Liikuntamatkat

(Luettu 9785 kertaa)

TheFu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liikuntamatkat
« : 04.05.2005, 15:22:54 »
Moro,

Liikuntamatkailu on yleistymässä suurissa määrin ympäri maailmaa. Ihmiset lähtevät harrastuksiensa perässä laskettelemaan, golffaamaan, harrastamaan extreme-lajeja jne. Nyt ihan mielenkiinnolla tiedustelen, että löytyykö tästä porukasta kyseisen alan harrastajia ja kuinka paljon? Minkä lajin takia matkustatte,  minne ja kuinka useasti?

Itse ajattelin hyvinkin pian lähtä tarkastelemaan euroopan golfviheriöitä ja nauttimaan matkustamisen iloista  :D

lisko

• Tosireissaaja
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #1 : 04.05.2005, 15:30:53 »
Tukholman maraton 31 paivan paasta ja viela ensimmainen yritys. Saa nahda paaseeko maaliin saakka  :twisted:

traveller13

• Reissaaja
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #2 : 04.05.2005, 21:25:08 »
Hotellista joutuu välillä liikkumaan baariin mopolla. ovat nämä olleet muodissa jo aikaisemminkin.

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Liikuntamatkat
« Vastaus #3 : 04.05.2005, 22:18:32 »
Olen yrittänyt harrastaa erilaisilla eläimillä ratsastamista ulkomailla vähän huonolla menestyksellä.

Mongoliassa päästiin sentään ratsastamaan hevosilla. Intiassa haluan ehdottomasti norsun selkään. Sitä ei varmaan voi enää liikunnaksi kutsua.

Jonkin sortin vaeltamistakin on tullut harrastettua, mutta siinäkin syyt ovat kyllä enemmän luonnossa kuin liikunnassa. Liikunta on vain sivutuote.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

alibaba

• Tosireissaaja
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #4 : 05.05.2005, 16:25:20 »
Kun lukio loppuu, niin pitäs lähteä mualimalle leijasurffailemaan. Se on siistiä! 8)

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #5 : 05.05.2005, 18:04:34 »
En nyt ehkä ihan harrastuksen perässä matkusta, mutta kyllä välillä tulee valittua matkakohde sen mukaan voiko siellä esim. kiipeillä tai vaeltaa.
Mutta yleensä tuo urheilu on vaan osa matkaa eli kyllä sinne muutakin lähdetään kattelemaan...
 következö buszon
Rajta leszek én is

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #6 : 05.05.2005, 18:34:47 »
Meidän perheessä on viime aikoina matkustettu vain ja ainoastaan liikunnan ilosta.. Kaksi reissua on ollut ihan tavallisia laskettelureissuja, ei tarvinne selitellä miksi Alpeilla tekee mieli olla rinteessä klo 9 - 17 eikä sitten ole energiaa paljon muuhun..

Lisäksi pari kolme muuta viime reissua on heitetty polkupyörällä. Sillä tavalla, että ensin pyörä lentokoneeseen ja perillä sitten pyörän selässä joku kiva lenkki. Ihan eka kerta suuntautui helppoihin Rheinin ja Moselin laaksoihin, kivaa oli - myös silloin kun matka jo jatkui vähän vaihtelevammissa maisemissa Luxemburgin ja Ranskan puolella. Saariston rengasreitille otettiin vauhtia junan kyydistä, mutta sitten olikin kiva huristella omin voimin. Ja Provencessa oli haastetta, korkeuseroja ja syyssateita.. Näillä matkoilla on koko ajatus liikkeelle lähtemisestä kummunnut siitä, että missähän olisi hyviä pyöräilymaastoja. Mies jatkaa samaa rataa taas tulevana kesänä, mun on pakko pysytellä vähän aikaa hengailujoukoissa viimetalvisen laskettelureissun tuliaisten kanssa.

Vaellusta en ole itse paljoakaan harrastanut, mutta vähän kokeillut sentään. Yksi Lapin-vaellus on takana, ja pari vuotta sitten kun suunnittelimme Kroatian-reissua, halusimme vuorostamme niissä maisemissa maastoon. No, luonnonpuistot osoittautuivat aika kansoitetuiksi, mutta löytyi sieltä pienesti omaa rauhaakin (Paklenicasta). Varmaan kesän Sveitsin-matkalla täytyy hankkiutua jollekin helpolle pätkälle, ettei ihan junailuksi mene.

