Chiang Mai

(Luettu 13856 kertaa)

heidi78

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - h_lehikoinen@hotmail.com
    • Profiili
Chiang Mai
« : 02.07.2005, 15:26:02 »
Heissan kaikki, millä te chiang maissa olleet olette sinne bangkokista menneet? itse mietin lentämistä, mutta onko bussimatkailusta hyviä kokemuksia? entäs se siellä oleminen sitten, onko joku ollu siellä pitempään ku käymässä, viikkoa tai paria tässä itse suunnittelen...kaikki muutki vinkit otetaan vastaan, kiitos!!!

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
chiang maihin meno ja siellä oleilu
« Vastaus #1 : 02.07.2005, 15:33:14 »
Bussimatkasta Bangkokista Chiang maihin on erittäin hyviä kokemuksia. Itse menin ilmastoidulla hienolla bussilla tuon välin 70 bahtilla, että eipä juolahtanut mieleenkään joku lentäminen. Matka kesti n. 12 tuntia, eli just mukava bussimatkan pituus. : )
  Tuo hinta taisi kyllä olla joku ihan spesiaalitarjous. Lipun ostin Rainbow GH:sta Bangkokista (Khaosanin lähellä, vastapäätä poliisiasemaa).
 Chiangmaissa vietin vajaan viikon, ja kyllähän siellä päivät nopeasti vierähtää. Halpaa ja tasokasta majoitusta on yllikyllin, kuten Thaimaassa ylipäätään. En nyt osoitteita muista tarkalleen, mutta itse asuin sellasessa kuin Five Star GH. 150 B/vrk.

heidi78

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.07.2005, 16:20:50 »
suurkiitos! onko tossa 12 h:n bussimatkan varrella mahdollisesti jotain nähtävää, eli kenties jopa joku paikka missä vois pysähtyä vaikka puolivälissä? hmm. marraskuussa ois tarkotus singahtaa...

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.07.2005, 18:56:31 »
Lentäen sikäli helppoa ettei tartte Bangkokin terminaalissa kuin vaihtaa konetta,lentoaika n 1 tunti ja maksaa Thai Airwaysilla(TG) n 2000baht.On vuoroja n tunnin välein.
Lisäksi halpalentoyhtiöt ,esim airasia.com ,niillä voi päästä hyvinkin halvalla.Hesasta saa matkatavarat suoraan ChiangMaihin ainakin TG:n jatkolennolla :D

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 03.07.2005, 02:16:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni X"
Bussimatkasta Bangkokista Chiang maihin on erittäin hyviä kokemuksia. Itse menin ilmastoidulla hienolla bussilla tuon välin 70 bahtilla, että eipä juolahtanut mieleenkään joku lentäminen. Matka kesti n. 12 tuntia, eli just mukava bussimatkan pituus. : )

Matkustustapojahan on monenlaisia mutta itse ajattelin
että kun kerran tasoa ja mukavuutta saa kerrankin halvalla
niin sitä kannattaa silloin käyttää eli ei tullut mieleenkään
istua bussissa yht. 24h kun AirAsialla pääsi n. 80 eurolla
meno-paluu perille ja hotellin kuljettaja oli kentällä odottamassa.

Hotellini taas oli hyvällä paikalla **** Royal Princess
hintaan n. 25e/vrk. Huoneessa oli mm pyjama, joka päivä
tuotiin päivän lehti, uusi hedelmäkori, orkidea tyynylle
uutta juomaa kaappiin ja compliments-makeisia
sun muuta kaikkea pientä jne jne.  :D

Mutta kukin tyylillään.

heidi78

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 03.07.2005, 09:16:49 »
Kallistun lentämiseen, jos se ei kovin paljon satasesta heitä ja tuo hotelli kyllä kuulostaa kokeilemisen arvoiselta :-) täytyy ruveta varailee...

samee

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.07.2005, 09:22:04 »
Ite oon menny yö-junalla 2lk. makuuvaunussa.
Ei maksa paljoo ja on saletisti mukavampi matkustaa, ku bussilla.
Pääsee vessaan tai röökille just silloin, ku ite haluaa.
Joissain V.I.P busseissa kattoo pahasti, jos korkkaa oluen...sitäkään huolta ei junassa ole :D
owered by:

tinu

• Aloittelija
    • Profiili
trekking Chiang Maista
« Vastaus #7 : 10.09.2005, 20:07:30 »
Viikon päästä pitäisi jo olla Thaimaassa. Ainakin pohjoiseen on tarkoitus suunnata. Kilroyn tarjoaa trekkingiä hintaan 134e, siltäen yöjunan Bangkokista Chiang Maihin, kaksi yötä hotellissa Chiang Maissa ja kaksi yötä retkellä.

Saakohan vastaavan retken periltä ostettuna paljon halvemmalla?
Mitä maksaa suunnilleen juna Bangkokista Chiang Maihin makuupaikalla?
Mistä tunnistaa luotettavan matkanjärjestäjän paikan päältä retkeä ostaessa?

miu

• Himoreissaaja
    • Profiili
trekking Chiang Maista
« Vastaus #8 : 11.09.2005, 14:34:23 »
Juna lienee about 1000 bht eli reiskat 20€.
Khao Sanin seutuvilla kaikenlaista retkikauppiasta on pilvin pimein, hinnat on tietty halvemmat kuin täältä välittäjän kautta ostettuna, luotettavuus vähän sitä sun tätä. Itse jättäisin retken ostamisen kuitenkin paikan päälle. Jos paikalliset palveluntarjoajat alkavat epäilyttää, voit aina marssia Kilroyn toimipisteeseen Royal Hotelilla ja ostaa niiden reissun sieltä.
Only dead fish go with the flow...

tinu

• Aloittelija
    • Profiili
trekking Chiang Maista
« Vastaus #9 : 11.09.2005, 15:55:39 »
Kannattaako siis retkeä katsella jo Bangkokista eikä vasta Chiang Maista?

