Nizzasta?

(Luettu 79810 kertaa)

J-MaN

• Aloittelija
    • Profiili
Nizzasta?
« : 17.12.2002, 18:42:21 »
Heippa taas, aattelin kysästä tosta hiekkarantojen paraatiisista nizzasta. :)

Matkustamme sen ensi keväänä ja mietimme onko paikka pysähtymisen arvoinen?

Kallista ainakin kuulemma on... Mutta olisi hauskaa saada matkalla vähän etelän lämpöä, niin täyttyisi sekin elementti. Se voisi olla sopiva huilipaikka.

Mitä pidätte tästä "kesäturistien saunasta"?  ::)  ::)
-J-]

tuomas2

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.saunalahti.fi/~nilajuha/index.html
    • Sähköposti
Re: Nizza, Nice?
« Vastaus #1 : 20.12.2002, 21:07:17 »
Ikinä en oo Nizzas käyny, tai siis oon pysähtyny junalla siihen ja jatkanu samantien, mut sen mä tiedän ett Nizzasta ei löydy hiekkarantaa, vaan semmonen pikkukiviranta... Olenko oikeassa..?
Sitä en kyllä mee kieltämää, etteikö se olisi hieno kaupunki, mutta olen kuullut 12 euron kahveista jossain rantakahvilassa, eli rahaa menee, ellei mene kahville hieman syrjäisempiin kahviloihin...
uomas2

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
« Vastaus #2 : 20.12.2002, 21:57:49 »
Kyllä ne kaikki rannat on kivisiä eli ei todellakaan ole mikään hiekkarantojen paratiisi, mutta muuten ihan mukava paikka.

J-MaN

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 22.12.2002, 09:35:05 »
Pienet kivethän ovat hiekkaa...   8)
Kyllä se kestetään...
-J-]

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #4 : 22.12.2002, 20:19:59 »
Taivaallisen kuuma paikka jossa tuli leikittyä merileijonaa  ;D Rannat oli kyl tosi 'huonoja' esim Monacoon verrattuna...  :( Et jos kunnon hiekkarantaa ettii ni ei muuta ku juna kohti Monte Carloa... Nizzan rannat oli semmosia suht isoista kivistä kyhättyjä paikkoja joissa selkä oli kovilla jos yhtään kauempaa auringossa makas... Ja suurin osa rannoista oli maksullisia tai jotain ihme VIP-beach systeemejä joista kyllä löyty kaikkea rantatuolien ja baarin väliltä... yleiset rannat oliki sitte ihan toista tasoa.. niissä sai maata ku sillit suolassa... näkemisen arvonen paikka mutta kunnon hiekkarannat puuttuu kokonaa...

Celia

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 24.12.2002, 13:47:45 »
Lainaus
Pienet kivethän ovat hiekkaa...   8)
Kyllä se kestetään...

Ei ne kyllä mun mielestä mitään pikkukiviä ollut, siinä rantakadun vieressä alhaalla rannalla. Lähempänä vettä on sitä pikkukiveä, mutta ylempänä ihan sen kokoisia, että hyvin mahtuu leveän takapuolensa sellaiselle istuttamaan.

J-MaN

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.12.2002, 14:17:09 »
Luulen että lekoilemme siinä tapauksessa lähellä vettä...
 :P
-J-]

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #7 : 10.01.2003, 18:06:27 »
Olimme matkustaneet läpi yön tunkkaisessa junassa, kun saimme päähänpiston jäädä Nizzassa pois. Kävimme infosta hakemassa kaupungin kartan ja suunnistimme kohti rantaa. Matkalla nappasimme kainaloomme paguet:n ja muuta naminami ruokaa. Rannalla pälyilimme yleistä uimarantaa ja tätä VIP-puolta. Aamu oli vielä kovin varhainen, joten kiepsautimme itsemme 'aidan' yli sille paremmalle puolelle ja levitimme tavaramme ja eväämme ja itsemme kiviselle rannalle. Jätimme ökykalliit aurinkotuolit rauhaan ja saimme kenenkään häiritsemättä viettää rantaelämää.  Koko ranta on siis rakennettu kivistä. Kokoa löytyy sen verran, että en ihan pikkukivistä puhuisi. Ikävästi painoivat selkää, kun alustana oli vain pyyhe. Lähempänä rantaa en makoilisi; ellen sitten halua saada aallon välein suolaista kylpyä. Kivet on kuulemma tuotu sinne ihan sitä varten, ettei hiekkaa tartu ihmisiin ja vaatteisiin. (huom! rikkaat köllöttelee niillä tuoteilla!!!) Hintatasosta sen verran, että tuskin niitöä euroja kannattaa sijottaa mihinkään rannan turistirysään. Halvallakin saa, kun vaan viittii hinata itsensä hieman kauemmaksi keskustasta. Lämpöä riittää varmasti. Kaksi typerää albiinoa kärvensi itsensä totalblokeista huolimatta. Aika kenkkua matkustaa iho kärventyneenä. Hauska pysähdys jokatapauksessa...

