berliiniberliiniberliini

(Luettu 296372 kertaa)

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Re: berliiniberliiniberliini
« Vastaus #40 : 02.04.2004, 19:00:55 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Voi voi voi, voi tätä itkun päivää. :cry: Koskaan en ole ennen katunut näin paljoa irtisanoutumistani tuon kyseisen työnantajan palveluksesta. Gee, noin nätti tyttö ja mun mahkut on nyt kokonaan mennyt! :cry: Juu, eli siis valitettavasti en pysty tuota samaa sinulle enään Tinja tarjoamaan. Mutta muuten olen toki kaikin tavoin käytettävissäsi! :wink:

Hymyä huuleen, mä en tykkää lentää! Ei sua VR'lla kiinnostaisi työskennellä?  :lol: Oletko kesällä menossa Berliiniin (jotain aiheeseenkin liittyvää pitää laittaa)? Täytyy keksiä jotain käyttötapoja myöhemmin  :wink:

Estebaan

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 02.04.2004, 19:21:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"
Voi voi voi, voi tätä itkun päivää. :cry: Koskaan en ole ennen katunut näin paljoa irtisanoutumistani tuon kyseisen työnantajan palveluksesta. Gee, noin nätti tyttö ja mun mahkut on nyt kokonaan mennyt! :cry: Juu, eli siis valitettavasti en pysty tuota samaa sinulle enään Tinja tarjoamaan. Mutta muuten olen toki kaikin tavoin käytettävissäsi! :wink:

Hymyä huuleen, mä en tykkää lentää! Ei sua VR'lla kiinnostaisi työskennellä?  :lol: Oletko kesällä menossa Berliiniin (jotain aiheeseenkin liittyvää pitää laittaa)? Täytyy keksiä jotain käyttötapoja myöhemmin  :wink:

Flirttailut voi sit hoitaa kans tuol yv puolella ennenkun jutut karkaa ihan käsistä  :oops: Tai no toisaalta...
ukaan ei ole hyödytön.
Ainakin voi toimia huonona esimerkkinä.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #42 : 02.04.2004, 19:58:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Estebaan"
Flirttailut voi sit hoitaa kans tuol yv puolella ennenkun jutut karkaa ihan käsistä  :oops: Tai no toisaalta...

Haluan jakaa tämän pienen flirtin kaikkien tallaajien kesken ja piristää ankeita kevätpäiviä  :lol:

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #43 : 02.04.2004, 20:52:45 »
Jokuhan tästä vidduilee salettiin, mutta tää on mennyt jo niin pitkän aikaa sitten lähes kokonaan off-topiciksi, että jatkan tätä nyt sitten täällä, aloittamatta tälle omaa topicia.

Lainaus käyttäjältä: "Tinja"

Uijui, mun zäänssit ei siis oo kokonaan menny?? JIPPII! Joo, mä meen rautaisille teille. Jos kaikki on siitä kiinni, niin kyllä mä ihan mitä vaan. Mutta jos nyt pääsee niin hassusti käymään, etten jostain kumman syystä (en kyllä ymmärrä miksi ei) pääse sinne VRlle duuniin, niin korvaukseksi lupaan näillä puheilla, sulle aina ilmaisen majoituksen mun omassa hostellissa, kun sen tuonne jonnekkin lämpimämpään paikkaan kuin Suomi avaan (Hehee, tulevalle vaimolle näinkin paljon olen valmis siis lupaamaan :lol: ). :D Niin ja Berliiniin en varmastikkaa tänäkesänä pääse, koska olen tämän kesän reissuksi suunnitellut mahdollisimman pitkää visiittiä Krakovaan. Se nyt ei ole kyllä vielä tiedossa, että onko se reissu sitten 3 pvää, vaiko 2 kuukautta (no itse toivon tuota jälkimmäistä)!

