Kirjoittaja Aihe: Maailma on pieni  (Luettu 9475 kertaa)

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #20 : Elokuu 05, 2005, 08:02:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Tume"
Lainaus käyttäjältä: "keis78"
Lainaus käyttäjältä: "Tume"

Todellista off-topicia, mutta oliko tuo Mikko Oulusta?

No en mä nyt oikeesti kaikkia Suomen mikkoja tunne!

Kyselin vaan kun olin tänä keväänä vaihdossa samassa paikassa kun sinäkin olit ollut ja siellä ne pitempään olleet kaverit kertoivat vaan juttuja tuosta Oulusta olleesta Mikosta. Mutta ei tainnut olla sama kaveri.

Help help, valvooko KGB mun toimintaa..?  :shock:
No ei - mun vaihtoajoistani on jo aikaa pari vuotta, joten kyseessä lienee maamme mikoista se toinen.

Mutta että samaan paikkaan eksyit? Kuis tykkäsit?
ou need chaos in your soul to give birth to a dancing star. -Nietzsche

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #21 : Elokuu 09, 2005, 01:17:52 »
Palasin just reissusta ja vaihdoin mailiosoitetta yhden kanadalaispojan kanssa ennen lähtöäni, ja hänella sattuikin olemaan sama erittäin harvinainen ja eurooppalainen sukunimi kuin sveitsiläisellä ensirakkaudellani :D .
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Tigalily

• Himoreissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - tiger_lily1980
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #22 : Elokuu 09, 2005, 12:56:30 »
Pääsin New Orleansissa todistamaan todella hämärää "maailma on pieni"-juttua. Asuin yhden brittitytön, yhden irlantilaisen ja yhden jenkin kanssa samassa huoneessa, ja sitten meidän huoneeseen pistettiin vielä yksi uusi asukas, - suomalainen tyttö, ettei mun enää tarvinnut voivotella kun suomen kieli hukkuu. Kävi sitten illall ilmi, että brittikämppikseni ja tämä suomalainen kämppikseni olivat olleet 20 vuotta aiemmin samalla luokalla ala-asteella GAMBIASSA!
quot;Happiness is in the journey, not at the end of the road."
- Quilter's saying

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #23 : Elokuu 17, 2005, 11:07:37 »
Tapauksia on muutamakin.

Eräs ystäväni Lontoossa, kysyi ekan kerran kun tapasimme että missä olin ollut suomessa koulussa. Kun kerroin kouluni hän sanoi tuntevansa sieltä pari ihmistä. Kun selvitin mistä hän tuntee heidät, selvisi että mekin ollaan ohi mennen tavattu ja esitelty toisillemme 3 vuotta sitten.

Kun menin yliopistooni lontoossa, oli sielä myös kaksi muuta lukiokaveriani joiden en ollut tiennyt tulevan lontooseen.

Uusi kämppikseni, vaihtaa ensi vuodeksi koulua. Selvisi että hän on ollut samassa koulussa viime vuoden kun eräs ystäväni. Kysyin ystävältäni tunteeko hän kämppistäni, hän sanoi ei, mutta että tämä minun uusi kämppis oli asunut toissa vuonna hänen huoneesaan ja että hän sai kämppikseni postia.

Tänä vuonna oltiin Roskildessa, ja sielä oli pari tuttua. Ei tullut sielä soiteltua kaverille, mut 3 tunnin aikana mitä vietettiin roskilden jälkeen Köpiksessä näimme hänet.

Lontoossa olen pari kertaa törmännyt sellaisiin ihmisiin jotka ovat ennen olleet koulussani, mutta en itse tunne. Kerran kuitenkin sanoin kaverilleni, että toi poika joka käveli ohi on mun kanssa samasta koulusta suomessa. Kaverini kysyi pojan nimeä, odotti hetken, ja huusi sitten nimeä. On poikka varmaan vähän ihmetellyt kun joku huutaa sitä Lontoossa missä uskoisin, että hän oli vain lomalla. :D

mut jooh, tossa oli sellaisia mitä mileen tuli.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

PP

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - pinkkistara@hotmail.com
    • Profiili
    • http://pirre.fi
    • Sähköposti
Maailma on pieni
« Vastaus #24 : Elokuu 18, 2005, 08:51:48 »
näitä on ihan sikana. piirit on pienet ja ne pyörii. parhaimmistoa ehkä kun talvella kaveri lähetti mulle kirjeen ja siinä mukana yhden valokuvan meistä joltain ryyppyreissulta, näytin yhdelle työkaverille sitä kuvaa ja se jätkä katto sitä hetken ja oli silleen "Mä tunnen ton sun kaveris!"
 maailma on täynnä näitä tarinoita.
elieve there are no limits but the sky

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #25 : Elokuu 19, 2005, 11:35:13 »
Muutama päivä sitten Corkissa, Irlannissa tuli vastaan irlantilainen mies, joka oli ollut samassa hostellissa Australiassa joskus viime lokakuussa ja jonkin verran tuli puhuttuakin kyseisen henkilön kanssa. Muutama sana sitten vaihdettiin Corkissakin. Ei siinä mitään, samana päivänä, samassa kaupungissa käveli kadulla vastaan myös uusi-seelantilainen tyyppi, joka oli pari kuukautta sitten Perthissä samassa  hostellissa.

Australiassa tapasin myös suomalaisen tytön, joka oli serkkuni entinen luokkakaveri ja saksalaisen pojan, joka tunsi saksalaisen entisen au pair perheeni...

Puhumattakaan niistä lukuisista ihmisistä, jotka olen tavannut yhä uudelleen eri puolilla Australiaa tai toisissa maissa.

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
Maailma on pieni
« Vastaus #26 : Elokuu 19, 2005, 12:43:29 »
onhan niitä. :) espanjassa olin tavannut yhden kivan kanadalaisen kundin cadizissa josta reitit erosi, itse lähdin tarifan kautta granadaan poitsu ei tiennyt varmaksi minne oli menossa, oli tapaamassa kavereita jossain päin espanjaa. tarifassa taas tapasin yhden saksalaisen tytön jonka kanssa vietin iltaa, ja myös hänen kanssa jatkoimme matkaa eri suuntiin.  päätin sitten granadan jälkeen suunnata itsekseni marokkoon, ja yhtenä aamuna marrakechin hotellin katolla aamujooga-pala-sessioillani huomasin kadun toisella puolella katolla tutunnäköisen pojan ja sille siinä huutelin ja juteltiin ja yhtäkkiä se tyttökin oli siinä. he oli jonkun tutun kautta tavanneet, ja lähteneet kimpassa marokkoon. siinä sitten sillekin saatiin yksi päivä naureskella että näin ne tiet eroaa ja palaa yhteen pienen pienessä maailmassa:)
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #27 : Elokuu 19, 2005, 12:47:20 »
pari vuotta sitten tapasin mun ex lukio/bandikaverin roomassa yhdessa supermarketissa, satuttiin tutkimaan siina viineja vierekkain. hauskinta oli se, etta olin yrittanyt jarjestaa meille keikkaa juuri kyseiselle paivalle mutta kaikki tuntu olevan lomilla tai toissa joten peruin keikan ja paatin lahtea siis minakin muutamaa paivaa aikasemmin reissuun...

pari vuotta sitten olin toissa vapaa-ajan ohjaajana pohjois-italiassa. mulla oli 3 viikon ajan yhtena asiakkaana pieni suloinen poika joka oli lomalla vanhempiensa kanssa. mun tyorupeaman jalkeen lahdin lomalle etela-italiaan mun kaverin luokse. kerran lahdettiin ostoksille suureen kauppakeskukseen... jossa taa samainen iloinen pikkupoika alkoi huutamaan mun nimea, juoksi kohti ja pomppasi syliin. natiivi napolilainen kaveri oli vahan ihmeissaan kuinka joku voi tuntea mut siella.

ex tyokaveri tuli viime kesana 13 vuoden jalkeen takasin suomeen ja valmisteli useaan otteeseen haita mm. kaverinsa tyopaikalla jossa muutkin halusivat auttaa aina kun oli ylimaaraista aikaa. han tutustui siis kaverin tyokavereihin... joskus tuli puhetta mun tanssiurasta ja han kertoi tuntevansa ennestaan ainoastaan yhden tanssijan joka oli auttanut hanta haavalmisteluissa... ja taa kyseinen tanssija on yksi mun parhaista ystavista.

mun aiti oli tyomatkalla parnussa ja tapasi kadulla mun lapsuudenystavan (virolainen joka vietti pienena kaikki kesat mun naapurissa mummonsa luona) josta en ole kuullut mitaan yli 10 vuoteen!

monta vuotta sitten oltiin perheen kanssa pohjois-saksassa yhden suuren supermarketin parkkipaikalla. reissattiin asuntovaunulla ja oltiin justiinsa syomassa lounasta kun viereen ilmestyi toinen suomalainen asuntovaunu ja mun aiti rupesi katsomaan etta se tuntee sen miehen jostakin... se oli toissa sen citymarketin kassalla jossa mun aiti aina kay. hetken paasta siihen viereen tuli viela yksi suomalainen asuntoauto... jossa oli yksi mun aidin vanhoista oppilaista joka myos oli mun isosena riparilla puolassa!