pinnan_alla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 11.01.2003, 11:21:32 »
Todellakin jos matkalle haluaa saada sitä etelän lämpöä niin Nizza ei ole lainkaan hullumpi paikka.. Meillä oli viime kesänä suunnitelmissa tehdä siellä vain pieni pysähdys, mutta matkustettuamme edelliset puolitoista viikkoa enemmän tai vähemmän sateisessa ja harmaassa säässä Nizzan aurinkorannat osoittautuivat vastustamattomiksi.. Sininen meri ja palmuilla reunustettu rantabulevardi oli oikein mukava maisema levähdykselle. Enkä tiedä onko tämä mielikuvaa vai faktaa, mutta mielestäni ne yleiset rannat eivät olleet mitenkään sairaalloisen täyteen ahdettuja, tilaa oli ihan mukavasti. Ja koska en voi sietää rannalla vaatteisiin ja hiuksiin ja eväisiin ja kirjojen väliin tunkeutuvaa hiekkaa, sopivat nuo kiviset rannat minulle vallan mainiosti. Kauheampia ovat olleet Kreikassa kohtaamani mustat rannat, joiden kivet olivat jokaiselta reunaltaan teräviä eivätkä lainkaan pyöreäksi hioutuneita (tai hiottuja) kuten Nizzassa.  Tervemenoa siis.  :)
apauta mieles anna auringon paistaa
Herätä itsesi henkiin
Ajetaan sinne missä pippuri kasvaa
Mä vien sut kauemmas kuin ikinä pääsee

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 18.01.2003, 22:01:41 »
Nizza oli kyllä pettymys, koska sieltä ei todellakaan
löytynyt mitään hiekkarantoja, vaan tulikuumia kiviä,
jotka polttivat tassunpohjia. Auts! Liikenne oli yhtä
kaahausta ja meinasin pari kertaa jäädä auton alle,
koska ne liikennevalot olivat niin näkymättömiä.
Olimme Nizzassa vajaat viisi tuntia, kunnes alkoi
vituttamaan liikaa ja menimme junalla Cannesiin, josta
löytyi HIEKKArantaa!! Siellä tuli pulikoitua loppupäivä
ja yöjunalla Pariisiin.

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 21.01.2003, 09:24:26 »
Nizzasta ei ole sen kummempia kokemuksia, kuin että käytiin pistäytymässä rannalla beibejä katselemassa. Ja samalla vähän uitiin. Ranta todellakin oli sellaista pikkukiveä, tosin mun mieleen sellanen onkin enemmän kuin hiekka, jota on sitten kohta kaikki paikat täynnä...

Cannes ja Monaco on lyhyen matkan sisällä, ja niissä voi helposti aistia ison rahan läsnäolon. Etenkin Monacossa. Eli ihan mielenkiintoista varmaan pistäytyä...

Ps. Tavattiin reissussa yks britti, joka Nizzassa oli yöllä lähtenyt yksin kioskille. Neljän äijän kööri oli ryöstänyt sen (kolme piti kiinni, yksi tyhjensi taskut) kokonaan, mutta reilikortti ja passi oli jätetty. Eli matka saattoi miehen osalta jatkua... :)
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

Marie

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://metripping.blogspot.com
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 02.02.2003, 17:19:20 »
Positiivinen yllätys oli että Nizzasta löytyi myös vanha kaupunki joten se oli isompi kun luulin. Oikeestaan kaikki ne rannikkokaupungit näytti ja tuntu ihan samanlaisilta: kallista, täynnä turisteja ja joka paikassa samanlainen kiviranta. Voi yhtä hyvin mennä Mentoniin tai St. Tropeziin tai Nizzaan. Kumminkin mukavaa vaihtelua pitää välillä rantalomaa tunkkasten suurkaupunkien jälkeen.

coppola

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 03.02.2003, 02:00:41 »
Jee minusta se on ihan asiallinen paikka yopymiselle. Olimme matkalla monacoon kun kaverin kanssa paatimme hypata n klo23 pois unasta suunnata merenrannalle avata pullo viinia, oli about pari suomen markkaa hinta :) ja kokata kunnon tomaattikastikepasta. Oli hienoa herata aamulla rannalta melkein ainakin pirteana, oli paljon paremmat unet kun koskaan junassa, mutta pari h liian lyhyet. Pikainen aamuuinti boksereilla ja matka jatkui kohti monacoa.

