Millä maksatte ulkomailla?

(Luettu 14977 kertaa)

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #40 : 22.07.2005, 13:23:07 »
Mina taas olen ymmartanyt, etta Electronin leviamista nettikayttoon rajoittaa nimenomaan se, etta jotta sita voi kayttaa on valiton katevaraus tehtava ja tama on hankalaa internetostoja tehtaessa - mitaan faktalahdetta mihin voisin tassa vaitteessani nojata en osaa sanoa, mutta nain olen joskus jostain lukenut/kuullut.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

Toppu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #41 : 22.07.2005, 17:45:29 »
Lainaus käyttäjältä: "AS"
Lainaus käyttäjältä: "Toppu"
Visa Electron tehdyt nostot euromaissa taitavat olla ilmaisia kaikkien pankkien korteilla. Syynä tähän on ilmeisesti EU-säännökset.

Ei pida paikkaansa. Esim Sammon Visa Electronin kaytto oli maksullista ainakin viela vuonna 2002, samoin Kurikan OPn Electronilla rahan nostaminen automaatista ulkomailla maksaa. Mutta kaupassa maksaminen oli ilmaista molemmilla.

Pitääpäs paikkansa  :D  Eli taustalla on mm. Euroopan Yhteisön perustamissopimukseen sisältyvä syrjimättömyysperiaate ja vapaus pääomien liikkuvuudesta. Mm. näiden takia pankit joutuivat muuttamaan hinnoittelua tänä vuonna.

Euro-rahaliiton alueella pitää periä sama palvelumaksu korttinostoista, korttimaksuista sekä tilisiirroista (eu-maksu), kuin kotimaassa. Eli jos  pankki veloittaa Visalla nostamisesta 1 euron, niin sen täytyy muissakin euromaissa veloittaa nostoista 1 euro jne..

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #42 : 22.07.2005, 17:57:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Toppu"
Pitääpäs paikkansa  :D  

Eipas pidakkaan.. jos luet pidemmalle naet, etta tarkoitin EU-saadoksia, en korttien maksuttomuutta. EUROalueella on saadetty maksuista, ei EUssa.

Edit: Voi perkule, nyt vasta huomasin etta puhuttiinhan tuossa alkuperaisessa viestissa euroista!!!  :oops:  Nyt kylla havettaa! Anteeksi kaikille.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : 07.08.2005, 06:01:45 »
Onkos kukaan tarkkaillut, että minkälaisella kurssilla on esmes Visalla tai Masterilla saanut Euroopan ulkopuolella valuuttaa nostettua?

Kun noi nostokuluthan on Electronin kanssa samaa luokkaa (~2,5eur+x%nostosta), jolla tähän asti oon pärjännyt. Mutta huomasin vaan tuossa, että nostokurssit olivat oikeasti selkeästi huonompia verrattuna rahanvaihtopisteiden/pankkien kursseihin jos olisi käteisestä vaihtanut. Ja yleensä kun sanotaan, että luottokortilla nostaessa kurssin pitäisi olla niin paljon parempi, että tulee itselle edullisemmaksi siitä nostopalkkiosta huolimatta. Vai lieneekö pankkien propakandaa tuommoset...

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 08.08.2005, 11:28:50 »
Täytyy tässä vielä ihmetellä Visan saamisen vaikeutta. Tai siis sitä, että kaikille ei olla tasapuolisia.

Menin pankkiin, ja täti sanoi että pitää olla ollut se vuosi töissä että sen saa, ja minulla se tulee täyteen lokakuussa. Kuulin myös tästä 60:stä tarvittavasta opintoviikosta, mutta koskeeko tämä vain akateemisia, vai käykö mikä tahansa toisen asteen koulutus?

Nimittäin esimerkiksi työkaverini sai kortin ihan tuosta vain, kuukausi töitä takana ja Visa myönnettiin.

Myönnän, v*tuttaa todella paljon, koska kortille olisi oikeasti käyttöä ennen sitä lokakuuta, joten nyt joudun sitten ruinaamaan muilta apua....aarghh  :roll:
Never Give Up.

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #45 : 08.08.2005, 11:59:22 »
http://www.visa.fi
Lisää akateemista valinnanvapautta korkeakouluopiskelijoille

Kun olet menossa opiskelija- vaihtoon, matkoille, lomille, kursseille - minne päin maailmaa tahansa - on järkevää käyttää kansainvälistä, kattavaa opiskelijaetua: Visaa. Se on myös maailman suosituin maksukortti Internet-kaupankäynnissä.

Luottokunta, Suomen Ylioppilaskuntien Liitto (SYL) ja Suomen ammattikorkeakouluopiskelijoiden Liitto (SAMOK) ovat tehneet sopimuksen, jonka mukaan 60 opintoviikkoa suorittaneet opiskelijat voivat saada Visa-kortin.

Eli ilmeisesti korkeakouluopiskelijat voivat saada tuon opiskelijavisan.

omppupomppu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 08.08.2005, 12:39:07 »
visan ja master cardin saa, kun on suorittanut 60 ov korkeakoulussa. dinersin saamiseen ei tarvita ainakaan korkeakouluopiskelijoilta edes mitään tiettyä opintoviikkomäärää. pankkiin vaan opintorekisteriotteen kanssa niin kortin saamisessa ei pitäisi olla ongelmia.

