Thaimaa ym. syys-lokakuussa

(Luettu 17890 kertaa)

tazka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tatuv
    • Sähköposti
« : 08.07.2005, 11:26:32 »
On ollut suunnitelmissa mennä tuolloin Aasiaan päin.

Aloittaisin Malesiasta, ja sieltä sitten menisin Thaimaaseen, Laosiin ja ties vaikka muuallekkin.

Mutta nyt on todella alkanut epäilyttään toi ajankohta, eli onko luvassa aivan toivottomasti sadetta (Malesiassa ei varmaan,mutta tuo thaimaa) ?

Onko kukaan ollut Thaimaassa tai Laosissa syys-lokakuussa?
Tarkoituksena olisi nauttia muustakin kuin sateesta.
Ko Samuilla on vissiin "eri" vuoden ajan eli siellä taas sataa vähemmän tuolloin.

Vai siirränkö suosiolla reissua ja "kesälomaa" vielä lisää?

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1 : 09.07.2005, 01:17:48 »
Pahimmat kelit Thaimaan sisämaassa ovat kuulemma muistaakseni  syyskuun- lokakuun aikaan, sadekausi loppuu marraskuussa... Malesiassa ja Laosissa sen sijaan pitäisi olla hyvät kelit silloin. Tämä tieto Lonely Planetista. Itsekin Thaimaassa syys- lokakuun tienoilla, ajattelin jatkaa suoraan Laosiin missä sää parempi ja sitten vasta Kambodzasta tultuani viettäisin Thaimaassa enemminkin aikaa...
i]"I feel at home here / in the middle of nowhere." - Kings of Convenience: Summer on the Westhill [/i]

warhis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 09.07.2005, 19:59:39 »
Katso säätiedotuksia ja liiku sen mukaan. Sää on joka tapauksessa helvetisti parempi kuin Suomessa eikä sade varsinaisesti mitään haittaa kun se on lämmintä.

. m .
iina kehittyy paljon nopeammin kuin kiinalaiset. Ongelmia luvassa.

Boca

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.07.2005, 07:28:51 »
mä olin elokuun lopusta eteenpäin thaimaassa (lokakuussa siirryttiin jo laosiin) ja sillon pari ekaa viikkoa pohjois-thaimaassa sato joka päivä mut ainoastaan noin tunnin päivässä. loppupäivä kirkasta. tulee kun saavista kaataen mutta loppuu pian. itä-thaimaassa oli sillon juuri hirveät tulvat mutta meitä sade ei kyllä häirinnyt. etelä-thaimaaseen, saarille taas saavuttiin joulun tienoolla ja ainakin phanganilla satoi sillon aikalailla. jos on pidempi reissu (useampia viikkoja/kuukausia) niin ei sade mun mielestä haittaa kun se ei ole jatkuvaa, mutta lyhyemmällä reissulla tietenkin harmittaa.

Pacino

• Himoreissaaja
  • Jos sulla on se juttu,ni pidä se juttu.
    • MSN Messenger  - japetdf@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 07.06.2007, 14:19:22 »
No samperi.Ensiviikolla olen ostamassa liput thaimaaseen syyskuuksi,Mutta jos siellä vaan sataa niin prkl.taidan muuttaa suunnitelmaani sitten.Minne hittoon mä sitten itteni ja muijan raahaan:)?johonkin on mentävä kuitenkin,missä on hellettä yms.
Eli missäpäin thaimaata syyskuussa olisi ne parhaat kelit?auttakee:)
we want the world and we want it now!

ollisl

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 07.06.2007, 15:11:26 »
Malesian Perhentialla syyskuu alkaa olemaan ihan loppukautta. Joten siellä on hiljaista, eikun sinne vaan. Itse ainakin menisin =)

Mandariinikala

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Thaimaa ym. syys-lokakuussa
« Vastaus #6 : 09.06.2007, 11:17:09 »
"Ko Samuilla on vissiin "eri" vuoden ajan eli siellä taas sataa vähemmän tuolloin."

Näin minäkin olen nimenomaan käsittänyt. Heinäkuussa tuolla ainakin on aivan loistokelit ja kuulemani mukaan myös syyskuussa. Lokakuussa taitaa aloitella tuota sadekautta, mut voi vissiin olla ihan hyvät kelit silloinkin. Marras-tammikuussa voi tulla vettä saavista kaataen, mikäli on viime vuosien tiedotteisiin uskominen...

Itse valitsisin Thaimaan kohteista syys-lokakuulle nimenomaan Samuin/Taon/Phanganin :)

Pacino

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 11.06.2007, 14:07:39 »
Ok ja kiitos.tilaan huomenna sittenkin ne thaikku liput syyskuulle ei voi mitään,on niin kova hinku päästä sinne:)

tazka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tatuv
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 11.06.2007, 16:40:49 »
Pacino: Ei hätää, mulla ainakin kelit suosi vaikka tuolloin vuosi pari sitten olin just syys-lokakuussa. Esim. Ko Phan ngan:lla ym. ei ole tuolloin sadekautta.

