Kirjoittaja Aihe: Tarinoita matkalaukkujen katoamisesta lennoilla  (Luettu 19594 kertaa)

Thym

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - poleporaca@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Tarinoita matkalaukkujen katoamisesta lennoilla
« Vastaus #60 : Toukokuu 17, 2008, 15:48:53 »
Olin kaverin kanssa ekalla reilillä heinäelokuussa 2006. Kotiin päin piti sitten lentää Budapestista. Paluulentoa oli säädetty ja säädetty, koska alunperin olimme ostaneet liput Sterlingiltä suoralle lennolle Budapest-Helsinki, mutta Sterling ei sitten loppujen lopuksi koskaan alkanutkaan liikennöidä Suomesta. Usean kuukauden selvittelyistä ja lukuisista puhelinjonoissa vietetyistä tunneista huolimatta ei paluulippuja järjestynyt. Lähdimme kuitenkin reissuun, kun asia luvattiin hoitaa. Noin viikkoa ennen lentopäivää saimme sähköpostia, jossa kerrottiin, että meille on liput SAS:n lennoille Kööpenhaminan kautta Helsinkiin ja vieläpä alunperin toivomallemme päivälle. Sterlingin varausnumerot kuulemma kävisivät lipusta lentokentällä.

Paluulentopäivänä lähdimme hyvissä ajoin kentälle, mikä olikin hyvä, koska juutuimme valtavaan liikenneruuhkaan. Tuurilla osuimme ensi yrittämällä oikealle pysäkillekin, ja aikaa oli vielä kentän päässäkin runsaasti. Sterlingin varausnumeroista ei kukaan check inissä tiennyt mitään, mutta monen monen puhelinsoiton jälkeen pääsimme lennolle. Vaihtoaikaa Kööpenhaminassa piti olla 2 tuntia.

Kone lähti Budapestista puolitoista tuntia myöhässä, koska kapteeni jäi odottamaan jotain Tukholman koneesta myöhästynyttä ruotsalaisseuruetta, joka oli eksynyt jonnekin. Kun svenssonit lopulta olivat mukana ja kone Köpiksessä, ei siellä tietenkään ollut heti vapaata porttia ja kentällä seisottiin puoli tuntia odottamassa. "Ei hätää, Helsingin jatkolento odottaa tämän koneen matkustajat, matkatavarat tulevat seuraavalla koneella." Kun lopulta pääsimme koneesta ulos, juoksimme henkihieverissä Kööpenhaminen lentokentän läpi Helsingin koneen portille. Ei ne mitään oottaneet.

Onneksi olimme Kööpenhaminassa, SAS:n ja Sterlingin kotikentällä ja englantia sekä Ruotsia ymmärtävässä maassa, ja vimmatun jonottamisen ja selittämisen jälkeen saimme illan viimeiselle lennolle Helsinkiin paikat, Blue1:lta, vaikka emme olleet oikeastaan SAS:n asiakkaita. Rinkoista oli vain ne viivakodiläpyskät, jotka meille oli lyöty käteen Budapestin kentällä, eikä rinkkojen sijainnista varmaa tietoa kellään. Meidän olisi pitänyt ottaa ne ulos koneesta Kööpenhaminassa, kun emme ehtineetkään jatkolennolle, mutta niitä ei löytynyt mistään. Asia luvattiin hoitaa, ja me lähdimme onnellisina lopulta kohti Helsinkiä. Ihmeiden ihme, rinkat olivat Seutulassa, ne olivat ehtineet alkuperäiselle jatkolennolle jollain ihmeen ilveellä. Ilmeisesti matkatavarat oli purettu koneesta jo Kööpenhaminan kentällä seisoessamme ja laitettu eteenpäin.

Eipä tuo rinkkojen väliaikainen katoaminen olisi mikään katastrofi kotimatkalla ollut, mutta jälleen näkeminen Seutulassa oli silti riemukas.
Niin pitkälle kuin tietä riittää ja vieläkin kauemmaksi.