October_Troll

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : 08.08.2005, 13:58:49 »
Mä olen maksanut esim. junaliput pisteestä A pisteeseen B ihan
vaan käteisellä, mutta hotellissa oon maksanut aina Visa Electronil-
lani. Palasin muutama päivä sitten Hollannin reissultani, ja Electron
oli käypä maksuväline niin maastrichtilaisessa hotellissa kuin Haagin
turisti-infossa majotusta varattaessa.

Jos joku Electronin kanssa painiskeleva siis miettii VIELÄKIN että
käyköhän nyt VE siinä ja siinä maassa, niin tarkistapa kortin mukana
tulleesta pikkuvihkosesta (jonka ite sain Electronin muassa), että
missä kaikissa maissa voit nostaa käteistä ko. kortilla  :wink:

Ja jos ei muuten infoa löydy, niin voithan aina kysyä paikanpäällä
asiasta. Ei tehdä valuuttaongelmista isompia kuin mitä ne ovat,
muutkin käyttäjät ovat selvinneet reissuillaan niin käteisen kuin
luottokortinkin kanssa  :)
Minä elän, ja se on pääasia."

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 08.08.2005, 15:22:23 »
Lainaus käyttäjältä: "ilona"
Onkos kukaan tarkkaillut, että minkälaisella kurssilla on esmes Visalla tai Masterilla saanut Euroopan ulkopuolella valuuttaa nostettua?

Kun noi nostokuluthan on Electronin kanssa samaa luokkaa (~2,5eur+x%nostosta), jolla tähän asti oon pärjännyt. Mutta huomasin vaan tuossa, että nostokurssit olivat oikeasti selkeästi huonompia verrattuna rahanvaihtopisteiden/pankkien kursseihin jos olisi käteisestä vaihtanut. Ja yleensä kun sanotaan, että luottokortilla nostaessa kurssin pitäisi olla niin paljon parempi, että tulee itselle edullisemmaksi siitä nostopalkkiosta huolimatta. Vai lieneekö pankkien propakandaa tuommoset...

Tuossa juuri eilen katselin Visa-laskuani ja totesin, että menneellä Kiinan reissulla kortilla nostaminen tuli joka paikassa järjestään kalliimmaksi kuin käteisen vaihtaminen. Jos joka nostolla tulee takkiin noin 10 euroa verrattuna käteisen vaihtamiseen, niin on se kyllä aika kova hinta turvallisuudesta. Ehkä se on kuitenkin maksettava, sillä 2000 euron matkabudjettia ei oikein uskalla käteisenäkään mukaan ottaa.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

janik

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - jkarikko@hotmail.com
    • Profiili
luottokorteista
« Vastaus #49 : 22.08.2005, 11:03:13 »
Visa kortin otin aikanaan kun ammattikorkeessa opiskelin ja olin vaihtoon lähdössä. Kyllä se oli aika korvaamaton kortti.

DCn hankin nyt yliopistolta kun sitä siellä tarjottiin, boonuksena sen mukana tuleva lounge-etu lentokentillä mitä ainakin Kairossa pääsi hyödyntämään ja matkavakuutus jos matkan maksaa DC kortilla.

Itsellä ei ole ongelmia vinguttelun kanssa, budjetissa pysytään aina mutta ajattelen itselleni sitä "henkivakuutuksena". Jossain saattaa tulla yllättävä tilanne jossa rahaa tarvitaan ja sillon luottokortti voi olla korvaamaton. Esim Thaimassa asuessani kuulin juttua että ambulanssi ei ottanut kyytiin kun maksajaa ei löytynyt. Ihan vaan varmuudeksi on hyvä olla maksukykyä jossain tilanteessa :)

Döm

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #50 : 22.08.2005, 13:31:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Sunny"
Täytyy tässä vielä ihmetellä Visan saamisen vaikeutta. Tai siis sitä, että kaikille ei olla tasapuolisia.

Menin pankkiin, ja täti sanoi että pitää olla ollut se vuosi töissä että sen saa, ja minulla se tulee täyteen lokakuussa. Kuulin myös tästä 60:stä tarvittavasta opintoviikosta, mutta koskeeko tämä vain akateemisia, vai käykö mikä tahansa toisen asteen koulutus?

Nimittäin esimerkiksi työkaverini sai kortin ihan tuosta vain, kuukausi töitä takana ja Visa myönnettiin.

Myönnän, v*tuttaa todella paljon, koska kortille olisi oikeasti käyttöä ennen sitä lokakuuta, joten nyt joudun sitten ruinaamaan muilta apua....aarghh  :roll:

Aika julmuri täti sulla on ollut vastassa... Ei Visan hankkimisessa noin tarkkoja normaalisti olla, kyllä lyhyempikin työsuhde riittää. Tärkeä kriteeri kuitenkin on, että asiakkaalla on säännölliset työtulot eikä julkisia maksuhäiriöitä.