joskus 10 vuotta sitten oltiin pariisissa ja jouduttiin jonottamaan yhdessa pankissa ihan tuhottoman kauan eika edes saatu asiaamme hoidettua. siina meidan jalkeen jonotti aika erikoinen mies ja kiinnitin siihen jostain syysta huomiota, tarkkailin sen juttuja kun ei muutakaan tekemista ollut ja se jonottaminen kesti niiiin kauan. seuraavana paivana tavattiin sama mies louvressa katsomassa mona lisaa...

Echo De Finlande

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Maailma on pieni
« Vastaus #28 : Elokuu 22, 2005, 11:58:59 »
pariisissa kesällä 2004 tapasin kaverini kanssa kandalaisen tytön notre damin puistossa. tiet erosivat. espanjassa viikkoa myöhemmin sai kaveri 11 tikkiä päähän paikallisen machon puukosta. tikkien irrotus operaatio meni vituiks barcelonassa kusipäätaksikuskin ansiosta kuka ajoi meidät ulos kaupungista. n. 2 viikkoa ensi tapaamisesta käveli tämä sama tyttö vastaan sveitsissä pienessä alppikylässä ja surprise, opiskeli hän lääkäriksi ja hänellä sattui olemaan koko pienois kirurgisetti mukana ja hoiti hän homman, kanadan itsenäisyys päivänä. hehee...

Ruuti

• Reissaaja
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #29 : Elokuu 23, 2005, 12:54:26 »
Vuonna 2001 Thaimaassa reissailin puolisen vuotta. Siinä sitten Koh Changin saarella ´reppuselkäilijöiden´ rannalla otin aurinkoa. Kuului vierestä: Moi Anna! Vanha duunikaverihan se siinä... Kummatkaan emme tienneet toistemme reissaamisista. Oli kyl kiva biletellä samalla biitsillä  :D

Big Poppa

• Himoreissaaja
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #30 : Elokuu 23, 2005, 22:05:22 »
Tänä kesänä tultiin tyttöystävän kanssa kahden Helsinkiläisen tytön kanssa samaa matkaa tukholmasta pariisiin asti. Jotenkin sattu vaan samat junat ja vaunutkin.

No 17 päivää myöhemmin oltiin Innsbruckin alppieläintarhaan menossa ja siinä hissiasemalla katottiin taakse ja perhana samat tytöthän siinä seiso. Jossei maailma ole pieni, niin Eurooppa ainakin.

PortaBle

• Himoreissaaja
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #31 : Lokakuu 15, 2005, 21:16:42 »
Hmm.. Sierra nevadoilla eräässä yhteisössä oleskellessani tutustuin erääseen portugalailaiseen hemmoon, joka tunsi erään capoerista-tyttösen, jonka tunsin..
Entinen työkaveri ja kämppis Hollannista istui terassilla baarissa, jonka baarimikkoa olin menossa moikkaamaan.
Törmäsin myös kavereihin, jotka vain sattuivat olemaan lomalla Espanjassa, kun minä olin veistelemässä hiekkaa naapurikylässä.
Myös kolmeen muuhun entiseen hollannin työkaveriin olen törmännyt eri tahoilla Suomessa. Erääseen ensin Provinssissa, Tukholman lautalla ja sitten Kankaanpäässä..
A neverending yearn for new
http://portable.kulkijat.com

mfly

• Tosireissaaja
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #32 : Lokakuu 16, 2005, 19:28:54 »
reilatessa euroopassa kaks jenkki-jäbää osui reitille niin usein että lopulta oli helpompi kutsua ne suomeen. onhan se tosi, että usein kierrellään samoja nähtävyyksiä ja kaupunkeja ja hostelleja, missä törmää jo ennen näkemiin reissaajiin.... liekö osasyy lonely planettien suosiolla.

joskus tosiaan tuntuu, että usein jos tarpeeksi kauan juttelee kaikista tuntemistaan ihmisistä ni aina joku on jonkun kaveri joka tuntee jonkun serkun kaverin. niinhän se menee. me ollaan yhtä kansaa. one love :)
amera ei valehtele, se ikuistaa valheen

