Kirjoittaja Aihe: sopiva ikä reilaamiselle  (Luettu 26107 kertaa)

Lohis

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: sopiva ikä reilaamiselle
« Vastaus #80 : Joulukuu 16, 2009, 01:34:37 »
Ruotsista taitaa päästä Tanskaan sillan kautta?  ??? Olisikohan järkevämpi mennä sillan yli Tanskaan eikä lautalla Helsingborgista Helsingoriin? Tarkoitus on viipyä mahdollisimman vähän aikaa Ruotsissa ja pienillä kustannuksilla  ;D Tää on vasta mun eka oma reissu enkä haluisi tuhlata rahaa liikaa...

Pivo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #81 : Joulukuu 16, 2009, 09:07:42 »
Ruotsista taitaa päästä Tanskaan sillan kautta?  ??? Olisikohan järkevämpi mennä sillan yli Tanskaan eikä lautalla Helsingborgista Helsingoriin? Tarkoitus on viipyä mahdollisimman vähän aikaa Ruotsissa ja pienillä kustannuksilla  ;D Tää on vasta mun eka oma reissu enkä haluisi tuhlata rahaa liikaa...

Jätä sitten Göteborg väliin, jos on tarkoitus olla mahdollisimman vähän aikaa Ruotsissa. Tukholmasta pääsee junalla Köpikseen sillan yli ja vaihto on Malmössä. x2000 tms. junat taitaa mennä suoraan Kööpenhaminaan, mutta ovat kalliimpia. Toiseen suuntaan tosiaan menisin minäkin laivalla Rostockista Länsisatamaan tai Rostockista/Gdyniasta Vuosaareen. Viimeksimainitulla taisi olla joku överihalpa avajaistarjouskin, tyyliin 20e/suunta. Mutta en tiedä tästä tarkemmin. Finnlinesin sivuilta selviää varmaankin jos kiinnostaa.

Lohis

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #82 : Joulukuu 20, 2009, 21:12:47 »
Täytys päästä laival Suomeen 6. tai 7. päivä tammikuuta... Ei tunnu pääsevän millään laivalla silloin... Rostockista, Gdanskista tai Gdyniasta olis tarkotus tulla. Junalla takas Tukholmaan ja Suomeen jos ei laivalla pääse tuolta Saksasta/Puolasta  :'(

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #83 : Joulukuu 20, 2009, 21:18:27 »
miten ois raiskilla lento bremenistä tampereelle
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2009, 22:27:41 kirjoittanut london86 »

Gee

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #84 : Helmikuu 11, 2010, 17:23:15 »
Hah, rupesin lukemaan tata ketjua jotenkin ihan vaaralta kantilta, kuvittelin jonkun kysyvan kuka on liian vanha reilaamaan sen sijaan etta kuka on liian nuori... huomaa kylla, etta itse olen jo parasta ennen-paivamaaran ohittanut kun aina mietin olevani liian vanha tekemaan jotain.  ;D

Eli, onko teidan mielesta lahestulkoon kolmikymppisena mitaan jarkea lahtea reilaamaan vai onko se ihan hadintuskin-taysi-ikaisten juttu?  ;D

Larnos

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #85 : Helmikuu 11, 2010, 18:03:13 »
Eli, onko teidan mielesta lahestulkoon kolmikymppisena mitaan jarkea lahtea reilaamaan vai onko se ihan hadintuskin-taysi-ikaisten juttu?  ;D

En kyllä suosittele reilaamaan lähtemistä kun noin ikäloppu olet kuitenkin.. Hyvä kuitenkin ottaa huomioon myös terveysnäkökohdat joita vanhemmalla iällä pukka olemaan :) no ei vais.

Ihmettelen kyllä miksi junalla matkustaminen voisi jotenkin olla iästä kiinni, varsinkaan kun et oikeasti ole vanhaa nähnytkään? Tai että miksi olisi olemassa joku tietty ikä minkä jälkeen reilaaminen ei enään ole suotavaa tai " järkevää "? Tai yleensäkin miksi tämmöisiin asioihin tarvitsee muiden mielipidettä kun ensitilassa se on kuitenkin sun oma ratkaisu, mitä sä haluat ja tuntuuko se sinusta itsestä luonnolliselta ja hyvältä. Näin minä asian ajattelen ja kannustan toki matkustamaan aina kun mahdollista. ugh.

