Hotellivarauskoneet

(Luettu 69541 kertaa)

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Hotellivarauskoneet
« Vastaus #80 : 29.03.2014, 20:37:51 »
Minä tykkään loppumetreillä ennen hotelliin tuloa käydä keskusteluja suoraan hotellin kanssa.  Tallinnaan varaan Club Carlsonin kautta. Hotellin voi varata todella aikaisessa vaiheessa, jolloin hinta on vielä edullinen. Hotellin voi maksaa paikan päällä ja peruuttaa viime tingassa. Viime reissulla korotettiin sviittiin pienestä lisämaksusta. No lisäksi saan lentopisteitä. Suomessa kiersin hotelleja 20 vuotta.  Nykysin kuulee sama värssyn varaussivustoilla, minkä kuuli jo Suomessa varatessa hotellihuonetta: " Meillä on vielä pari huonetta jäljellä".  Toinen, mistä varaan on Priority Club: lentopisteitä esim. Holiday inn hotelleista.  Thaimaassa tykkään yöpyä condoissa. Seuraava reissun majoitus 11000 baht/ kk + sähkö ja vesi tutussa junior suitessa.  No katselen myös hotelleja monelta eri varaussivustoilta.  Thaimaassa thailady hoitaa varauksen, luultavasti ottaa siitä vähän vaivan palkkaa. Thaimaassa tietysti paikallisten kanssa liikkuessa, he saavat huoneet halvemmalla.

totopiiri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #81 : 29.05.2014, 12:51:38 »
Onko kellään kokemuksia http://destinia.com/fi/ hotellinvarauskoneesta.

Näyttäisi olevan joissakin kohteissa radikaalisti muita halvempi. Löytyy mm. Skyscannerin listoilta.

Wrth

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #82 : 01.07.2014, 07:56:13 »
Hotellivarauskoneet toimivat näppärinä hotellihakuina. Niillä saa helposti halutun alueen hotellit ja vapaat huoneet selville. Sieltä kun hakutuloksista löytyy se mieleinen ja sopivan hintainen, niin näppäillään hotellin nimi ja kaupunki googleen ja siirrytään hotellin omille kotisivuille.

Varsinaisen varauksen kun tekee hotellin omilta sivuilta niin hinta voi olla halvempi kuin varauskoneen löytämä. Itse sain Lyypekissä olevasta hotellista yhden yön yöpymisen 8 euroa halvemmalla kuin varauskoneesta ja hotelli antoi vielä 2 desin punaviinipullon kiitoksena varaamisesta heidän oman sivunsa kautta.
NZ 04/04/2008 - 08/03/2009
NZ 01/08/2014 - 01/12/2015

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #83 : 01.07.2014, 08:29:56 »
Olen ollut aikaisemmin todella tyytyväinen oikeastaan kaikkiin hotellinvarauskoneisiin.  Ehkäpä osasyy on ollut se, että ei ole tarvinnut antaa palautetta ja kaikki on mennyt hyvin. Toki varaan hotelleja myös suoraan ja olen huomannut juuri tuon, että usein hinta voi olla edullisempi suoraan varatessa

Nyt kuitenkin olin matkalla Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä lasten kanssa ja kohdalle osui muutama hotelli, joka ei nyt ihan ollut sitä mitä luvattiin. Ongelmaa ei voinut enää kohdallani muuksi muuttaa, mutta halusin että asia korjattaisiin, jotta muut matkailijat eivät saisi väärää tietoa. Miten asia sitten hoitui, oli jo blogikirjoituksen arvoinen. Tässä hampaissa on Booking.com  >:(

http://tamamatka.pallontallaajat.net/2014/06/26/case-booking-com-igtravel-thursday/

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #84 : 16.01.2016, 10:21:01 »
Jos on käyttänyt hotels.comia viime aikoina, kannattaa varmaan seurailla erityisen tarkasti maksukortin tapahtumia.

http://yle.fi/uutiset/suositun_hotelscomin_tietoturvassa_aukko_krp_sadan_suomalaisen_korttitiedot_viety_varauksen_jalkeen/8598203

Juttu on tosin aika sekava, mutta ilmeisesti rikosilmoituksia on tehty huomattavia määriä.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #85 : 16.01.2016, 12:04:32 »
Hei   Condon asiakkaana minun ei tarvitse näitä murehtia mutta seuraavan lento/hotellimatkan Thaimaahan jouduin ottamaan Ticket.fiiltä, koska siihen sain tarvitsemani huolettoman lisävakuutuksen.
Seuraavan majoituksen varaan todennäköisesti PointsHound.comilta, löytyi FinnairPlussan kautta, tarvitsen noin 10000 pistettä Marraskuun matkani korotukseen. Harmi, kun ei löydy tietoa, kuinka kauan tarjous on voimassa

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #86 : 16.01.2016, 13:14:10 »
Hei   Condon asiakkaana minun ei tarvitse näitä murehtia mutta seuraavan lento/hotellimatkan Thaimaahan jouduin ottamaan Ticket.fiiltä, koska siihen sain tarvitsemani huolettoman lisävakuutuksen.
Seuraavan majoituksen varaan todennäköisesti PointsHound.comilta, löytyi FinnairPlussan kautta, tarvitsen noin 10000 pistettä Marraskuun matkani korotukseen. Harmi, kun ei löydy tietoa, kuinka kauan tarjous on voimassa

Hieno juttu sinulle! On varmasti paljon muitakin ihmisiä joita tilanne ei kosketa pätkän vertaa; me vaan emme näe tarpeelliseksi moisen turhan informaation postaamista palstalle.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #87 : 16.01.2016, 14:04:29 »
Hei
Asiahan on tietysti näin. Mutta monesti ei ymmärretä sitä, että pitemmällä matkalla, kannattaa majoitus selvittää vasta paikan päällä. Tietysti pari ensimmäistä päivää voi varata joltain varaussivustolta. Mutta moni voi myöskin tarvita puuttuvia pisteitä Finnair plussaan, mielestäni kivuton tapa saada 10000 pistettä helposti. Minä en jatkossa kirjoittele hotellien varaussivuista.

joohannes

• Vieras
« Vastaus #88 : 16.01.2016, 15:31:44 »
miten niin turha iformaatio jos jostai saa jotain

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #89 : 16.01.2016, 17:38:42 »
Ovatko muut törmänneet sellaiseen ilmiöön, että Booking.comissa varauksen kohdalla lukee "veloitetaan vähintään päivää aikaisemmin", mutta paikan päällä ilmoitetaan, että pitää maksaa tiskillä?

Näin kävi kerran Dubaissa. Nyt tehtyäni varauksen Kuala Lumpuriin huomaisin taas, että varauksessa väitetään velotettavan etukäteen. Ärsyttää miettiä, joutuuko taas tiskillä kinaamaan.

Paukku125

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #90 : 16.01.2016, 23:18:35 »
Jos on käyttänyt hotels.comia viime aikoina, kannattaa varmaan seurailla erityisen tarkasti maksukortin tapahtumia.

http://yle.fi/uutiset/suositun_hotelscomin_tietoturvassa_aukko_krp_sadan_suomalaisen_korttitiedot_viety_varauksen_jalkeen/8598203

Juttu on tosin aika sekava, mutta ilmeisesti rikosilmoituksia on tehty huomattavia määriä.
Danskebankilla pystyy pankkikortille antamaan rajat missä se toimii. Itse laitan kaikki muut alueet pois päältä paitsi suomen. Myös pystyy rajaamaan nettimaksamisen pois päältä. Puhelimeen tulee viestiä jos joku kokeilee maksaa kortilla jossain päin maailmaa ilman että on asetukset kunnossa. Suosittelen pankin sivuilta laittamaan asetukset kuntoon niin ei tule turhia maksuja ainakaan ulkomailta/netistä.

matkailija12

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #91 : 16.01.2016, 23:51:16 »
Jenkkeihin matkustaessa kannattaa Hotwiren ja Hotels.com lisäksi tarkastaa Orbitzin hinnat(www.orbitz.com)
Sama yritys taustalla kuin ebookersilla, mutta hinnat usein halvemmat ja alekoodeja(10-15%) jatkuvasti tarjolla. Tuolta saa myös hotelli varauksista eräänlaista bonusta pari prosenttia, jonka voi käyttää seuraavassa varauksessa.

En taaskaan malta olla mainitsematta cashback sivustoista, joita kannattaa ehdottomasti käyttää yllämainituiden palvelujen kanssa, extra 5-10% hyvitystä on aina kotiinpäin.

reffilinkit http://www.ebates.com/rf.do?referrerid=VU1n6fntHrhdtUpHlfVWzg%3D%3D&eeid=28187
http://www.topcashback.com/ref/tuure123

ja ilman reffiä
www.ebates.com
www.topcashback.com

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotellivarauskoneet, booking.com vaikutus hintatasoon
« Vastaus #92 : 02.02.2016, 18:16:02 »
Oletan netin hotellivarauskoneiden kuten booking.comin nostavan majoituksen hintatasoa, kunnes toisin todistetaan. Esimerkiksi tän hetkisellä oleskelupaikkakunnallani eräs majoittaja velotti viime vuonna 1 350 paikallista rahaa kun hotla ei ollut netissä. Tänä vuonna saman huoneen voi varata booking.comissa ja hinta on 2 500 rahaa kun kävelee sisään kyselemään ja hieman enemmän kun varaa booking.comin kautta. Sitäpaitsi viime vuodesta poiketen tuo mesta on tänä vuonna ollut yleensä täynnä, vaikka matkaajia on vähemmän kuin vuosi sitten. Seudun yleisinflatio on huomattavasti huoneen hinnannousuprosenttia pienempi.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #93 : 20.01.2017, 01:44:53 »
Onko kenelläkään täällä kokemusta Pricelinen name your price -toiminnon käyttämisestä suomalaisiin hotelleihin? Täällä tarjonta Helsingissäkin on sen verran vähäistä, että näyttää kohtuullisen helposti olevan mahdollista tiputtaa haluamansa hotellin hinta puoleen hotellin omien sivujen ja muiden varauskoneiden hintatasosta, mutta arveluttaa, onko tämä käytännössä kuitenkaan mahdollista.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #94 : 20.01.2017, 13:17:50 »
Suomessa en ole kokeillut, muualla paljonkin. Hyvinhän se skulaa. Kokeilemalla selviää hinta ja hotellikin. Onko hotwirellä tarjontaa Suomessa?

