Wizzair

(Luettu 159034 kertaa)

peuno

• Himoreissaaja
  • prööt
    • Profiili
    • Virtuaalikoti
Vs: Wizzair
« Vastaus #140 : 03.05.2010, 10:56:34 »
Mulle tuli toukokuun lopun lennoista peruutusviestit kahteen kertaan ja lisäksi laskutiedostotkin uudestaan. Tosin vain yhden euron hintaisena  ???

sanela

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #141 : 03.05.2010, 11:28:44 »

Mulla just peruttiin kesäkuun alun Riikan lento !"#¤"!"#. Ilmoitus tuli kahteen kertaan sähköpostilla, jossa vielä lupasivat, että Call centre soittelee perään... Ei ainakaan ihan heti soitellut, joten soitin itse ja sain rahat toivottavasti takaisin.

Ihan uteliaisuudesta, onko kenellekään soitettu tuolta Call Centeristä? Mullekin tuli peruutusviesti meilinä kahteen kertaan ja niissä lupaus yhteydenotosta, mutta ainakaan tässä reilun viikon aikana ei ole mitään kuulunut. Tosin en tiedä mitä yhteydenottamista tässä heidän mielestään edes on, rahat vaan takaisin ja luulis olevan sillä selvä, jos reitti kerran lopetetaan?!

Jakedj

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #142 : 03.05.2010, 11:45:24 »
Tuntuu hieman olevan hämärä puuha, kun Wizzair lähettelee kummallisia maileja varauksen jälkeen. Mun englanti ei ole aivan täydellinen, niin en ole varma mitä ymmärsin. Oletteko ikinä saanut tällaistä mailia varaustiedon yhteydessä:

Your booking is complete
Click here to claim £10 cash back
Incentive on your next Wizzair booking

Mitä tää tarkoittaa?
oo matkustelen

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #143 : 03.05.2010, 12:20:32 »
Tuntuu hieman olevan hämärä puuha, kun Wizzair lähettelee kummallisia maileja varauksen jälkeen. Mun englanti ei ole aivan täydellinen, niin en ole varma mitä ymmärsin. Oletteko ikinä saanut tällaistä mailia varaustiedon yhteydessä:

Your booking is complete
Click here to claim £10 cash back
Incentive on your next Wizzair booking

Mitä tää tarkoittaa?

Toi cash back on brittisysteemi, jossa saa alennuksen palvelun kayttamisen jalkeen tai seuraavan palvelun kohdalla. Se taytyy yleensa vaatia erikseen, ja saattavat ottaa tiedot ylos ja alkaa lahetella mainoksia tms.

novosti

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #144 : 03.05.2010, 20:54:27 »

Jos varaus on tehty ennen 1.4.2010, ei peritä mitään maksuja vaikka tekee check-inin kentällä.

Perustuuko tämä tieto kokemukseen?

Kyllä.

Myös wizzairin omilla sivuilla on sanottu asia aika selvästi:

".. in case of bookings made after 1 April Wizz Air will start charging for airport check-in, which will be EUR 5 if purchased at the time of booking and EUR 10 if purchased at the airport."

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #145 : 04.05.2010, 12:57:04 »
Jos joku muuten on ihmetellyt, miten Wizz air ääntyy, niin tässä ohjeet Turun lentokenttäkuulutuksen perusteella: vitsair.  ;D

Warsaw taas ääntyy varsau.

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #146 : 06.05.2010, 06:22:17 »
Wizzairin toiminta Turku-Riika lentojen lopetuksessa kummastuttaa:
http://www.turkulainen.fi/Uutiset/Paikallisuutiset/Wizz-Air-lopetti-Riian-lennot

lejube

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #147 : 06.05.2010, 09:46:00 »
Joopa joo. Ei todellakaan ole soitettu. Monen tunnin puhelinrumban jälkeen sain virkailijan kiinni about viikko sitten. Annoin kaikki iban ja swift numerot ja puhelu kesti kauan. Sitten tässä viikolla tuli sähköpostiin palautus invoice, josta kuitenkin oli, ylläri, "unohdettu" palauttaa matkalaukkujen hinta. Haiskahtaa tosi paljon kusetukselta ja luottamus yhtiöön on kyllä mennyt.harmi. Niin ja ei sitä pientäkään osaa vielä tilillä ole.:'(

Mulla just peruttiin kesäkuun alun Riikan lento !"#¤"!"#. Ilmoitus tuli kahteen kertaan sähköpostilla, jossa vielä lupasivat, että Call centre soittelee perään... Ei ainakaan ihan heti soitellut, joten soitin itse ja sain rahat toivottavasti takaisin.

