Autonvuokraus USA:ssa

(Luettu 191894 kertaa)

smy

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: autonvuokraus USAssa
« Vastaus #300 : 01.11.2013, 01:25:06 »
No, ei mullakaan ollut halvemmista kokoluokista autoa vaan FCAR Herzin luokassa Camry/Altima/Impala, eli ylemmän keskiluokan auto.

Alemman keskiluokan autoista on itsellä parempia kokemuksia (aiemmin vuokrasin vain niitä ja ei ikinä tarvinut tekniikan vuoksi palauttaa). Luokkaan siis kuului: Corolla/Cobalt/Focus yms.

Paras auto mikä on itsellä ollut (~20 kertaa vuokrannut auton USA:ssa), oli Pontiac G6, ja 3,5l V6:lla. Kulutus oli itsellä 8l luokkaa ja lähti aika hätäseen kuitenkin tehoon nähden. Olin vuokrannut auton San Fraciscon Mason Str:n Hertziltä joskus 2010 tms. ja antoivat upgraden kun ei ollut pyytämääni autoluokkaa paikalla.
Muuten menty: Focus, Corolla, Mazda 3, Cobalt, Impala, Camry, Altima,VW Beetle linjaa. Kerran tarjottiin kuukauden reissulle päivitykseksi MB 350SLK  Camryn sijaan $360 lisähintaan, kun halusivat sen Vegasista sen LA:han. En ottanut tarjousta vastaan mutta vähän on harmittanut jälkeenpäin. Tämä oli Dollarilta kun ebookersin kautta varattu.

Transitmies

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #301 : 16.12.2014, 07:59:42 »
Onkohan tuo alle 25-vuotiaan autonvuokraajan lisämaksu yleensä kuinka hirveä, kun ei tunnu ainakaan nuo käyttämäni hakupalvelut siitä mitään varmaa tietoa sanovan? Entä onko tiettyjä vuokraamoita jotka olisivat muita edullisempia tässä suhteessa? Ikää on siis 23 vuotta jos se tuohon vaikuttaa.

Starbucks

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #302 : 16.12.2014, 11:22:42 »
Hertz ainakin näyttää ilmoittavan että nuoren kuljettajan (20-25 vuotta) lisämaksu on $20 / vrk premium kokoluokkaan asti. Siitä ylöspäin hinta on $30 / vrk.

Jullipulli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #303 : 13.01.2015, 22:23:03 »
Onko kellään hajua pystyykö 19v tai 20v vuokrata autoa missään päin USAa??

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #304 : 13.01.2015, 23:43:19 »
New Yorkin osavaltiossa vuokrataan autoja alle 25-vuotialle. Luottokortti vaaditaan.

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #305 : 13.01.2015, 23:52:06 »

Saa, mutta varautukaa maksamaan kohtuullsiesti tai paljon nuoren kuljettajan lisää.

juhuu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #306 : 19.01.2015, 21:35:37 »
Morjesta! :) :) Ollaan muijan kanssa harkittu lähtevämme floridaan keväällä/kesällä. Ja multa löytyy ainoastaan Visa Electron, tyttöystävältä electronin lisäksi myös S-Pankin Visa Debit kortti. Joten onko mahdollista vuokrata autoa tolla Debit kortilla? ??? Oon tässä netistä tutkinu asiaa vähä ristiriitaisin tuloksin, joten jos joku osais suoraan vastata niin oisin kiitollinen! Kummatkin ollaan myös alle 25-v. Niin ja jos tuo onnistuis tolla debitillä maksaminen niin tarviiko myös tyttöystävä merkata kuljettajaksi? Koska tarkoituksena olis että minä ajaisin.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #307 : 19.01.2015, 22:04:20 »
Voi onnistuakin: http://www.wikihow.com/Rent-a-Car-Without-a-Credit-Card mutta vaatii jonkun verran säätämistä.

Tuo ikäjuttu on sitten ongelmallisempi sillä vaikka onnistuisikin, joudutte maksamaan nuoren kuljettajan lisää mikä on 25-30 usd + tax / päivä.

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #308 : 31.01.2015, 16:37:36 »
Morjesta! :) :) Ollaan muijan kanssa harkittu lähtevämme floridaan keväällä/kesällä. Ja multa löytyy ainoastaan Visa Electron, tyttöystävältä electronin lisäksi myös S-Pankin Visa Debit kortti. Joten onko mahdollista vuokrata autoa tolla Debit kortilla? ??? Oon tässä netistä tutkinu asiaa vähä ristiriitaisin tuloksin, joten jos joku osais suoraan vastata niin oisin kiitollinen! Kummatkin ollaan myös alle 25-v. Niin ja jos tuo onnistuis tolla debitillä maksaminen niin tarviiko myös tyttöystävä merkata kuljettajaksi? Koska tarkoituksena olis että minä ajaisin.

