« Vastaus #232 : 26.08.2010, 22:29:12 »
En tullut kyselleeksi muita vaihtoehtoja. Rahat tulivat tänään sentilleen takaisin, joten ihan hyvä fiilis jäi vaikka lento peruuntuikin.

Matkailu-addikti ;)

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #233 : 27.08.2010, 11:47:13 »
No eipä tarvinu sit kauempaa jännitellä Wizzair-lennon onnistumista. Se peruutettiin eikä syytä kerrottu. Kyseessä tuskin ainakaan on matkustajien vähyys, koska lento olis ollu vasta yli kuukauden päästä.

Eiköhän se johdu siitä, että lennot Tampereelta Gdanskiin on lennetty. Kannattamattomat reitit lopetetaan aika nopeasti.

Oikeassa olet, lukee tuossa Ryan-jutussa Aamulehdessä:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/ryanair-keskeyttaa-jo-kolmannen-tampereen-reitin/188508#
Oispa saatu ennemmin tänne Easyjet,Wizz varmaan siksi kannattamaton, että ihmiset on kuulleet sen maineesta, eivätkä uskalla varatakaan siltä lentoja. Olen kampaaja,ja asiakkaani ovat monet yhtä kovia reissaamaan kuin me, ja tässä kuulee tosi paljon puhetta omatoimi-matkaajilta (liikkeeni on Tampereella). Yksikään asiakkaistani ei ole lentänyt Wizzillä silti- syynä sen maine. Ei uskalleta varata, kun kuitenkin perumis-riski niin iso. Vaikka saisi rahat takasin, niin pettymys on valtava,kun on jo suunnitellut lähtevänsä reissuun. Eikä aina saa samaan aikaan uutta reissua enää-etenkään halvalla!

Storm

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #234 : 29.08.2010, 09:55:55 »
Voi ei, ei enää Tampereelta Gdanskiin?  :'( Just tulin reissusta, kaikki meni erinomaisesti ja kova hinku ois ensi kesänä käydä uudestaan! Turkuun en kyllä ehkä viitsi matkustaa...

Matkailu-addikti ;)

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #235 : 29.08.2010, 11:39:05 »
Voi ei, ei enää Tampereelta Gdanskiin?  :'( Just tulin reissusta, kaikki meni erinomaisesti ja kova hinku ois ensi kesänä käydä uudestaan! Turkuun en kyllä ehkä viitsi matkustaa...
Kieltämättä itsekin mietin, josku pitäisi poiketa,mutta toisaalta en ole kovinkaan monta tavannut (tai itse asiassa tavannut en ole ketään), jolla ei olisi ollut joko peruutuksia,tai aikataulumuutoksia tms Wizzin kanssa,joten kiinostus ko. yhtiötä kohtaan aika minimissä..

dreamy83

  • Reissaaja
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #236 : 10.11.2010, 11:26:07 »
Nostetaan tämäkin ketju ylös, varsinkin nyt kun Wizz laittoi taas "elonmerkkejä" Suomen osalta. Eli Turun reitit näyttää olevan nyt aikataulutetun pitkälle ensi vuoteen, uusia reittejä ei ole vielä ainakaan julkistettu. Gdanskin reitin aikataulut näyttävät asettuneen tuohon lähtöaikaan 18.45, mikä on itseasiassa ainakin vapaa-ajan matkustajan kannalta ihan hyvä kellonaika. Siihen kun ehtii vielä vaikkapa työpäivän jälkeenkin, jos on päivätyö tai vuorotyössä aamuvuoro, eikä perillä olla liian myöhään. Ja nyt keväällä tulee taas tuo neljäs viikkovuoro ja sen lisäksi alkaa vielä hieman myöhemmin myös viides viikkovuoro, joten vuorotarjonta Gdanskiin on mielestäni suhteellisen kattava. Ja lentopäivät tulevat olemaan Ma, Ke, To, Pe ja Su.

Budapestin reitti jatkuu kahdella viikkovuorolla. Ton Gdanskin lentojen lisäilyn ohella Wizz voisi hyvin avata myös uutta reittiä. Itse mietin, että potentiaaliset kohteet, joille riittäisi myös riittävästi kysyntää, voisivat tosiaan olla Praha ja Katowice (Krakova).

Itsehän lennän wizzillä nyt neljättä kertaa, tällä kertaa Budapestiin. Nuo kolme aiempaa ovat olleet Gdanskiin, lähinnä sellaisia matkoja, joissa valitaan ruotsinlaivan kaljakellunnan ja Gdanskin väliltä :) Voisi kuvitella, että varsinkin Turkulaisista moni tekee noin, mikä selittää Gdanskin reitin kovan kysynnän. Irvileuathan puhuvat Gdanskista "Turkulaisten Tallinna"

ikaros

  • Reissaaja
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #237 : 22.11.2010, 10:52:25 »
Millainen käytäntö Wizzairilla on lentokenttäostosten suhteen? Ryanairhan esimerkiksi tiedottaa sivuillaan selkeästi, että lentokenttäostokset pitäisi mahtua koneeseen vietävän yhden ja ainoan laukun sisään. En tosin tiedä, kuinka tiukasti Ryanairkaan tätä valvoo. Wizzairin ehdoissa lentokenttäostoksista ei puhuta erikseen mitään.

Pitääkö siis varautua siihen, että tulevalla Budapestin reissulla saattaa tulla eteen ongelmia, jos innostuu ostelemaan ennen kotiinpaluuta lentokentältä Palinkaa ja muita lämmikkeitä sen verran paljon, ettei kaikki ostokset mahdu lentolaukkuun?

novosti

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #238 : 22.11.2010, 12:07:44 »
Millainen käytäntö Wizzairilla on lentokenttäostosten suhteen? Ryanairhan esimerkiksi tiedottaa sivuillaan selkeästi, että lentokenttäostokset pitäisi mahtua koneeseen vietävän yhden ja ainoan laukun sisään.

Kyllä kaikki pitäisi mahtua sen yhden hytti-käsimatkatavaran sisälle, niin kuin Ryanairillakin. Se miten sitä valvotaan riippuu täysin kentästä, päivästä ja siitä millä tuulella henkilökunta on. Aika sattumanvaraista. Eli itse varautuisin, että mahtuu sinne yhteen reppuun kaikki.

Matkailu-addikti ;)

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #239 : 22.11.2010, 23:42:15 »
Millainen käytäntö Wizzairilla on lentokenttäostosten suhteen? Ryanairhan esimerkiksi tiedottaa sivuillaan selkeästi, että lentokenttäostokset pitäisi mahtua koneeseen vietävän yhden ja ainoan laukun sisään.

Kyllä kaikki pitäisi mahtua sen yhden hytti-käsimatkatavaran sisälle, niin kuin Ryanairillakin. Se miten sitä valvotaan riippuu täysin kentästä, päivästä ja siitä millä tuulella henkilökunta on. Aika sattumanvaraista. Eli itse varautuisin, että mahtuu sinne yhteen reppuun kaikki.
Juu, tuo on totta. Tosilla kentillä tarkempaa Rynkylläkin ja tosiaan eri virkailijoissa voi olla vain se ero. Olen jopa nähnyt, kuinka joku virkailija päästää jakkupuku-ladyn kassinsa kanssa, kun meiltä ei niin ladylike-tyypeiltä kyllä heti komennetaan laittamaan laukkuun.. (Tämä sattui Lontoossa).