Lainaus käyttäjältä: "Estebaan"

Mitäpä muuta tähän voisi sanoa, kuin että täytyyhän minun käyttäytyä uuden sinun minulle antaman tittelin veroisesti. Eiköhän se lähentelisi jo liki huijausta, jos en toimisikaan joka tilanteessa, niinkuin kunnon Casanovan täytyy? Ja täytyy sanoa, että onneksi et ollut löytänyt tätä samaista foorumia silloin joskus muinoin (se oli sitä aikaa ennen pallontallaajia, muistaako kukaan edes enään poyhtari-interrailin aikaa?), kun suunnittelimme Berlinin kanssa häitä. Koska jos tälläinen viaton pieni "kevättä-rinnassa-"flirtti" täällä julkisesti panee sinut punastelemaan, niin et varmasti olisi kestänyt lukea niitä sunnitelmiamme, joissa mm. penisrengas olisi toimittanut vihkisormuksen virkaa, etc etc...  :wink:

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #44 : 02.04.2004, 21:39:32 »
Jokuhan tästä vidduilee salettiin, mutta tää on mennyt jo niin pitkän aikaa sitten lähes kokonaan off-topiciksi, että jatkan tätä nyt sitten täällä, aloittamatta tälle omaa topicia.

Ihan oma topikki tälle keskustelulle? Eikös se olisi jo vähän liikaa :lol:

Uijui, mun zäänssit ei siis oo kokonaan menny?? JIPPII! Joo, mä meen rautaisille teille. Jos kaikki on siitä kiinni, niin kyllä mä ihan mitä vaan. Mutta jos nyt pääsee niin hassusti käymään, etten jostain kumman syystä (en kyllä ymmärrä miksi ei) pääse sinne VRlle duuniin, niin korvaukseksi lupaan näillä puheilla, sulle aina ilmaisen majoituksen mun omassa hostellissa, kun sen tuonne jonnekkin lämpimämpään paikkaan kuin Suomi avaan (Hehee, tulevalle vaimolle näinkin paljon olen valmis siis lupaamaan :lol: ). :D Niin ja Berliiniin en varmastikkaa tänäkesänä pääse, koska olen tämän kesän reissuksi suunnitellut mahdollisimman pitkää visiittiä Krakovaan. Se nyt ei ole kyllä vielä tiedossa, että onko se reissu sitten 3 pvää, vaiko 2 kuukautta (no itse toivon tuota jälkimmäistä)!

Kyllä rautaiset tiet aina lentävän romun voittaa. Mä saisin sitten perheenjäsenenä matkustaa ilmaiseksi, kun sä saat tallaajien vihat niskoille korottamalla lippujen hintoja lisää :lol:
Nyt mua alko kyllä pelottamaan! Mä karkaan aina siinä vaiheessa, kun joku alkaa puhumaan vaimosta... aaarrrggghhh! :x Mutta aina ilmainen hostelli kuulostaa hyvältä. Riippuu kyllä, että mihin maahan olet sen perustamassa. Miten olisi Belgia? :D
Eihän Krakova ole niin kaukana Saksasta, johon mä olen menossa. Tehdään tärskyt siinä puolessa välissä kl. 06.00 :D

Mitäpä muuta tähän voisi sanoa, kuin että täytyyhän minun käyttäytyä uuden sinun minulle antaman tittelin veroisesti. Eiköhän se lähentelisi jo liki huijausta, jos en toimisikaan joka tilanteessa, niinkuin kunnon Casanovan täytyy? Ja täytyy sanoa, että onneksi et ollut löytänyt tätä samaista foorumia silloin joskus muinoin (se oli sitä aikaa ennen pallontallaajia, muistaako kukaan edes enään poyhtari-interrailin aikaa?), kun suunnittelimme Berlinin kanssa häitä. Koska jos tälläinen viaton pieni "kevättä-rinnassa-"flirtti" täällä julkisesti panee sinut punastelemaan, niin et varmasti olisi kestänyt lukea niitä sunnitelmiamme, joissa mm. penisrengas olisi toimittanut vihkisormuksen virkaa, etc etc...  :wink:

Mää muistelinkin, että se olit juuri SINÄ joka olit menossa naimisiin! Mä olin silloin vasta sivustakatsojana täällä. Nyt sä yrität mua saada vaimoksi. Varokaa tallaajaneitoset, ruoto haluaa rengastaa!

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #45 : 02.04.2004, 22:16:33 »
Lainaus käyttäjältä: "x26"
Pitäis päästä halvalla Berliinistä Helsinkiin toukokuun alussa. Blue1.fi vaikuttaa lupaavaalta, sivuilla kun kerrotaan että suora yhteys on avattu pari viikkoa sitten. Sivuilta ei kuitenkaan pysty varaamaan lippuja kyseiselle reitille... :?:   :(

SAS:n sivujen kautta onnistui ainakin vielä muutama viikko sitten.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #46 : 05.04.2004, 15:56:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Ainuska"
Lainaus käyttäjältä: "Vaara"

Yövyin Odyssee-nimisessä paikassa (suosittelen lämpimästi), tapasin upeita ihmisiä, tutustuin historiaan ja ennenkaikkea biletin. On käsittämätöntä miten yhdessä kaupungissa voi olla niin paljon tunnelatausta!

Ens kesänä taas...

Odyssee on mun vakimesta, olen yöpynyt siellä kolme tai neljä kertaa. Ihanaa, että joku muukin on löytänyt sen! Sen lähellä on paljon underground-yöelämää, jos vain tietää oikeat kadut. Oih, tahdon Berliiniin!

Joo, Odyssee on aivan mahtava ja ehkä juuri siksi että lähistöllä on niin paljon sellaisia paikkoja joihin ei kóvin helposti muualla törmää. Ja hostellin omassakin baarissa on yleensä tunnelma katossa. Ja aamupalakin oli täysin hintansa väärtti. (Saisinkohan puljulta jotain lisäansioita kun näin kovasti markkinoi?)  :wink:
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

HippiAnne

• Reissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - zimonetus2000
    • Profiili
Hittovie Berliini sentään
« Vastaus #47 : 10.04.2004, 02:26:26 »
Olin viime vuonna berliinissä kun törmättiin reilillä pariin saksalaiseen tyyppiin Köpiksessä, jotka sattuivat rakastamaan Helsinkiä ;) No Berliiniin mentiin sitten seuraavaks, ja toinen niistä vei meidät ensin kotiinsa yöpymään (ku saatiin vaan telttailupaikka hostellista "U can come camping in our backyard", mutta oli oikeasti mukava paikka) ja sen jälkeen bileisiin Berliinin muurin taakse, minne oli rakennettu hiekkaranta ;) Takasintulo matkalle mentiin sen toisen tyypin luo ja se majotti meidät 5ksi päiväksi kotiinsa ja lähti aamulla töihin sen pelkästään saksaa puhuvan äidin hoiviin..ööö Essen jotai öö ;) "Ottakaa jääkaapista mitä haluutte, minäkin lähden töiihin, tossa on teille vara-avaimet" KIESUS mitä porukkaa :) Aivan uskomaton happomesta. Elokuussa sinne takasin JIIHAA.

Bandit Queen

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - aksenja@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #48 : 27.04.2004, 21:51:24 »
Kesällä luultavasti suuntana myös Berliini, ja nyt kyllä saitte hehkutuksellanne innostumaan entistä enemmän. :) Toivotaan et kaikki järjestyy ja löydän itseni sieltä.

Onko tämän upean Odysseen osoitetta kellään, kuulosti hyvältä paikalta.
quot;It's not where you're from, not where you're at, it's where you're going"
-Sage Francis

Anonymous

• Vieras
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #49 : 12.05.2004, 21:26:50 »
nytpä teen teidät kaikki kateellisiksi: minä asun Berliinissä  :wink: ...

Myös kaupunkien kaupunki nimellä tunnetaan

Anonymous

• Vieras
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #50 : 04.06.2004, 23:54:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
nytpä teen teidät kaikki kateellisiksi: minä asun Berliinissä  :wink: ...

Myös kaupunkien kaupunki nimellä tunnetaan

Kuten myös =) (Ensimmäinen) vuosi tuli juuri täyteen. Kiva lukea näitä hehkuja täältä, juuri samanlaisten fiilisten takia olen kaupunkiin aiemmin lähtenyt uudestaan ja uudestaan, ja loppujen lopuksi myös asumaan.

Asuinpaikkana myös aivan mahtava. Täällä on erittäin halvat vuokrat ja hyviä asuntoja todella paljon vapaana. Itselläni tällä hetkellä alla hyvältä alueelta 51m2 kaksio, jossa kylpyamme, parveke, upea lautalattia, ja on 2002 remontoitu kämppä. Lämmitys ja vesikuluineen 390e/kk täyskalustettuna. Lisäksi ruoka on ravintoloissa halpaa ja palvelu hyvää. Myös kaupoissa ruoka on erittäin edullista (suomikavereiden kanssa tehdyt lidl-tuotevertaukset kertovat kolminkertaisista hintaeroista, jo pelkissä lidltuotteissa siis). Elinkustannukset siis kohdallaan. Huom! Kuukauden-parin majoituksia löytää helposti ja halvalla, ilman välityspalkkioita. Ehkä paras webiosoite kämpänetsintään on http://www.studenten-wg.de, josta voi vuokraajalle laittaa suoran kyselyn. WG tarkoittaa sitten solukämppää/kimppakämppää. Tällaisista irtoaa 150 eurollakin huone per kk. Englanniksi itse olen kyselyt laittanut. Saksa toki on plussaa.

Hosteleista olen itse ollut varsin monessa, joista Odyssee Globetrotter on kyllä upein kaikin puolin. Circus-hostelissa en ole ollut, jota kyllä paljon kehutaan. Erittäin halpa ja siisti perushostel on myös Generator Hostel, dormi jopa alle 10e, joka on samalla muistaakseni Saksan suurin hostel. 2h-huoneitakin on paljon, ne ovat kyllä pieniä, mutta toimivat nukkumiseen ja kamojen säilytykseen (oman rauhan lisäksi).

Kaupuginosista upein fiilikseltään on Friedrichshain ja heti perässä Prenzlauer Berg, kummatkin entistä itäpuolta. Kummassakin erittäin paljon halpoja ja tunnelmaltaan mahtavia baareja ja ravintoloita, sekä mainioita klubeja. Myös "turkkilaiskaupunginosa" Kreuzberg on tutustumisen arvoinen.

Berliinissä kesä on suomimittapuun mukaan toukokuusta syyskuun loppuun, joka on tietenkin suuri plussa. Talvenkin läpi oli aina välillä siihen vuoden aikaan uskomattomilta tuntuvia lähemmäs +20 lämpötiloja, vaikka lumen puutteen takia varsin pimeää olikin. (www.wetteronline.de kautta pääsee katsomaan lämpötilakäyrää 52 viikkoa ajassa taaksepäin.)

Yleissääntönä sanoisin kaikkeen: itä, itä ja itä. Siellä on kaikki. Länsipuolella käyn harvoin. Shoppaus kurfürstendammin ympäristössä on (turistinäkökulmasta) länsipuolen ehkä ainoa houkutteleva asia.

Erittäin hyvä tapa tutustua kaupunkiin on muuten vuokrata polkupyörä (tai tuoda mukanaan oma), vaikka u-bahnilla/s-bahnilla (paikallinen metro, s-bahn jo vähän lähijunatyylinen) pääsekiin jokapuolelle.

-Sasu.

PS. Jaksaiskohan tänne rekisteröityä jo, nimettömänä jutustelu kun on vähän hölmöä. Pitkästä aikaa eksyin taas näille sivuille, kroatiaan ja serbiaan kun on kohta lähtö :)

x26

• Himoreissaaja
    • Profiili
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #51 : 05.06.2004, 01:06:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Tristessa"
Onko tämän upean Odysseen osoitetta kellään, kuulosti hyvältä paikalta.

www.globetrotterhostel.de :
Lainaus
"Berlin has two main stations - if possible you should choose BERLIN OSTBAHNHOF as arrival station. From there Bus 240 takes you directly to our place - get off at "Gruenberger Str."

Kannattaa kuitenkin olla tarkkana - busseja menee aseman edestä kahteen suuntaan.

Anonymous

• Vieras
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #52 : 12.06.2004, 23:35:49 »
Sasu: no kummassa asut, friedrichshainissa vai prenzlauer bergissä ;-) ?

Totta, Berliinissä on tosi halvat vuokrat ( tai paremminkin vuokrien hinta-laatu suhde) muuhunkin saksaan verrattuna, suomesta puhumattakaan.

Itse tykkään myös pyöräilystä Berliinissä tosi paljon, tosi hyvät pyörätiet ja sitä näkee paljon enemmän kuin julkisilla liikkuessa. Ja puistoissa hengailua suosittelen , esim. volkspark friedrichshainissa, treptower parkissa...

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #53 : 13.06.2004, 02:58:33 »
Ai Sasukin täällä, on se maailma pieni  :o
Törmättiin hostellin aamiaisella Berliinissä kesällä 2002, muistatko?
Mukana oli myös se Hytky-mies. Naurattaa vieläkin, että puhuin teille eka englantia  :lol:

lakritsi

• Reissaaja
    • Profiili
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #54 : 21.06.2004, 17:58:53 »
tietäiskö kukaan hyvää lävistysliikettä berliinissä, jossa olisi hyvä valikoima myytäviä lävistyskoruja? joku hyvämaineinen paikka, josta ostaessa tietää saavansa nikkelittömiä ja allergiatestattuja koruja. mielellään tietysti vielä kohtuuhintainen.  :wink:
aikki on vinksin vonksin tai ainakin heikun keikun.  -Peppi Pitkätossu

NJay

• Tosireissaaja
    • Profiili
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #55 : 20.07.2004, 14:23:08 »
No nyt on Berliini sitten nähty..

Tosiaan ei turhaan ole tuota Circus-hostellia kehuttu. Aivan loistava majoituspaikka oli. 15€/yö hinnan lisäksi hyvänä etuna tuo hostellin tarjoama 2€/päivä -hintaan saatava museopassi millä pääsee rajattomasti kaupungin omistamiin museoihin, mm. Pergamon-museoon. Aika loistava etu kun ajattelee, että yksittäinen lippu yhteen museoon on n. 5-8 euroa. Ja julkiseen liikenteeseen saa päivälipun 4€:lla eli siihenkin 1,5 euroa alennusta norm.hinnasta.

3 yötä Berliinissä ei ollut tarpeeksi.

snoops

• Aloittelija
    • Profiili
kaivataan Berliinin yöelämään vinkkejä
« Vastaus #56 : 29.07.2004, 20:35:28 »
heps!

olen lähdössä viideksi päiväksi berliiniin (niin suuri kaupunki niin vähän aikaa  :( ). mutta siis vinkkejä kaivattaisiin etenkin illanviettopaikkojen suhteen, ei mitään hirvittävän kallista eikä pintaliitopaikkoja... onko kellään kokemusta kuulemma monista gay-paikoista?

onko muuten hyviä vinkkejä siitä missä ehdottomasti tulee käydä?

kiitos!

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: kaivataan berliinin yöelämään vinkkejä
« Vastaus #57 : 29.07.2004, 21:31:53 »
Lainaus käyttäjältä: "snoops"
onko kellään kokemusta kuulemma monista gay-paikoista?

http://www.siegessaeule.de/out_in_berlin/index.html

Eiköhän tuolta löydy infoa joka makuun. Joskus tuli käytyä SO36:n turkkilaishenkisissä gay-pippaloissa, siellä oli ainakin hauska ja rento meininki -> ei mitään pintaliitopelleilyä. Samalla kadulla, Oranienstrassella, on myös ainakin kolme muuta homobaaria.

Edit: em. bileiden titteli on Gayhane ja ne järkätään joka kk:n viimeisenä lauantaina.

sailorboys

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.weekendlovers.org/
    • Sähköposti
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #58 : 26.01.2005, 12:00:25 »
Onko kukaan matkustanut junalla Ruotsin ja Tanskan kautta Berliiniin? Onkohan se kuinka mahdollista ja kuinka kallista?
................................................................
"I met Andy Warhol at a really chic party."

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
berliiniberliiniberliini
« Vastaus #59 : 26.01.2005, 14:54:23 »
Lainaus käyttäjältä: "sailorboys"
Onko kukaan matkustanut junalla Ruotsin ja Tanskan kautta Berliiniin? Onkohan se kuinka mahdollista ja kuinka kallista?

Ei tarvitse edes Tanskan kautta kiertää vaan Malmöstä pääsee suoraan yöjunalla Berliiniin.

http://www.berlin-night-express.com/

Minä taisin maksaa 50€ pari vuotta sitten Interrail lipun lisäksi kun ostin lipun suoraan konduktööriltä.
ämä on minun totuuteni.