Korkeakoulu-opiskelija voi Visan saada, jos se 60 ovaria eli 90 nykyistä opintopistettä on kasassa. Eli käytännössä Yliopistossa, Teknillisessä korkeakoulussa tai AMK:ssa opiskelevat ovat ainakin siihen oikeutettuja ja silloin ei työtuloilla ole merkitystä.

Itse olen pankissa töissä ja melkein mieleni tekisi laittaa sulle Visa tulemaan...

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
käteinen
« Vastaus #51 : 22.08.2005, 16:08:44 »
Käteisellä vaan ja tästä eteen päin en kyllä tee reissun aikana kuin ihan max kaksi nostoa electronilla. Aivan sikamaisen kalliit noi nostopalkkiot siinä. Ainaskin kauko-idässä. Just tutkailin tiliä, ni heinäkuun reissulta oli mennyt nostopalkkioihin 30euroa. Ei kyl mitään tolkkua.

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 22.08.2005, 17:08:48 »
Döm: Älä muuta sano.... Asutaan vielä samassa kaupungissakin  :lol:   :lol:   :lol:
Never Give Up.

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #53 : 22.08.2005, 18:19:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Sunny"

Niinkuin tuossa jo aiemmin Döm totesi, pitää olla 60 korkeakoulun opintoviikkoa / 90 opintopistettä (kaikki korkeakoulut eli sekä tiede-, taide- että ammattikorkeat), jotta Visan voi saada. Samoilla ehdoilla irtoaa myös aika moni muu luotto- ja/tai maksuaikakortti. Tietysti normaalit luottotietotarkistukset tehdään, mutta muuten homma on pihvi eli minkäänlaisia työtuloja ei tarvita.

Itse vaihtaisin tuossa tapauksessa jo pankkia, sillä se on nykyään niin kovin helppoa. Hyviä pankkeja on varmasti monia, mutta itse olen valinnut Handelsbankenin sen olemattomien kulujen ja hyvän palvelun vuoksi.
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Döm

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #54 : 23.08.2005, 00:22:34 »
Niinpä, mutta ei sitä nyt välttämättä tarvitse koko pankkisuhdetta lähteä vaihtamaan, mutta jos kerran omassa pankissa nihkeilevät, niin kannattaahan se kysyä sitten toisista pankeista kyseistä korttia tai jopa oman pankin toisesta konttorista, niissäkin on suuria eroja. Puhelinpankistakin tämä toki onnistuu kaikista helpoiten.

Se on kuitenkin ihan sama mistä sen Visan/Mc:n ottaa, koska sehän tulee joka tapauksessa laskuna kotiin. Eli vaikka olis pankkisuhde kokonaan pankissa x, voi tottakai ottaa luottokortin pankista y, laskunhan voit luonnollisesti maksaa vaikka päätoimisen pankkisi tililtä pois.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #55 : 23.08.2005, 12:27:18 »
Itse petyin siihen että kun menin kyselemään visasta ja mastercardista opintoviikkojen perusteella, sanottiin että niitä ei myönnetä ulkomailla opiskeleville..epäreilua.  :(
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #56 : 23.08.2005, 12:37:08 »
Itse petyin siihen että kun menin kyselemään visasta ja mastercardista opintoviikkojen perusteella, sanottiin että niitä ei myönnetä ulkomailla opiskeleville..epäreilua.  :(
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #57 : 23.08.2005, 16:33:39 »
Sunny: Tuli vain mieleen, että miksi et tuota MasterCardia hae? Se on helpompi saada, minä sain sen vain kertomalla bruttotuloni, enempää ei kyselty. Pari kolme viikkoa meni toimituksessa. Koska olen Nordean Check-In asiakas (eli alle 26v), saan ensimmäiset 12kk ilman kuukausimaksuja, täysin veloituksetta. Lisäksi saan valuutanvaihdot Nordeassa maksutta.

Eihän se Visa ole ainoa mikä toimii, MC taitaa toimia melkein kaikkialla nykyään - ainakin siellä päin minne mekin olemme menossa! :)
i]"I feel at home here / in the middle of nowhere." - Kings of Convenience: Summer on the Westhill [/i]

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #58 : 23.08.2005, 18:27:25 »
BlueZ; no, kyllä mä kestän oottaa sitä, saanhan mä sen silti ennen lähtöäni, reilun kuukauden päästä pitäisi tulla. Ketuttaa vaan juuri tuo epäreilu kohtelu, toinen saa tosta vaan sen ja toisilta tivataan tarkkaan. Mutta pääasia että se sieltä tulee!!!
Never Give Up.

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
mastercard
« Vastaus #59 : 23.08.2005, 21:31:53 »
Mun mielestä toi mastercard on parempi kuin visa ja tänä päivänä käy ihan joka paikassa missä visakin käy ja oon nähny sellasiakin paikkoja missä taas visa ei käy mut master käy ..
Visassa on ikävää se lasku, ku se pitää hoitaa kerralla pois. Vai onks siihen tullu nykyään jo joku osamaksu systeemi, niin kuin masterissa?