Stockholm

(Luettu 60444 kertaa)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Stockholm
« Vastaus #100 : 01.12.2014, 10:44:17 »
Kertokaa vinkkejä mitä Tukholmassa voi tehdä talvisena sunnuntaina?
Soarele este galben

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #101 : 01.12.2014, 12:50:38 »
Onkohan joku onnistunut vielä viime aikoina takaisinlunastuttamaan vanhoja (omassa tapauksessani vuodelta 2012) SL:n förköpsremsoja? SL:n nettisivujen mukaan tuo ei enää onnistu, mutta joitakin vuosia sitten onnistuin vastoin odotuksiani saamaan vanhoista vihkosista rahat takaisin. Lähinnä siksi kysyn, että ei tarvitsisi käyttää vähäistä aikaa Tukholmassa mahdollisesti turhaan vierailuun SL:n palvelupisteessä.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

baapel

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #102 : 06.10.2015, 22:19:34 »
Juuri pikamatkalta Tukoholmasta palanneena lyhyttä kommenttia:

+Metro toimii kuten metron kuuluukin.
+hotelli oli siisti ja palvelu loistavaa (Hostel Zinkensdamm) vaikka lisäkulu lakanoistu hiukan yllätti.
+Kaikkialla ystävällinen palvelu
+hyvää ruokaa
+2,90€ olut sodermalmilla (sidu 3,5€)
+loppuyöstä mukavaa porukkaa hevibaareissa Harry B. James ja Ancor

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #103 : 16.02.2016, 00:24:17 »
Onko tosi, että Skavstalta ei nykyisin ole enää yhtään halpaa julkista neuvoa Tukholmaan? Flygbussar pyytää matkasta 139 kruunua ja myös SJ:llä Nyköpingin paikallisbussin kera hinta nousee halvimillaankin yli satasen. 
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #104 : 31.03.2016, 10:45:46 »
Mitähän kivaa ilmaista tekemistä/näkemistä ehdottaisitte minulle huomiseksi Tukholmassa? Laiva saapuu klo 6:30 ja Arlandalle pitää lähteä neljän maissa. Mielelläni en lähtisi metrolla tai bussilla minnekään vaan tekemisen pitäisi löytyä kävelymatkan varrelta satamasta T-Centraleniin, toki pientä koukkausta voin tehdä. Olen jo käynyt itseäni kiinnostavissa museoissa alueella, ellei sinne ole tullut jotain uutta viimeisen parin vuoden aikana.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #105 : 31.03.2016, 10:57:26 »
Se mitä minä haluaisin nähdä, on Vivian Maierin näyttely Kulturhusetissa. Viime viikonloppuna olin jo kovasti sinne suuntaamassa, mutta onnettomat pitivät jonkun juhlapyhän verukkeella ovea säpissä.  >:(  Ringenvägenin päässä olevassa ostoskeskuksessa on muuten tosi kiinnostava uusi food court -tyyppinen ruokakioskien keskittymä, mutta se on sitten pitkällä Söderin puolella.

Belleville

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #106 : 31.03.2016, 13:34:42 »
Mihin satamaan saavut?

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #107 : 31.03.2016, 14:05:31 »
En ole ikinä edes ajatellut Viking Linen sataman nimeä, nyt sen googlasin: Stadsgården.

Belleville

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #108 : 31.03.2016, 17:07:26 »
En mäkään sitä nimeä olisi muistanut, mulle se on "Viikkarin satama" erotukseksi "Siljan satamasta", ja olisko siellä vielä joku muukin satama, en tiedä.
Siitä "Viikkarin satamasta" pääsee aika näppärästi kävelemään Söderille kun lähtee toiseen suuntaan kuin suurin osa porukkaa, ylittää sen ison tien jonka nimi taitaa olla Londonviadukten, ja etenee Folkungagatania jonkin matkaa eteenpäin. Niillä suunnilla itse hengailisin yhden päivän, tai puolikkaan. Ja sitten kävelisin pysähdellen vähän pidemmän pätkän T-centralenille saakka, jollen haluaisi otta metroa esim.Medborgarplatsenilta. Ei kovin mielikuvituksellista, mutta jos museot eivät tällä kertaa houkuta, niin...

