Kirjoittaja Aihe: Saksa,Sveitsi,Itävalta,Ranska: VINKKEJÄ KIITOS!  (Luettu 1175 kertaa)

Jouni_komulainen

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Saksa,Sveitsi,Itävalta,Ranska: VINKKEJÄ KIITOS!
« : Toukokuu 29, 2003, 23:07:45 »
Olemme ensikertalaisia...
Ajattelimme aloittaa reilaamisen Saksassa Hampurista ja Berliinistä, missä muissa Saksan kaupungeissa kannattaisi ehdottomasti käydä? Matkan olisi tarkoitus jatkua Itävaltaan ja Sveitsiin, mitä paikkoja suosittelette kyseisistä maista ja miksi... ja millainen hintataso näissä maissa on? Seuraavina kohteina olisi Nizza tai Marseille, Mitä itse piodätte kyseisistä paikoista...Ovatko kummatkin paikat nähtävän arvoisia, kummassa on paremmat beachit?
Olisimme kiitollisia kokeneiden kehäkettujen vinkeistä!...    

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Saksa,Sveitsi,Itävalta,Ranska: VINKKEJÄ KIITOS
« Vastaus #1 : Toukokuu 29, 2003, 23:24:02 »
Sveitsi on hieno hieno maa. Bern on rauhallinen, pikkukaupungin oloinen pääkaupunki, jossa on mukava viettää aikaa. Bernin eteläpuolella on Thunin ja Spiezin pikkukaupungit, joissa on hienoja luonnonmaisemia.

(Minä muuten kuulostan huonolta matkaopaskirjalta)

Anyway, Sveitsin hienous mielestäni piilee henkeäsalpaavissa maisemissa, joissa silmä ja mieli lepää.

(Lisää siirappia...  ;D )

Ei mutta ihan oikeasti!

1963

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 30, 2003, 10:25:59 »
Marseille on sikahieno kaupunki, menkää sinne! Plage de Prado on tosin biitsinä vähän kökkö: rumaa teollisen näköistä hiekkaa aika karussa ympäristössä.

Marseillen puolesta puhuu kuitenkin myös hintataso, joka on huomattavan edullinen. Ja ihmiset ovat todella ystävällisiä.

Marseillen lähellä (puoli tuntia junalla) on Cassis. Sinne meidänkin on aikomus mennä käymään parin viikon päästä. Cassisin biitseille massilialaisetkin menevät makoilemaan.

Nizza on tyyris ja hieno. Rannat ovat kivikoppuraa.
voir un corps, c'est la grande menace pour l'esprit.

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #3 : Toukokuu 30, 2003, 23:58:48 »
Stuttgart ja Tübingen ehdottomasti, päälle vielä München.

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : Toukokuu 31, 2003, 00:23:26 »
- Saksassa Heidelberg (Ich hab' mein Herz in Heidelberg verloren...) ja Reinin seutu suunnilleen Kölnin paikkeilta alaspäin ja tietysti Mosel-joen alue. Ainaki siinä Reinin varrella on ihan kivoja kaupunkeja. Käykääpä ainakin Kölnissä. Moselin alueesta en muista, miten siellä junareitit menee, mutta ainakin Reinin rantaa pitkin kulkee juna.

- Sveitsissä olin kerran viikon pikkukylässä, jonka nimi on Soglio. Se on italiankielisellä alueella n. 10 km Italian rajasta keskellä melko korkealla ja joka puolella näky lumihuippuja. Aivan ihana paikka, sinne kyllä ei valitettavasti pääse junalla. Muutenkin kyllä Sveitsi ja Alpit on näkemisen arvoisia.

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : Toukokuu 31, 2003, 21:11:36 »
Lisää hehkutusta Sveitsille:

Aivan upea maa! Luonto, kielet ja ihmiset muodostavat aivan uskomattoman yhdistelmän. Suosittelen henkilökohtaisesti Baselia, joka on vanha ja tarjonnaltaan rikas. Myös Luzerne ja sen alue ovat kokemisen arvoisia paikkoja kokea ja nähdä.

