Hotellivarauskoneet

(Luettu 67804 kertaa)

totopiiri

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Hotellivarauskoneet
« Vastaus #60 : 13.08.2011, 21:15:56 »
Jep, näinhän se on. Roomgatorin kautta halvin vaihtoehto viimeset pari vuotta on ollut yleensä Hotels4u. Alpharoomsin joutuu vertalemaan erikseen, koska ei näy Roomgatorissa. on yleensä toiseksi halvin. Molempia on tullut käytettyä, ja hyvin on mennyt.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #61 : 15.09.2012, 21:58:52 »
btw, mitään ei taida olla tehtävissä kun kerrankin varasin hotel4u.com:ista ajoissa, eli viime viikolla tammikuun reissun majoituksen.. no nyt tulikin firmasta joku september sale -mainos ja sama hotelli samoilla päivämäärillä melkein satasen halvemmalla.. :( vähän kyrsii.. vaikka alunperinkin oli hinta-laatusuhteeltaan erittäin hyvä paketti.. tolla satasella keksis köyhä muutakin käyttöä.  :o

jyka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvatuksia
« Vastaus #62 : 16.09.2012, 23:50:03 »
Ei varmaan hotwire mutta tuo lentoemosaitti. Jossa mainoksia joilla kuvittelet tekeväsi rahaa ;)
Hieno mainosyritys mutta ei nyt oikein mene varmaan foorumien sääntöihin moinen mainostus
Tärkeintä on lähteminen muistaa jonkun sanoneen..
Reissukuvatuksia http://jyka.fi/gallery2/ & http://jyka.pallontallaajat.net

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : 17.09.2012, 00:01:17 »
Lainaus
Onko jollain muulla kokemuksia hotwire.com varauksista?

Joo,kolmen Usan reissun majoitukset varailtiin Hotwiresta.
Meillä oli jonkinlainen kiertomatka ja seuraavaan kaupunkiin lähdettäessä varattiin Hotwiresta majoitus lähtöä edeltävänä päivänä/iltana.

Hinnat oli todella asialliset (30-50Usd/vrk) ja hotellit myös.

Varausta tehdessä kannattaa paneutua erityisen huolella alueeseen jossa hotelleja on tarjolla,senhän näkee ennen varausta .
Siinä saattaa kartan mittakaavan tulkintavirhe tietää hotellin syrjäistä sijaintia.
Tosin Usan kaupungeissa on yleensä suht hyvä julkinen liikenne joten kun opettelee paikallisliikennekuviot niin sitten ei ongelmia ole.

Tehtiin noilla kolmella reissulla jotain 25 hotellivarausta Hotwiren kautta ja ne kyllä meni ihan nappiin,ei kertaakaan mitään ongelmia missään.Varauksissa käytettiin omaa miniläppäriä ja Visa luottokorttia.
Varausvahvistukset USB tikulle ja respa tulosti siitä paperiversion

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #64 : 17.09.2012, 12:48:29 »
Hotwire.com sivuilta saa yleensä puoleen hintaan hotellit, mutta ongelma on, että hotellin nimeä ei saa näkyviin ennen kuin olen maksanut ja rahoja ei kanssa saa takaisin jos haluaa muuttaa varausta.

Miksi ostaa sikaa säkissä?
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 17.09.2012, 21:29:01 »
Hotwire.com sivuilta saa yleensä puoleen hintaan hotellit, mutta ongelma on, että hotellin nimeä ei saa näkyviin ennen kuin olen maksanut ja rahoja ei kanssa saa takaisin jos haluaa muuttaa varausta.

Miksi ostaa sikaa säkissä?

Ei tarvitse ostaa sikaa säkissä. Betterbidding.comin kautta saa hyvinkin tarkkaan selville, mikä hotelli on kyseessä. Huonoimillaan se on yksi kolmesta, useimmiten tiedät tarkkaan mikä sieltä on tulossa. Jenkeistä ja Karibialta positiivisia kokemuksia.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Passanger_777

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 31.01.2013, 02:00:02 »
hotelscombined.com on ollut varsin kätevä työkalu. Listaa useimmat palveluntarjoajat samalle sivulle. Edustettuna on mm. booking.com, hotels.com, agoda.com, hotels4you.com ja monta muuta. Ei tarvi kaikkia tarkistaa erikseen.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : 19.03.2013, 18:31:34 »
Matkustelen kaverin enkä kumppanin kanssa. Tästä seuraa, että haluttaisiin yleensä erilliset sängyt eikä parivuodetta. Onko jossain hotellien varauskoneessa mahdollista laittaa hakuehtoihin "2 erillistä vuodetta"? Muistelisin jossain sellaisen ominaisuuden nähneeni, mutta en enää muista enkä löydä. Hotellien selaaminen on rasittavaa, kun aina täytyy tarkistaa tuo sänkytilanne;)
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Matkailijoitsija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #68 : 19.03.2013, 18:48:15 »
Matkustelen kaverin enkä kumppanin kanssa. Tästä seuraa, että haluttaisiin yleensä erilliset sängyt eikä parivuodetta. Onko jossain hotellien varauskoneessa mahdollista laittaa hakuehtoihin "2 erillistä vuodetta"? Muistelisin jossain sellaisen ominaisuuden nähneeni, mutta en enää muista enkä löydä. Hotellien selaaminen on rasittavaa, kun aina täytyy tarkistaa tuo sänkytilanne;)