Odie

• Aloittelija
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #33 : Lokakuu 17, 2005, 01:40:04 »
Klassisia Lonely planet-tarinoita pääsee jo kokemaan lyhyilläkin matkoilla. Ja aina kun kohtaa jonkun helsinkiläisen matkalla (siitä huolimatta että olen asunut vasta 3 vuotta täällä), voi olla varma että teillä on yhteisiä tuttavia. Törmäsin 5 sellaiseen Dubrovnikin supermarketissa (viinihyllyllä, mikä sattuma). Vietimme upean yön Mostarissa 12 neliömetrin huoneessa ja tähän mennessä on selvinnyt ainakin nämä yhteydet:

1 seurusteli kaverini kaverin kanssa ja hänen isänsä asuu Indonesiassa, jonne olen menossa ensi vuonna tapaamaan kaveria.
2 on koulukavereita miehen kanssa, joka on kanssani samassa 8 hengen ryhmässä kurssillani.
1 oli menossa tapaamaan kaveria Pècsiin, jossa vietin huomattavan osan viime kesästä. Itse oli tuolloin Budapestissa.
1:n serkku oli samassa pienryhmässä (ekassa) kun tulin lääkikseen. Tuntee myös kaverini erästä salaseurasta.

2 kk sisällä olen ehtinyt sattumalta törmätä niihin eri kokoonpanoissa 5 kertaa. Ja yhden kanssa tehdä lähempää tuttavuutta.
[/b]

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
Maailma on pieni
« Vastaus #34 : Lokakuu 18, 2005, 15:26:33 »
Budassa tutustuttiin baari-iltana brittiläisiin, joihin sattumalta törmättiin seuraavana päivänä, ja 3vko sen jälkeen Prahassa hostellissa. Venetsiassa oltiin ja tutustuttiin yhteen paikalliseen poikaan. Viikko tämän jälkeen palattiin Venetsiaan ja 15min jälkeen jo törmättiin häneen turistien täyttämällä kadulla uudestaan :D Maailma todellakin on pieni.
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

Quu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #35 : Lokakuu 26, 2005, 19:52:07 »
Törmäsin äskettäin Ruotsissa reilaajaan, joka oli lapsuudessaan asunut erään ystäväni poikaystävän naapurissa (ja muistikin hänet). Samaisen reilaajan tyttöystävä puolestaan oli pelannut lentopalloa samassa joukkueessa erään koulukaverini siskon kanssa.  :)
e parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.

caitrin

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - caitrin@jippii.fi
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #36 : Lokakuu 29, 2005, 20:09:31 »
Näitä tapauksia on paljon, mutta olkoon esimerkkinä seuraava:
Oltiin (paketti)matkalla Portugalissa tässä männä elokuussa, aivojamme rentouttamassa. Noh, samaan Faroon menevään koneeseen sattui sitten SEKÄ entinen ala-asteen luokkakaverini miehineen ETTÄ eräs nykyinen opiskelu-tuttavani. Tämä ala-aste -kaveri tuli sitten vieläpä samaan kohteeseen (Albufeira), hotelliin, ja viereiseen huoneeseen asumaan, vaikka muitakin hotelleja ja löhökohteita alueella kyllä riittää  :D
Not all those who wander are lost.

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #37 : Lokakuu 29, 2005, 20:56:23 »
Syyskuussa Hahnin lentokentällä odotellessani konetta takaisin Tampereelle, tapasin entisen työpaikkani sihteerin, joka oli miehensä kanssa tulossa myös samalla koneella.

Suomessa näitä tapahtuu jo ihan liikaa, mutta Euroopassakin kaikki on näemmä mahdollista.
ee

rinja

• Reissaaja
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #38 : Maaliskuu 11, 2006, 19:08:06 »
Oisikohan se kerran lukenut Tieteen Kuvalehdessä, että koko maailma on kuuden askeleen päässä toisistaan..? Eli kaikki maapallon ihmiset tuntevat toisensa jotain kautta, ja välissä olisi vain ne kuusi ihmistä.   :o  Näitä juttuja kun lukee, niin ei olisi mikään ihme  :D
 Joskus on mentävä kauas nähdäkseen lähelle - Nuuskamuikkunen

akamaru

• Himoreissaaja
    • Profiili
Maailma on pieni
« Vastaus #39 : Maaliskuu 11, 2006, 19:23:06 »
Kannan oman korteni kekoon kans. Olin vaihtoaikanani texasissa shoppailureissulla eräässä suuren suuressa mallissa ja yhdessä putiikissa kuulin jonkun puhuvan suomea. Kurkistettiin sitten hyllyn välistä kaverin kanssa ja löydettiin kaveri meidän kotiyliopistosta.   :shock:  Oli vaihdossa meksikossa juuri ja vierailulla Austinissa kuten mekin.