Venetsia

(Luettu 19719 kertaa)

Saramaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Venetsia
« Vastaus #20 : 06.04.2015, 16:39:57 »
Oon puuhastellut lapsen matkaa Venetsiaan, ja se, mitä kv. palstoilta saa irti: 1) aina täynnä 2) aina ylihintainen 3) jos mantereelle majoittuu, kärsii enemmän ruuhkista, koska mantereella on halvempi majoitus ja tosi moni joko sen takia tai vahingossa buukkaa sinne itsensä ja matkustaa saarille päiväksi, eli kalliimpi hinta majoituksesta kannattaa tässä tapauksessa.

Ravintoloita oon katsellut tripadvisorin kautta, varsinkin kun vaihtaa kielen englanniksi, saa aika hyvän kuvan.

skugga

• Vieras
« Vastaus #21 : 16.04.2015, 01:23:00 »
Onko Venetsiassa tai siinä lähellä missään hyviä ostoskeskuksia? Vai kannattaako shoppailemaan lähteä esim. Milanoon?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 23.04.2015, 12:59:34 »
Ravintoloita oon katsellut tripadvisorin kautta, varsinkin kun vaihtaa kielen englanniksi, saa aika hyvän kuvan.

Juuri Venetsiassa kayneena olen edelleenkin sita mielta, etta syominen ja shoppailu ei ole sen parhaita antimia. Ihan todella hyvaa pizzaa sai pienesta pystybaarista, jossa pizza 2,50€ siivu- Antico Forno, Ruga Rialto, 973. Taivaallisen hyvaa ja sopii pikaiseen lounasteluun. Tunnelma on tiivis, paikka on suosittu, joten huvikseen siella ei nuoku. Mutta pizza on taivaallista. Kivoja kahviloita ja baareja sitten on senkin edesta.

Milanoon on pitka matka lahtea shoppailemaan!
She rides rollercoasters but never screams

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 23.04.2015, 13:06:38 »
Ei Italiaan mennä ostoskeskuksiin. Siellä on kovin vähän sellaisia. Jos haluat luksusta, niin sitä saa jokaisesta isommasta kaupungista ml. Venetsia. Jos haluat näitä kv. ketjuja, niin sama. Ostari? Mikä se on?

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 23.04.2015, 15:20:04 »
Ei Italiaan mennä ostoskeskuksiin. Siellä on kovin vähän sellaisia. Jos haluat luksusta, niin sitä saa jokaisesta isommasta kaupungista ml. Venetsia. Jos haluat näitä kv. ketjuja, niin sama. Ostari? Mikä se on?

Äläs ny, lauloihan cantautore J-Ax jo vuosituhannen alussa: "M'importa poco oggi io vado al centro commerciale e il mio problema è solo dove parcheggiare."

Onko Venetsiassa tai siinä lähellä missään hyviä ostoskeskuksia? Vai kannattaako shoppailemaan lähteä esim. Milanoon?

Ei ole kokemusta, mutta pistä googleen centro commerciale venezia, niin saattaa löytyä mieleisiä. Milanoon tosiaan menee luotijunallakin 2,5 h, joten pelkästään ostostelun takia ei matka kannattane.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

skugga

• Vieras
« Vastaus #25 : 05.01.2016, 18:45:54 »
Venetsia itsessään on nähtävyys. En majoittuisi muualle, reissu jäisi kuin puolitiehen, etenkin kun illat on sitä parasta aikaa päiväturistien kaikottua.

Jos hyviä ravintoloita etsii, niin silloin ehkä muualle. Hintalaatu on harvassa paikassa hyvä.

Katse ghettoon ja joka tapauksessa kaikkialle muualle kuin reitille Canal Grandelta San Marcolle. :o

Samaa mieltä. Meillä oli majoitus Dorsodurossa, ja se oli mielestäni aivan erinomainen valinta: kaduilla ei ollut ruuhkaista, vaikka miljöö olikin varsin kaunis. Myös ravintoloiden hinta-laatusuhde oli luonnollisesti paljon parempi kuin ruuhkaisimmilla seuduilla.

Mestren puolella voi shoppailla Nave De Verossa tai Coinissa, jos ostoskeskuksia haluaa koluta. 

Tyyne

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 04.03.2019, 18:26:17 »
Festa di San Marco: uhka vai mahdollisuus? Kannattaako 25.4. lähteä änkemään itseään Venetsiaan varta vasten? Mitenkäs muuten sitä seuraava silta; onko oletettavissa normaaliakin ruuhkaisampi viikonloppu?