Porto Alegre, Florianópolis, São Paulo

(Luettu 2363 kertaa)

iramaria

• Vieras
« : 30.06.2005, 08:29:16 »
Olen lähdössä Rioon joksikin aikaa, ja nyt olis tarkoitus varmistaa ettei käy niin kuin viime kerralla, kun puolen vuoden Riossa asustelun aikana en muka ehtinyt reissata muualla kuin muutaman kerran. Säälittävää saamattomuutta, tiedän    :wink:

Nyt sitten lähden muualle heti alkuun, tarkoitus olisi tehdä sellainen suunnilleen viikon reissu ja katsastaa pikaisesti yllä mainitut paikat. Aikaa yhteen kaupunkiin ei ole kamalasti, ajatuksena on palata pidemmäksi aikaa jossain vaiheessa jos jokin tuntuu kovasti omalta paikalta.

Jos joltain löytyy jotain ihan hittivinkkejä paikoista jotka kannattaa katsoa, niin kuulen mielelläni. Museot, ravintelit, rannat, klubit, paikat jossa on vaan jännää tai ihanaa kävellä muutama tunti, kaikki käy, kyllä kiitos.

Herkku

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - miperala@paju.oulu.fi
    • Profiili
    • http://www.iki.fi/kopera
« Vastaus #1 : 15.07.2005, 16:17:35 »
Lennä Florianopolikseen viikoksi ja vietä se viikko tutkimalla Santa Catarinan saarta. Siellä on yli 50 huippubiitsiä, sisäjärviä, joissa laguuneita ja vaikkapa hiekkadyynejä sandboardingia varten (snoukkausta hiekalla!). Sieltä löytyy azoreitten alkuperäiskulttuuria ja eurooppalaisten maahantulijoitten kylddyyrisekamelskaa. Mukava tori ja marketti, josta voi haistella menneen ajan kolonialistimaininkeja, jos on hyvä mielikuvitus.

Saaren pohjoiskärjestä löytyy enemmin turisti/backpacker/rastahamppu-menoa, jos kiinnostaa. Biitseiltä löytää tiensä kotio vasta auringon noustessa, eikä teknobiitin jytkettä aivolohkoissa vaimenna vielä monen tunnin jälkeenkään edes keskivahva, rommikolalla hankittu krapula.

Sao Paolossakin olen hengaillut pariin otteeseen, mutta sieltä ei välttämättä löydä hyviä juttuja, jos ei ole paikallisia kamuja. Hommaa niitä ensin Floripasta, johon ne kaikki kuitenkin matkustaa lomalle. Sitten Sao Paolon ja apteekin kautta kotiin lepäämään.

edit: <- tuo mun kuva on otettu juuri Santa Catarinan saaren eteläosasta. Biitsi, jolle pääsee vain vaeltamalla tai venholla. Siinäkin ihan rannan vieressä on pieni kirkas järvi, jossa voi pullikoida, jos ei mereen uskaltaudu.