Sakura

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #61 : Kesäkuu 08, 2008, 09:08:43 »
Meillä hävisi miehen kanssa matkatavarat matkalla Kanadaan. Laukut pysyivät matkassa Oulusta Helsinkiin ja Helsingistä Frankfurtiin, mutta Frankfurtiin sitten jäivätkin kun me jatkoimme matkaamme Calgaryyn, jossa laukut olisi pitänyt ottaa ulos ja viedä tullin läpi. No selvisi että laukut eivät ole tulleet samalla koneella ja koska meillä alkoi olla kiire jatkolennolle täytimme nopeasti katoamisilmoituksen laukuista ja juoksimme lentokentän halki avustajan saattamana ja ehdimme kuin ehdimmekin lennolle Vancouveriin. Vancouverin kentällä odottelimme sitten n. kolmisen tuntia laukkujemme saapumista. Lentokenttähenkilökunta oli hyvin avuliasta ja saimme laukut odoteltuamme aikamme kentällä.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : Kesäkuu 09, 2008, 07:50:08 »
^Miksi jäitte odottamaan? Oisitte antaneet vain osoitteen, niin ne ois toimitettu teille kyllä. :) Ton takia mua ei haittaa, vaikka laukut vähä myöhästyisikin. ;D Ei tarvii ite kanniskella niitä. :D

Sakura

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : Kesäkuu 09, 2008, 08:48:44 »
No, eipä ollut parempaakaan tekemistä kuin odotella laukkuja kentällä. Siinä jet lagin kourissa oli mukava syödä kentällä ja juoda kupponen kahvia laukkuja odotellessa. Kun nyt kumminkin tulimme tänne puoleksi vuodeksi niin ajattelimme että samapa tuo on odottaa niitä laukkuja saapuvaksi kun lupasivat ne kuitenkin parin tunnin kuluttua saapuviksi. Ja meillä oli kentällä automme odottamassa, niin saimme ne laukut sitten sinne kyytiin samalla, joten eipä niitä nyt niin paljon tarvinnut mukana rahdata.

judie87

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #64 : Toukokuu 17, 2010, 15:27:37 »
heippa hei!
olisiko kellään tietoa, miten tällaisessa mun kauhuskenaariossa toimitaan.

-mulla lento new yorkiin brysselin kautta (samalla lipulla)

-7 h vaihtoaikaa new yorkissa ja lento denveriin (omalla lipulla)

eli jos mun laukut jää sinne brysseliin, niin jäänkö odottamaan niitä nykiin ja missaan seuraavan lennon vai lähdenkö rauhassa denveriin asti ja odottelen että laukut toimitaan(ko?) sinne.

amari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : Toukokuu 17, 2010, 16:46:54 »
heippa hei!
olisiko kellään tietoa, miten tällaisessa mun kauhuskenaariossa toimitaan.

-mulla lento new yorkiin brysselin kautta (samalla lipulla)

-7 h vaihtoaikaa new yorkissa ja lento denveriin (omalla lipulla)

eli jos mun laukut jää sinne brysseliin, niin jäänkö odottamaan niitä nykiin ja missaan seuraavan lennon vai lähdenkö rauhassa denveriin asti ja odottelen että laukut toimitaan(ko?) sinne.

Jos ne laukut sattuis jäämään Brysseliin, niin teet katoamisilmotuksen Nykissä ja jatkat matkaas normaalisti. Annat infot siihen katoamisilmotukseen, että olet jatkamassa Denveriin tai minne nyt oletkaan menossa, niin ne kyllä lennättää/toimittaa ne laukut määränpäähän. Ei kannata alkaa missaamaan maksettua lentoa ja lippua laukkujen takia.

judie87

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : Toukokuu 19, 2010, 10:12:48 »
näin ne vastasi JFK kentältä:

You will be in very uncomfortable situation if that happens. Unfortunately there is no way somebody else to take care of your bag at JFK if you leave to Denver.
You will be tied up and wait for your bag at JFK.
Hope that won't happen.
JFK_E

Näin itsekin oletin, koska eri lipulla, ja jenkeissä pitää mennä itse laukkujen kanssa tullin läpi. paska juttu :/:/:/

Amiraali

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : Toukokuu 28, 2010, 16:38:55 »
näin ne vastasi JFK kentältä:

You will be in very uncomfortable situation if that happens. Unfortunately there is no way somebody else to take care of your bag at JFK if you leave to Denver.
You will be tied up and wait for your bag at JFK.
Hope that won't happen.
JFK_E

Näin itsekin oletin, koska eri lipulla, ja jenkeissä pitää mennä itse laukkujen kanssa tullin läpi. paska juttu :/:/:/

Katoamisilmoitukseen voi kyllä laittaa että haluat laukut Denveriin, ihan normaalia toimintaa, että en ihan allekirjoita tuota vastausta jonka sait. Tullauksenkin voit hoitaa (jos edes tarpeen) vasta määränpään kentällä.

Juzt

• Moderaattori
  • Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #68 : Toukokuu 28, 2010, 17:50:57 »
Vähän kummaksun itsekin tuota JFK:n vastausta. Tullin kannaltahan on aivan sama oletteko Manhattanilla vai Denverissä, yhtälailla siellä ei ole ketään kentällä kamoja tullaamassa kun ne saapuu.
Kuten judie87 sanoikin, niin itsekin laittaisin vain katoamisilmoitukseen osoitteenksi sen Denverin paikan, enkä selittelisi yhtään mitään erillisistä lipuista, ei se lentoyhtiölle kuulu miten te sinne Denveriin päästä aiotte.

Amerikassa en ole kyllä päässyt tätä käytännössä kokeilemaan, mutta noin se muualla toiminut, esim. BA on kiltisti ja kyselemättä toimittanut romut Lontoosta Turkuun, vaikka BA:n lennon sisältänyt lippu loppui sinne Lontooseen ja jatkot olivat eri yhtiöllä ja eri kentältä.

Edit: Niin ja en ole kuullut sellaisesta maasta, jossa ajallaan tulleiden laukkujen kanssa _ei pitäisi_ mennä itse tullin läpi. Eli ei USA ole tässä suhteessa mitenkään poikkeuksellinen, vaikka siellä tuo läpimeno onkin pakko tehdä ensimmäisellä kentällä. (Ja tässä tapauksessa ei tekisi edes mitään eroa, kun läpicheckausta ei ole. Yhtälailla jos saavut ulkomailta Helsinkiin ja sinulla on erillinen jatko Ouluun ilman läpicheckausta, pitää sinun itse kiikuttaa laukut tullin läpi ja checkata ne sitten uudestaan Oulun lennolle.)

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2010, 17:58:22 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

ALehto

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #69 : Heinäkuu 16, 2010, 16:31:38 »
No niin arvon tallaajat, apuanne kaivataan.. Lensin eilen SAS:in Madridista Kööpenhaminan kautta Helsinkiin päättäessäni puolen vuoden vaihto-opiskelua Espanjassa. Vaihtoaikaa Köpiksessä oli myöhästymisten takia 10 minuuttia, joten rinkkani putosi viimeistään tuossa kohdin kyydistä pois. Muutama kysymys mietityttää, koska tuossa oli käytännössä koko omaisuuteni.

1) Kirjani ovat vielä Espanjassa väestörekisterikeskuksen mukaan, katson täten olevani oikeutettu shoppaamaan välttämättömyystarvikkeita SAS:n piikkiin 100$. Totta vai tarua?

2) Korvausperuste, jos rinkka häviää kokonaan? Vaatteiden, rinkan yms. hinnaksi heittäisin +-1000€, tätä ei taideta päästä lähellekään? Kuitteja nyt ei varmaan löydy enää yhdestäkään rievusta..  :-[

3) Olenko mahdollisesti oikeutettu johonkin muihin korvauksiin tuolta suunnalta?

Kiitoksia paljon, jos auttaa osaatte. Tiedän vastauksen varmaan löytyvän jostain netin syövereistä, mutta selkokielinen vastaus olisi mukavampi..  :-*

misja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #70 : Elokuu 03, 2010, 11:53:49 »
^ Vähän ohi aiheen, mutta muistathan hakea myös vakuutusyhtiöltä korvauksia  ;)

opelis

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #71 : Elokuu 03, 2010, 15:07:33 »
Eka lentomatkani oli Jenkkeihin Phoenixiin kaverini kanssa. Menomatka sujui hyvin, vaihto oli Gatwickissa. Parin kuukauden päästä paluumatkalla meidän piti vaihtaa kenttää Gatwickistä Heathrowiin. Lennot olivat samalla lipulla, mutta emme olleet varmoja, tulevatko matkalaukut itsestään mukana. Phoenixin lentokentällä lähtöselvitysvirkailija oli niin innoissaan tavatessaan aitoja suomalaisia, että jauhoi vain teemuselännettä ja mikahäkkistä, kun kysäisimme asiasta. No, ehkä se on sitten ok tai ei, ajattelimme, jotain nauhoja hän laukkuihimme lätki, mutta emmepä silloin niistä vielä paljon ymmärtäneet.. Lennon aikana murehdimme sitä, että löydämmekö oikean bussin joka kuskaa meidät Heathrowiin ja ehdimmeköhän ajoissa sinne ja miten me sitten siellä osaamme kulkea, kun niin mahdoton kenttä... Matkalaukuista emme jaksaneet enää murehtia, mutta sen verran kovaan ääneen väsyneinä kentällä papatimme, että joku Finnairin suomea puhuva työntekijä opasti meidät oikeaan bussiin. Ja samaa rataa jatkui Heathrowilla, joku Finnairin lentokapteeni vei meidät oikealle portille, ku oltiin menty väärälle, josta oli just joku Finskin kone lähteny. Mutta ne laukut, ne eivät sitten tulleet samalla koneella Helsinkiin lainkaan. Tutut jo odottivat lentokentällä tuliaisia kieli pitkänä. No seuraavana päivänä oli uutta kivaa kun kaverini laukut saapuivat, mutta minulle vain toinen laukku. Parin päivän päästä taisi tulla loput.

