Pallontallaajat.net

sukellus egyptissä+muuta

(Luettu 11368 kertaa)

Boca

• Himoreissaaja
    • Profiili
sukellus egyptissä+muuta
« : 23.04.2005, 15:30:28 »
muistaako joku sukellusten hintoja sharm el sheikissä tai muuallakin egyptissä, mitä luokkaa päivän 2-tankin retket? suositteletteko el goumaa, sharm el sheikkiä vai luxoria nuorelle aktiiviselle naiselle joka kaipaa biitsiä,tekemistä ja nähtävää? kiitos :o)

Rubin

• Reissaaja
    • Profiili
sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #1 : 23.04.2005, 17:53:02 »
Olin itse pari vuotta sitten Sharmissa sukeltamassa ja suosittelen sitä lämpimästi! Hinnat vaihtelevat aika reippaasti, kun kiertelee kaupungin kojuista toiseen. Itse löysin halvimman n. tunnin etsinnän ja tinkimisen jälkeen. Samalla paatille tuli muita suomalaisia, jotka olivat ottaneet paketin hotellilta ja maksaneet yli puolet enemmän samasta palvelusta kun minä.
.
Muuten koko paketin löysin halvalla www.matka-monte.fi  :oops:  [noloa] edulliset lähdöt kohdalta. Normihinta pyöri viikon matkalta Domina Coral Bay -hotskassa (4tähtee puolihoito) jotain 600€ niin tuota kautta paketti irtosi 270€ kolmen viikon varotusajalta. Suosittelen, vaikkei matka omatoimisuudella loistakaan..

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Re: sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #2 : 24.04.2005, 03:51:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Boca"
muistaako joku sukellusten hintoja sharm el sheikissä tai muuallakin egyptissä, mitä luokkaa päivän 2-tankin retket? suositteletteko el goumaa, sharm el sheikkiä vai luxoria nuorelle aktiiviselle naiselle joka kaipaa biitsiä,tekemistä ja nähtävää? kiitos :o)

El Gouna + Hurghada sopii jos haluat
löhöillä paikallaan tai lähteä kauemman
merelle sukeltelemaan.
Muutoin molemmat paikat tappavan tylsiä
ja Folke Westinkin mukaan Hurghada on
vihoviimeisin paikka maailmassa jonne
haluaisi uudelleen.

Sharm on taas länsimaisin Egyptin rantakohteista.
Nähtävää jo rannasta alkaen ja jonkin verran meno-
paikkojakin.

Luxorissa ei pahemmin sukellella. Niilin kun putoaa
niin takuulla sairaalareissu edessä ;(
Meno aika rauhallista muutenkin.

Boca

• Himoreissaaja
    • Profiili
sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #3 : 24.04.2005, 10:51:59 »
ihanaa. folken totuus on minun totuuteni :wink:  hyvä idis tuo matkamonte, joskaan matkoja ei tuntunut löytyvän toukokuulle, harmillista. onko tietoa köyhännaisen niilin risteilyistä? onko niitä myös lyhyempiä kuin esim 5 päivän? kiitos vinkeistä!

Reef

• Reissaaja
    • Profiili
sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #4 : 26.04.2005, 13:20:33 »
Muistelisin vasta lukeneeni Kilroy Travelsin matkalehdestä, että välineiden vuokra Egyptissä on n. 20-25 Usan dollaria.
"The world is a book, and those who do not travel, read only one page."
- Saint Augustine

aada

• Reissaaja
    • Profiili
sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #5 : 29.06.2005, 15:41:11 »
Hurghada on kyllä tylsä, sopii lapsiperheille. Hyvät sukellusmahdollisuudet siellä kyllä on, kuten Sharmissakin. Sharm el sheik on lähes täysin turisteilla täytetty paikka, ei melkein yhtään paikallista asutusta. Nuweiba on leppoisa paikka, loistavat sukellusmahdollisuudet lähellä. Nuweibassa muutenkin pääsee maistelemaan paikallisten mielenkiintoista elämää.

Matka Monte on ollut positiivinen yllätys, olin viimeksi helmikuussa Egyptissä ja paikka irtosi alle 300 eurolla. Äitini kävi toukokuussa 2004 199 eurolla! Kannattaa kytätä äkkilähtöjä  :)
ähdetään jo!

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #6 : 30.06.2005, 05:46:01 »
Lainaus käyttäjältä: "aada"
Matka Monte on ollut positiivinen yllätys, olin viimeksi helmikuussa Egyptissä ja paikka irtosi alle 300 eurolla. Äitini kävi toukokuussa 2004 199 eurolla! Kannattaa kytätä äkkilähtöjä  :)

Eilen MOntella oli tarjous Tunisian Hammametiin.
4 viikkoa siistissä Hamilton hotellissa keskustassa
aamukahvilla 395 euroa! Ei paha?  :D

Ja firman nimi on nykyään Domina Travel:
http://www.dominatravel.fi

myös vanha osoite toimii:
http://www.matka-monte.fi

G A Wallin

• Tosireissaaja
    • Profiili
egypt
« Vastaus #7 : 30.06.2005, 10:31:50 »
Sharm ja Hurghada ova ok jos hakee perinteistä löhölomaa tyyliin rantaa, biletystä ja sukellusta. Ko. paikoissa ei kuitenkaan tiedä olevansa Egyptissä.