Minun luottokorttini ei toiminut Orlandon Hertzissä (tuo oli OP:n kyberhyökkäyksien aikaan), niin kokeiltiin ensin omalla Visa Electronillani. Ei toiminut (en tiedä johtuiko tämäkin hyökkäyksistä, vaiko siitä, että niitä ei vaan hyväksytä lainkaan). Kokeiltiin sitten toimisiko matkaseuralaisen debit (Mastercard). No toimihan se, eivätkä ottaneet edes sitä 200$ "holdia", ilmeisesti siksi, että meillä oli kuitenkin luottokortti olemassa, ja sympatiseerasivat tilannetta. Normaalisti pistävät siis sen 200$ holdille kys. kortilta, mutta debit-vuokraus kuitenkin onnistuu.

Vaikka vuokrattiin matkaseuralaisen kortilla, niin minut kuitenkin merkittiin ilmaiseksi "toiseksi kuskiksi", käytännössä olin kuitenkin ainoa kuski. Eli eivät tässäkään tapauksessa ottaneet sitä lisähintaa toisen kuskin lisäämisestä. Varmaan onnistunee myös niin, että kortinhaltijaa ei merkitä kuskiksi ollenkaan, jos virkailija ei ole yhtä ymmärtäväinen ja joustava tapaus noiden lisämaksujen kanssa, mutta tästä ei ole kokemusta.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2015, 16:39:26 kirjoittanut Edmundo »

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #309 : 01.02.2015, 01:47:44 »

Autonvuokrausesta noi oleelliset culture jo sanoikin. Itselläni on käynyt niin, että yhdessä Hertzin toimipisteessä ei tuplakortit (debit/credit) käynyt vaikka toisessa kaupungissa oli jo käynyt aiemmin.

Tosiaan jenkkeihin lähtiessä kannattaa hankkia ns. oikea luottokortti (credit), auttaa kummasti mm. hotellien kanssa, ettei tarvitse jättää käteistä tai jäädyttää oikeaa rahaa panttia varten.

Kirsma

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #310 : 03.02.2015, 22:28:15 »
Tultiin juuri Floridasta. Vuokrattiin auto Dollar vuokraamosta. Siellä ilmoittivat varaavansa luottokortilla 600$ takuumaksun. Jäin siihen käsitykseen, että tuo auto ja hotellit haluavat luottokortin. Dollar vuokraamon auto jonka kuvittelimme saavamme (Dodge)vaihtui pesemättömään ja tankkaamattomaan Hondaan.
 No, auto oli kyllä todella hyvä muuten, tukeva ja tehoakin löytyi.
Vinkkinä vielä, jos menette Key Westiin (kaunis reitti, suositellaan) niin kannattaa miettiä yöpymistä siellä tai matkan varrella. Edestakaiseen ajomatkaan menee 8 tuntia.

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #311 : 03.02.2015, 23:14:07 »
Dollar vuokraamon auto jonka kuvittelimme saavamme (Dodge)vaihtui pesemättömään ja tankkaamattomaan Hondaan.

Tämä on muuten kannatta muistaa, valtaosa autovarauksista on tyyliin "tosi hulppea uusi malli (or similar)", jolloin on vähän arpapeliä mitä sieltä sitten saakaan.

Itselläni on lisäksi tuntu, mutta ei mitään todisteita, että LDW:n kanssa saa huonompia autoja kuin ilman.

Tyhjä tankki ja likaisuus on sitten toinen juttu.

rjere

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #312 : 05.05.2015, 11:46:31 »

Saa vuokrattua 19-vuotiaana auton, mutta tietaakseni vain Michiganin ja New Yorkin osavaltioista. Siita en sitten tieda onko kaikilla vuokraamoilla sama kaytanto.

masa90

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #313 : 24.06.2015, 16:34:20 »
Mitäs asioita minun pitäisi huomioda tässä tilanteessa : olen menossa miamiin ja ilmeisesti Florida ilman autoa on vähän ikävä.

En ole hirveämmin ajellut ->haluaisin vakuutukset ynm. kuntoon. Miten saan valittua sellaiset vakuutukset missä on esim. ei omavastuuta kohta?

