Miten lentokentällä toimitaan? + muita tyhmiä kysymyksiä

(Luettu 372837 kertaa)

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Miten lentokentällä toimitaan? + muita tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #620 : 16.11.2015, 13:45:05 »
Tällaisen tiedotteen löysin Cathayn sivulta koskien vaihtoa Hong kongin lentokentällä

Minimum connecting time for KA and CX flights: 50 mins

Kaaaapo

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #621 : 18.11.2015, 00:30:45 »
Kuinka nopeesti voi olettaa löytävänsä tiensä Helsinki-Vantaalta Norskin lennolta bussiin nro 615 ja Rautatientorilta sitten kävellen Kampin linja-autoasemalle pelkillä käsimatkatavaroilla? Lento on perillä 15:45, onko mahdollista ehtiä 17:20 bussiin Kamppiin? Bussit lentokentältä lähtis 16:00 sekä 16:20 ja matka-aika 48min. Jälkimmäisellä bussilla jäis hulppeet 10min kävelyaikaa, joten jos tuohon 16:00 bussiin ehtis lentokentällä, niin olis tosi bueno, mut vissiin aika turhan optimistinen ajatus. Helsinki-Vantaalla ei ole pariin vuoteen tullut käytyä, eikä kyllä Helsingin keskustakaan järin tuttu, niin vinkit ois tarpeen.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #622 : 18.11.2015, 06:00:47 »
^kuulostaa aika riskaabelilta, jos on kyseessä arki-iltapäivä, niin ruuhka-aikaan bussit matelevat kaikkiin ilmansuuntiin. Kulkeeko bussisi mitä reittiä eli kannattaisiko tähdätä jollekin muulle pysäkille kuin Kamppiin? finskin lentokenttäbussi pysähtyy mm. oopperalla, 615 Hämeentiellä jne. www.reittiopas.fi kannattaa hakea reittivaihtoehtoja julkisilla, tuon finskin bussin aikataulut taitaa löytyä Helsinki-Vantaan sivuilta. En tiedä, koska sisäänkäynti junaan aukeaa terminaali2:sta, mutta yhdistelmä juna+metro Kamppiin saattaa olla noipeampi varsinkin tuohon aikaan.
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #623 : 18.11.2015, 10:57:16 »
Kuinka nopeesti voi olettaa löytävänsä tiensä Helsinki-Vantaalta Norskin lennolta bussiin nro 615 ja Rautatientorilta sitten kävellen Kampin linja-autoasemalle pelkillä käsimatkatavaroilla? Lento on perillä 15:45, onko mahdollista ehtiä 17:20 bussiin Kamppiin? Bussit lentokentältä lähtis 16:00 sekä 16:20 ja matka-aika 48min. Jälkimmäisellä bussilla jäis hulppeet 10min kävelyaikaa, joten jos tuohon 16:00 bussiin ehtis lentokentällä, niin olis tosi bueno, mut vissiin aika turhan optimistinen ajatus. Helsinki-Vantaalla ei ole pariin vuoteen tullut käytyä, eikä kyllä Helsingin keskustakaan järin tuttu, niin vinkit ois tarpeen.

Nuo mainitsemasi bussien lähtöajat eivät kyllä täsmää tämänhetkisiin 615:n aikatauluun. Nythän tuli lisäksi vielä 617, joka tosin menee vain Hakaniemeen asti, mutta joka tapauksessa jos menee Kamppiin, kannattaa sekä 615:stä että 617:sta vaihtaa metroon Sörnäisissä. Arkisin yksi 617 lähtee kello 16:07 ja sillä ehtii ajoissa Kamppiin. Ja tosiaan linja-autoilla on pysäkkejä muuallakin PK-seudulla, joten Kamppiin ei välttämättä ole tarpeen edes mennä.

Edit: 16:00 ja 16:20 lähtevät näköjään Finnairin bussit. Ruuhka-ajasta huolimatta uskaltaisin kyllä 16:20 Finnairin bussilla mennä ihan hyvin, koska sen aikataulutettu matka-aika on vain 32 minuuttia. Sillä tosin ei pääse vaihtamaan metroon, mutta kävely rautatieasemalta Kampin linja-autoasemalle on pienellä sähellysvarallakin reilusti alle kymmenen minuuttia. Finnairin bussit ovat pari euroa kalliimpia kuin HSL:n seutulippu, mutta sillä tuskin hirveästi on väliä.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2015, 11:03:18 kirjoittanut smee »

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #624 : 18.11.2015, 16:34:35 »
Ja silläkin voi olla merkitystä mihin olet sieltä Kampista menossa. Jos itään, niin voit vaihtaa lentokenttädösästä jo aiemmin, länteen mennessä tuskin kandee mennä Kampin kautta, vaan vaihtaa Espoon Ikealla jne.