rabid

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #72 : Elokuu 05, 2010, 23:20:12 »
Itse koin pienoisia kauhunhetkiä kerran palatessani Quitosta Pariisin kautta suomeen. Olimme kaverini kanssa odottelemassa laukkuja Helsinki-Vantaan lentoasemalla kunnes kaiuttimista pyysivät meitä kahta tiskille. Arvelin minulle että nyt se nalli oli sitten napsahtanut minullekin ekaa kertaa, laukkuni olisi myöhässä. Toisaalta en pitäny tuota nyt niin pahana asiana, kyllähän sitä kuukauden reissun jälkeen jaksaa päivän kamojaan odottaa, tuskin niitä olisi purkamassa muutenkaan heti. Tiskillä minua odotti hitusen järkyttyneenkin oloinen virkailija. Hän sanoi että hänen kaksitoistavuotisen uransa aikana hän ei ole koskaan törmännyt tällaiseen ja lykkäsi minulle Ranskasta saamansa faksin. Tässä luki varsin kankealla englannilla selitys jossa oli muun muassa seuraavaa: "because of suspect of explosives your package has been destroyed". Toinen laukkuni oli kuulemma tallessa, mutta yhä ranskassa. Olin toki äimistynyt, miksi ne edes olisivat päästäneet minunlaisen terroristin koko koneeseen jos kerta laukussa epäiltiin räjähteitä. Miksi juuri Ranskassa, eivätkö ne luottaneet Jenkkien paranoiaan? Oliko tuohon syynä se, että meillä oli kaverin kanssa viidakkoheimon tekemät kasvo"tatuoinnit". Kyllähän ne molemmissa passintarkastuksissa niitä vähän kyseli kun eivät tienneet että ovat ihan saippualiukoisia. Tarinalla oli kuitenkin onnellinen loppu, lopulta laukkua ei oltukaan tuhottu, se palasi ehjänä kotiin. Paketti jossa oli lasimaalauksia nipussa oli avattu mutta ei mitään sen ihmeempää. Ja jäipä hilpeä lappu muistoksi ( en muista tarkkaan miten se oli kirjoitettu mutta harvinaisen heikolla englannilla.. )

UsvaAuer

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #73 : Maaliskuu 31, 2012, 01:27:49 »
En löytänyt aiheeseen sopivaan ketjua - menköön tänne!

Minulle kävi hassusti matkatavaroiden kanssa. Rinkka ei tullut lennolla Lontooseen, jäi vaihtokentälle. Kun vielä puolilta päivin seuraavana päivänäkään laukkua ei kuulunut eikä näkynyt hotellillani, soitin American Airlinesille.

Nainen luurin toisessa päässä oli hyvin pahoillaan. Ei pelkästään myöhästyneestä toimituksesta vaan myös rinkan rikkoutumisesta. Erittäin pahoin rikkoutunut, nainen valitteli. Olin hiljaa, en kehdannut sanoa, että laukku oli hajoillut tasaiseen tahtiin pitkin matkaa. Olin laskenut siitä kahdeksan hajonnutta kohtaa. Paljonko rinkkanne maksoi, nainen kysyi. Ei paljon mitään, kuiskasin luurin, se on Intiasta ostettu kopiorinkka. Älkää ikinä sanoko tuota kenelläkään, nainen suutahti. Ja seuraavaksi sain kuunnella naisen keskustelevan toisen virkailijan kanssa, mitä asiakkaalle voitaisiin korvata rikki menneestä rinkasta, jonka hintaa asiakas ei muistanut. 150 dollaria, nainen sanoi palattuaan luuriin.