Ihan uteliaisuudesta, onko kenellekään soitettu tuolta Call Centeristä? Mullekin tuli peruutusviesti meilinä kahteen kertaan ja niissä lupaus yhteydenotosta, mutta ainakaan tässä reilun viikon aikana ei ole mitään kuulunut. Tosin en tiedä mitä yhteydenottamista tässä heidän mielestään edes on, rahat vaan takaisin ja luulis olevan sillä selvä, jos reitti kerran lopetetaan?!

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #148 : 06.05.2010, 23:38:28 »
Kylläpä mä luulen,että pysytään Ryanissa,niihin voi suunnilleen luottaa.Koko Tampereen aikana ei kai oo kuin pari kertaa lentoja peruttu,ja nekin konevian takia,ja väki lennätetty jotain muuta kautta sitten.Onneks asutaan Tampereen kupeessa.
Arvottiin hetki Gdanskin (kun nyt alkaa WIzz täälläkin) ja Bergamon (Ryan) välillä loppukesälle.Tunti sitten varasin Bergamon.Tosin taidetaan mennä Bresciaan kentältä,kun Bergamo ja Milano jo koluttu.

Onkos joku jo linkittänyt tänne tämän:
Kylläpä mä luulen,että pysytään Ryanissa,niihin voi suunnilleen luottaa.Koko Tampereen aikana ei kai oo kuin pari kertaa lentoja peruttu,ja nekin konevian takia,ja väki lennätetty jotain muuta kautta sitten.Onneks asutaan Tampereen kupeessa.
Arvottiin hetki Gdanskin (kun nyt alkaa WIzz täälläkin) ja Bergamon (Ryan) välillä loppukesälle.Tunti sitten varasin Bergamon.Tosin taidetaan mennä Bresciaan kentältä,kun Bergamo ja Milano jo koluttu.

Onkos joku jo linkittänyt tänne tämän:
http://www.wizzairsucks.com/

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #149 : 08.05.2010, 14:48:40 »
Sinänsä minua ei hämmästytä tuo Riikan-lentojen peruminen. Kuka sinne enää haluaa, eikö se ole jo ihan passé matkakohteena? Riikaa yritetään silti tyrkyttää suomalaisille nykyään jokaiselta maaseutukentältä. AirBaltickin aloitti lennot Lappeenrannasta Riikaan!

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #150 : 08.05.2010, 15:48:40 »
Riika oli pari vuotta sitten oikein kiva.Mutta se kai on kärsinyt pahasti lamasta.Oon kuullut ihmisiltä,että on mennyt alaspäin (monet Tampereelta on käyneet jo monta kertaa),kauppoja ja ravintoloita suljettu,taskuvarkaat palanneet,levottomuuksia ollut.Ollaan taas töykeämpiä turisteille jne.Harmi .
Enemmän mä silti Riikasta tykkään kuin Tallinnasta!
Sitä mä en käsitä,kun Rynkky alkoi lentää Kaunasiin.Yksi tylsinpiä paikkoja missä on käyty!Tosin luin jostain,että helpot yhteydet kentältä Vilnaan.Se on ihan o.k.Mutta ois ollut paljon kivempiakin vaihtoehtoja!
Harmittaa,kun Aamulehdessä vihjattiin tänä vuonna alkavan 2 uutta reittiä,ehkä Bryssel ja joku Saksasta,ehkä Berliini,niin nyt toi tuhkapilvi aiheutti hallaa lentoyhtiöille,ja pahaa pelkään,ettei nuo nyt toteudukaan tänä vuonna. :(

