Brasilian sisäinen bussiliikenne

(Luettu 3131 kertaa)

Anonymous

• Vieras
« : 30.03.2005, 20:57:42 »
Mistä loytäisin tietoa Brasilian sisällä liikennöivistä bussifirmoista, niiden aikatauluista ja hinnoista? Lukisin mielelläni myös positiivisia/negatiivisia kokemuksia eri bussifirmoista. Voiko bussimatkoja varata Suomesta etukäteen ?

Anonymous

• Vieras
Re: Brasilian sisäinen bussiliikenne
« Vastaus #1 : 31.03.2005, 02:45:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Mistä loytäisin tietoa Brasilian sisällä liikennöivistä bussifirmoista, niiden aikatauluista ja hinnoista? Lukisin mielelläni myös positiivisia/negatiivisia kokemuksia eri bussifirmoista. Voiko bussimatkoja varata Suomesta etukäteen ?

Vilkasepa ensin karttaa.
Maa kun on Eurooppaa isompi
joten matkat on järjettömän pitkiä.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: Brasilian sisäinen bussiliikenne
« Vastaus #2 : 31.03.2005, 03:25:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"

Valitettavasti en nyt voi antaa mitään kamalan konkreettista tietoa asiasta (itse kun en ostanut kun yhden sisäisen lipun siellä), mutta miksi esim. haluaisit varata lippuja etukäteen? Siellä riittää kun kävelee bussiasemalle (São Paulon pääbussiasema on isompi kuin Helsinki-Vantaan lentokenttä) ja katsoo mitä kohteita kaikilla niillä kymmenillä yhtiöillä on tarjota. Sitten kun löydät itsellesi sopivan määränpään, niin marssit tiskille ja ostat liput sinne, ei sen vaikeampaa. Busseissa on yleensä hyvin tilaa, jos ei ole joku lomakausi tai muu vastaava (esim. Rioon voipi olla aikamoisen vaikea saada lippuja karnevaalien aikaan) menossa. Aikataulujen kanssakaan ei pitäisi tulla ongelmia, koska bussit ovat ehdottomasti yleisin keino matkustaa tuolla, joten niitä kulkee ja paljon. Esim. sillä yhtiöllä (nimeä en nyt muista kirveelläkään) jolla matkasin sen ainoan sisäisen reissuni, ~15h São Paulosta Iguazuun, oli kyseisellä välille päivittäin useita yhteyksiä; marssin siis yksinkertaisesti tiskille ja ostin lipun seuraavaan bussiin. Ja mitä yhtiöiden tasoon tulee, niin uskoisin niiden olevan suhteellisen samanlainen, kilpailu asiakkaista kun on todella kovaa.

En tiedä oliko tästäkään lopulta mitään hyötyä, mutta kuhan nyt taas aikani kuluksi kirjoittelin. :D

vieras 1

• Vieras
« Vastaus #3 : 31.03.2005, 10:56:04 »
Ehkä vastaamista helpottaa, jos tarkennan kysymystäni hieman.
Eli minun pitäisi päästä tiettynä ajankohtana tiettyyn pikkukaupunkiin, jonne ei ymmärtääkseni voi ohjelmoida lentoja Suomesta (en ole varma, tätä pitää vielä selvittää, sillä toki olisi mukavampi lentää kuin köryytellä satoja kilometrejä bussissa). Haluaisin varata matkan etukäteen siksi, että voisin kohteliaasti ilmoittaa määränpäähän saapumisaikani hyvissä ajoin. Itse olen ollut useita kertoja kaveria vastassa asemalla eikä mielestäni ole kovin kivaa saada puhelinsoittoa, että "Hei, mä olen täällä asemalla nyt, tuutko hakemaan".

Suuresti apua olisi esim. siitä, jos joku muistaisi jonkin bussifirman nimen. Se tehostaisi googlettamista huomattavasti. Kiitos.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #4 : 31.03.2005, 12:43:24 »
No löytyyhän noita muinoin taskuun sullottuja papereita kaivelemalla jotain. :D

Eli ainakin tälläiset yhtiöt kulkee kuin: Pluma, jolla itse matkasin (paikallisessakin mittakaavassa kai iso firma) ja sitten joku flyer on lafkasta nimeltä Reunidas. Plumalla on jopa englanninkieliset nettisivut, jos ei tuo portugali taivu.

pravda

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://www.pravda.ru
« Vastaus #5 : 07.04.2005, 00:04:17 »
Hyvät ja toimivat yhteydet, loisto bussit. Maassa ei oikein tota raideliikennettä ole, niin busseihin on satsattu, eli sais moni euroopan maa ottaa mallia. Ainut että perinteistä meininkiä, eli kannattaa varata korvatulpat TV:n ja lämmintä ilmastoinnin varalle. Firmoja on MONIA ja kannattaa kattoa mikä tarjoaa halvimman juuri sun matkakohteeseen (lue:kilpalu kunniaan), mitähän hinnat oli? no oli ne halvempia ko täällä euroopas.
T:Bussikuski
ir,sir,what is your name,sir?Sir GOOD price,only for you sir,SIR,where are you from,sir..*fuk*From darkside of the Moon*Ah sir,my friend lives there,do you know him,sir...where you go sir?

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #6 : 09.04.2005, 02:10:18 »
Toivottavasti olet jotain netistä löytänyt, mutta jos et niin älä huoli... Minäkään en tosiaan muista noita bussiyhtiöiden nimiä, mutta jos jokin Brasiliassa on helppoa niin bussilipun ostaminen! Vuoroja kulkee paljon, myös pikkukaupunkeihin, bussit ovat hyvätasoisia ja matkustaminen suht edullista. Ainoana miinuksena tietysti järjettömät välimatkat... En tiedä kuka sua on sitten vastassa, mutta brasilialaiset itse eivät minuutilleen kelloa tarkkaile, joten ehkäpä riittää että bussilipun ostettuasi soitat ja kerrot mihin aikaan suunnilleen olet saapumassa. Hauskaa reissua, voi kun itsekin pääsis pian takaisin!!

iramaria

• Vieras
busseista
« Vastaus #7 : 13.05.2005, 13:32:00 »
Jokohan olet mennyt? No ehkä tästä on jollekin hyötyä vaikkei sitten sulle enää.

Mahdoitko sanoa mistä olet lähdössä tähän pikkukaupunkiin ja mikä kaupunki se on? Osoitteesta www.novorio.com.br löytyy Riosta lähtevät kaukoliikenteen reitit ja bussifirmat, joistain jopa aikataulut. (Paitsi että just kun katsoin niin se oli huollossa.)

Kaukoliikenteen bussit (muutamaa eri firmaa käytin) ovat tasokkaita, tosin kaikki eivät ole esim. ilmastoituja. Ei ole kallista lystiä.

Mukavaa matkaa!