jasione

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #86 : Helmikuu 11, 2010, 22:10:57 »
Haa, pakko osallistua, kun on niin ajankohtainen: mie lähen täs kevään mittaan viiskytvuotissynttäreitten kunniaksi reilaamaan. En keksi mitään muuta vaihtoehtoa ;D

Pivo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #87 : Helmikuu 12, 2010, 09:35:17 »

Tasan kolmikymppisenä olin juuri viime kesänä reilaamassa ja olen melko varmasti lähdössä jälleen ensi kesänä. Eihän se millään tavalla ole iästä kiinni, muuten kuin hinnan osalta (alle 26v). Moni varmaan iän myötä haluaa reissuistaan helpompia ja etukäteen järjestetympiä (kuten elämästään muutenkin), joten reilaus ei täten välttämättä ole paras vaihtoehto. Ja sitten kun vielä duuni ja perhe-elämä pukkaa päälle, niin helpoin tapa liikkua on nopeasti lentokoneella ja hengailla yhdessä mestassa ilman sen kummempia säätöjä. Ja ihan ymmärrettäväähän se on. Tästä johtuen reilaus on enemmänkin nuorten juttu joilla sitä aikaa ja seikkailunhalua riittää, mutta joillekin vanhemmillekin se kuitenkin sopii myös, mikä on todella hieno asia.

50v synttäreillä voisin muuten minäkin harkita samaa. Jos silloin vaikka jo pääsisi Tallinnasta suoraan Berliiniin luotijunayhteydellä.

kengurumeininki

• Aloittelija
    • Profiili
Interrailista..
« Vastaus #88 : Tammikuu 17, 2011, 17:06:38 »
Koko netin ylös alas käännettyäni, en löytänyt vastausta kysymykseen: sako interrailille lähteä alle 18 vuotiaana, tarkoitus itselläni olisi lähteä 17- vuotiaana. Jos matkustus alle 18-vuotiaana on mahdollista,  tarvitseeko mukaan täysi-ikäisen henkilön, tai huoltajan omasta perheestä, tarkoitus olisi nimittäin mennä täysi-ikäisen kaverin kanssa. Onko käytännössä paljon haittaa reilistä ala-ikäisenä, esim passi-muodollisuuksissa tai junalipuissa ? Kokemusta kyllä matkustamisesta yllinkyllin löytyyy, myös erikoisemmista paikoista ja mikäli oikein katsoin mahdollisen reittini, on jo kaikissa reitin maissa joskus tullut käytyä.

Viesti siirretty ketjuun. Heloriina/mode

Lohis

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Interrailista..
« Vastaus #89 : Tammikuu 17, 2011, 17:20:04 »
Saa lähteä alle 18-vuotiaana, ei tarvitse mukaan täysikäistä henkilöä.

möö

• Aloittelija
    • Profiili
16 vuotiaana reilaamaan?
« Vastaus #90 : Tammikuu 24, 2011, 16:38:35 »
Olen kohta 15 v ja ajattelin lähteväni 16 v reilaamaan. Vanhemilta on lupa, rahan ei pitäisi olla ongelma ja aion matkustaa yksin. Neuvoja ja reitti ehdotuksia sekä tietoa kannattaako 16 v lähteä tarvisin. :) Vaikka vastaukset olisivat mitä, aion silti lähteä, mutta neuvot ovat kullan tärkeitä. Aion ottaa sen kuukauden vapaasti kiertelyä euroopassa. Kuinka toi ala-ikäsyys haittaa tuolla euroopassa? saako alaikänen esim easysti varattua hostellistä kämpän tai muuta sellaista. ja budjettikin kiinostaisi. Kaikki tiedot ja kokemukset kullan arvosia. Varsinkin noille vanhemmille, jotka vielä hiukkasen epäröi.

Viesti siirretty vanhaan ketjuun. -Milma

bubbletoes

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.last.fm/user/bubbletoes_/
Vs: 16 vuotiaana reilaamaan?
« Vastaus #91 : Tammikuu 24, 2011, 18:16:20 »
Olen kohta 15 v ja ajattelin lähteväni 16 v reilaamaan. Vanhemilta on lupa, rahan ei pitäisi olla ongelma ja aion matkustaa yksin. Neuvoja ja reitti ehdotuksia sekä tietoa kannattaako 16 v lähteä tarvisin. :) Vaikka vastaukset olisivat mitä, aion silti lähteä, mutta neuvot ovat kullan tärkeitä. Aion ottaa sen kuukauden vapaasti kiertelyä euroopassa. Kuinka toi ala-ikäsyys haittaa tuolla euroopassa? saako alaikänen esim easysti varattua hostellistä kämpän tai muuta sellaista. ja budjettikin kiinostaisi. Kaikki tiedot ja kokemukset kullan arvosia. Varsinkin noille vanhemmille, jotka vielä hiukkasen epäröi.