Tämä vastaus tuli sellaiselta ihmiseltä, joka inhoaa hikoilua ja rakastaa kapakoita. Kuitenkin tuntuu siltä, että loma menee hukkaan, jos sen tuhlaa sisätiloissa/terassilla istuskeluun tai mikä kamalampaa, rannalla makoiluun. Onpa sitten hyvä syy arjen keskelläkin hiukan kuntoilla, kun tietää, että lomalla kuntoa tarvitaan!
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #7 : 05.05.2005, 18:52:13 »
Thainyrkkeillya Thaimaassa voin jo nyt lyhyen kokemuksen perusteella suositella, kunto kasvaa ja mieli virkistyy! Mutta mika tarkeinta, thainyrkkeily on niin iso osa Thaimaan kulttuuria etta se on loistava tapa tutustua siihen.  Thaikut rupee aina innoissaan kertomaan kaikkia juttuja kun kuulevat etta Farangeri ei ookkaan baariin menossa vaan salille:) Eika tosissaan kannata uskoo niita idiootteja jotka tietavat ja varoittelevat etta siellahan saa vaan turpaansa, mikaan pakko ei ole koittaa full contackt-matsia taalla. Se voi olla nimittain kohtuu vaarallista jos ei tieda mita tekee kun taalla on polvet ja kyynarpaat kaytossa sparratessa, ja tyrmaaminen myos sallittu..
ไม่เป็นไร

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #8 : 05.05.2005, 18:54:27 »
Niin ja jos joku sattuu Chiang Maissa tai thaimaassa nyt ylipaataan olemaan ja seura kelpaa niin ei muuta kun viestia: [email protected]
ไม่เป็นไร

Moina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #9 : 05.05.2005, 18:58:42 »
Ma juoksen aina chipshoppiin
asta tulee varmasti hyva reissu, kun on niin paljon kamaa mukana

Tarja Halonen
presidentti

tia

• Aloittelija
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #10 : 05.05.2005, 23:20:00 »
jonkun verran olen matkustellut sukellusmielessä, joko niin että matka on suunniteltu kokonaan sukelluksen tiimoilta tai niin, että ollaan sukellettu matkan niissä paikoissa joissa on ollut siihen hyvät edellytykset. Pitkimpiä sukellusreissuja on ollut 3 kk Egyptissä, toisaalta joillekin matkoille on sukellusta mahtunut mukaan vain muutama päivä.
Lisäksi olen harrastanut jonkunmoista matalan profiilin "kävelymatkailua" ja luontoa on tultu samoiltua niin Kanarialla kuin esim. Uudessa-Seelannissa ja Fijillä. Siinä näkee mukavasti paikallista luontoa leppoisaan tahtiin ja tulee samalla vähän kuntoiltua!

traveller13

• Reissaaja
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #11 : 05.05.2005, 23:57:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Nakke"
Thainyrkkeillya Thaimaassa voin jo nyt lyhyen kokemuksen perusteella suositella, kunto kasvaa ja mieli virkistyy! Mutta mika tarkeinta, thainyrkkeily on niin iso osa Thaimaan kulttuuria etta se on loistava tapa tutustua siihen.  Thaikut rupee aina innoissaan kertomaan kaikkia juttuja kun kuulevat etta Farangeri ei ookkaan baariin menossa vaan salille:) Eika tosissaan kannata uskoo niita idiootteja jotka tietavat ja varoittelevat etta siellahan saa vaan turpaansa, mikaan pakko ei ole koittaa full contackt-matsia taalla. Se voi olla nimittain kohtuu vaarallista jos ei tieda mita tekee kun taalla on polvet ja kyynarpaat kaytossa sparratessa, ja tyrmaaminen myos sallittu..

Hmm, miten eka treenipäivä sujui käytännössä, pelkkää sparrausta vai ihan kunnon kontaktia? Eroaako harjoittelu mitenkään suomimenosta? Paljonko maksaa kerta? Kielivaikeudet ja oliko paljon muita farangeja harjoituksissaa?

da b0ss

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #12 : 06.05.2005, 08:37:45 »
Mä olisin kanssa kiinnostunut kuulemaan lisää Nakken kokemuksista "mui thain" parissa, esim. miten pääsit alkuun ja oliko miten vankka pohja jostain lajista valmiina. Ja onko tarjolla erilaisia kursseja eri tasoisille, hintaa ja kurssien kestoja jne.

Tigalily

• Himoreissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - tiger_lily1980
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #13 : 06.05.2005, 14:22:19 »
Vaeltamista ei välttämättä laskettane tähän osioon...olen pienenä matkustanut sirkus-/akrobatiatouhujen perässä, nyttemmin kiipeilemässä ja sukeltamassa. (USA, Dominikaaninen Tasavalta, Egypti, Jamaica, Barbados, Costa Rica, Thaimaa...)
quot;Happiness is in the journey, not at the end of the road."
- Quilter's saying

Nana

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - nanaotus@hotmail.com
    • Profiili
    • Facebook profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #14 : 06.05.2005, 14:57:34 »
Sukelluspaikkojen perusteella reissut aina suunnitellaan :)
It's not what you look at, but what you see.