Hetken ehdin iloita ilmaisesta rinkasta, mutta sitten muistin, että Panamassa virkailija oli kirjoittanut yhtiölle jääneeseen matkatavarakuittiin, että rinkkani on torn.

Joko tämä tieto on jäänyt kirjaamatta tai sitten virkailija puhelimessa ei huomannut sitä. Kummastakohan on kyse? Jos tietäisin saavani ilmaisen tai puoli-ilmaisen rinkan, voisin ostaa minkälaisen nuukailematta; jos taas rinkka jäisi kustannettavakseni kyttäisin takuulla tarjouksia ja nettisivuja. (El Salvadorissa samainen rinkka aitona maksoi 370 USD.)

joorinainen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : Maaliskuu 31, 2012, 17:34:05 »
En löytänyt aiheeseen sopivaan ketjua - menköön tänne!

Minulle kävi hassusti matkatavaroiden kanssa. Rinkka ei tullut lennolla Lontooseen, jäi vaihtokentälle. Kun vielä puolilta päivin seuraavana päivänäkään laukkua ei kuulunut eikä näkynyt hotellillani, soitin American Airlinesille.

Nainen luurin toisessa päässä oli hyvin pahoillaan. Ei pelkästään myöhästyneestä toimituksesta vaan myös rinkan rikkoutumisesta. Erittäin pahoin rikkoutunut, nainen valitteli. Olin hiljaa, en kehdannut sanoa, että laukku oli hajoillut tasaiseen tahtiin pitkin matkaa. Olin laskenut siitä kahdeksan hajonnutta kohtaa. Paljonko rinkkanne maksoi, nainen kysyi. Ei paljon mitään, kuiskasin luurin, se on Intiasta ostettu kopiorinkka. Älkää ikinä sanoko tuota kenelläkään, nainen suutahti. Ja seuraavaksi sain kuunnella naisen keskustelevan toisen virkailijan kanssa, mitä asiakkaalle voitaisiin korvata rikki menneestä rinkasta, jonka hintaa asiakas ei muistanut. 150 dollaria, nainen sanoi palattuaan luuriin.

Hetken ehdin iloita ilmaisesta rinkasta, mutta sitten muistin, että Panamassa virkailija oli kirjoittanut yhtiölle jääneeseen matkatavarakuittiin, että rinkkani on torn.

Joko tämä tieto on jäänyt kirjaamatta tai sitten virkailija puhelimessa ei huomannut sitä. Kummastakohan on kyse? Jos tietäisin saavani ilmaisen tai puoli-ilmaisen rinkan, voisin ostaa minkälaisen nuukailematta; jos taas rinkka jäisi kustannettavakseni kyttäisin takuulla tarjouksia ja nettisivuja. (El Salvadorissa samainen rinkka aitona maksoi 370 USD.)

Ota huomioon se, että vastaavia tilanteita tulee kirjaimellisesti liukuhihnalla erittäin suuri määrä ja virkailija on varmasti hyvillään, että saa sinun keissin pois päiväjärjestyksestä minimaalisin ponnistuksin. 150usd, moni ei varmasti edes suostuisi kyseiseen summaan. Mietit liikaa, take the money and run.

RappioRtytsyt

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #75 : Helmikuu 12, 2013, 19:38:39 »
Loistavaa laskiaistiistaita kaikille!
Itsellänikin on kokemusta tästä inhottavasta aiheesta! En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin päätyä toiselle puolelle maailmaa ilman matkatavaroita! Vaikka toki onhan siinä hyvätkin puolensa kuten se, että pääsee heti tuhlaamaan rahaa paikallisiin liikkeisiin, ja sitä kautta vaikuttamaan tietenkin myös kansantalouden kasvuun!
Kerran luulin, että matkalaukkuni on hävinnyt lennolla! Odottelin kaksi tuntia laukkuani saapuvaksi siihen hihnalle, mutta missään vaiheessa silmiini ei kuitenkaan osunut laukkuani. Pikkuhiljaa paikka alkoi tyhjentyä samalla lennolla olleista heidän löydettyä tavaransa, mutta minun laukkuani vaan ei näkynyt missään. Aina välillä ajattelin, että yksi matkalaukuista kuitenkin muistuttaa kovasti omaani. Lopulta kävin jopa tarkastamassa kyseisestä laukusta roikkuvasta lipukkeesta, josko se olisi juuri minun kapsäkkini, mutta pikaisella vilkaisulla päädyin kielteiseen lopputulokseen. 
Pitkän odottelun jälkeen menin tekemään ilmoituksen kadonneesta matkatavarasta. Kun kaikki työ oli saatu tehtyä, päätin mennä vielä kerran tarkastamaan sen laukun, joka hieman muistutti omaani – ihan vain varmuuden varalta! Ja mikä yllätys minua kohtasikaan, kun laukku oli kuin olikin juuri minun! Mielikuvissani tuo kyseinen matkalaukku oli näyttänyt niin erilaiselta, etten sitä ollut heti tunnistanut! Siinä se oli sitten saanut pyöriä hihnalla tovin jos toisenkin. Sitten vain onnellisena suunnistin takaisin sen naikkosen luokse, kenelle olin tehnyt ilmoituksen eksyneestä matkatavarastani ja kerroin, ettei olekaan syytä jatkotoimenpiteille!
Ja siitä se loma sitten alkoikin!
Eli vinkkinä kaikille: vaikka luulisitte matkatavaranne olevan kateissa, ei se välttämättä ole! Kehotan siis olemaan tarkkana!

Vastoinkäymisistä voittoon,
RappioRtytsyt
You're on a different road, I'm in the milky way
You want me down on earth, but I am up in space
You're so damn hard to please, we gotta kill this switch
You're from the 70's, but I'm a 90's bitch!

:)=

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #76 : Helmikuu 13, 2013, 17:57:02 »
Oltiin kerran tulossa Hong kongista Lontoon kautta Suomeen (nämä oli korvaavat lennot, koska joku pieni tuulenpoikanen oli perunut alkuperäiset  ;D) ja muistaakseni lennot oli aikataulutettu sen verran kireästi (tai sitten tässä oli joku muu syy että jäätiin jatkolennolta), että kun oltiin Lontoossa niin lento Helsinkiin oli jo lähtenyt. No ei muuta kuin laukkuja odottelemaan. Niitä ei kuulunut ja tyypit tiskillä sanoivat että ne olivat ehtineet mukaan jatkolennolle (tämä on kyllä vähän outoa jos ei itse ehditty, saattaa siis olla että muistan jotain väärin, tai sitten ei hoksattu väsyneenä kyseenalaistaa tätä logiikkaa).

No Suomessa sitten kerrottiin ettei ne laukut ollut ikinä lähtenyt Lontoosta...  ::) Joten niitä saatiin hetki sitten odottaa, onneksi saatiin takaisin.

Vaisjani

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #77 : Helmikuu 14, 2013, 00:54:30 »
Indonesian sisaisella lennolla, Lion air, Balikpapan-Bandung laukku olikin lahetetty denpasariin. ei kait turistit nyt Bandungiin halua matkustaa. ystavallinen henkilokunta ei puhunut minulle mitaan ja minua palveltiin viimeisena paikallisten jalkeen. englantia ei tietenkaan puhuttu kuin muutaman sanan verran. omatoiminen reilu vuoden Kielen opiskelu kannatti ja sain aika sujuvasti kaikki hoidettua pitkasta odottelusta huolimatta. seuraavana aamuna sain hakea rinkkani kentalta ja paasin jatkamaan matkaa.
Exan laukku katosi lennolla jakarta-Balikpapan eli tuntuu olevan kovin yleista etta ne lentaa vaariin kohteisiin ainakin Lion Airilla lentaessa.

Arachne

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #78 : Helmikuu 14, 2013, 23:04:02 »
Itse useita kertoja käytin lentoväliä Milano-Helsinki-Joensuu, eikä laukut jääneet koskaan matkasta. No eikös tämän kerran kun silloinen poikakaveri lähti mukaan Suomeen (ja ensimmäistä kertaa tietty ulkomailla :D) hänen laukkunsa jäi Helsinkiin.. tulivat kuitenkin jo samana iltana +50km:n päähän Joensuun lentokentästä.
Jostain syystä myös suoralla Finskin lennolla Helsinki-Milano on vierailijoilleni käyny monesti niin että laukku tulee seuraavalla lennolla. Itsellä ei koskaan mutta muilla kyllä (vaikka check-init ajoissa tehtynä olivatkin).
Dio ha tolto la parola al cavallo per non mettere in difficoltà l’uomo

maailman ääni liian voimakas on
 olen levoton