Olin itse 17-vuotiaana reilaamassa kahden samanikäisen kaverini kanssa. Nyt hieman vanhempana ajattelen 16-17-vuotiaan olevan todella nuori, mutta turha alkaa jeesustella kun itse on tehnyt samanlaisen reissun alaikäisenä. Nuorena matkustamisessa on ehkä se vaarallinen puoli, että on herkempi kokeilemaan kaikkea typerää... Toisaalta nuorena kaikki uus tuntuu ihan helvetin siistiltä. Alaikäisyys ei meillä ainakaan haitannut missään eikä mitenkään. Enemmän se herätti kummastusta muissa reilaajissa. Itse en silti päästäisi omaa 16-vuotiasta lasta (jos sellainen olisi) reilaamaan, ainakaan jos lapsella olisi samat tyhmänrohkeat geenit kuin mulla :)

Kannattaa miettiä, selviätkö kotimaassa yksin kuukautta (tai kuinka kauan ikinä aiotkaan olla reissussa). Reilin voi myös vaihtaa pienempään reissuun, esim. Pohjoismaissa tai vaikka Suomessa kiertelyyn (kotimaanmatkailu on täysin aliarvostettua), ja lykätä reiliä muutamalla vuodella eteenpäin. Pienemmästä, ensimmäisestä reissusta saisi hieman osviittaa siitä, millaista reissaaminen yksin voi olla. Loppujen lopuksi olen kuitenkin sitä mieltä, että on täysin yksilöstä kiinni minkä ikäisenä lähteä, jos moottoritie kuumottelee jo alaikäisenä niin minkä sille mahtaa. Nälkä lähtee syömällä.

vilu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: 16 vuotiaana reilaamaan?
« Vastaus #92 : Tammikuu 24, 2011, 23:05:32 »

Itse olen 17 ja olen kesällä lähdössä ensimmäiselle reilille eurooppaa kiertelemään :) Mun mielestä sillä iällä ei niin ole väliä, tärkeintä on et itse tietää pärjääkö sitä oikeesti itekseen, joka tietty ei aina oo niin helppoo jos vielä elää vanhempien luona jne. ja osaa myös ajatella järjellä, vaikka kokemuksiahan siellä etitään. Ja jos näin alaikäsenä lähtee, tietty se matkaseura vois tuoda sit turvallisuuden tunnetta, niin itelle ku ehk vanhemmillekki, näin ajattelisin, vaikka yksin luultavasti miekii lähden :)

miina2

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Viime kesänä olimme reilaamassa
« Vastaus #93 : Tammikuu 29, 2011, 09:57:42 »
ja meitä oli mukana monen ikäisiä: 6v, 8v, 41v ja 53v.

elluu

• Aloittelija
    • Profiili
Reilaaminen alaikäisenä?
« Vastaus #94 : Tammikuu 03, 2012, 15:50:48 »
Ollaan kaverini kanssa ensi kesänä lähdössä reilaamaan, mutta tarvittais vielä paljon vinkkejä kokeneemmilta pallontallaajilta!
Suunnitelmissa on kolmisen viikkoa kestävä reissu, jonka aikana haluaisimme käydä ainakin seuraavissa: Puola (Gdynia ja Varsova), Wien, Pariisi, Berliini. Puolaan menisimme laivalla ja Berliinistä lento Suomeen.

- Onko 1100€ realistinen budjetti?
Kaikki junamatkat ajattelimme kulkea yöllä, niin säästyisi majoituskuluissa.

Olemme ensi kesänä 17-vuotiaita, mistä ja minkälaiset lupalaput tarvitsemme, vai tarvitsemmeko huoltajilta tällaisia?
- Pääsevätkö alaikäiset halvemmalla tai ilmaiseksi museoihin ja nähtävyyksiin?
- Uskaltaako kaksi 17-kesäistä nukkua jossain Pariisin juna-asemalla? :D
- Miten tuo yöelämä matkakohteissamme? Emme ole tekemässä biletysreissua, mutta jos kerran tai pari haluamme irrotella, miten paikalliset suhtautuvat nuorten juhlimiseen/pääseekö baareihin helposti?