Muutenkin kävi hyvä tuuri, satoi ehkä parina päivänä, ja muutaman kerran öisin, ei paljon haitannut...

Pacino

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 11.06.2007, 16:46:46 »
juu kiitos.kolmeviikkoa menee siellä,mihin lie sitten bangkokista en tiedä:)koh taolle tms.

LariFari

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - archel82@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Thaimaa ym. syys-lokakuussa
« Vastaus #10 : 28.06.2008, 13:12:00 »
Palataampas hyvään ja ajankohtaiseen aiheeseen.

Saapuminen Bangkokiin 1.10.2008 ja paluu vasta joulukuussa ja matkasuunnitelmat auki. Lokakuussa käsittääkseni sadekausi on aika valloillaan, mutta minne olisi fiksuinta suunnata heti Bangkokin jälkeen pelkästään noita kelejä ajatellen?

Etelä-Thaimaa?
Pohjois-Thaimaa?
Kambotsea?
Laos?
Vietnam?

Olen yrittänyt sääkarttoja ym. katsella, mutta olis kiva kuulla jos on asiasta kokemuksia ihmisillä.

hekto

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 04.07.2008, 14:02:19 »
Ollaan suunniteltu, että mentäis marraskuun alussa käymään Koh Phanganilla, mut mitä nyt lueskellut säästä, niin voi olla et kohde vaihtuu :-\  Ehkä sitä aloittaa Laosista ja menee reissun lopussa Phanganin suuntaan....vaiheilua

wilhelm-

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 04.07.2008, 15:39:23 »
Ollaan suunniteltu, että mentäis marraskuun alussa käymään Koh Phanganilla, mut mitä nyt lueskellut säästä, niin voi olla et kohde vaihtuu :-\  Ehkä sitä aloittaa Laosista ja menee reissun lopussa Phanganin suuntaan....vaiheilua

Sama homma. Tullaan Kambodzasta joskus marraskuussa ja oli kiinnostusta mennä Koh Taolle ja Ko Phanganille, mutta tosiaan noilla saarilla taitaa olla vähän huonot kelit tuolloin. Mut pitää katsoa, eihän sitä tiedä mikä se sää sitten siellä lopulta on. Jos näyttää paikan päällä pahalta, niin tutkitaan Bangkokia ja jotain ja sitten Intiaan.
Matkakertomuksiani lattareista 2012:

www.villek.blogspot.com

Kuukauden reissu eteläisessä Afrikassa 2013

http://www.villek2.blogspot.fi/

samba

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 05.07.2009, 06:50:47 »
Itselläkin mahdollisesti syyskuuksi thaimaan reissu edessä... Minne siellä sit silloin kannattaisi mennä? Vai mennäkkö vaan intiaan ja vuoristoon hengaileen..?

Pacino

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 05.07.2009, 12:48:28 »
Itelläni kävi niin että ekan kerran Thaimaassa syyskuussa 2007 (kun piti jo sadella jne.) Oli kelit mitä parhaat! Toisella kerralla Huhtikuussa 2008 ja olin mm. koh phanganilla ja taolla ja Vettä tuli kuin aisaa.Niin kova myrsky oli kun takaisin rannikolle mentiin että oli ihme jotta ihmiset pystyi nousemaan paatista maihin.
Itelläni jo sellainen kuva että nuo sadekaudet yms. ei niin varmoja enää ole sielläkään.Vitustako sen tietää sataako se vai ei:)?

Sitten Intia.Ihan ookoo idea varmaan sinne mennä..vuoristoon tahi Vaikka Goalle.Intia on vain se "joku tykkää joku ei" mesta. Lomailuun ja uimiseen/snorklailuun Thaimaa parempi.Intia on taas Mahtava kokemus mesta...Ja ainakin yksi ruokamyrkytys lähes satavarma:)
(itse sain jonkin sortin myrkytyksen/oksennustaudin 3kertaa kuukauden aikana:))
« Viimeksi muokattu: 05.07.2009, 12:52:38 kirjoittanut Pacino »

mokko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 05.07.2009, 16:39:07 »
Sadekautta on kohtalaisen vaikea ennustaa etukäteen, mutta ymmärtääkseni sadetta harvemmin riittää koko päiväksi tai ainakaan moneksi päiväksi peräkkäin. Olin itse viime vuonna elokuun lopulta marraskuun loppuun Thaimaassa, eikä vettä ihan hirveästi sinä aikana satanut. Välillä sade saattoi kestää parikin päivää, mutta useimmiten vettä tuli vain joko aamusta tai sitten illasta. Harvemmin siis kokonaista päivää joutui sateessa viettämään. Näin siis ainakin etelä-Thaimaassa.

Ja onhan tuossa sadekaudessa myös positiivisia puolia: turisteja on vähemmän ja hotellit tarjolla polkuhintaan. Kyllä sen kestää!  ;)