Kysympä tässä vanhassa aiheessa, toivottavasti joku huomaa

Olen siis (toivottavasti

) lähdössä ensi kesänä Japaniin kolmeksi viikoksi ja koitan nyt pähkäillä ostaako tuo JRP vai ei.
Vielä tässä vaiheessa aikomuksenani on olla puolet ajasta Tokiossa ja puolet Kiotossa/Narassa.
Junalla siis tulee matkustettua välit Narita lentokenttä-Tokio, Tokio-Kioto, Kioto-Nara, Nara-Narita lentokenttä.
Pelkkiin edellä mainitsemiini matkoihin menisi ilman passia n. 32 000 jeniä.
Kolmen viikon JRP kuitenkin maksaa n. 57 000 jeniä...
Tokion ja Kioton sisäisten junamatkojen pitäisi siis maksaa yli 25 000 jeniä, jotta passin hankkiminen olisi järkevää.
Metroissahan tuo ei kuulemma toiminut ja JR junilla tuntuu olevan hankalaa ja aikaa vievää mennä ympäri Tokiota (ainakin joidenkin foorumilaisten ja Tokion kartan mukaan.

).
JRP ei siis käy Nozomi-juniin ja luin että vaikka matkustaisikin JR junassa, junan reitti ei välttämättä ole "JR-reitti" jolloin on maksettava täysi hinta siitä matkasta joka ei ole ollut "JR-reitillä" passista huolimatta...
Mielestäni minun ei ole järkevää ostaa tuota passia, koska en matkusta junalla tuon enempää. Tai ainakaan vielä en ole keksinyt missä muualla haluaisin käydä.
Mutta koko pointti siis on se, että voisiko joku kertoa jos olen jättänyt jonkun tärkeän asian tässä huomioimatta ja minun olisikin järkevää ostaa se passi. Blondilta, 18-vuotiaalta, "en-ole-koskaan-matkustanut-kuin-Ruotsiin"-ihmiseltä voi jäädä hyvinkin jotain tärkeää ajattelematta...
Kiitos paljon jo etukäteen!