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #109 : 01.04.2016, 13:00:43 »
Se mitä minä haluaisin nähdä, on Vivian Maierin näyttely Kulturhusetissa.

Talla kavisin minakin. Valokuvamuseo on todella hyva, mutta jos olet jo kolunnut museot niin sitten ehka ei. Tosin siellakin on varmasti mielenkiintoisia vaihtuvia nayttelyita.
She rides rollercoasters but never screams

der alte

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #110 : 22.05.2016, 21:52:52 »
Pistäkää vanhalle infoa ja hyviä vinkkejä, aiomme pitkästä aikaa lähteä lomalle..Työttömyyttä on riittänyt .. nyt vähän helpottaa.
Eli tarkoitus viettää Juhannus Tukholmassa, Siljalla Helsingistä ja takaisin..

Trampas

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #111 : 26.11.2017, 16:37:53 »
Olen pohtinut mikä on halvin tapa päästä Suomesta arlandan lentokentälle`? Lentoja menee edullisesti ja nopsaan Helsingistä, ruumaan menevä rinkka vaan nostaa lipun hintaa, Finnair ja Sassilla liki tuplaantuu lipun hinta. Laivalla matka taittus edullisesti, mutta paikanpäällä junakyydin jälkeen rahaa palo liki samanverran ja aikaa reilusti enemmän. Tietty jos haluaa olla päivän  tukkisaaressa ja muistella 90-luvun kesäeissuja :) niin sitten asia on aivan eri.

Zambba

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #112 : 26.11.2017, 19:35:32 »
Olen pohtinut mikä on halvin tapa päästä Suomesta arlandan lentokentälle`? Lentoja menee edullisesti ja nopsaan Helsingistä, ruumaan menevä rinkka vaan nostaa lipun hintaa, Finnair ja Sassilla liki tuplaantuu lipun hinta. Laivalla matka taittus edullisesti, mutta paikanpäällä junakyydin jälkeen rahaa palo liki samanverran ja aikaa reilusti enemmän. Tietty jos haluaa olla päivän  tukkisaaressa ja muistella 90-luvun kesäeissuja :) niin sitten asia on aivan eri.

Kyllähän Helsinki-Arlanda-lennot ovat oikeasti aika halpoja jokaisella kolmesta lentoyhtiöstä. Etukäteen varaamalla hinta taitaa asettua 70 euroon.

Arlanda Expressiä halvemmalla Tukholmasta pääsee käyttämällä Flygbussarnaa (20 euroa edestakaisin). Tällöin laivamatkoihin ja laivalla viihtymiseen jäisi budjettia 50 euroa (plus sen matkatavaran hinta...) edestakaisin, mikäli laivalla menemällä haluaa säästää rahaa lentoon verrattuna. Etenkin jälkimmäisen osalta budjetti ylittyy helposti.  :)

pfr

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #113 : 27.11.2017, 10:33:28 »
Olen pohtinut mikä on halvin tapa päästä Suomesta arlandan lentokentälle`?
Arlanda Expressiä halvemmalla Tukholmasta pääsee käyttämällä Flygbussarnaa (20 euroa edestakaisin). Tällöin laivamatkoihin ja laivalla viihtymiseen jäisi budjettia 50 euroa (plus sen matkatavaran hinta...) edestakaisin
Jos oikein haluaa optimoida niin vielä halvemmalla pääsee käyttämällä matkakorttia (tosin tämä maksaa 20 kruunua ensimmäisellä kerralla) lähijunaan Märstan asemalle ja sieltä bussilla lentokentälle. Näin selviää alle kymmenellä eurolla suuntaansa vaikka matkakortin joutuisi ostamaan.

Muuten sitten senttejä optimoitaessa joutunee metsästämään tarjouksia Viking Linen laivalle, arkilähdöille Helsinki-Tukholma.

edit: Piti vielä tarkistaa mielenkiinnosta laivojen aikataulut ja ylivoimaisesti halvin vaikuttaa olevan arkiaamun lähtö Turusta Tukholmaan, alkaen 11€. Tietenkään aamulennoille tällä ei ehdi, mutta jos VR:n säästölipulla menisi Helsingistä Turkuun (8,90€), sieltä Tukholmaan (11€) ja aiemmin mainitulla yhteydellä kentälle (n. 10€) niin 30€ selviäisi. Tämä onnistuu aikataulujenkin puolesta, lähtö klo 5.17 Helsingistä, perillä Arlandassa joskus klo 20 jälkeen, mutta vaatinee juoksun Viking Linen terminaalista Slussenille.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2017, 12:13:34 kirjoittanut pfr »

Trampas

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #114 : 27.11.2017, 23:16:17 »
Olen pohtinut mikä on halvin tapa päästä Suomesta arlandan lentokentälle`?
Arlanda Expressiä halvemmalla Tukholmasta pääsee käyttämällä Flygbussarnaa (20 euroa edestakaisin). Tällöin laivamatkoihin ja laivalla viihtymiseen jäisi budjettia 50 euroa (plus sen matkatavaran hinta...) edestakaisin
Jos oikein haluaa optimoida niin vielä halvemmalla pääsee käyttämällä matkakorttia (tosin tämä maksaa 20 kruunua ensimmäisellä kerralla) lähijunaan Märstan asemalle ja sieltä bussilla lentokentälle. Näin selviää alle kymmenellä eurolla suuntaansa vaikka matkakortin joutuisi ostamaan.

Muuten sitten senttejä optimoitaessa joutunee metsästämään tarjouksia Viking Linen laivalle, arkilähdöille Helsinki-Tukholma.

edit: Piti vielä tarkistaa mielenkiinnosta laivojen aikataulut ja ylivoimaisesti halvin vaikuttaa olevan arkiaamun lähtö Turusta Tukholmaan, alkaen 11€. Tietenkään aamulennoille tällä ei ehdi, mutta jos VR:n säästölipulla menisi Helsingistä Turkuun (8,90€), sieltä Tukholmaan (11€) ja aiemmin mainitulla yhteydellä kentälle (n. 10€) niin 30€ selviäisi. Tämä onnistuu aikataulujenkin puolesta, lähtö klo 5.17 Helsingistä, perillä Arlandassa joskus klo 20 jälkeen, mutta vaatinee juoksun Viking Linen terminaalista Slussenille.

Mahtavaa! Kiitos molemmille, Zambba ja pfr. Tän laita tarkaan muistiin ku voi olla että rinkan otan mukaan. Heh tarkoitus oli jättää kotiin mutta ku ei maksanu mitään. Oletin ettei myöskään ruumatavara paljoa voi maksaa välillä Hki-Tukholma tai ehkä ilmainen, no ei ollu. Ilman tavaroita ei tartteis kikkailla, lento lähtee vasta 2200 maissa mutta paluu onkin jo 0640 eikä taida keritä enään 0800 laivaan, 0830 lähtis kone Suomeen.

Matkakortti vois olla aika kova. Etenkin jos jatkossa lähtee tai matkustaa Ruottiin.

Saramaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #115 : 04.12.2017, 12:52:55 »
Norwegianin ruumahinta on pienempi, olisiko 9€. Jos on alle 26v, sinne saa myös yleensä edullisimmat liput, kolmekymppiä suunta. https://www.norwegian.com/fi/nuorisolippu
« Viimeksi muokattu: 04.12.2017, 14:02:37 kirjoittanut Saramaria »