chareuleux

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://toimiva.blogspot.com
Nizzasta?
« Vastaus #13 : 15.01.2006, 11:21:30 »
Oon tässä suunnitellut sellaista pienoista Nizzan matkaa tuonne Elokuun alkuun (tai ihan heinäkuun loppuun).  :)

Ois sellasta kysyttävää, että kannattaako mennä ihan vaan pakettimatkalle, vai oisko parempi kyhätä itse lennot ja hotelli? viikoksi olisi tarkoitus mennä kahden ihmisen voimin.
Kokemuksia? Sanottavaa? Suositteluja?
ttp://toimiva.blogspot.com

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Nizzasta..?
« Vastaus #14 : 15.01.2006, 14:26:37 »
Mitä sitten teetkin niin kannattaa varmaan tehdä
hetimiten sillä tuo on vilkkainta aikaa ja hotellit
kortilla.

Jos lentää perinteisillä yhtiöillä ja majoittuu
vähintään keskitasoiseen hotelliin niin paketti
tulee takuulla halvemmaksi.

Jos taas haluaa kaikkein halvinta niin lennot
halpiksilla ja majoitus jostain hostellista.
Tosin moni halpis ei sille seutua lennä koska
Nizzan kenttä erittäin kallis.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Nizzasta..?
« Vastaus #15 : 15.01.2006, 14:28:08 »
Nizza on melko kallis kohde, mikä näkyy myös pakettimatkojen hinnoissa. Siksi voi olla edullisempaa ottaa esim. Blue1:n lennot, jotka voi saada alle 200 euron per nokka ja varata ho(s)telli omatoimisesti. Havaitsin tuossa hiljattain, että esim. lentokentän Etap-hotellissa yöpyy halvimmillaan alle 50 €/huone. Ja jos kokeilet foorumin hakua, löydät paljon edullisempia hostellisuosituksia! Varausten suhteen kannattaa olla ajoissa liikkeellä, elokuu on kiireisin lomakuukausi noilla main
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

chareuleux

• Aloittelija
    • Profiili
Nizzasta..?
« Vastaus #16 : 15.01.2006, 15:36:06 »
Joo, ei nyt ihan halvimmalla, mutta kunhan matka (lento ja asuminen) ois siinä 1000euron kohdilla kahdelta henkilöltä, niin ois hyvä.

Nopeus tässä on pakollinenkin kun täytyy tuon seuralaisen lomatkin pitää päättää jo helmikuussa. Että melko kiireellä ollaan varailemassa.

Tarkastan siis nyt blue1 lennot ja etsiskelen hotelleja ja hostelleja. Supersaveriltä löysin sellaisen 1061euron matkan, joka kyllä himottaa ja kovasti.

tzt

• Himoreissaaja
    • Profiili
Nizzasta..?
« Vastaus #17 : 18.01.2006, 01:18:57 »
Jos voit valita heinäkuun lopun ja elokuun alun väliltä niin mun mielestä kannattaa ottaa se heinäkuun loppu. Eurooppalaisilla kun on ne lomat elokuussa, joten Nizza on silloin varsin täynnä. Tosin itse viihdyin siellä kerran 3 vkoa elokuussa, joten ei se mikään kynnyskysymys ollut. Välillä oli vaan vähän vaikea mahtua päivällä rannalle ja illalla ravintolaan.  :roll:

chareuleux

• Aloittelija
    • Profiili
Nizzasta..?
« Vastaus #18 : 19.01.2006, 16:35:40 »
Ehkä kompromissi, heinä-elokuun vaihde?

Täytyy vähän katella että mistä saa tilaa (siis majoitus ja lennot) kun meitä onkin ilmeisesti lähdössä kolme, joten se mutkistaa vähän.. :)

Kiitti vinkistä:)

wetravel

• Aloittelija
    • Profiili
majoitus Nizzassa
« Vastaus #19 : 20.01.2006, 16:23:31 »
Nizza on ihana paikka, siellä kannattaa todella käydä! :D
Mutta siis olen itse ollut siellä kaksi kertaa, viimeeksi viime kesänä, asuimme hotellissa/hostellisa nimeltän "Hotel Meyerbeer Beach" joka sijaitsee todella hyvällä paikalla, parin-kolmen minuutin matkan päässä rannalta ja se on vanhan kaupungin lähellä sekä muutenkin aika keskustassa! Sieltä saa huoneita 14-45€ väliltä, joten se ei ole mitenkään liian kallis! :) elikä sinne vaan! se löytyy kaikista hostelli nettisivuilta ja se on arvosteltu miltei parhaimmaksi jos ei parhaimmaksi hostelliksi Nizzassa monilla eri sivuilla. Olimme itse siellä elokuussa, mutta kannattaa kyllä varata ajoissa koska se oli kyllä täysin täyteen buukattu ... Hauskaa matkaa  :wink: