Italiaan vaiko Itävaltaan??

(Luettu 8363 kertaa)

satule

• Aloittelija
    • Profiili
Italiaan vaiko Itävaltaan??
« : 08.07.2002, 16:36:07 »
Viikon reissu tiedossa. Mitä mieltä olette, kumpi on parempi mesta Italia vaiko Itävalta. Molemmissa paikoissa on kyllä kauniita maisemia ja kaikenlaista nähtävää. Mutta kumpihan lämmittäisi reilaajan sydäntä, kummassa on parempi ilmapiiri? Kumpi on halvempi ;)

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
Re: Italiaan vaiko Itävaltaan??
« Vastaus #1 : 08.07.2002, 17:05:16 »
Tee kompromissi ja ole 3 päivää toisessa ja 4 toisessa.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #2 : 08.07.2002, 17:31:22 »
Jos minun mielipidettäni kysytään niin ehdottomasti Italiaan.
Itävallassa en tosin ikinä ole käynyt, muuta kuin juna-asemilla. Laittoivat passiini leiman!
Italiassa kaikki toimii (siis käytännössä ei toimi), mutta ainakin ihmiset ovat avuliaita.
Suositeltavia paikkoja: Torino, Lucca, Piazza Al Serchio ja Padova. Puhun vain omasta puolestani.

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #3 : 08.07.2002, 21:59:50 »
Jotenkin odotin tämän suuntaista kommenttia isa aurinkoiselta :-) Ehkä tuolla Italiassa pitäisi itsekkin lähteä enemmän kiertelemään kun se noin loistopaikalta kuulostaa.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #4 : 10.07.2002, 12:22:45 »
Siis ihan ehdottomasti Italia!!! Tämä tietysti vain mun mielipide... Itse olen käynyt aikasemmin Itävallassa ja nyt tämän kesän reilillä kuppasin Italiassa puoltoista viikkoa :) Sillonkaan en olis malttanu vielä lähteä, mutta kotiin oli pakko palata :(
Roomassa viikkokin on lyhyt aika, jos haluaa kaiken nähdä.
Pohjois-Italiasta pääsee kyllä nopeesti junalla Itävallan puolelle jos semmonen fiilis iskee. Ja Italia on ainakin suomeen verrattuna todella halpa (mut niin on moni muukin maa)!

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #5 : 11.07.2002, 14:22:53 »
En ole ainoa!  ;D

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #6 : 11.07.2002, 16:02:16 »
Juu et   :D

Italia on..... well...  :) ;) :D ;D  :o 8) ::) ;D ;D

Allora, hyvä kun jollain muullakin on fiilikset ihan pinnalla  ;)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #7 : 15.07.2002, 16:39:42 »
Kuka väittää Italiaa halvaksi maaksi, kun makaronipussistakin saa maksaa yli euron :)

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #8 : 15.07.2002, 17:03:45 »
Ei sitä halvaksi voikaan sanoa, koska hintaerot eivät nyt niin suuret ole, vaikka Suomeen verrattuna.
Tämänkin riippuu taas siitä missä liikkuu ja mitä ostaa. Eli suomeksi sanottuna ehkä siellä on hitusen halvempaa.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #9 : 04.08.2002, 12:04:51 »
italia >:( ??? :-/
itävalta ;D
kuka väitti että ihmiset italiassa on avuliaita??kukaan ei puhunut englantia eikä auttanut mitenkään vaikka kuinka kysyttiin. ihan info pisteessä ajettiin ulos, törkeää sanon minä. kaaos koko maa.  rooma oli aivan ihana, samoin firenze mutta muu..plääh.. itävallassa ei ole niin suurta kulttuurieroa, mutta ihana paikka. i love it! :-*

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #10 : 06.08.2002, 18:37:56 »
MINÄ!

Hassua... Sinun mielestä Rooma ja Firenze ovat mahtavia. Noh, Roomaan itse en jaksanut lähteä ja Firenzessa oli liikaa kaikkea, varsinkin TURISTEJA!

Minä sain ainakin Italiassa aina hyvää palvelua. Myönnän että siellä ei englanninkielen taso päätä ainakaan huimaa, mutta aina kun hymyili ja huitoi käsillään asiat hoituivat. Ainakin he halusivat auttaa ja yrittivät tosiaan, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Siellä on kuitenkin paljon kaikkea, etenkin ihmisiä, joten kaikki on mahdollista.

Kaaoshan se on, mutta hallittu sellainen. Jos nyt ei politiikasta puhuta, koska se ainakin on aivan viturallaan!

Italia on mun juttu!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #11 : 09.08.2002, 11:42:50 »
8)
Hassua sinänsä, mun kohdalla italian palvelupisteet tuntu pitävän siestaa, yritin kyllä ensin hymyllä ja sitten vasta pahalla. Inhottavaa...Välillä oli itku kurkussa kun junista ei saanut mitän tietoa, virkailijat väitti ihan päin vastaista kuin mitä departure listalla oli ja junat lähti eri raiteilta kuin mitä ilmoitetaan. Italiastahan sanotaan että se on paras ja pahin ja allekirjoitan sen täysin, Rooma edelleen pitää ykkössijaa.  :D