Tuskinpa hakuehtoihin sentään, mutta hakutuloksissa taitaa lukea twin room, jos on kaksi vuodetta ja double room, jos on parisänky.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #69 : 19.03.2013, 20:34:39 »
^tuon toki tiedän, mutta olen aivan varma, että johonkin hakukoneeseen sen voi laittaa hakuehtoihin, mutta en muista enkä löydä, mihin
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

laura_h

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #70 : 05.06.2013, 11:18:21 »
Nostetaas tätä vähän, varmasti monelle hyödyllinen thread kun on kyseessä.

Eikös se televisiossa jossain vaiheessa (ainakin allekirjoittanutta) ärsyttävää mainosta pyörittänyt trivago kuulu tähän kategoriaan ? Itse en ole vielä käyttänyt, mutta tuttavien olen kuullut sieltä hotelleja etsiskelevän. Kävin nyt kurkkaamassa tuota sivustoa ja testasin hakua Berliiniin. Tässä tulokset. Tuosta päätellen aika monen varaussivuston hintatiedot sieltä löytyy ja voi sitten itse valita, mistä haluaa varata.

^tuon toki tiedän, mutta olen aivan varma, että johonkin hakukoneeseen sen voi laittaa hakuehtoihin, mutta en muista enkä löydä, mihin

Kaiken näköisiä hakuehtojakin sinne näköjään voi laittaa - tiedä sitten vaikka löytyisi tuo haluamasi sänkyasiakin.

33tu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #71 : 31.07.2013, 11:56:52 »
Olen matkustanut  paljon ja yöpynyt noin 350 hotellissa.

Olen käyttänyt runsaasti eri hotellinvarauskoneita. Aloitan yleensä tarkistamalla hotellitilanteen trivagosta, josta näen saman hotellin hinnat eri sivuilla. Aluksi olin hyvin innostunut, kun löysin jonkun hotellivaraussivuston kautta kalliiseen hotelliin huoneen huomattavasti  muita edullisemmin. Yleensä nämä hotellinvarauskoneet antoivat kuutenkin vähäset tiedot huoneesta ja kun kolmeen kertaan sain tällä menetelmällä hyvästä hotellista selvästi normaalia pienemmän ja huonomman huoneen (huoneen joka oli vaatimatonta 2 tähden tasoa 4 tähden hotellissa), lopetin. Tätä on tapahtunut kerran Portugalissa, kerran, Espanjassa ja kerran Istanbulissa). Eli jos hinta poikkeaa merkittävästi, hälytyskellojen kannattaa soida.

Parhaat kokemukset minulla on booking.com sivustosta. Se antaa tarkimmat tiedot huoneesta (mm huoneen koko neliöinä) ja muista palveluista, kuten nettiyhteyden, parkkipaikan ja aamiaisen hinnasta. Monet sivustot toteavat vain, että nettiyhteys on maksulinen, mutta eivät kerro sen hintaa. Hinnat voivat vaihdella paljon 4 eurosta jopa 25 euroon vuorokaudessa. Kerran hotellikuvaus ei vastannut todellisuutta (3 tähden hotellin huoneissa siivous ei kuulunut hintaan) ja tein siitä reklamaation Booking.comille ja sain hyvitystä, tosin vasta useamman  sähköpostikierroksen jälkeen. Myöhemmin hotellitiedot tarkennettiin sivuille.

Käytin välillä hotels.com sivustoa, koska ae kerryttää 10%:n hyvitystä ( joka kymmenws yö ilmainen). Tämä sivusto ei kuitenkaan anna tarkkoja tietoja huoneen koosta ja olen saanut tätä  kautta pienemmän huoneen  samasta huonetyypistä kuin esimerkiksi booking.com ilmoittaa. Hotels.com ilmoittaa, ettei se sensuroi tai editoi sille tehtyjä hotelliarvosteluita, mikä ei pidä paikkaansa. Kirjoitin asialliasen, mutta kriittisn arvostelun, mutta sitä ei julkaistu. Sain vastaukseksi: "valitettavasti emme voi julkaista arvosteluasi, koska se rikkoo sääntöjämme". Kun kysyin, mitä sääntöä arvosteluni rikkoi, minulle ei vastattu.

Vinkkini: mistä varaatkin, katso hotellin ja huoneen tiedot huollella etukäteen. Voit aina vedota siihen, jos ehdot eivät täty jo hotellissa paikan pällä. Jos toivot lisäpalveluja tai ominaisuuksia, laita siitä viesti varuksen yhteydessä toivomuksia kenttään. Näin onnistuu usein aikainen sisääntulo, myöhäisempi check-out tai hiljaisen  huoneen saaminen.  Ei toki aina.

Ennen buukaamista hotellin arviointi kannattaa tarkistaa esim TripAdvisorista. Väitetään, että hotellien henkilökunnat lähettävät sinne kiittäviä arvosateluita. Itse tsekaaan aina, mitä negatiivista hotellista on kerrotu,  onko sitä paljon ja ovatko moitut asiat sellaisia, jotka haittaisivat minua itseäni.

Onnistuteita varauksia kaikille.

Aglaja

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #72 : 11.11.2013, 11:59:31 »
Kyselisin kokemuksia Olotels.com ja Zleepinghotels.com -varauspalveluista. Onko kukaan käyttänyt ja miten on sujunut? Trivagon kautta nämä kaksi palvelua tarjoavat eräistä kiinnostavista hotelleista merkittävästi halvempia hintoja kuin muut varauspalvelut. Tämän vuoksi houkuttaisi käyttää, mutta toisaalta suuri hintaero herättää myös epäilyjä.

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 11.11.2013, 18:32:58 »
Kyselisin kokemuksia Olotels.com ja Zleepinghotels.com -varauspalveluista. Onko kukaan käyttänyt ja miten on sujunut? Trivagon kautta nämä kaksi palvelua tarjoavat eräistä kiinnostavista hotelleista merkittävästi halvempia hintoja kuin muut varauspalvelut. Tämän vuoksi houkuttaisi käyttää, mutta toisaalta suuri hintaero herättää myös epäilyjä.

Olotelsista on kokemusta. Samanlainen hotellinvaraussivusto kuin vaikkapa booking.com. Toiminut on kuin junan vessa. Rohkeasti varaamaan vaan. Toisesta en osaa henk.koht sanoa mitään, mutta jos se on päässyt Trivagon listoille, uskaltaisin varata myös sieltä.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Aglaja

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : 13.11.2013, 09:18:03 »
Olotelsista löytyi ympäri nettiä aika kriittisiä kommentteja. Yleisesti ottaen on ihan hyviä kokemuksia erilaisista varauskoneista, mutta näissä hinnat näyttivät ikään kuin liian hyviltä ollakseen totta. Täytynee vielä tutkailla asiaa, reissuun on kuitenkin vielä jonkin aikaa.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #75 : 27.03.2014, 21:36:40 »
kertokaa minulle tyhmälle, miksi "kaikki" kertovat saaneensa hotwiresta tms viimetipan varauskoneista erittäin edullisia diilejä, mutta kun minä yritän sieltä, niin hinnat ovat kalliimpia kuin booking.comissa tms. Mitä teen väärin? Pitääkö jättää ihan viime tippaan? Vai koskeeko nuo megaedulliset diilit vain niitä sokkona ostettavia hotelleja? Vai oliko se jokin muu sivusto, mistä noita extrahalpoja tarjouksia? Vai (mikä sekin on varsin todennäköistä) olenko vain jotenkin uuno etsijä?

wysig

• Vieras
« Vastaus #76 : 27.03.2014, 22:49:56 »
megaedulliset diilit vain niitä sokkona ostettavia hotelleja?
Juuripa näin.  Monesti pystyy kyllä haarukoimaan mistä hotellista on kyse.

Peukaloinen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #77 : 29.03.2014, 14:30:04 »
Kokemuksia Paypalilla varaamisesta? Käykö monessa hotellinvarauskoneessa? Luottokorttia en viitsisi hommata, koska kallis ja visa electron ei ilmeisesti nykypäivänäkään ole käypä siihen tarkoitukseen.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #78 : 29.03.2014, 14:40:19 »
visa electron ei ilmeisesti nykypäivänäkään ole käypä siihen tarkoitukseen.

En tiedä nykypäivästä, mutta ainakin ennen Electron on toiminut ihan normaalisti, kun vain valitsee Visan ja laittaa tiedot. Joissain valikoissa on Electron erikseen, mutta silti toimii, vaikka ei olisi.

Saramaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #79 : 29.03.2014, 19:38:31 »
Kannattaa aina vilkaista myös kyseisen hotellin oma nettisivu. Monet hotellit antavat hintatakuun, niiden omalta sivulta on aina halvin hinta tms. Joillain hotelleilla on kanta-asiakasohjelmia, jotka tiputtavat hinnan alle hakukonehintojen (Pohjoismaisista esim. Scandic on tällainen).

Olen nimittäin huomannut paikan päällä, että hakukoneilla ostetut hotelliyöt on joskus "kakkosstandardia" eli tulee just pienin huone, tai samalla hinnalla omalta sivulta ostettuna tulee jotain pientä ekstraa, kuoharilasi tms. Vanhempana tätinä alan olla niin mukavuudenhaluinen, että tykkään olla "haluttu asiakas" ja yritän siksi buukata firmoilta suoraan.

Tää koskee nyt lähinnä Euroopan hotelleja, Espanja, Italia, Ruotsi. Sokkovarauksista ja jenkeistä tai Aasiasta mulla ei ole kokemusta.