Arvostaisimme myös vinkkejä, joita ei matkaoppaista löydä!
- Löysitkö sattumalta kauniin kahvilan, puiston tai jonkin muun mieleen painuvan paikan, jollaista ei Suomessa koe? Pienen budjetin takia (ja koska reissu osuu pahimpaan turistirysään) emme kolua jokaikistä suosittua nähtävyyttä, vaan haluamme kokea paikallisten arkea ja rentoutua :)

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2012, 15:53:56 kirjoittanut elluu »

gundalo

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Reilaaminen alaikäisenä?
« Vastaus #95 : Tammikuu 16, 2012, 15:40:04 »
Ollaan kaverini kanssa ensi kesänä lähdössä reilaamaan, mutta tarvittais vielä paljon vinkkejä kokeneemmilta pallontallaajilta!
Suunnitelmissa on kolmisen viikkoa kestävä reissu, jonka aikana haluaisimme käydä ainakin seuraavissa: Puola (Gdynia ja Varsova), Wien, Pariisi, Berliini. Puolaan menisimme laivalla ja Berliinistä lento Suomeen.

Olemme ensi kesänä 17-vuotiaita, mistä ja minkälaiset lupalaput tarvitsemme, vai tarvitsemmeko huoltajilta tällaisia?
- Miten tuo yöelämä matkakohteissamme? Emme ole tekemässä biletysreissua, mutta jos kerran tai pari haluamme irrotella, miten paikalliset suhtautuvat nuorten juhlimiseen/pääseekö baareihin helposti?

- Löysitkö sattumalta kauniin kahvilan, puiston tai jonkin muun mieleen painuvan paikan, jollaista ei Suomessa koe? Pienen budjetin takia (ja koska reissu osuu pahimpaan turistirysään) emme kolua jokaikistä suosittua nähtävyyttä, vaan haluamme kokea paikallisten arkea ja rentoutua :)

1100e on ihan realistinen budjetti, tosin yöjunissa matkustaminen on ainaki omien kokemusten perusteella keskimäärin aika kurjaa ja niihin on aina jonkunäkösiä lisämaksuja. Jos semmosessa haluu missään määrin mukavasti viettää yönsä nii lisämaksu on suurempi ku hostelliyön hinta todennäkösesti ja jos haluu kurjasti viettää yönsä nii silti on jonkunäkönen lisämaksu ja joutuu istumaan polvet suussa matkalaukkujen ja neljän japanilaisen turistin kanssa 16 tuntia ahtaassa täydessä kopissa. Ei oo ainakaa ittellä ollu sen arvosta olla väsyneenä seuraavaa päivää, mielummin matkustaa sitte pienemmissä pätkissä päivisin, sillon tällön yöjuna on iha ok mut en säännöllisesti käyttäis.

17 vuotiaana teillä tulee ongelmia majotusten kanssa. Joudutte todennäkösesti valitsemaan joskus jotain kalliimpia vaihtoehtoja kun suuressa osassa hostelleita on ikäraja 18+ ainaki dormeissa. Tosta lupalapusta en osaa sanoo hyödyttääkö mitään mut ei se paljo paina rinkassa jos vapaamuotosesti kirjottaa jonku "tyttäreni on reilaamassa ja saa mun puolesta yöpyä missä tykkää"-lapun.

Todennäkösesti pääsette halvemmalla suureen osaan museoista ja nähtävyyksistä. On tommonen juna-asemilla "nukkuminen"/koomailu ihan turvallista ku aina niissä jotain muutaki porukkaa on, jotain pummeja ja satunnaisia sekopäitä niissä on iltaa viettämässä useimmiten mut sinäänsä keskimäärin ihan harmitonta porukkaa. Ei nyt missään juna-asemilla kannata huvin ja urheilun vuoks vaan öitään viettää, jos säästää haluu nii ennemmin jonku teltan sitte ottaa mukaan. Kaksin on aina kuitenki joka paikas hiukka turvallisempaa.

Ainakaa en oo itte tämmöseen yhtä tiukkaan meininkiin paljo muualla törmänny ku Suomessa, en jaksa uskoo et baareissa ihan hirveesti mitään jaksetaan kysellä ellette ihan hirveen nuorilta näytä.