hiphip

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 18.08.2002, 23:58:55 »
viime vuonna reilillä eksyin kamun kanssa italian veronaan ja oli se kyllä todella kaunis paikka! ja sen verran aurinkoinen että tyhminä suomalaisina onnistuttiin polttamaan itsemme aika pahasti, minkä jälkeen rinkan kantaminen ei ollut kovinkaan ihanaa..
että maltti on valttia, auringonotossakin.
sen verran kyllä meni hermot näihin "ählämeihin", etten taida ihan heti lähteä italiaan/etelä-eurooppaan ilman jätkäseuraa. kyllä niitä jaksaa jonkin aikaa, mutta kun ne ovat välillä kuin iilimatoja, eli niistä ei pääse eroon ei sitten millään. miespuolisilla reissaajilla ei taida tämänkaltaisia "ongelmia" olla??  :)

itse tykästyin ehkä juuri tuon takia enemmän itävaltaan, kävimme wienissä ja kufsteinissa, molemmat hienoja paikkoja, ja joka puolella oli ystävällisiä ihmisiä. wienissä eräs tyttö majoitti meidät luokseen pariksi päiväksi (meillä ei ollut yöpaikkaa tiedossa ja eksyimme erääseen baarikahvilaan, missä tämä neitonen oli töissä) ja elimme aivan pummilla. tyttö asui viiden jätkän kanssa, ja koko porukasta vain yksi osasi jotenkuten englantia ilman että piti joka toinen sana katsoa sanakirjasta (kaikki taisivat olla slovakialaisia). mutta kyllähän sitä tuli silti "jutusteltua" ja kaikkea muuta mukavaa.
kufsteinissa taas eräs herra maksoi meidän taksikyydin(!), kun olimme taas vaihteeksi vailla yöpaikkaa ja kysyimme häneltä, tietäisikö hän jotakin halpaa paikkaa missä yöpyä. herra kävi kysymässä asiaa taksikuskilta, ja taksi sitten kuskasi meidät sinne paikkaan.

jos siis vertaillaan itävaltaa ja italiaa, sanon itävalta, mutta kaikki kyllä riippuu ihan tilanteesta ja mitä tekee/missä käy jne.
esim. minun kannalta wienissä oli aivan upeaa käydä espanjalaisessa ratsastuskoulussa katsomassa hienoja lipizzaheppoja, jotka sitten on vieläkin mielessä.. :)
f you’re one in a million, there are ten of you in New York

hiphip

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 19.08.2002, 00:03:21 »
asiasta toiseen, koko reilin huonoimmat pizzat tuli syötyä juuri italiassa(!). saattoi kyllä johtua siitä, että siellä päätimme tuhlata ja menimme johonkin ravintolantapaiseen syömään. taisi olla liian hienoa pizzalle..
jäätelö oli kyllä hyvää. tosin kufsteinissa on aivan mahtava jäätelöbaari, eikä edes kovin kallis.. ja annokset ovat iiisoja!
f you’re one in a million, there are ten of you in New York

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #14 : 19.08.2002, 11:51:34 »
Onhan se niin että makuasioista ei saa kiistellä... Itse olin heinäkuussa Itävallassa ja tosi hienoa oli Wieniin kantsii mennä jos kiinnostaa nähdä vanhoja jättiläismäisiä rakennuksia ja muita vastaavia juttuja joita nyt voi vanhoissa kaupungeissa nähdä. Jos alpit kiinnostaa ei muuta kuin läntisempään itävaltaan vaikka Innsbruckiin vuoria pääsee ihailemaan köysiradoilla ja muutakin nähtävää riittää. Italiasta en osaa sanoa muuta kuin että ensikesänä olis tarkoitus mennä sinne ja siitä syystä onkin tosi mukava lukea teidän muiden kommentteja jotka siellä olette jo piipahtaneet eli kiitos teille!!!  ;)

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
:)Re: Italiaan vaiko Itävaltaan??
« Vastaus #15 : 19.08.2002, 18:43:49 »
Porukka tuntuu jakautuvan aikalailla kahtia, itse en oo vielä koskaan käyny italias et en osaa sanoa, mut  lokakuus oon lähdös kiertämään italiaa kahdeks viikoks italialaisen kaverini kans, eipä ainakaa pitäis syntyy teidän mainitsemia kieliongelmia  :) Itävalta on tosi upee alppimaa, kannattaa käydä Salzburgissa (jos kukaan ei viä maininnu sitä), aivan ihana paikka!!
I'll always love my home, it's California ;-)

Sammy

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 24.08.2002, 15:40:21 »
Italiaan mene, hus hus jo... vaikka kaillis maa kuin.... varsinkin pohjois pää. Etelässä hieman edullisempaa.

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #17 : 24.08.2002, 16:18:42 »
Kallis ???

En ainakaan huomannut. Tietenkin turistimestat ovat kalliita, kuten on muissa maissakin. Se on totta että pohjoisessa on kalliimpaa kuin etelämässä, mutta en sanoisi maata kalliiksi. Ellet sitten vertaa hintoja esim. Puolaan?!

Celia

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 24.08.2002, 23:33:33 »
Milano on tosi kallis, ei siitä muuta ole jäänyt mieleen. Paljon kaupustelijoita ja turisteja. Keskustan kauppakadulla älä harkitse drinksua, maksaa minimissään 10€.
Gardajärvellä oli tosi kivaa! Avulias ja huolehtivainen pikkuraflan isäntä vaimoineen. Yhteistä kieltä ei paljoa ollut, mutta elekielellä pärjäsi. Tarjosivat yhdelle seurueen jäsenelle ilmaisen paukun ja makkaraperunat, kun tämä kävi hihkaisemassa tiskillä: "Go Ferrari!" :D

Sammy

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 26.08.2002, 09:23:31 »
Olen ehkä tottunut tosi luomu matkailuun, kun minusta on aika todella tylsä maksaa majoituksesta 20€ ja ylikin.
Tosin jos täppiä löytyy niin eihän siinä sitten mitään.