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #151 : 08.05.2010, 16:44:41 »
Sinänsä minua ei hämmästytä tuo Riikan-lentojen peruminen. Kuka sinne enää haluaa, eikö se ole jo ihan passé matkakohteena? Riikaa yritetään silti tyrkyttää suomalaisille nykyään jokaiselta maaseutukentältä. AirBaltickin aloitti lennot Lappeenrannasta Riikaan!
Ei siinä olekaan tarkoitus lennättää ihmisiä Riikaan vaan Riian kautta maailmalle.
Suurin osa jatkaa jatkolennolla jonnekin muualle ja vain pieni osa jää Riikaan.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #152 : 08.05.2010, 16:54:51 »
Idea muuten hyvä,mutta miten uskallat ostaa jatkolennon yhtiöltä,joka muutenkin maailmankuulu viime hetken aikataulu-muutoksistaan..
Ryanilla on tehty paljon noita koneen vaihtoja,ja niilläkin otetaan aina pitkä vaihtoväli.On käyty vaihtamalla Roomassa,Sevillassa,Barcelonassa ja Portossa.

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #153 : 08.05.2010, 20:51:01 »
Idea muuten hyvä,mutta miten uskallat ostaa jatkolennon yhtiöltä,joka muutenkin maailmankuulu viime hetken aikataulu-muutoksistaan..

AirBalticin jatkolennot on samalla lipulla, joten ei siinä kovin paljoa uskallusta tarvita.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #154 : 08.05.2010, 20:57:13 »

AirBalticin jatkolennot on samalla lipulla, joten ei siinä kovin paljoa uskallusta tarvita.

AirBalticin kyllä uskaltaa mutta wizzairin ei.. en nyt ole ihan varma kummasta yhtiöstä tässä puhutaan, oletan että wizzairista..  ::)

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #155 : 08.05.2010, 21:02:03 »
No otsikkohan on Wizzair!

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #156 : 08.05.2010, 22:48:26 »
No otsikkohan on Wizzair!

Joo, mutta katsos oikein ajatuksella mistä tekstistä kummunnutta ajatusta kommentoin. Ei kai LateX Wizzairia tarkoittanut, vaan AirBalticia, joka lentää syöttöliikennettä Riikaan jatkolennoillensa. Oletin siis, että sinäkin puhuit siitä, kun tekstisi oli ilman lainauksia heti seuraavana.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2010, 08:26:06 kirjoittanut Testailija »
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #157 : 09.05.2010, 11:33:25 »
No enpä tarkoittanut.Kun siinä sanottiin että AirBaltickin aloitti Riian lennot,ja tosiaan oli juuri ollut puhe Wizzin lopettamista Riian lennoista.

AirBaltic on mulle ihan vieras-en tiedä muuta kuin sen,että koneet liian pieniä ahtaanpaikankammosille (ainakin Tampereelta lähtevät) joten en ole niihin sen kummemmin perehtynytkään.Varmaan ihan hyvä heille,joilla ei typeriä fobioita ;) Fiksua,että myyvät jatkoyhteyksiä.

peuno

• Himoreissaaja
  • prööt
    • Profiili
    • Virtuaalikoti
« Vastaus #158 : 11.05.2010, 23:30:10 »
Joopa joo. Ei todellakaan ole soitettu. Monen tunnin puhelinrumban jälkeen sain virkailijan kiinni about viikko sitten. Annoin kaikki iban ja swift numerot ja puhelu kesti kauan. Sitten tässä viikolla tuli sähköpostiin palautus invoice, josta kuitenkin oli, ylläri, "unohdettu" palauttaa matkalaukkujen hinta. Haiskahtaa tosi paljon kusetukselta ja luottamus yhtiöön on kyllä mennyt.harmi. Niin ja ei sitä pientäkään osaa vielä tilillä ole.:'(

Minä en ihan viitsinyt soittaa 12e korvausten takia. Täytin wizzin sivuilta tuhkaperuutusvaatimuksen ja vastailivat parissa päivässä korvauksesta. En tiedä vielä tuliko tosin perille.

peuno

• Himoreissaaja
  • prööt
    • Profiili
    • Virtuaalikoti
« Vastaus #159 : 12.05.2010, 14:15:01 »
Turku-Varsova -lentoja ei ole pystynyt varaan loppukesälle moneen päivään, vaikka aikataulussa niitä vielä on. Eiköhän sinnekin tule lappu luukulle eli lähtöportille.