Hawaii

(Luettu 75404 kertaa)

Estella

• Vieras
Hawaii
« : 30.03.2005, 14:44:22 »
Onko kukaan käynyt? Mille saarelle kannattaa lähteä? Kokemuksia? Kesäkuun alussa olisi mahdollinen lähtö, kertokaa kokemuksianne jos olette käyneet kiitos!

Anonymous

• Vieras
Hawaii
« Vastaus #1 : 05.04.2005, 14:55:07 »
Olen käynyt Honolulussa joskus kahdeksan vuotta sitten:) Olisin halunnut mennä myös mauille+ jollekin muulle saarelle, mutta matkat oli myyty loppuun =( Honolulu oli pettymys..ei mikään erikoinen mesta..joten kannattaa suunnata esim. juuri mauille. Kuinka kauan meinaat olla reissussa? ja miksi lähdet juuri Hawajille?

Estella

• Vieras
Hawaii
« Vastaus #2 : 09.04.2005, 19:33:23 »
Kyseessä olisi lyhyt matka vaan, jotain 10-16 päivää kun lomaa ei oikeen ole sen enempää. Syy on yksinkertainen, aurinkoloma olisi kiikarissa, minä haluan sukeltaa ja poikaystäväni on aina haaveillut Hawaiista, eli nyt kun dollari on halpa ollaan päätetty että lähdetään sinne. Ja täältäpäin (asun Skottlannissa) on ollut ihan ok-hintaisia matkoja. Kun nyt lähemmin olen tutkinut niitä saaria niin Maui tai Kauai on kiikarissa. Eli jos nyt joltain edes löytyy vähän kokemusta niin kertokaa ihmeessä!

iriscoffee

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - iikuli@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Kauai
« Vastaus #3 : 02.05.2005, 15:16:04 »
Kauaita - puutarhasaarta - on kehuttu kovasti!! Siellä on Hawaiin upeimmat ja runsaimmat putoukset ja metsät. Olen lähdössä loppu kesästä sinne. Suunnitelmissa olisi risteillä myöskin Oahulle, Waikikille. Onko kellään tietoa paljonko paikalliset risteilyt maksavat? Niin ja halvimmat lentoliput Hawaiille??   :D

feikki

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - feikkki@hotmail.com
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #4 : 07.05.2005, 13:05:42 »
heh.. et ookkaan irish kertonu et meinaat sinnekin lähteä..;)

iriscoffee

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Hawaii
« Vastaus #5 : 07.05.2005, 15:07:17 »
ai janikin täällä! oon suunnitellu tuota matkaa jo italiassa ollessani, mutta en oo vaan löytäny suht halpoja lentoja sinne - 1300e, mut en o viel paljo ettinykään. joka paikkaanhan sitä haluis, just iitin kans "harmiteltiin"  :wink:

iriscoffee

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Hawaii
« Vastaus #6 : 07.05.2005, 15:12:41 »
heh.. oon suunnitellu, mutten tutkinu hintoja?? hmm, eli siis maan tutkimista ja haaveilua  :lol:

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Hawaii
« Vastaus #7 : 07.05.2005, 19:15:57 »
Seepr on käynyt. Yritän komentaa hänet kirjoittamaan tänne. Kuulemma ananas oli hyvää. Siellä on myös oikeita sademetsiä eikä mitään monsuunimetsiä.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

feikki

• Aloittelija
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #8 : 07.05.2005, 23:59:40 »
yks vaihtoehto vois olla et otat halvan lennon esim. LA ja sieltä sit jatkat..
KLM:llä oli ainakin hyviä tarjouksia talveks.. amsterdamista. :)

feikki

• Aloittelija
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #9 : 08.05.2005, 00:12:00 »
pikainen katsaus STAtravelsilta antaa 939e Helsinki - Honolulu - Helsinki :)
sinne vaan siis..:D kyllähän sitä vois kyllä matkustaa vaik kuinka mut ei oo aikaa.. :(

fisut

• Aloittelija
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #10 : 07.06.2005, 19:25:53 »
Itsekin Hawaiille lähdöstä kiinnostunut....siis mitenköhän saisi mahdollisimman halvat lennot? missä se välilasku esim kannattaisi tehdä?
Nolot liikenneympyrän sokkeloisessa labyrintissa."

Lila

• Aloittelija
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #11 : 08.06.2005, 11:55:57 »
Käytiin 3 vuotta sitten häämatkalla Havaijilla. Oltiin pari yötä Honolulussa (aika tyypillinen jenkki kaupunki), muutama yö Big Islandilla (upea iso saari, jossa riittää tekemistä joka lähtöön) ja muutama yö Kauailla (mahtava paratiisisaari).

Aivan loistava kohde. Upea luonto, paljon tekemistä ja näkemistä, ihania ihmisiä, rasvainen ruoka... Honolulussa on hyvä julkinen liikenne, mutta muilla saarilla on suositeltavaa vuokrata auto. Se että mille saarille kannattaa mennä riippuu paljon siitä mitä haluaa reissulta. Honolulussa pääse shoppailee, jos sitä etsii. Big Islandilla on jonkun verran nähtävyyksiä, aktiivinen tulivuori ja paljon tekemistä. Kauai on taas rennompi ja suosittelisin sitä erityisesti luontoa rakastaville. Mauista tai Oahun pohjoisosasta en osaa kertoa, kun ei tullut käytyä niissä.