Kaaaapo

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #625 : 18.11.2015, 17:13:53 »
Kiitoksia vastauksista.
Ohoh, mitähän aikataulua olin kattelevinani eilen. Nyt tosiaan katsoessa eihän noi mun laittamat ajat tosiaan pidä paikkaansa.
Tampereelle ois matka Onnibussilla. Onnibussilla on näköjään pysäkki Vantaan Keimolanportissa, aika lähellä lentokenttää ja tuonne nähtävästi pääsee junalla. Jostain syystä en edes ajatellut, että matkaan voisi hypätä muualtakin kuin Kampista. Vantaalta kyytiin noustessa matka-aika on lyhyempi ja minulla on enemmän siirtymäaikaa.
Kiitos smee ja HelsinkiFlyer, teiltä sain idean etsiä muita vaihtoehtoja.

Jasmi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #626 : 02.12.2015, 11:14:10 »
Lennän Bangkokiin tammikuussa ja lento lähtee Helsinki‒Vantaalta kello 7.10 aamulla. Sanokaahan, et mihin aikaan mun olisi hyvä olla kentällä? Finavian sivuilta luin, että ruuhkaisinta on etenkin aamulla kello 6.00‒8.30.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #627 : 02.12.2015, 11:47:15 »
Itse varaan vähintään 1,5 tuntia, jopa 2. Siinä ehtii sit kivasti reissua käydä Oak Barrelissa fiilistelemässä.

hemohes

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #628 : 22.12.2015, 08:11:57 »
reissulta takaisin tullessa mulla on noin 9 tunnin vaihtoaika hong kongin kentällä, ennen kuin seuraava lento lähtee. Eikös niin, että tuolta kentältä voi poistua kaupungille ihan huoletta? käsittääkseni tuonne ei tarvi viisumiakaan.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #629 : 22.12.2015, 11:37:13 »
reissulta takaisin tullessa mulla on noin 9 tunnin vaihtoaika hong kongin kentällä, ennen kuin seuraava lento lähtee. Eikös niin, että tuolta kentältä voi poistua kaupungille ihan huoletta? käsittääkseni tuonne ei tarvi viisumiakaan.

Voi poistua ja hyvin ehtii. Itse ottaisin Airport Expressin Hong Kongin asemalle (28min) mistä taksi Peak tram -asemalle. Tramilla ylös Peakille mistä maiseman ihailun jälkeen takaisin alas. Seuraavaksi Wellington Streetille wontoneita syömään Wung Fu -raflaan. Tämän jälkeen kävelisin Star Ferry pierille mistä legendaarinen lautta Kowlooniin. Kowloonissa tsekkaisin Temple Streetin ja/tai Ladies marketin markkinat. Lopuksi Airport Express Kowloonin asemalta kentällä. Ja Viisumia et tosiaan tarvitse.

hemohes

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #630 : 23.12.2015, 07:35:11 »

Voi poistua ja hyvin ehtii. Itse ottaisin Airport Expressin Hong Kongin asemalle (28min) mistä taksi Peak tram -asemalle. Tramilla ylös Peakille mistä maiseman ihailun jälkeen takaisin alas. Seuraavaksi Wellington Streetille wontoneita syömään Wung Fu -raflaan. Tämän jälkeen kävelisin Star Ferry pierille mistä legendaarinen lautta Kowlooniin. Kowloonissa tsekkaisin Temple Streetin ja/tai Ladies marketin markkinat. Lopuksi Airport Express Kowloonin asemalta kentällä. Ja Viisumia et tosiaan tarvitse.

Jes, kiitoksia tästä. Tuo vaihtoaika on yöaikaan (about 23-08) joten se ehkä hiukan rajoittaa.

Harppa

• Aloittelija
    • Profiili
Turvatarkastus
« Vastaus #631 : 15.01.2016, 13:36:41 »
Moikka,

Laitan tämän saman kysymyksen myös tälle palstalle, jos täältä saisi nopeammin vastauksen..

