No heiteään jotain ketjuun eli olin thaimaassa(9 kk sitten) näin kandalaisen jätkän joka kanssa tuli ryypättyä pari iltaa ja 2 kuukauden päästä sama naama oli vietnamissa täysin samassa museossa jossa oli tasan 3 turistia..mikäs siinä sovittiin että ryypätään saigonissa ja tästä kehittyi yksi elämäni parhaista hetkistä.... katotaanpa milloin seuravaksi törmään seuraviin puoli-tuttuihin maailmalla.
Näitä sattumalta vanhoihin tai tässä tapauksessa uusiin reissukavereihin ntörmäämisiä ainakin itsellä on tapahtunut jonkun verran. Laitetaan pari esimerkkiä.
Tapasin Shanghaissa englantilaisen pariskunnan, joiden kanssa tuli yksi ilta vietettyä. 2,5kk myöhemmin matkalla Don Detiltä Kambodiaan nämä paukkasivat samaan minibussiin. Tämän jälkeen vaihdettiin kuulumisia ja käytiin myöhemmin yhdellä, muttei näihin sen paremmin tullut tutustuttua.
Toinen oli Walesiläinen kaveri, jonka kanssa reissattiin Japanissa Tokiossa, Kiotossa ja Narassa jonkun viikon verran yhdessä. Tämän jälkeen sovittiin, että Bangkokissa pitäisi seuraavan kerran reittien törmätä noin 5kk päästä (törmättiinkin, mutta se oli sovittu), mutta sellaiset 1,5kk myöhemmin olin juuri palaamassa Sichuanin vuorilta pieneltä trekiltä ja Lijiangissa ollessa hostellissa aamiaisella paukkaa sama kaveri paikalle. Tuli pari päivää vietettyä tuolla tämän kaverin kanssa.
Sitten yksi tällainen kokoajan tapahtuva yhteentörmääminen, kun kulkee melkein samaa reittiä, mutta tässä on liikaa osumia ihan perusmenoon verrattuna. Ensin osuttiin Chengdussa samassa hostellissa englantilaisen kaverin kanssa, jonka kanssa katsomassa samassa porukassa pandoja ja yhtenä iltana käytiin vähän katsomassa iltamenoa. No sieltä lähdin tuonne vuorille ja kaveri lähti suoraan Kunmingiin. Sellaiset 10pv myöhemmin tulin itse Kunmingiin, jossa tämä kaveri vietti edelleen aikaa. No siellä käytiin vaihteeksi tarkastamassa iltaelämää. Tämä lähti Laosiin 3 päivää ennen minua ja valitteli että joutuu menemään kauheaa vauhtia sen läpi, kun aika rupeaa loppumaan. No pari viikkoa myöhemmin sama kaveri tulee samalle kajakkireissulle Vang Viengistä Vientianeen, jossa sitten otetaan yhteinen huone rahojen säästämiseksi ja ollaan pari päivää. Mies on ajan säästämiseksi ottanut lennot Vientianesta Saigoniin, joten aika kolmansien hyvien loppumatkojen. 3vk myöhemmin Phnom Pehnin guest houseen paukkaa jokseenkin tuttu englantilainen, joten käydään taas tarkastamassa paikallista iltaelämää. Tämä lähtee Sihanoukvilleen ja minä Siem Reappiin. Tämän jälkeen en mieheen ole enää törmännyt, mutta yhteyksissä ollaan oltu (toisin kuin missään noilla väleillä) ja puoli vuotta sitten tuli kutsu miehen häihin Etelä-Koreassa, mutta valitettavasti ei päässyt matkaan.
Nämä kaikki tuolta ensimmäiseltä pidemmältä reissulta. Seuraavilla matkoilla tuntuu, että kaikki jälleennäkemiset "vanhojen" tuttujen kanssa on ollut sovittuja, eikä näitä hämmästyttäviä yhteentörmäyksiä ole sattunut (jotain pienempiä nyt sattuu viikoittain reissussa, mutta niistä ei pahemmin tarinaa saa aikaiseksi).