Luxoria suosittelen, jos yllä mainitut asiat eivät ole tärkeimpiä. Nähtävää ja tekemistä on Luxorissa eniten paikoista, joissa olen käynyt (siis kaikki maat ja kolkat joissa olen pistäytynyt ja niitä on "muutama".). Luxorissa on sitten todella hurjaa se tinkiminen ja turistien vedätys että siihen kannattaa varautua. Tosi jees paikka kuitenkin talvella kun säät ovat miellyttävät.

Ai niin, Niilin risteilyllä saa helposti mahataudin, mutta niin saa muuallakin Egyptissä :)

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Re: egypt
« Vastaus #8 : 30.06.2005, 11:41:26 »
Lainaus käyttäjältä: "G A Wallin"
Luxoria suosittelen, jos yllä mainitut asiat eivät ole tärkeimpiä. Nähtävää ja tekemistä on Luxorissa eniten paikoista, joissa olen käynyt (siis kaikki maat ja kolkat joissa olen pistäytynyt ja niitä on "muutama".). Luxorissa on sitten todella hurjaa se tinkiminen ja turistien vedätys että siihen kannattaa varautua. Tosi jees paikka kuitenkin talvella kun säät ovat miellyttävät.

Ai niin, Niilin risteilyllä saa helposti mahataudin, mutta niin saa muuallakin Egyptissä :)

Onko maita enemmän kuin Folke Westillä ?  :)

Luxorista itsekin pidin ja hauskinta oli niiden
kauppiaiden vedättäminen  :D
Kun tekee sellaisia asioita joita eivät oleta
turistin tekevän niin nekin saa sekaisin ja
niillä sekoaa pasmat  :D
Eli lähinnä kun ottaa itse sen aloitteen niin
ne ei aina tiedä oikein mitä tehdä  :)

Mahataudin tuntuu saavan myös Luxorin Mäccäriltä  :(

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #9 : 24.08.2005, 15:25:31 »
Palattiin viime viikolla täältä : http://www.beachsafari.de/GBindex.htm

Oon nähny about kaikki Egyptin sukelluskohteet ja päätin, että JOS vielä punaiselle merelle sukeltamaan, niin sitten safarille. Vaikka on tuo Beach Safari ihan hyvä, kun on ihan vaan sellanen yksinkertanen leiri. Inhoon yli kaiken sukeltamista ryhmissä ja sitähän se kyllä just Hurghadassa ja Sharmissa on! Samoin Marscha Alamissa näytti muut hotellit ja sukellusliikkeet vievän sukeltajia 15-30 hengen laumoissa veden alle. Että siitä olin kyllä tosi tyytyväinen, että Beach Safarilla pääsi aina omin päin mieheni kanssa... Elfinstonellekkin me hurautettiin kaksistaan, kun safari-laivoilta tipahteli  niskaan varsinaisia sukeltajaparvia :?

Kaikenkaikkiaan mun suosikkini on Egyptissä Dahab, mutta kuten sanottu, en oo edes varma menisinkö sinnekään enää uudelleen. Pitää vissiin vielä sulatella tuota edellistä reissua :lol:

tiinap

• Aloittelija
    • Profiili
Ryhmien koosta
« Vastaus #10 : 07.12.2005, 23:04:04 »
Ryhmien koot vaihtelee valtavasti. Jos haluat sukeltaa rauhassa, vältä suuria sukelluskeskuksia.

Pienten sukelluskeskusten tai suureten keskuksten pienemmät veneet  eivät vedä kun 12 - 16 henkilöä, ja kun jaat sukeltajat 2 tai 3 ryhmään, niin tungos ei ole mieletön.

Tarkista esimerkisi Prince Diving Center Hurghadassa, http://www.prince-diving.com . Sukelsin niiden kanssa 5 päivää marraskuussa ja meitä oli enimmillään 10 henkilöä veneessä. Retket olivat muutenkin erinomaiset, keskus on puoleksi suomalaisomistuksessa.

Jos sinulla on kokemusta ja tarpeelliset varusteet  (ainakin tietokone ja kompassi), voi kysyä jos saatte lähteä sukeltamaan omin päin. Monet paikat ovat helppoja ja näkyvyys on 20 metriä, eli   hyvin löytää.

Yksityinen sukellusopas järjestynee myös helposti, jos kysyy ajoissa.

Tiina P

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Re: sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #11 : 08.12.2005, 07:32:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Boca"

http://www.colona.com/fin/index.html

fay

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #12 : 29.12.2010, 20:48:44 »
Onkos jollakulla kokemusta paikan päältä tuosta Colonna dyykistä? Tahi sen resortissa asumisesta? Onko hinnat ja laatu kohdillaan? Netin kuvat melko valjuja...

