Kirjoittaja Aihe: Maailma on pieni  (Luettu 9483 kertaa)

opelis

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Maailma on pieni
« Vastaus #60 : Heinäkuu 18, 2010, 22:40:01 »
Olin vierailemassa kaverini luona USA:ssa. Koko perheellä sattui olemaan lomaa, joten lähdimme ajelemaan toiselle puolen maata heidän sukulaisilleen. Sieltä teimme vielä päiväreissun heidän toiseen sukulaisperheeseensä, jossa talon isäntä oli kaverini setä. Esitellessäni itseäni he kiinnostuivat sukunimestäni, joka oli kovin tuttu heille. Selvisi, että pappani oli talon isännän vaimon äidin serkku. Hänen siskonsa oli myös paikalla, ja tämä sisko muisti, kuinka pappani oli kuollut lomamatkalla USA:ssa parisenkymmentä vuotta aikaisemmin. Hän oli ollut paikan päällä silloin, ja se tapahtui toisella puolella maata.

Ja kaiken tämän jälkeen tajusimme kaverini kanssa vasta seuraavana päivänä, että hei, mehän ollaan melkeen sukulaisia :)

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #61 : Heinäkuu 19, 2010, 07:22:19 »
Olin vierailemassa kaverini luona USA:ssa. Koko perheellä sattui olemaan lomaa, joten lähdimme ajelemaan toiselle puolen maata heidän sukulaisilleen. Sieltä teimme vielä päiväreissun heidän toiseen sukulaisperheeseensä, jossa talon isäntä oli kaverini setä. Esitellessäni itseäni he kiinnostuivat sukunimestäni, joka oli kovin tuttu heille. Selvisi, että pappani oli talon isännän vaimon äidin serkku. Hänen siskonsa oli myös paikalla, ja tämä sisko muisti, kuinka pappani oli kuollut lomamatkalla USA:ssa parisenkymmentä vuotta aikaisemmin. Hän oli ollut paikan päällä silloin, ja se tapahtui toisella puolella maata.

Ja kaiken tämän jälkeen tajusimme kaverini kanssa vasta seuraavana päivänä, että hei, mehän ollaan melkeen sukulaisia :)
Tama oli hieno tarina! :)

hannar

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : Heinäkuu 19, 2010, 23:24:17 »
Melkein kuin pikkuserkusten lapsia. Ei huono  :)

ddefaut

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : Heinäkuu 27, 2010, 15:46:56 »
Tuorein kokemus tässä sarjassa on varmasti se, kun muutama viikko takaperin olin juuri noussut yöjunaan Bolzanosta Roomaan ja hetkeä myöhemmin samaan hyttiin tulee koulukaveri vuosien takaa. Siinä oli ilmeet varmasti molemmilla näkemisenarvoiset. Juttua riitti läpi yön, koska ei oltu pariin vuoteen nähty.

Toinen hieman kaukaisempi kokemus on joulukuulta Isla Tabogalta, Panamassa, jossa törmäsin sattumalta espanjalaiseen reppureissaajaan, jonka kanssa olin jutellut muutamaa kuukautta aikaisemmin Helsinki-Tampere -junassa... Paljon reissaavaa sorttia näemmä!
"Algunas veces hay que decidirse entre una cosa a la que se está acostumbrado y otra que nos gustaría conocer." - Paulo Coelho

Iceage3

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #64 : Elokuu 05, 2010, 16:17:22 »
Mulla on aiheeseen liittyen vähän negatiivinen tarina.

Asuin Irlannissa ja matkustimme kavereiden kanssa erääseen länsirannikon pikkukaupunkiin. Oli kaunis päivä, joten kävelimme hieman pidempää reittiä parin kilometrin päässä olevalle linnalle. Otimme valokuvia ja jäimme ihmettelemään ties mitä. Lopulta kun pääsimme linnan pihalle, tunnistin sekunnin murto-osassa pihassa seisovan suomalaisen pojan, johon olin muutama vuosi sitten kovin ihastunut ja joka särki nuoren sydämeni  ;D Sydän hakkasi miljoonaa, koska en ollut nähnyt häntä pitkään aikaan (asuimme Suomessa eri paikkakunnilla) ja kaikki ikävät muistot palasivat mieleeni ja toi varjon helteisen viikonlopun ylle (huom! ainoa helleviikonloppu Irlannissa sinä kesänä, damn!).

Otin tämän hekilökohtaisena loukkauksena kohtalolta tai miltälie yliluonnolliselta, koska niin moni asia täytyi osua kohdalleen, että näin hänet siellä 15 minuutin visiittimme aikana. No nyt sattuma jo naurattaa  ;D

sophia

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : Syyskuu 20, 2010, 17:04:52 »
Tapasin Australiassa kahdessa eri kaupungissa Suomalaisia, ja kävi ilmi että nämä suomalaiset tunsivat toisensa! Itse en tuttuihin törmännyt  ;D

lilo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : Huhtikuu 26, 2011, 17:22:30 »
Täältä nyt löytyy aika uskomattomia juttuja ja omani ei ole varmaan mitään niihin verrattuna... : D
Kesällä 2008 tapasin kansainvälisellä nuortenleirillä Saksassa luxemburgilaisen pojan. Seuraavan kerran näinkin hänet helmikuussa 2010 Itävallassa yhden hiihtokeskuksen kahvilassa viereisessä pöydässä. Itse olen siis vaihtarina Itävallassa tänä vuonna. Lisäksi vaihtaripiirit ovat pieniä, hyvän ystäväni hyvä ystävä on ollut yhdellä tutullani 7000 asukkaan kotipaikkakunnallani vaihtarina.
Mutta maailma on totta . . .

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : Toukokuu 16, 2011, 13:09:41 »
Melko tylsä stoori ja koskee enemmänkin miestäni. Hän oli pidemmällä reissulla talven 2007-2008. Tuolloin hän aloitti reissunsa Goalta, jossa hengaili jonkun aikaa ruotsalaishepun kanssa. Molemmat lähtivät tuolta sitten omille teilleen.
Sitten kun oltiin Goalla miehen kanssa kimpassa 2009 tammikuussa, oltiin skootteriajelulla jossain ihan muuallapäin Goaa kuin missä asuttiin.. Törmättiin tähän ruotsalaiskaveriin ja hänen perheeseensä (olivat siis vain parin viikon reissulla samoin kuin me). :)

altteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #68 : Toukokuu 16, 2011, 21:15:17 »
Mieheni oli tavannut erään ruotsalaisen miehen jossainpäin Pohjois-Goaa aiemmalla reissullaan (eli 1,5-2v sitten, loppuvuodesta -07). He olivat viettäneet siellä aikaa kimpassa silloin.

Nyt sitten tammikuussa -09 kun oltiin Goalla, oltiin Benaulimissa, josta tehtiin sitten skootterilla reissu Palolemiin, ja poikettiin sitten Agondan kautta paluumatkalla.. Me törmättiin kyseiseen mieheen tuolloin jossain kylässä, hän kun ajoi skootterilla jossain risteyksessä. Hän oli perheensä kanssa reissussa. ;D Eli oli siis tullut jokunen viikko sitten Ruotsista sinne. Toki jäätiin juttelemaan, mutta pientä on kyllä..

Melko tylsä stoori ja koskee enemmänkin miestäni. Hän oli pidemmällä reissulla talven 2007-2008. Tuolloin hän aloitti reissunsa Goalta, jossa hengaili jonkun aikaa ruotsalaishepun kanssa. Molemmat lähtivät tuolta sitten omille teilleen.
Sitten kun oltiin Goalla miehen kanssa kimpassa 2009 tammikuussa, oltiin skootteriajelulla jossain ihan muuallapäin Goaa kuin missä asuttiin.. Törmättiin tähän ruotsalaiskaveriin ja hänen perheeseensä (olivat siis vain parin viikon reissulla samoin kuin me). :)

Oltais me uskottu kerrasta! ;D

shiia

• Vieras
« Vastaus #69 : Maaliskuu 12, 2012, 20:16:23 »
Parin kaverin kanssa tehtiin extempore-matka Le Havreen (kyllä, elokuvan innoittamana, hahaha) ja siellä punkattiin erään ranskalaisen luona ja kun tuli tämä elokuva jossain vaiheessa puheeksi kävi ilmi, että hän soitti elokuvan alku-ja loppumusiikin ja tuntee yhden näyttelijöistä, joka sitten lopulta myös tavattiin siellä.