Itse en ole vielä Montreauxiin ehtinyt, mutta sen verran olen kuullut mitä uskomattomapia hehkutuksia ko. paikasta, että sinne on vielä päästävä!
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

reppuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : Kesäkuu 09, 2003, 21:28:52 »
Saksassa:
- Nürnberg niminen kaunis kaupunki. Muistaakseni Bayerissa.
- Weimarissa Thüringerin "osavaltiossa" on Buchenwald niminen keskitysleiri. Kaupunkikin on ihan OK, ei tosin mikään mustsee kuitenkaan.
- Myös Erfurt on mielestäni kaunis kaupunki. (Thüringerissä.)

Itävalta:
-Badgastein (vai oliko se Bad Gastein?) on kuulema hieno paikka. En ole itse vielä käynyt, täältä olen kuitenkin lukenut että siellä on vesiputous (!) keskellä kylää y.m.
onakin aikaisena aamuna Nuuskamuikkunen heräsi teltassaan Muumilaaksossa ja huomasi että ilmassa oli syksyn ja lähtemisen tuntu.

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #7 : Kesäkuu 09, 2003, 23:18:56 »
Saksasta löytyy myös pieni kaupunki nimeltään Rothenburg. Kävin siellä joskus useampia vuosia sitten joten tarkkaa muistikuvaa siitä mitä kaikkea siellä kannattaa kattoa ei ole. Oikeestaan ainoa minkä muistan vanhat talot (kaikki talot rakennettu joskus keskiajalla) ja museon jossa oli keskiajalla käytettyjä kidutus- ja vankeinhoitolaitteita.
Kaupunki elää ilmeisesti aika pitkälti turismista joten voipi olla aikamoinen rysä.

Tuolta löytyy enemmän ja tarkempaa tietoa:
http://www.rothenburg.de/
ämä on minun totuuteni.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : Kesäkuu 10, 2003, 00:19:22 »
Lainaus
Saksasta löytyy myös pieni kaupunki nimeltään Rothenburg. Kävin siellä joskus useampia vuosia sitten joten tarkkaa muistikuvaa siitä mitä kaikkea siellä kannattaa kattoa ei ole. Oikeestaan ainoa minkä muistan vanhat talot (kaikki talot rakennettu joskus keskiajalla) ja museon jossa oli keskiajalla käytettyjä kidutus- ja vankeinhoitolaitteita.
Kaupunki elää ilmeisesti aika pitkälti turismista joten voipi olla aikamoinen rysä.

Itsekin käynyt siellä (tosin -92) ja muistan sieltä ne joulukaupat. Jotenkin tuli kumma fiilis, kun ulkona paahtoi kesäinen helle ja samaan aikaan näissä kuuluisissa joulukrääsäkaupoissa heiluivat joulupukit joululaulujen tahdissa
 :o
Kuvaaminenkin oli ehdottomasti kielletty, mutta isi laittoi kameran laukkuun ja antoi nauhotuksen pyöriä -juuri kuvauskiellon takia.

Kaunis kaupunki, se on totta.

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : Kesäkuu 10, 2003, 08:25:52 »
Lainaus
Kuvaaminenkin oli ehdottomasti kielletty

Kaikkea sitä kuulee! Mitähän vahinkoa se kuvaaminen mahtais sille joulukrääsälle aiheuttaa? Vai laskeeko se kenties vierailijamääriä, jos ihmiset voi kuvata niitä joulupukkeja videolle ja katsella niitä sitten päivät pitkät kotona?

Kuulostaa kyllä meikäläisen helvetiltä, ihan kun joulukohellusta ei joutuisi muutenkin sietämään suunnilleen koko syksyä... kiitos vinkistä, Rothenburg poistui ikuisesti mun matkasuunnitelmalistoiltani :)