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #95 : 23.01.2017, 10:43:14 »
MItenhän Pricelinen  kautta varatessa käy aamupalojen ja lapsimajoittujien suhteen? Name your price kun ei kerro aamupalan kuuluvan hintaan, vaikka käytännössä suomalaisissa ketjuhotelleissa kuitenkin se aina kuuluu. Toisekseen huone on sellainen, jossa hotellin oman varausjärjestelmän kautta varatessa lapsi yleisen käytännön mukaisesti majoittuu maksutta, mikäli ei tarvitse lisävuodetta, mutta Pricelinen sivustoilla sama huone on "for a maximum of 2 guests". Onko tässä nyt siis vaarana, että luulee saavansa Pricelinelta hyvän hinnan, mutta joutuu lopulta maksamaan lisämaksua lapsesta ja siitä, mikäli haluaa aamupalan?

Hotwirella näyttäisi olevan tarjontaa, mutta hinta jää kuitenkin name your priceen verrattuna reippaasti korkeammaksi.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

ultraa

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #96 : 10.09.2017, 18:31:20 »
Minä teen varaukset yleensä hostelworld.com En tiedä onko se oikeasti edullinen paikka, mutta ainakin ovat kaikki varaukset aina toimineet moitteetta ja tykkään kun sielä on vierailijoiden arviot hostelleista/hotelleista niin auttaa vähän ettei vahingossa valitse ihan kaameaa puljua.

Juhi7

• Reissaaja
  • Reissaava metallimies
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #97 : 10.09.2017, 21:40:24 »
Minä teen varaukset yleensä hostelworld.com En tiedä onko se oikeasti edullinen paikka, mutta ainakin ovat kaikki varaukset aina toimineet moitteetta ja tykkään kun sielä on vierailijoiden arviot hostelleista/hotelleista niin auttaa vähän ettei vahingossa valitse ihan kaameaa puljua.

Hostelbookers ja Hostelworld on muuten hyviä saitteja, mutta tarjonta on keskittynyt lähinnä isompiin turkistikohteisiin (ainakin Kaakkois-Aasiassa). Eli jos Banana Pancake Trailin ulkopuolelle haluaa mennä, tarvitsee huone etsiä muualta. Sen takia Booking.com on noiden lisäksi käytössä.
Pienistä mä huoli en kunhan vaan mä kiertää saan.
Markkani ja maallisen hauskuus vei, ne säästy ei.
Milloin ja missä vaan laulattaa, naurattaa.
Ei murheet paina milloinkaan Kiertää kun mä saan.

Iidaliina

• Aloittelija
    • Profiili
    • Lainavertailu
« Vastaus #98 : 04.10.2017, 13:24:52 »
Ensin Tripadvisorilla hyvien vaihtoehtojen kartoitus + sen jälkeen Hotels.com ollut käytössä jonkin verran. Nyt pari hotellia on tullut halvimmaksi, kun on varannut hotellin hotellin omilta sivuilta. Hotellien omilla sivuilla voi olla myös lisätarjouksia esim. ruoan suhteen ja myös huonevalikoima voi olla laajempi kuin hotellivarauskoneissa. Tulevien reissujen varauksissa 2 tehty suoraan hotellilta ja 1 Agodasta. Tuntuu, että on hyvinkin hotellikohtaista, että mistä kyseinen majoitus kannattaa varata. Sen takia monen eri hotellivarauskoneen vertailu kyllä kannattaa. 

Halvin laina - halvin lento - halpa reissu

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #99 : 04.10.2017, 17:39:01 »
Asuntoa Italiasta varasin hetki sitten ja booking.com ja homeaway tarkistettu. Noiden provikat ovat luokkaa 20-25%. Etsin sitten sopivan ehdokkaan meiliosoitteen ja kysyin suoraan. 160 euroa tippui kuudesta huntista pois, kun suoraan varasi. Italian valtio ja booking.com ehkä jäävät nuolemaan näppejään. Ei haittaa minua lainkaan, kun oma loNpsa kuitenkin tärkein.

p.s. Iida, yritin etsiä halvinta lainaa. En löytänyt sivuiltasi, vaikka kuinka sellaista mainostit. Kalliita olivat kaikki.  :(