Sitten jos on jonain päivänä rahaa, mä muutan eläkepäivinä Kauaille.
he saying "Getting there is half the fun" became obsolete with the advent of commercial airlines.
    - Henry J. Tillman

jennin kaveri

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - tiiin_@hotmail.com
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #12 : 08.06.2005, 17:59:31 »
Mua kiinostaisi kovasti nuo tulivuoret, Mauna Kea- ja Loa.
Tietääkö joku järjestääkö esim.paikalliset jotain vaelluksia tai kuljetuksia niille. Mauna Loalla on kait joku sääasema, pääsekö siellä käymään?

Jos tietoa, niin valaiskaa viisammat minua.
illuusio -ystäväni

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #13 : 22.06.2005, 15:35:06 »
Samalla linjalla muiden kanssa, Honolulu ja Waikiki Beach on todella surkeita paikkoja, Maui ja Hawaii (Big Island) sen sijaan käymisen arvoisia. Mauilla kävin snorkeloimassa korallilla, oli tosi upeaa. Tulivuorille pääsee kyllä parhaiten kun vuokraa auton, mutta kai jotain bussiretkiäkin järjestetään. Tarkemmin kuin mietin niin siitä on 15 vuotta kun kävin siellä, joten varmaan vähän tuoreempaakin tietoa löytyy...  :?  ääh nyt tunnen itseni vanhaksi  :cry:

pentele

• Aloittelija
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #14 : 20.11.2005, 13:09:58 »
Hei!

Ensi heinäkuussa suunnitelmissa Hawaiin matka, nyt haussa halvimmat mahdolliset lennot sinne... Tällä hetkellä edullisimmat hinnat näyttäisi tarjoavan Seat24 (http://fi.seat24.com/), meno-paluu 1391 euroa. Onko teillä ihmiset vinkkejä, saisiko jostain vielä edullisemmin, yksi vaihtoehto olisi tietysti lentää esim. New Yorkiin tai Los Angelesiin ja etsiä sieltä jatkoyhteys, mutta kun tällä kertaa aikataulu on aika tiukka ja matka kestää muutenkin suht pitkään, ei huvittaisi kuluttaa enää arvokkaita loma-tunteja lentokentillä jatkoyhteyksiä metsästäen  :wink:

Tarzanita

• Aloittelija
    • Profiili
    • Reissublogi
Hawaii
« Vastaus #15 : 21.11.2005, 20:16:25 »
Halpoja lentoja löytyy jopa Finnairilta, 1200 egee menopaluu. Kantsii  kysyy myös Kilroy ja Sta travel. Sinne voi myös soittaa, jolloin ne ettii sulle halvimmat lennot ja päivät.. Netissä ei taida ees näkyä niitten kaikki lennot. Kilroylla koneet oli tänään jo täynnä kesäkuuks, et kantsii varmaa aika nopeeta varailla niitä lentoja ettei jää ilman. Ite oon menos sinne tammikuun alus ja tulossa takas kesäkuun lopulla. Toivottavasti löytyy!!

Kanga_Roo

• Aloittelija
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #16 : 14.02.2006, 03:15:11 »
Olen menossa Hawaijille tuossa toukokuun puolenvalin tienoilla (taytyy lahtea Aussien talvea pakoon... :)

Jos siis haluaa nahda luontoa ja ottaa rennommin, suosittelette Mauia ja Big Islandia? En kuitenkaan kovin kauaa jaksa rannalla hengailla, niin riitaisiko viikko tai reilu oleellisen nakemiseen noissa paikoissa ja Honolulussa? (taytyy nimittain lentoliput varata uusille paiville ja taytyy aikataulut rakentaa uusiksi)

Mita suosittelisitte nahtavaksi? Jotain delfiini/valasbongailuristeilyja (opiskelijabudjetilla)?

mxjani

• Aloittelija
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #17 : 07.01.2007, 00:14:46 »
Voisiko joku vähän kertoilla omia kokemuksia Hawaii:sta. Olen seurueeni kanssa lähdössä maaliskuussa Honoluluun pyörimään. Majoitus (hintoja, nimiä, yms...), yleinen hintataso ja mitkä saaret on näkemisen arvoisia?

kissanminttu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #18 : 08.02.2007, 01:36:23 »
kaivetaanpas ketju esille. kesäkuussa tekisi kovasti mieli matkata havaijille. edellisten perusteella siis sta ja kilroy ovat parhaita edullisten lentojen metsästykseen. koehaulla halvimpien lentojen hinnaksi tuli noin 1200 euroa, mutta olisiko jolla kulla vinkkiä jonka avulla tuota hintaa sais jollain konstilla hilattua alaspäin? onko toivoakaan, jos löytäis halvat lennot vaikka new yorkiin tai los angelesiin ja sieltä jatkolennot eteenpäin? olisin kovin kiitollinen kaikista aiheeseen liittyvistä neuvoista!

zanni8

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - anniina.koivula@gmail.com
    • Profiili
Hawaii
« Vastaus #19 : 11.02.2007, 14:40:16 »
Olin puolitoista vuotta sitten kaksi viikkoa Mauilla, todellakin hieno ja käymisen arvoinen paikka! Kaunista, lämmintä, mukavia ihmisiä, erilaisia aktiviteetteja, ihania rantoja....vaikka mitä :D  
Muilla saarilla ei käyty, joten vaikea verrata, mutta Big Islandista ei ole kovinkaan monelta ihmiseltä kuullut hyvää palautetta..
Me otettiin silloin lennot Losiin ja sieltä ostettiin erikseen matkat Mauille, joten yhteensä lennot meillä maksoi n.800e..