Vietnamin viisumi

(Luettu 185199 kertaa)

The Rotta

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Vietnamin viisumi
« Vastaus #440 : 31.12.2017, 07:35:12 »
Kuinka pitkää lisäaikaa olet tavoittelemassa?
Viisumit hankitaan aina maan rajojen ulkopuolella, maahan saapuessa ne leimataan ja päivät alkaa juosta siitä alkaen.  Tuo phu quocin 30 vrk leima on poikkeus, muilta rajanylityspisteltä suomalainen saa 15vrk leiman jollei sitten viisumia löydy passista.

Sitten jos olet maassa viisumilla niin sen pidennystä pystynee hakemaan maan sisältä immigration toimistosta. Tosin tästä asiasta minulla ei ole vietnamin osalta varmaa tietoa...

Tästä ketjusta löytyy kyllä tietoa muten viisumin hankit esim netin kautta mutta joka tapauksessa sinun pitää poistua ensin maasta ja sitten palata
 a) hankkimallasi viisumilla
b) 15 vrk leimalla rajalta jos ei ole viisumia
c) 30 vrk leima jos tulet maahan suoraan phu quociin lentäen

Sitten jos olet maassa viisumilla niin sen pidennystä pystynee hakemaan maan sisältä immigration toimistosta. Tosin tästä asiasta minulla ei ole vietnamin osalta varmaa tietoa...

Edit
Jos tarkoituksesi on palata Phu Quocille niin järkevin on tehdä cambodian visiitti lautalla Phu Quocilta.
Jos 15 vrk leima ei riitä niin voit hankkia vietnamin viisumin helposti esim kampotista vettämällä siellä pari päivää.
http://www.kampottour.com/other2.php
« Viimeksi muokattu: 31.12.2017, 08:03:45 kirjoittanut The Rotta »

joolen

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #441 : 01.01.2018, 15:55:17 »
Kiitos paljon nopeasta ja selkeästä vastauksesta 🤗

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #442 : 28.01.2018, 21:24:33 »

Edit
Jos tarkoituksesi on palata Phu Quocille niin järkevin on tehdä cambodian visiitti lautalla Phu Quocilta.

Onko tästä jotain ihan oikeata tietoa? Olin juuri kulmilla, ja mitään lauttayhteyttä ei maiden välillä kyllä ole.

The Rotta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #443 : 28.01.2018, 21:54:01 »
Tosiaan ei suoraa yhteyttä mutta lauttoja kulkee mantereelle vietnamin puolelle ( Ha Tien) joka on ihan rajan kupeessa.
https://www.phuquocislandguide.com/phu-quoc-island-ferry-schedules-fares/

Yksityikohdista ei ole omakohtaista tietoa mutta rajanylityksestä löytää kyllä googlettamalla ja Kampot on lähin kaupunkin Cambodian puolella.

nusu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #444 : 08.02.2018, 16:53:21 »
Olen menossa keväällä Vietnamiin viisumivapaaksi ajaksi. Lennän ensin Bangkokiin ja vaihdan kenttää BKK->DMK. Onko tietoa, että pääsenkö vaivatta Air Asian/ Thai Lion Airin koneeseen, vaikka minulla ei ole viisumia? Olen kuullut, että lähtöselvityksessä viisumia voidaan kysyä.

fl0yf

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #445 : 10.02.2018, 13:19:46 »
Olen menossa keväällä Vietnamiin viisumivapaaksi ajaksi. Lennän ensin Bangkokiin ja vaihdan kenttää BKK->DMK. Onko tietoa, että pääsenkö vaivatta Air Asian/ Thai Lion Airin koneeseen, vaikka minulla ei ole viisumia? Olen kuullut, että lähtöselvityksessä viisumia voidaan kysyä.

Ei siitä vaivaa ole vaikka kyselevätkin, saatat joutua muutaman kerran checkin tiskillä selittämään ettet tarvitse viisumia. Näin kävi itselleni Siem Reapissa. Varmista että sinulla näyttää lentolippu ulos Vietnamista viisumivapaan ajan sisällä. Jos mietityttää niin etsi lähetystön sivuilta englanniksi tietoa viisumivapaudesta ja printtaa se mukaan.