En ole juurikaan matkustellut Suomen ulkopuolella ja nyt olen lähdössä Portugaliin Portoon.
Takaisin tullessa minulla vaihto Lissabonissa, siis Porto-Lissabon Lissabon-Helsinki.
Onko turvatarkastusta Lissabonin kentällä?
Terminaalia ei tarvitse vaihtaa.

Kiitos :)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Turvatarkastus
« Vastaus #632 : 15.01.2016, 15:28:45 »
Onko sinulla jotain turvatarkastusta vastaan vai miksi kyselet?

Vaihtolennolla pääset transit-matkaajana suoraan porttien taakse. Lissabonissa ei siis ole enää tarkastusta.

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Turvatarkastus
« Vastaus #633 : 16.01.2016, 01:05:34 »
no eiköhän turvatarkaskastuksista ole melko paljon harmia kun takavarikoivat kaikki nesteet, mukaanlukien pyhän veden. olen siis päättänyt lopettaaa lentämisen vaan kävelen tai uin kaikkiin kohteisiiin. no matter how far away..........

Yhdistin viimeiset kolme viestiä ketjuun. Ei tuplapostauksia, kiitos. -Mr. V
« Viimeksi muokattu: 16.01.2016, 12:39:48 kirjoittanut Mr. Voyageur »

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #634 : 02.02.2016, 10:03:13 »
Jos on lento Helsinki-vantaalta aamulla. Pääseekö laukun jättämään edellisenä iltana ruumaan ja myös nukkumaan sinne kansainväliselle puolelle?
Voisin testata ne uudet putket.
Lento Finnairilla.

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #635 : 02.02.2016, 11:03:33 »
Jos on lento Helsinki-vantaalta aamulla. Pääseekö laukun jättämään edellisenä iltana ruumaan ja myös nukkumaan sinne kansainväliselle puolelle?
Voisin testata ne uudet putket.
Lento Finnairilla.

Täältähän se vastaus löytyy: http://www.finnair.com/fi/fi/information-services/check-in/check-in-at-the-airport
Laukun voi jättää edellisenä iltana, enkä keksi minkä takia ei voisi mennä sinne toiselle puolelle odottelemaan, kun sinulla kuitenkin on se lippu jollekin lennolle. Mutta korjatkoon joku jos olen väärässä, en ole itse kokeillut kuin tuota laukun jättämistä. Yöksi menin muualle  :)

trip

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
lentokentällä
« Vastaus #636 : 16.02.2016, 19:27:55 »
Hei! Mulla tällainen hassu kysymys: parkkeeraavatko Finnairin koneet Dusselin lentokentällä keskelle kenttää vai ajavatko 'putkeen'? Tämä outo kysymys siksi, että mulla on vaikeuksia kävellä lentokoneen portaat alas jos lentokone jää kentälle.

Liitetty ketjuun. -Mr. V
« Viimeksi muokattu: 16.02.2016, 19:33:01 kirjoittanut Mr. Voyageur »

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #637 : 17.02.2016, 10:02:14 »
Ei tuollaista voi tietää etukäteen Riippuu ihan kellonajasta ja onko siltoja vapaana vai joutuuko platalle.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #638 : 17.02.2016, 11:17:13 »
Jos oikeasti portaiden kanssa tulee vaikeuksia, kannattaa varata pyörätuolipalvelu, jonka saa maksutta, mutta se pitää tilata etukäteen. Siinä yhteydessä voi varmasti mainita, että tarvitsee sitä vain jos joutuu kulkemaan portaissa. En kyllä muista Düsseldorfissa koskaan bussilla kentällä ajelleeni, mutta en ole käynyt siellä montaa kertaa ja edellisestä kerrasta on jo aikaa ja Euroopassa ei taida mikään kenttä olla täysin riskitön tuon suhteen.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #639 : 20.02.2016, 17:08:07 »
Euroopassa ei taida mikään kenttä olla täysin riskitön tuon suhteen.
Jep, ja tässä tapauksessa kannattaa muistaa että Helsinki-Vantaa ja Finnair ei muodosta poikkeusta tähän. Eli jos se portaiden kävely on mahdotonta, niin ongelmia voi tulla jo Helsingissä. Suurin osa Finskin vuoroista lähtee toki putkesta, mutta mitään takuuta siitä ei ole.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani