Hotellivarauskoneet

(Luettu 68333 kertaa)

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #20 : 05.10.2006, 21:32:18 »
Onko joku varannut hostelbookers.comin kautta? Kaipa se taitaa olla samanlainen kuin muutkin varaussivustot?
i]Sapere aude![/i]

Katja

• Reissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #21 : 01.02.2008, 22:23:29 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Joskus kun olen saapunut yömyöhään kaupunkiin tai jotain vastaavaa, niin sillon olen käyttänyt www.hostels.com ia ja ainakin on toiminut ilman ongelmia ympäri maailmaa.

Miten laitat saapumisajan,jos saavut aamuyöstä?

pitäisi varata hostelli 4 öyksi 8.-12.4.,mutta saapuminen on vasta 9.päivän puolella ja kone kysyy öitten lukumäärää ja saapumis aikaa...
kyseisellä hostellilta ei löydy edes mailiosotetta,mihin selvittää asia...
Kiitos! :)
Ajatukset on kuin pieni lennokki, kun ne saavat ilmaa allensa-

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #22 : 01.02.2008, 23:19:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Katja"
Miten laitat saapumisajan,jos saavut aamuyöstä?

pitäisi varata hostelli 4 öyksi 8.-12.4.,mutta saapuminen on vasta 9.päivän puolella ja kone kysyy öitten lukumäärää ja saapumis aikaa...
kyseisellä hostellilta ei löydy edes mailiosotetta,mihin selvittää asia...
Kiitos! :)

Pistä saapuminen 8. päivä ja selvitä saapumisaika johonkin sopivaan kenttään (jos sellainen löytyy).

Katja

• Reissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #23 : 02.02.2008, 13:04:59 »
Onko suositella tuollaista hakukonetta,koska esim hostelworldissa sellaista ei ikävä kyllä ainakaan ole..
Ajatukset on kuin pieni lennokki, kun ne saavat ilmaa allensa-

Luuk

• Tosireissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #24 : 02.02.2008, 13:50:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Katja"
Onko suositella tuollaista hakukonetta,koska esim hostelworldissa sellaista ei ikävä kyllä ainakaan ole..

Toinen vaihtoehto on että varaat jonkun toisen paikan joka ilmottaa yhteystietonsa.Saat ainakin perille asti tiedon siitä mihin aikaan tuut ilman "luotettavia" välikäsiä  :roll:
golfclap

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #25 : 08.02.2008, 15:53:01 »
Olen tehnyt paljon varauksia Hostelworldin kautta ja varauksen tehtyäni olen aina saanut hostellin/hotellin yhteystiedot (sähköpostiosoite ja puhelinnumero) ja ollut sitten suoraa yhteydessä ja ilmoittanut saapumisaikani.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

Nasuliini

• Aloittelija
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #26 : 11.02.2008, 20:09:39 »
Tere
Onko kellään kokemuksia tälläisestä varauspaikasta kun www.agoda.com

Tokioon oltaisiin menossa ja ainakin joittenkin hotellien hinnat edukkaampia kuin esim. hotels.com

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #27 : 11.02.2008, 21:01:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasuliini"
Tokioon oltaisiin menossa ja ainakin joittenkin hotellien hinnat edukkaampia kuin esim. hotels.com

Ei ole kokemusta juuri tuosta mainitsemastasi, mutta hotels.com on kyllä yleensä edullinen, mutta veloittaa rahat heti.

Aiemmin mainitsemani www.tripadvisor.com on mainio, sen avulla voi verrata hintoja ja asiakaspalautteita.

Venere.com ja booking.com kannattaa tarkistaa aina, siksikin, että niiden sivuilla on paljon tietoa hotellista, mukaanlukien asiakaspalautteet. Ehdot kannattaa aina tarkistaa, esim. sisältyykö kaikki maksut yms. Nämä kaksi eivät veloita mitään varattaessa, vaan maksu suoritetaan vasta perillä ja hinta on aina kokonaishinta. Molemmista on vain hyviä kokemuksia, myös peruutukset onnistuvat ongelmitta.

Hostelworldin ja Hostelbookersin kautta olen nyt tehnyt varaukset, ainakin jälkimmäinen meni perille ja sisilialainen matroona otti heti yhteyttä. :) Lopullinen toimivuus selviää piakkoin.

Kannattaa myös vilkaista, saisiko halvimman hinnan suoraan majapaikan omilta nettisivuilta, yleensä näin ei kyllä ole.

Ja viimeisenä; kaikki majoituspaikat, varsinkaan B&B:t, ei löydy miltään varauskoneelta. Suosittelen aktiivista Googlen käyttöä, siten löysin Ennasta Sisiliasta oikein hyvältä näyttävän, historiallisessa keskustassa sijaitsevan ja vielä edullisen B&B:n. :D

sailor

• Aloittelija
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #28 : 15.02.2008, 14:40:41 »
Kannattaa aina hakea hotellia useammalla hakukoneella. Samankin hotellin hinta voi nimittäin vaihdella eri välittäjien koneissa paljonkin. Itse olen todennut seuraavat hakukoneet hyviksi:

www.booking.com
www.hrs.com
www.gtahotels.com

Noiden hinnat on lähes aina hakunnut ebookersin / Octopustravelin ja hotel.comin.

Sarkkis

• Aloittelija
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #29 : 16.02.2008, 08:12:14 »
Hostelworldia olen itse käyttänyt ja on aika ristiriitaisia kokemuksia. Itse palveluhan on aika kivasti suunniteltu ja näppärä käyttää, mutta parissa kohteessa onnistui kyllä antamaan aikamoiset pommit. Hieman ollaan kaverin kanssa mietitty myös arvostelujen todenperäisyyttä ja sitä olisiko hostellin omistaja itse käynyt sinne lisäilemässä tekstejä.

Luuk

• Tosireissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #30 : 16.02.2008, 11:43:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Sarkkis"
Hieman ollaan kaverin kanssa mietitty myös arvostelujen todenperäisyyttä ja sitä olisiko hostellin omistaja itse käynyt sinne lisäilemässä tekstejä.

Itse olen ainakin lueskellut kommentteja ainakin muutamalta sivustolta kun olen katsellut majapaikkoja, joskus törmää tapauksiin jossa joka sivulla on tismalleen samoja arviointeja, siinä vaiheessa viimestään pitäisi hälytyskellot soida :)
golfclap

bishop20

• Reissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #31 : 17.02.2008, 10:53:14 »
Tere,
hyväksi osoittautuneet: Hostelworld ja Hostelbookers.
Todellinen pohjanoteeraus taas Supersaver. Löysin itseni keskeltä slummia järkyttävästä läävästä. Toisaalta onhan nimikin jo paljon puhuva "SUPERsaver" :lol:
 ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella -

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Re: Hotellivarauskoneet
« Vastaus #32 : 17.02.2008, 12:13:31 »
Lainaus käyttäjältä: "bishop20"
Tere,
hyväksi osoittautuneet: Hostelworld ja Hostelbookers.
Todellinen pohjanoteeraus taas Supersaver. Löysin itseni keskeltä slummia järkyttävästä läävästä.

Ajattelitko tosiaan, että yhden epäonnistuneen majoitusvalinnan perusteella välittäjä on pe*seestä? Toki epäkuranttia informaatiota löytyy jokaiselta, mutta kyllä päävastuu on varaajalla itsellään.

Kun vaan viitsii ja pikkuisen osaa on aika helppo selvittää etukäteen, millaisesta majapaikasta on kysymys. Lähteitä kun yleensä on useampia eli saman majapaikan tietoja voi käydä katselemassa useammasta varauskoneesta, joissa monissa on myös käyttäjien arvioita (ei kaikki niistäkään aina ole majapaikan itsensä laatimia).

Hauku mieluummin se huono majapaikka tuonne majoitustietokantaan, silloin tiedosta on hyötyä muillekin.

Nasuliini

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Hotellivarauskoneet
« Vastaus #33 : 23.03.2008, 21:10:29 »
Parempaakaan ketjua löytänyt joten kysytään täällä:
Mistä tuonne hotels.comiin voi jättää noita arvosteluja, ei huononäköinen huomaa ei sitten millään nappulaa tahi kohtaa mistä voisi alkaa jotain raapustelemaan.
Kiitos ja anteeksi.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #34 : 23.03.2008, 21:54:16 »
Parempaakaan ketjua löytänyt joten kysytään täällä:
Mistä tuonne hotels.comiin voi jättää noita arvosteluja, ei huononäköinen huomaa ei sitten millään nappulaa tahi kohtaa mistä voisi alkaa jotain raapustelemaan.
Kiitos ja anteeksi.

Muistanko lonkalta oikein, että sinun pitää olla rekisteröitynyt, ennenkuin onnistuu. Eivät nimittäin ole minultakaan perään arvosteluja kyselleet, kuten esim. booking.com tekee.

Parhaan teon muuten teet, kun paiskaat sen arvostelun pallontallaajien majoitustietokantaan. Taatusti maksamaton mainos. ;D

naba

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : 28.11.2008, 23:31:42 »
Itsekin olen booking.com:n todennut hyväksi ja luottettavaksi, mutta hinnat näyttävät välillä olevan hitusen kalliimpia kuin muualla.

Onko kenelläkään kokemusta www.alpharooms.com tai www.quickrooms.com kautta varaamisesta? Niissä näyttäisi olevan melkein järjestäen halvimmat hinnat, ainakin kun olen hotelscomparison.com:n kautta katsonut.

san-nii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 29.11.2008, 14:09:53 »
Useamman kerran olen käyttänyt Hotels.comia ja hyvin on toiminut. Majoitus on aina vastannut odotuksia. Se vähän noilla ärsyttää, kun hintaan lisätään vielä verot, joten lopullinen hinta ei sitten olekaan niin edullinen, miltä ensi katsomalta näyttäisi. Toki lopullisen hinnan näkee siirtyessään varauksessa eteenpäin. Ja tosiaan koko hinta veloitetaan luottokortilta heti.

Hostelworldia olen käyttänyt vain kerran, mutta olin tyytyväinen siihenkin. Varauksen yhteydessä veloitettiin noin 10%, loput maksettiin vasta paikan päällä. Tosin verot lätkäistiin päälle tähänkin. Palvelumaksu oli $2.

Sen olen itekin huomannut, että saman hotellin hinta voi vaihdella paljonkin riippuen varaussivustosta (Vertailin juuri hotels.comia ja hotelclubia).

Viimeisimmän hotellin varasin laittamalla sähköpostia suoraan hotellille (lähinnä siitä syystä, että ko. hotellia ei ollut minkään varaussivuston listoilla). Toisaalta ajattelisin, että huoneen saattaisi näin toimien saada halvemmalla, kun siitä jää pois välikäsi (eli oman palkkionsa ottava varaussivusto)...?

nemo_zzz

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 01.12.2008, 01:59:54 »
Mä olen löytänyt lähes järjestään halvimmat hinnat http://www.booking.com/.

Halpahotelliketjujen omat varaussivustot ovat asia erikseen, (formule1, etaphotels, travelodge), mutta muiden hotellien omien sivujen hinnat ovat tähtitieteelliset verrattuna booking.comista löytyviin.

http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html
http://www.etaphotel.com/gb/home/index.shtml
http://www.travelodge.co.uk/
« Viimeksi muokattu: 01.12.2008, 02:05:04 kirjoittanut nemo_zzz »

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #38 : 06.12.2008, 16:17:14 »
Minulla on hyviä kokemuksia hotel.de -hakukoneesta. Hotelleista ja huoneiden saatavuudesta on hyvin tietoa. Kolme kertaa varattu Berliinistä ja kerran Prahasta huone sitä kautta, ja hyvin on jokaisella kerralla toiminut, respassa on ollut tiedot valmiina ja kaikki on ollut kunnossa.

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Laurau

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : 07.12.2008, 19:13:14 »
Moi:D

Ootteko maksaneet visa-electronilla näitä nettivaraus hotelleita/hostelleita?onko toiminut hyvin?

Kyl ollaan, joka kerta, ja hyvin on toiminut. Sivustoina hostelworld ja booking.com. Suosittelen molempia.