Reconquista

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 12.04.2011, 20:54:36 »
Colona Divingistä hyvät kokemukset.Turvallisuusasiat hanskassa, vaativat aluksi refresher diven kouluttajan kanssa jos edellisestä sukelluksesta on liikaa aikaa. Muualla missä olen sukeltanut ei tämän asian kanssa olla oltu kovin tarkkoja. Sain haluamani 15n litran pullon kun maksoin ylimääräistä. Paljon skandinaaveja asiakkaina sekä henkilökuntana.
Jotkut haukkuivat Amar Sina hotellia jossa liike sijaitsee, en menisi sinne asumaan muutenkaan, liian kaukana merestä eikä sen ympäristössä ole mitään muutakaan kiinnostavaa. Hakevat aamulla hotellilta joten hotelli voi sijaita kaukanakin liikkeestä.
Lähiriutoilla oli paljon kuollutta korallia mutta näkyvyydet olivat hyvät. Pitänee mennä uudestaan koska m/s Thistlegorm jäi näkemättä.

aka

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Re: sukellus egyptissä+muuta
« Vastaus #14 : 29.07.2011, 11:28:25 »
Lainaus käyttäjältä: Boca
http://www.colona.com/fin/index.html

Toi on muuten nykyään:
http://www.colona.com/Hurghada/divecenter-hurghada.aspx

ps. lähettelin itse tonne viestiä. Tarkoitus olisi mennä syys-/lokakuussa suorittamaan toi PADI 1. Innolla odottelen vastausta että mitä maksaa, hinnaston mukaan 360€, matkathan tonne on sika halpoja:)

-Jouni

Bielobog

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 29.07.2011, 14:42:02 »
Itsekin aikoinanaan OWD:n suorittaneena Colonassa, El Gounan pisteessä, voin suositellä lämpimästi kaikille.
Ei varmasti ole halvimmasta päästä, mutta opettajat ovat todella ammattitaitoisia, ja pääosin löytyy opettajia kaikilla pohjoismaisilla kielillä. Itse tosin sain opetukseni englanniksi, kun sillä kerralla paikalla oli vain ruotsalaisia ja tanskalaisia opettajia.
“Thanks to the interstate highway system, it is now possible to travel from coast to coast without seeing anything.” - Charles Kuralt

z11

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 08.08.2011, 20:32:22 »
Olisko jollain ajankohtaista tietoa / suositusta Padi ow -kurssista? Mitä kannattaa ottaa huomioon järjestäjää valitessa, mikä on käypä hinta ja missä kannattas suorittaa (ei tykätä tungoksesta ja seuramatkahenkisyys ei ole toivelistalla ihan kärjessä)? Ajankohta olis lokakuun puolivälissä...

z11

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 29.08.2011, 21:50:48 »
Olisko jollain ajankohtaista tietoa / suositusta Padi ow -kurssista? Mitä kannattaa ottaa huomioon järjestäjää valitessa, mikä on käypä hinta ja missä kannattas suorittaa (ei tykätä tungoksesta ja seuramatkahenkisyys ei ole toivelistalla ihan kärjessä)? Ajankohta olis lokakuun puolivälissä...

Reissu El Gounaan on buukattu Finnmatkojen kautta ja niiltä samalla myös Colonan järjestämä Padi owd -kurssi hintaan 282 e / nenä. Seuramatka tästä tuli sittenkin, mutta eiköhän siellä pinnan alla ainakin ole suht rauhallista.  :)

z11

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 21.10.2011, 20:25:44 »
Reissusta palattu ja oma kokemus tuon Colonan suhteen oli varsin positiivinen. Kurssi tuli suoritettua ja järjestelyt toimivat varsin tyydyttävästi: puutteina ehkä etukäteen luvatun kyytin tarjoaminen vasta vaatimalla ja allasosuuksien suorittaminen hotellin matalahkossa uima-altaassa, vahvuuksina pätevä ja miellyttävä opetus ja henkilökohtainen huolenpito.

KorbSe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 01.01.2012, 20:28:53 »
Jos kaipaa halpaa sukellus(kurssi)reissua Egyptiin, niin voi suositella Finnmatkojen Deep south diving campia Marsa Alamissa. Äkkilähtönä saa viikon paketin lentoineen, majoituksineen ja ruokineen 300-400 €(hlö. Majoitus on vaatimatonta, vastaavaa kuin budjettimajoitus yleensä, jaetulla wc:llä. Paikka on tosi autio afrikkamajaleiri, eikä siellä montaa muuta sukeltajaa välttämättä ole. Enemmän reppumatkameininki, eikä tietty mitään uima-altaita, kauppoja tms. Kotiriutta on ok, ja sukellusreissuja kaeummaksikin järjestetään. Sukellusfirmana on Colona. Ei mitään valittamista AOWD-kurssista eikä lisäsukelluksista.
Matkustus ei ole tuhlausta, vaan pääomaa.