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
trekking Chiang Maista
« Vastaus #10 : 11.09.2005, 16:50:14 »
Lainaus käyttäjältä: "tinu"
Kannattaako siis retkeä katsella jo Bangkokista eikä vasta Chiang Maista?

Ehottomasti ChiangMaista,esim Montri tai Top North hotel n 500-600b/vrk ja paikallisia matkatoimistoja on muutama joka korttelissa,esim Golden Triangle 1 vrk maksoi 800baht "all inclusive",sai myos poiketa Myanmarissa ja Laosin saarella jos otti venekuljetuksen osalle matkaa.
Sielta todella loytyy vaihtoehtoja ja kilpailu pitaa hinnat kohtuullisina ja myos laadun.Bangkokista ostetuista "paketeista" olen kuullut moitteita.
Lennot (Bkk-Cnx-Bkk) kannattaa yrittaa  www.airasia.com

Route667

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - myroute667@hotmail.com
    • Profiili
Re: trekking Chiang Maista
« Vastaus #11 : 11.09.2005, 17:43:33 »

Saakohan vastaavan retken periltä ostettuna paljon halvemmalla?

Saat paljon halvemmalla paikan päältä. 500-1000 bahtilla pitäisi jo saada parin päivän retki, riippuen millaista menoa haluaa.

Mitä maksaa suunnilleen juna Bangkokista Chiang Maihin makuupaikalla?

Heinäkuun alussa maksoin 770bahtia makuupaikasta. Bussilla pääsee vähän halvemmalla (300-500bahtia, luxus-super-golden-express-bussi) ja ovat about yhtä nopeita.

Mistä tunnistaa luotettavan matkanjärjestäjän paikan päältä retkeä ostaessa?

En ole kuullut, että kellekään olisi mitn sattunu noilla trekeillä (jos nyt vääntyneitä nilkkoja ym pikkujuttuja ei lasketa). LP varoittaa jättämästä arvotavaraa guest housen suojiin trekin ajaksi mutta mulla säilyi passit, rahat ja koritit ihan hyvin tallessa.

-Matti-
-Itse pidän hiljaisuudesta-

ChinaInMyMind

• Aloittelija
    • Profiili
trekking Chiang Maista
« Vastaus #12 : 13.09.2005, 09:39:50 »
Chiang Maissa on muuten tulvavaara uhkaamassa tällä hetkellä
otto Millionaire Since 2001 but monies already spent :)

tinu

• Aloittelija
    • Profiili
trekking Chiang Maista
« Vastaus #13 : 13.09.2005, 13:34:30 »
Oisko vihjettä mistä siellä jo paikan päällä kannattaisi tulvatilannetta seurailla?

ChinaInMyMind

• Aloittelija
    • Profiili
trekking Chiang Maista
« Vastaus #14 : 14.09.2005, 10:53:27 »
Moi,

voi olla, että pahin tilanne on jo ohi, mutta thaivisa.org:in sivuilla voi käydä katsomassa, paikan päältä seuraamista en kyllä osaa sanoa

http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=42697
otto Millionaire Since 2001 but monies already spent :)

absurdin

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 02.10.2005, 13:40:07 »
Itse nukuin juuri matkan parhaimmat unet 2. luokan makuuvaunussa, junan mukavasti puksuttaessa eteenpain. Valilla herasi yolla katsomaan kirkasta tahtitaivasta. Tulvien takia tosin loppumatka kuljetettiin bussilla, mutta eipa tuo suuri vaiva ollut.

Lek

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 01.02.2007, 11:48:09 »
tulin juuri Bkksta junalla Chiang Maihin, myos kakkosvaunussa. Hirveen kiva matkutaa junalla bussiin verrattuna. Mun mielesta. Nukuin ihan tosi hyvin siina naapuripedin munkin siunaillessa. Onhan se tyyriinpaa ku dosat, mutta ei nyt niin overi kallista, kunhan ei osta Khaosanilta.

DonC

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 02.02.2007, 09:28:04 »
Samoin, yöjunassa toisessa luokassa ja sai oikeasti nukuttua. Suosittelen.
 Emmä näitä hommia jättäis -

yemanja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 02.02.2007, 12:56:06 »
Bangkok-Chiang Mai mentiin junalla ja takaspäin bussilla, eli vertailupohjaa löytyy. Molemmat meni yön yli, ja ihan hyvin molemmissa nukkui, mutta paremmin nukuin bussissa. Niissä yöbusseissa oli semmoset tosi leveät penkit, jotka menee melkein vaakatasoon, ja jaloille nousee semmonen rahi. Lisäksi siellä oli peitot ja tyynyt ja vähän iltapalaakin. Hinta tais olla suurinpiirtein sama..

the m

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: chiang maihin meno ja siellä oleilu
« Vastaus #19 : 05.12.2008, 02:25:13 »
Nostetaan tämä ketju ylös. Saavuttiin juuri Chiang Maihin. Täysin uusi mesta eli kertokaapa jotain hyviä majoitusvinkkejä ja muuta kivaa mitä täällä voisi tehdä