Hotellivarauskoneet

(Luettu 67869 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Hotellivarauskoneet
« : 03.04.2005, 20:48:41 »
Helou!

Minkälaisia kokemuksia porukalla on noista hotellin/hostellinvaraussivustoista. Onko luotettavuuksissa jotain eroja ja mitä itse olette käyttäneet ja hyväksi havainneet?

T.

--
mika

Anonymous

• Vieras
Re: Hotellivarauskoneet
« Vastaus #1 : 04.04.2005, 02:31:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Helou!

Minkälaisia kokemuksia porukalla on noista hotellin/hostellinvaraussivustoista. Onko luotettavuuksissa jotain eroja ja mitä itse olette käyttäneet ja hyväksi havainneet?

T.

--
mika

Tämä ei ole mikään halpa mutta toimii hyvin
on kotimainen ja palvelu pelaa.
http://www.hotelzon.fi

Jockey

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #2 : 04.04.2005, 13:22:07 »
Milanoon ja Muncheniin tein hostellivarauksen tämän sivuston kautta:
European Hostels

Ainakin omien kokemuksien perusteella voin suositella, sillä mitään ongelmia ei ilmennyt ja sänky odotti molemmissa kaupungeissa. Varausmaksu on 10% hinnasta ja sen maksoin Visa-kortilla.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #3 : 04.04.2005, 17:47:31 »
www.hostelworld.com on kokeiltu ja hyvaksi havaittu, samoin oliko se nyt expedian.co.uk

Tyyny loytyi paan alle niinkun pitikin, plus molemmissa tais olla viela kavijoiden arvosteluja niin etta pystyi paattamaan uskaltaako luottaa ettei ole mikaan tappomurju vai ei.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

tupu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #4 : 05.04.2005, 09:49:05 »
Moi:D

Ootteko maksaneet visa-electronilla näitä nettivaraus hotelleita/hostelleita?onko toiminut hyvin?
e, joka haluaa siirtää vuoren, aloittaa kantamalla pieniä kiviä.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #5 : 05.04.2005, 12:43:41 »
Itsellä ei ole kokemusta mutta olen kuullut että olisi luotettava ja toimiva http://www.bookings.it/
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #6 : 05.04.2005, 13:23:03 »
Joskus kun olen saapunut yömyöhään kaupunkiin tai jotain vastaavaa, niin sillon olen käyttänyt www.hostels.com ia ja ainakin on toiminut ilman ongelmia ympäri maailmaa.

Ag

• Vieras
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #7 : 08.04.2005, 04:59:32 »
Edellä mainitut hostellien varaussivut ovat käteviä mutta pienellä vaivalla säästää isonkin summan.
Ts. Varaussivujen kautta hostellin nimi ja osoite muistiin, jonka jälkeen yleisimmillä hakukoneilla voit etsiä kyseisen hostellin kotisivun/sähköpostin/puh. ja varata ajan itse. Huono englanti on todettu olevan käytännöllisin kieli.
Suuremmalla porukalla parikin yötä varattaessa tuo 10%  osoittautuu reippaasti yli 20 € meneväksi "tyhjäksi" kuluksi ja tietenkin kuukauden reilatessa hinta onkin jo toista luokkaa.
Penninvenytys kunniaan!

Amatööri

• Vieras
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #8 : 17.04.2005, 20:47:19 »
Olen harkinnut varaavani hostellin/hotellin Sevillasta eBookersin kautta, koska olen vähän keltanokka näissä reppureissuissa ja varma, etten varaamatta saa kattoa pääni päälle. Bed & Breakfast Naranjo houkuttelisi, mutta nyt ongelma onkin se, että hostellihaku näyttää aivan eri päiviä varatuiksi/vapaiksi kuin hotellihaku. Mitenköhän tämä homma nyt oikein toimii?  :shock:

Anonymous

• Vieras
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #9 : 22.04.2005, 14:03:37 »
jenkeissä ainakin paikoitellen toimi hyvin www.expedia.com, välillä sieltä sai todella edullisestikin motellin (huomattavasti alle normaalien hintojen), välillä taas hinnat olivat korkeammat jolloin majoitus oli parempi hankkia itse paikan päältä[/b]

Ready

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #10 : 23.04.2005, 20:56:06 »
www.hrs.com

Tosin olivat päivittäneet sivujaan ja sen jälkeen ei esim. aamiaiset sisältyneetkän hotellien hintaan vaikka edellisellä viikolla hakemassamme kaupungissa vielä sisältyi. Sekä sivut tökkivät päivityksen jälkeen...

Haimme sitten valitsemamme hotellin suoraan netistä ja säästimme 10e/yö sekä saimme aamiaisenkin samaan hintaan...

LISÄYS: Jostain kumman syystä tuota antamaan linkkiä klikkaamalla yhdistyy saksankieliseen versioon, mutta jos suoraan laitan hakemaan ko. sivun, menee suomenkieliseen versioon... Mutta siitä voi valita kielen itse kyllä.
It's a dangerous business
going out your door.
You step on to the road
and if you don't keep your feet,
there's no knowing where you might be swept off to.

Argentum

• Aloittelija
    • Profiili
Erot hotellien varaussivustoissa
« Vastaus #11 : 25.07.2005, 19:59:56 »
Tosiaankin jäin nyt miettimään  _hotellien_ varaussivustojen eroja kun etsiskelin Amsterdamin keskustan läheisyydestä sijaitsevia hotelleja ja kummakseni huomasin kahdella eri varaussivustolla olevan suuriakin eroja hinnoissaan.
Jokainen tuollainen varaussivustohan antaa jonkin sortin alennuksen verrattuna siis siihen jos varaisi hotellin suoraan itse. Tämä ei tietenkään päde kaikkiin hotelleihin. Onkohan pallontallaajiilla vähäistäkään tietoa kannattavista, ts. edullisista ja luotettavista, sivuistoista, joiden kautta voisi varauksia tehdä? Tietenkin voisinhan minä  käyttää kokonaisen kauniin kesäpäivän tutkiskelemalla eri hintoja ja paikkoja, mutta tyhmästä päästä kärsiikin koko kroppa.
Hostellit olen jättänyt kokonaan pois, sillä jos parina halajaa viettää rauhallisia öitä niin melkeinpä aina hotelli on halvempi ja käytännöllisempi vaihtoehto, koska hyvinkin usein hotellit veloittavat ainoastaan huoneen hinnasta, missä hostellit henkilömäärästä.
PeePoo

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #12 : 26.07.2005, 07:40:35 »
Minä teen varaukset yleensä http://www.hostelworld.com

En tiedä onko se oikeasti edullinen paikka, mutta ainakin ovat kaikki varaukset aina toimineet moitteetta ja tykkään kun sielä on vierailijoiden arviot hostelleista/hotelleista niin auttaa vähän ettei vahingossa valitse ihan kaameaa puljua.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #13 : 26.07.2005, 09:39:45 »

Sergei

• Reissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #14 : 26.07.2005, 12:33:51 »
Onko kukaan käyttänyt http://www.asiarooms.com ?
Tuota kautta näyttäisi saavan huoneen aina hieman halvemmalla kuin muualta.

Tongke

• Reissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #15 : 26.07.2005, 15:50:22 »
En oo ite ikinä käyttänny tota asiarooms.comia, mutta tutkiskelin eilen että kuinka luotettava se on. Googletin sitten ja lueskelin eri forumeilta mitä ihmiset on siitä tykänny. Ja ilmeisest niitten toiminta on vähän epämääräistä. Aika paljon on ilmeisesti ollu ongelmia rahojen palautusten kanssa peruutus tapauksissa. Joku oli kirjottannu, että luottokortilta oli laskutettu joku 800 egee liikaa ja vaikka asiarooms.com myönti tehneensä virheen niin silti eivät tahtoneet rahoja palauttaa. Pahimmillaan oli jollakin kestänyt rahojen palautus 4 kuukautta. Eräs kirjoitti, että kun oli saapunut hotellille niin se olikin täyteen bookattu. Toki positiivisiakin kommentteja näky. Mutta ei kyllä kovin paljoa. Jos jollukulla on omakohtasta tietoa kyseisestä firmasta niin kertokaa. Ite en ainakaa sen perusteella mitä oon tähän asti lukennu uskaltais käyttää tätä firmaa.
eer is proof that God loves us and wants us to be happy.
-- Benjamin Franklin

Tongke

• Reissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #16 : 26.07.2005, 16:03:55 »
Tässä muuten yks linkki missä on vähän varoteltu tosta asiaroomsista ja niitten kolttosista. Juttua löydät ainaskii Name & Shame osiosta, missä on varotuksia parista muustakii firmasta. Sivuilta löytyvän tiedon luotettavuutta en tiedä enkä siihen ota kantaa.

http://www.travelforum.org
eer is proof that God loves us and wants us to be happy.
-- Benjamin Franklin

kupla

• Reissaaja
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #17 : 26.07.2005, 19:26:33 »
Lainaus käyttäjältä: "tupu"
Moi:D

Ootteko maksaneet visa-electronilla näitä nettivaraus hotelleita/hostelleita?onko toiminut hyvin?

Kaverin kanssa ollaan muutama kerta varattu netistä hostelli ja kummallaki kerralla ollaan aluks yritetty varata visa electronilla, mutta siihen on aina tullu jotain häikkää, että on ollu pakko vaihtaa maksuvälinettä jotta varaus saatiin tehtyä.
En sitte tiiä, mutta tälläsiä kokemuksia täällä päin.

Aglaja

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Erot hotellien varaussivustoissa
« Vastaus #18 : 26.07.2005, 21:23:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Argentum"
Tosiaankin jäin nyt miettimään  _hotellien_ varaussivustojen eroja kun etsiskelin Amsterdamin keskustan läheisyydestä sijaitsevia hotelleja ja kummakseni huomasin kahdella eri varaussivustolla olevan suuriakin eroja hinnoissaan.

Itse huomasin samaa, kun etsiskelin hotellia Pariisista. Vaivaa kyllä kannattaa nähdä, sillä siinä voi säästää kymmeniä euroja, enemmänkin, jos viipyy pidempään. Saimme huoneen hotellista 70 eurolla, vaikka monissa paikoissa hinnat olivat jopa jonkin verran yli sata euroa. Osan hintaerosta selittänee se, että joissain varauspalveluissa aamiainen saattaa kuulua hintaan, osassa taas ei. Kyllä siitäkin joku vajaa parikymppiä saattaa tulla. Tuon edullisimman hinnan löysin tuosta majoitushausta, mikä on täällä tallaajien sivulla.

matkarapu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - vakkuri@hotmail.com
    • Profiili
Hotellivarauskoneet
« Vastaus #19 : 09.08.2006, 16:30:58 »
Täytyy vielä palata tuohon Asiaroomsiin. Itsellä oli varattuna muutama yö eri hotelleihin Saigoniin viime toukokuussa ja kaikki toimi loistavasti. Vahvarit tuli säköpostiin nopeasti, eikä maksujen tai minkään muunkaan kanssa ollut mitään ongelmia.  

Hassua sinänsä, että törmäsin tähän aiheeseen, kun olen varailemassa seuraavan matkan majoituksia ja ajattelin vain huvikseni katsella mitä muut ovat tykkäneet.

Siihen miten toimivat, kun tulee ongelmia en tietenkään voi ottaa kantaa. Ilmeisesti niillä on jokin edustus myös Suomessa, koska Call Center-linkin takaa löytyy myös suomalainen puhelinnumero vai onkohan vain faksinumero.