VirpiS

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #96 : Helmikuu 05, 2012, 12:09:57 »
Minä olen nyt nelikymppisenä innostunut reilaamaan :) Yksinkin lähtisin mutta nyt on mukana ollut poikani.
Asenteesta kiinni ei iästä. Ja jos on liian mukavuuden haluinen ei kannata. On tää rankempaa kun valmismatkat. Seuraava reissu suunnitelmissa kesä-heinäkuulle.

matkakuva

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Reilaaminen alaikäisenä?
« Vastaus #97 : Helmikuu 05, 2012, 15:10:54 »

http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=7154.msg307400;topicseen#new

On hyvä olla vanhempien allekirjoittama lupalappu mukana varmuudeksi.
Muistakaa näyttää/kertoa ikänne näyttää mahdollinen hostellikorttinne ostaessanne lippuja kulkuneuvoihin, museoihin, nähtävyyksiin, jotta saatte mahdolliset alennukset ja edut. 

Yöjunissa joudutte Inter Rail lipun hinnan lisäksi maksamaan lisähinnan lepo- tai makuupaikasta. Voitte kysyä VR:n kautta, paljonko maksavat, tai netistä etsiä näitä hintoja, kun tiedätte matkustusajankohtanne.
En koskaan ole matkustanut yöjunissa yön läpi istumapaikalla enkä aiokaan, jos voin sen välttää!

Kunnon yöuni ja lepo on usein sama kuin minimi kaksi perättäistä yötä samassa hostelli- tai hotellimajoituksessa. Näin saa nukkua, peseytyä, pestä vaatteensa ja ehtii myös katsomaan nähtävyyksiä ja kenties ehtii jopa juhlimaan.
Tulee muistaa, että useimmiten hostelleista tulee lähteä klo 9, 10 tai 11 aamulla eikä klo 12. Myös joissain halvoista hotelleista on samantyyppinen sääntö, eikä yleismaailmallinen klo 12 check out.

Jos junassa saa nukuttua hyvin, voi aamulla laittaa tavarat saavuttuaan säilytykseen, ostaa päivälipun julkisiin kulkuneuvoihin, kiertää kaupunkia, käydä nähtävyyksissä ja syömässä ehkä uimassa riippuen paikasta ja jatkaa matkaa illalla seuraavaan paikkaan, kunhan on jo aamusta tai aiemmin varannut pakolliset paikka-, lepovaunu- tai nukkumavaunupaikat seuraavaan kohteeseen!
Tässä vaiheessa kyllä huomaa, että olisi kiva jossain peseytyäkin, vaikka onkin tullut nukutuksi riittävästi.

Juna-asemilla uskaltaa nukkua. Usein aamuyöstä joudutte siirtymään, kun asemia tai niiden vierustoja pestään. Osa asemista saatetaan sulkea kokonaan pariksi tunniksi.

Olen nukkunut Salzburgin asemalla odottaen majoituspaikan avautumista tai jatkojunaa ystäväni kanssa. 

Olen nukkunut kesällä Pariisin Gare du Nord tai Gare d'Austerlitz- aseman ulkopuolella. Pesun ajaksi joutui siirtymään pois. Pariisin asemilla mustat miehet tulevat houkuttelemaan kotiinsa nukkumaan lähiöihin, joissa asuvat.
Junat tulivat ja lähtivät niin, että olisi ollut tyhmää etsiä majoitusta muualta, edes aseman lähettyviltä. 

Olen nukkunut Ljubljanan juna-asemalla penkillä ilman makuupussia yksinäni pari yötä. Isommat tavarat säilytyksessä. Asemalla siinä kohtaa ulkona ei ollut muita nukkujia.
Luulin, ettei minulla ollut tarpeeksi rahaa hotellimajoitukseen, hostellit olivat täynnä. Myöhemmin huomasin, että olin vaihtanut Tanskan ja Ruotsin rahaa enemmänkin eli olisi ollut viisaampaa majoittua hotellissa eikä pihtailla. 

Nizzan rannalla olen nukkunut yksin makuupussissa Negresco hotelli näköetäisyydellä seuranani useita muita rannalla nukkuneita. Sielläkin joutui siirtymään pois, kun aamuyöstä alkoivat pestä rantakadun kuvetta. Olin kolmen viikon Inter Rail – reissulla palaamassa Barcelonasta ja Mallorcalta Suomeen päin ja rahat olivat vähissä. Pakollinen paikkalippu Nizza-Pariisiin oli ostettuna ja oli pakko yöpyä rannalla, kun rahaa ei enää riittänyt hotelliin tai hostelliin.
Tuolla ajankohtaan oli typerää yksinään käväistä Mallorcalla. Halvan majoituksen saaminen yksinään oli melkein mahdotonta.