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #314 : 24.06.2015, 17:46:35 »
En ole hirveämmin ajellut ->haluaisin vakuutukset ynm. kuntoon. Miten saan valittua sellaiset vakuutukset missä on esim. ei omavastuuta kohta?

Helpoiten sanomalla kyllä, kun ne sitä autoa hakiessa tuputtavat. Tosin silloin saattaa tulla ostaneeksi enemmän tai vähemmän tarpeellisia lisäpalvelujakin siinä sivussa. Saa tuollaisen varatessakin hommattua ja pääasia lienee, että tajuaa että hinta nousee mainostetusta hinnasta. Jos ostaa vakuutuksia varatessa, kannattaa huomioida, että ne saattavat olla kolmannen osapuolen myymiä lisävakuutuksia, joiden olemassaolosta vuokraamo ei tiedä mitään. Lähinnä sellaisten kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei vahingossa osta samaa palvelua useampaan kertaan. Mutta ei noissa vakuutuksissa muuta ihmeellistä ole, kuin että kannattaa lukea huolellisesti mitä on ostamassa.

masa90

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #315 : 24.06.2015, 20:13:57 »
Eli esim. tässä on kaikki valittuna? : http://oi60.tinypic.com/2chnke9.jpg

Haluan vain olla turvassa jos jotain sattuu ettei tule mitään järkyttäviä laskuja mistä omavastuut hirmuiset.

jyka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvatuksia
« Vastaus #316 : 24.06.2015, 21:31:55 »
^kyllä se sille näyttäisi.

Minä olen bookannut aina auton ebookersilta etukäteen, sieltä tulee kaikki tarvittava vakuutuspuoli automaattisesti ja saa sanoa vuokraamotiskillä että ei kiitos, en halua maksaa yhtään ylimääräistä.
Tärkeintä on lähteminen muistaa jonkun sanoneen..
Reissukuvatuksia http://jyka.fi/gallery2/ & http://jyka.pallontallaajat.net

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #317 : 25.06.2015, 00:44:45 »
Eli esim. tässä on kaikki valittuna? : http://oi60.tinypic.com/2chnke9.jpg

Haluan vain olla turvassa jos jotain sattuu ettei tule mitään järkyttäviä laskuja mistä omavastuut hirmuiset.

Tuo PAI, eli kuljettajan ja matkustajien tapaturmavakuutus voi olla turha, jos omat matkavakuutukset kattavat sen. Ja USA:han ei tietenkään kannata ilman matkavakuutusta mennä. Tuosta ei näy pikkutekstejä, mutta voi olla, että renkaat ja tuulilasi eivät sisälly normaaliehin vakuutuksiin, mutta eipä niistä nyt ihan järkyttäviä korvauksia tule, jos huono tuuri sattuu. Kännissä törttöilemällä tai muuten vakuutusehtoja rikkomalla tietenkin päästä kormaamaan auton ja ulkopuolisten vahingot kokonaan, mutta niiltä välttyy kun ei hölmöile.

Milla5

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #318 : 20.12.2015, 17:43:46 »
Olen lähdössä Utahiin 4 kuukaudeksi ja olen nyt katsellut autonvuokraushintoja, jotka on valtavat.  Tarkoitus on lentää Las Vegasiin ja vuokrata auto sieltä, hinnat on 3000-4000. Olisiko mitään vinkkejä, mistä löytyisi hieman edullisemmin?

Talvella_Kaliforniaan

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #319 : 25.12.2015, 14:03:36 »
Entäs mennessä parin tonnin auto Las Vegasista käytettyjen kaupasta ja takaisin lähtiessä saisit vielä muutamaa satasta vaille saman summan myydessä? Tai aluksi Vegasin lentokentältä pariksi päiväksi vuokra-auto firmasta, jolla halvin yhden suunnan siirtomaksu sinne minne olet menossa (tosin jos lopullisessa kohteessa lentokenttä niin luultavasti lennät sinne asti halvemmalla vaikka erillisellä lipulla). Sitten ostat oman auton vasta Utahissa, jos rekisteröinti siinä osavaltiossa missä asuu on helpompi prosessi (osoitteen takia)? Myisit sen sitten vaikka käytettyjen liikkeeseen lähtöviikolla Utahissa tai vasta Vegasissa.

Selvitä Nevadan/Utahin rekisteröintimuodollisuudet ennalta, täällä jotain juttua pääosin eri osavaltiosta: http://tinyurl.com/jlbqnan Kv. ajokorttia en ole itse tarvinut mihinkään, viisi kertaa olen vuokrannut auton Kaliforniassa ja Floridassa ihan kotimaisella ajokortilla.