Ei kestä kevättä sisällä, tahtoo Välimerelle

(Luettu 2131 kertaa)

1963

• Himoreissaaja
    • Profiili
Nyt on kuulkaa asiat niin, että meikäläinen ei kestäisi millään enää päivääkään. Duunissa pitää istua ja ajatella, vaikka mieli tekisi junaan tuijottamaan takapihoja ja rantaan ihmettelemään Välimerta ja vieraisiin kaupunkeihin eksymään.

Kun olin nuori, starttasin joka kevät huhtikuun lopussa reilille. Jälkeenpäin muisteltuna ne matkat eivät olleet niin ihmeellisiä, mutta tärkeintä oli päästä muualle.

Ilmeisesti en ole ihan kalkkeutunut, kun vuosikelloni näyttää että pois pitäisi lähteä.

No, 64 päivää seuraavaan neljän viikon matkaan. Mutta kun kevät on Etelä-Euroopassa niin hieno.

Tämä oli täysin asiaton aloitus, mutta olkoon vaikka niin että tähän saavat vastata kaikki joiden pyrstöä kulottaa matkakuumeen liekki.
voir un corps, c'est la grande menace pour l'esprit.

Ready

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 28.04.2005, 11:01:14 »
Ihan sama fiilis! Mekin on varmaan viitenä viime vuotena lähdetty reissuun huhti-toukokuussa. Mutta tänä vuonna vasta kesäkuussa. Kamalasti matkakuume polttelee. Lähtisin melkein mihin vain kun pääsisin ja olis lomaa. Kun täällä meillä kevät etenee liian hitaasti, Euroopassa olis lämpimämpää, vehreämpää jne...

Viime syksynä luulin jo kroonisen matkakuumeeni parantuneen ja kaiken innon kohdistuneen pesänrakennusviettiin uuden kodin takia. Pelkäsin jo kadottaneeni tämän fiiliksen ikuisesti. No turha luulo. Tänä keväänä kuume päästä pois on ollut jos mahdollista pahempi kuin koskaan. Kaksi reissua on kyllä tulossa mutta sekään ei tunnu riittävän. Pitäisi päästä pois ja heti.
It's a dangerous business
going out your door.
You step on to the road
and if you don't keep your feet,
there's no knowing where you might be swept off to.

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 28.04.2005, 11:24:08 »
oijoi. krooninen matkakuume on kyllä, niin keväällä kun syksylläkin. kesän nyt voi suomessakin olla, ellei tule vettä ja räntää niinkuin viime kesänä. olin mä tossa maalis-huhtikuussa kaksi viikkoa reissussa, mutta teki mieli unohtaa kotilento ja jäädä tien päälle. vastuuntuntoinen minä sisällä kerkesi vaan huutaa että nyt takas koulunpenkille ja töihin, ei tässä mihinkään lomailuun ole aikaa, ja niinpä kiltisti laitoin rinkan selkään ja kotona ollaan. voisin lähteä heti uudelleen...ja aina sama juttu. näin se vaan menee
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 28.04.2005, 11:40:39 »
Eihän tätä toimistolla istumista jaksaisi enää millään. Juuri äsken laskin että vielä 20,5 työpäivää ennen matkaa!
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 28.04.2005, 14:15:49 »
Olen kai tullut tosi vanhaksi kun ei enää polttele.. tai no, nyt polttelee Sisilia, lähtö parin viikon kuluttua, mutta se on vaan viikko. Siellä pääsee kuitenkin haistelemaan kevättä, tai oikeammin keskelle kesää. Ajatus lähdöstä helpottaa kummasti uneliaina iltapäivinä töissä.

Ilmeisesti tämä kevät on ollut hyvää kärsivällisyystreeniä - ei ole voinut suunnitella mitään erityistä kesäksi, kun ei ole tiennyt koska taas pystyy kävelemään normaalisti tai polkemaan kokonaisia päiviä. Vielä on treenaamista jäljellä, mutta tänään sentään jo kävelin töihin! Tulee meinaan tosta Sisilian-reissustakin tylsä ja kallis jos ei kykene paria kilsaa talsimaan vaan pitää vaan istua terassilla...
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

angervo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.04.2005, 16:02:51 »
Mitenköhän kauan täytyy olla pois kotoa, että sinne kaipaa takaisin, eikä tee mieli enää ikinä minnekään muualle? Ihan vaan kysyn, kun aina pakottaa jonnekin suuntaan, eikä matkakuume lopu ollenkaan.

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.04.2005, 19:27:35 »
jaa-a, hankala kysymys. mä luulen että jos on liian kauan pois kotoa niin sen olemassaolon kohta jo unohtaa, ja siitä paikasta, missä on, tulee uus koti. en tosin tiedä, kun en ole koskaan ollut kuukautta kauemmin poissa kotoa.

vitsi, kolme ja puoli viikkoa ja pääsee reissuun edes hetkeksi. tiukkaa tekee, mutta kai sitä vielä pari viikkoa kattelee tuota lunta. vaan ei tätä arkea kyllä todellakaan jaksais ilman ajatusta junailusta ja laivailusta ja kesäisestä piknikistä tukholmassa... ja parasta on se, että kun tuon reissun jälkeen käy mutkan kotona hakemassa sellasen hassun lakin, niin sitten saa reissata niin paljon kun jaksaa; kukaan tai mikään ei ole pakottamassa mua mihinkään. vitsi, mä en olekaan talvisin käynyt muualla kuin oulussa ja turussa, nyt vois mennä vaikka... kiinaan tai thaimaaseen moikkaamaan sukulaisia  8)

ana

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.04.2005, 20:29:10 »
Parin tunnin päästä lähdetään reissun päälle katsastamaan Rooman kevät! Toivottavasti on kaunis ja ainakin säät on luvattu tosi huipuiksi!:) Ihanaa mennä pitkästä aikaa jonnekin, edellisestä kerrasta onkin jo joku aika.
Mutta hyvää vappua kaikille!

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 29.04.2005, 14:44:22 »
Lainaus käyttäjältä: "angervo"
Mitenköhän kauan täytyy olla pois kotoa, että sinne kaipaa takaisin, eikä tee mieli enää ikinä minnekään muualle? Ihan vaan kysyn, kun aina pakottaa jonnekin suuntaan, eikä matkakuume lopu ollenkaan.

joskus kaipaa takaisin kotiin erinäisistä syistä, mutta se jälkimmäinen ei onnistu kyllä. ainakaan omalla kohdalla. aina tekee mieli jonnekin muualle kun kotio palaa :) mutta ei kai siitä tarvitsekaan päästä eroon, ainakaan vielä. matkakuume on ihan kiva juttu, kunhan ne reissusuunnitelmat tarpeeksi usein vaan toteutuu.
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net