Jos on täyden päivän tai kaksi-kolme päivää jossain, kannattaa ostaa yhden tai 2-3 päivän lippu paikallisiin kulkuvälineisiin, jotta voi kuljeksia vapaasti paikasta toiseen, miettimättä jatkuvaa erillisten lippujen ostamista.

Varsovassa olisin yöpynyt keskustassa, mutta keskustan hostellit olivat täynnä. Joten yövyin useamman yön Warsaw – Mysliwiecka hostellissa, jota suosittelen, erittäin siisti. Sen lähellä linna ja puisto ja julkisilla pääsee keskustaan.
http://www.hihostels.com/dba/hostels-Warsaw---Mysliwiecka-046131.en.htm
Inter Rail matkoilla minulla on ollut hostellikortti, jolla ainakin Berliinistä olen saanut 10 % alennusta yöpymisestä dormissa, vaikka tämä hostelli ei HI-hostelleihin kuulunutkaan.

Otteita netistä linkkeineen:
Children under 18 staying unaccompanied at the hostel will need an authorization from a parent or guardian.
http://www.hihostels.com/dba/hostels---Paris---Le-d-Artagnan-020001.en.htm

There are plenty of hostels that welcome folks under 18 - get a copy of Let's Go Europe as this lists zillions - my son once traveled in Europe under 18 and had absolutely no problem - HI (Hostelling International) hostels welcome all ages as do many of the non-HI hostels - you can simply e-mail the ones in Let's Go Europe (at any bookstore or library) and ask.

I just asked my French son what the age limits were for the clubs he used to go to all the time when he was a teen and he said unless someone looked 13 they never checked and there were no posted ages or enforced ones. This may not be true everywhere but IME in countries where the legal drinking age is 16 - just about all of Europe except France and Britain and perhaps Scandinavia there is a lax checking of ages - indeed my son said he was buying beer at the local supermarket from age 14 on without any checks.
http://www.fodors.com/community/europe/traveling-in-europe-when-under-18.cfm

Children under 18 staying unaccompanied at the hostel will need an authorization from a parent or guardian.
http://www.hihostels.com/dba/hostels-Paris---Jules-Ferry-020131.en.htm

Guests between 16-18 years old must stay in private rooms or share rooms with other guests of same age/sex if are not accompanied by an adult
 We recommend that any guests under 18 stay in private and not dorm rooms
http://www.hostels.com/hostels/london/yha-london-thameside/7000

***Please note that we do not allow under 18's to stay in this hostel***
http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/St-Christopher-s-Paris/Paris/19865

winker84

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #98 : Heinäkuu 14, 2012, 21:27:58 »
Tänään ostin interrailglobal pass 22 päivän kortin elokuuksi. Ikää sis (jo?) 28 vuotta..
Outoa kai, mutta missään kohtaan en alkanut miettimään, että interrail olisi jotenkin teinijuttu, tai että olisin jotenkin väärän ikäinen ostamaan junalipun.
Itse olin vain ostamassa junalippua ja omaan tarkoitukseeni juuri tua 22 päivän interrailkortti on sopivin, tosin halvempihan se olis jos olis nuorempi....

crt

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #99 : Heinäkuu 18, 2012, 09:41:23 »
Ite kävin reilaamas eurooban ympäri muutama vuos sit, ikää tais olla 27v mittaris. Jotenkin se ikä saa erilaiset mittasuhteet tuolla tien päällä, kun täällä yhteiskunnassa elellessä, siinä mielessä että ne lähes katoaa. Ois sitten esim. intin jälkeen lähtenyt tai sitten nyt 30v partaalla, niin vaikea nähdä juuri minkäänlaista eroa, jos unohdetaan elämäntilainteista mahdollisesti johtuvien järjestelyiden hoitamiset yms. Henk.koht tuntu että vähän vanhempana sitä saattoi saada hommasta enemmän irti, mutta nuorempana semmoiset "sikan makeeta" -elämyspiikit tais olla herkemmässä. :-) Kolikolla on monta puolta.