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #15 : 10.05.2005, 16:17:22 »
Joskus vuosia sitten tuli  puoltoista vuotta treenattua potkunyrkkeilya ihan aktiivisesti ja siihen paalle vahan thainyrkkeilya. Sen jalkeen oon joskus harvoin kaynyt jossain treeneissa tai kavereiden kanssa matsaamassa. Kuitenkin kaytannossa useemman vuoden tauko mistaan eli aika heikolla pohjalla.  
Kavin Bangkokissa yhella salilla jossa oli pelkastaan Farangeja,  koutsi piti mulle henk. koht treenit kahtena paivana. Eka paiva pari tuntia ihan niinku Suomessa kuntopiireineen paivineen ja sittenkun vahan "avauduin" etta tarttis tota tekniikkaa harjotella enemman niin tokat treenit 3tuntia pelkaa tekniikka, joka oli ihan jees. 10euroa kerta eli helvetin kallista.
Nyt taalla Chiang Maissa kavin yhella salilla parina kertana. 7euroa/paiva, mahd. kayda aamulla ja illalla. Homma oli aika vapaata; jonkun sai neuvomaan ja pitamaan tyynyja kun kysyi.
Tanaan kavin aamulla taas eri salilla ja se tuntui parhaalta. Ei ollut kuin 3Farangia mun lisaks, useempia Thaikkuja jotka oli tosi mukavia ja koko ajan valmiina ohjaamaan. 6euroo kerta.

Koska Thaikut aloitta jo 5vuotiaina niin Farangien kanssa treenaamisessa ei oo hirveesti jarkee niiden kannalta. Varmaan sen takii taal  tuntuu olevan homman nimi se etta salion tarkoitettu kokanaan Farangeille tai sitten on sali missa Thaikut treenaa ja joku niista vuorollaan valmentaa/pitaa tyynyja. Mut kylla taal ihan hyvin oppii, pitaa vaan itse aktiivisesti kysella ja "vaatia" etta omia virheita korjataan. ja taa kuumuus ja ulkosalla betonilla treenaaminen tuo tietenkin oman lisa mausteensa hommaan:)

Oon kuullut etta taal olis jotai ihan alkeiskurssejakin tarjolla mut en oo sellaiseen tormanny, mutta sen kun menee vaan jonnekkin salille ja sanoo etta haluaa oppia niin kylla sita rahalla saa itsellen valmentajan. Yks thaikku keta paivitteli ton Bangkokin salin hintaa neuvo vaan menemaan Lumphinille tsiigaan matseja ja kyselemaan etta paasisko treenaamaan.  Vois tota koittaa sitten kun menee takas Bangkokkiin..
ไม่เป็นไร

uuge

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Liikuntamatkat
« Vastaus #16 : 10.05.2005, 16:41:06 »
Lautailemassa tulee käytyä pari kertaa vuodessa. Kerta pohjoisessa ja kerta ulkomailla nyt viimeaikoina ja tätä lajia ajattelin nyt ensi kaudeksi lisätä. Lapissa käyn pari kertaa vuodessa metsästämässä tai vaeltamassa ja onpa melontaakin tullut testattua.

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #17 : 10.05.2005, 16:47:26 »
Mä matkustan aika paljon tanssin perässä, "kierretään" siis esiintymässä festareilla (n. 1-5 reissua/ vuosi). Yleensä Euroopassa koska Suomalasilla tanssiryhmillä on vientiä ja kutsut tulee usein Euroopasta, tietysti muualtakin maailmasta mutta muualle matkustaminen vaatii suurempaa budjettia joten sellasia reissuja tulee tehtyä harvemmin.

Toppu

• Aloittelija
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #18 : 10.05.2005, 21:31:32 »
Viimeisimpinä vuosina on tullut käytyä kerran vuodessa Sveitsissä laskemassa. Sitä ennen tuli käytä Slovakiassa yhtenä vuotena. Siellä sitten laskee suunilleen 8 tuntia päivässä ja loppupäivä onkin vain lepoa yhden oluen ja saksaksi dupattujen ohjelmien kanssa. Matkalla ei edes huomaa Sveitsin kallista hintatasoa  :D

Rubin

• Reissaaja
    • Profiili
Liikuntamatkat
« Vastaus #19 : 11.05.2005, 11:36:31 »
Lainaus käyttäjältä: "da b0ss"
Mä olisin kanssa kiinnostunut kuulemaan lisää Nakken kokemuksista "mui thain" parissa, esim. miten pääsit alkuun ja oliko miten vankka pohja jostain lajista valmiina. Ja onko tarjolla erilaisia kursseja eri tasoisille, hintaa ja kurssien kestoja jne.
Itse thaiboxarina ja Thaimaasssa treenanneena voin antaa myös paljon vinkkejä thaimaassa treenaamisesta. Alkuun pääsee myös käväisemällä Suomen thainyrkkeilyliiton sivujen forumilla http://www.muaythai.fi/forum/viewforum.php?f=19&sid=7b89dc1df5f77e54eb39675d2530f18f, jossa lajin harrastajat aktiivisesti vaihtavat kokemuksiaan thaimaassa treenaamisesta. Näiden lukemiseen ei tarvitse rekisteröityä.
Matkatoimstoista http://www.gojetset.org/thaiboxing/index.html järjestää myös räätälöityjä treenimatkoja thaimaaseen. Ko. matkatoimisto toimii aktiivisesti Suomen menestyksekkäimmän muay thai seuran Helsinki Thai Boxing Clubin kanssa yhteistyössä.
Itse suosittelen Koh Samuita treenikohteeksi.