Ssssh

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #446 : 22.03.2018, 13:40:59 »
Viime vuonna testattu tuo "15" päivän viisumi. Saavuin maahan 1.pv ja viisumiin lätkäistiin lähtöpäiväksi 14.pv. En tiedä onko tuossa jollakin laskukaavalla 15 päivää, mutta jos joskus lähden vielä niin varaan lennon pois varalta 14 päivän päähän!
Suostuivat rajalla pienen säätämisen jälkeen lisäämään vielä yhden päivän passiin. Kiinan rajalla ainakin ihan mukavia rajatarkastajia ja ihan sujuvaa. Eivät todellakaan pyydä mitään lisämaksuja tai muutakaan hämminkiä ei ollut.
Lähtiessä lentokentän virkailija nauroi, että olenko itse sutannut yhden lisäpäivän passiin :)

Timothytt

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #447 : 03.04.2018, 17:50:18 »
Tosta paluulipusta, eli myykö joku halpalentoyhtiö noita full flex lippuja vietnamista. Vähän kuumottaa toi finnairin yli tonnin full flex vaikka se kuinka 100 % saisi bäkkiin. Halvimmillaan käsimatkatavaroilla saisi noin 45 euron lipun joka jäisi käyttämättä jo sen takia että matkustan isolla laukulla.

qqy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #448 : 19.07.2018, 17:51:50 »
Hei, 3kk:n multi-entry olisi hakusessa mutta eihän noista suurlähetystön sivuista ota mitään selvää  >:(

Täytin tuon jonkun nettilomakkeen jonka ilmeisesti voisi tulostaa ja lähettää mutta en löydä mitään ohjeita..

Passi ja kuva varmaankin mukaan mutta mitähän tuo maksaa ja miten maksetaan ym  :o

Hank da Silva

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #449 : 09.08.2018, 23:23:34 »
Hei, 3kk:n multi-entry olisi hakusessa mutta eihän noista suurlähetystön sivuista ota mitään selvää  >:(

Täytin tuon jonkun nettilomakkeen jonka ilmeisesti voisi tulostaa ja lähettää mutta en löydä mitään ohjeita..

Passi ja kuva varmaankin mukaan mutta mitähän tuo maksaa ja miten maksetaan ym  :o
Se on täysin arpapeliä ja vietnamilaiset itsekin vihaavat asiaointia tuon lähetystön kanssa. Suomen lähetystöllä tuntuu nimittäin olevan aivan eri hinnasto kuin mitä niillä oikeasti pitäisi olla.

Sen nettilomakkeen lähettäminen ei auta mitään, koska sitä ei kuitenkaan oteta käsittelyyn, ennen kuin olet vienyt kuvat ja passin.
Cheque yourself before you wreque yourself.

jenskijenski

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #450 : 10.08.2018, 11:30:27 »
Koko viestiketju luettu ja edelleen oon hämilläni :-D

Tarvitsen 3kk single entry -viisumin. Saavun Vietnamiin maateitse Laosista. Olen menossa Vietnamiin marraskuussa (3kk päästä), ja sitä ennen Laosiin ja Thaimaahan. Mistä hankin viisumin; Suomesta suurlähetystöstä/ Travallerilta vai muulta hämärältä nettisivulta? Suomen suurlähetystön nettisivuista en saa mitään selkoa, kannattaisi varmaan mennä paikan päälle, mutta tulisi kalliiksi. Jos tilaan viisumin jo nyt ja saan leiman passiin, onko se voimassa välittömästi vai vasta maahan mentäessä? Viisumihan ehtii umpeutua jo, kun maahan pääsen, jos se on välittömästi voimassa.

Vai kannattaisiko mun hankkia viisumi vasta Thaimaassa (Khao San Roadilta Bangkokista?) tai Vientiainesta? Vai mennä Vietnamiin ilman viisumia ja sen 15 päivän sisällä hankkia viisumin pidennys(?) tai viisumi?