rinkka vai matkalaukku

(Luettu 17449 kertaa)

Aisa

• Reissaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« : 08.08.2005, 13:31:44 »
Olen lähdössä 4kk:ksi Nicaraguaan ja mietinkin nyt että ottaisinko rinkan vai matkalaukun mukaani.  Mitäs mieltä muut ovat?

Heini

• Tosireissaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #1 : 08.08.2005, 13:55:35 »
Se kai riippuu siitä, että kuinka paljon tarkoituksenasi on liikkua siellä Nigaraguassa... Eli siis, jos tarkoitus on olla koko aika tai useita viikkoja putkeen samassa paikassa, niin matkalaukku varmasti käy hyvin, mutta jos aiot kierrellä siellä ympäriinsä ja olla  esim alle viikon mittaisia aikoja paikallaan, niin rinkka on varmastikin helpompi kuljettaa.
En sitten tiedä   :roll:

October_Troll

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #2 : 08.08.2005, 14:05:41 »
Rinkka oisi siitä kätevämpi että sulla on siten kädet vapaana (ellet
sitten kanna käsissäsi mitään ylim. pussukoita  :wink: ). Toisaalta
jos et tykkää kulkea rinkan pohjalla rypistyneissä ja nuhjaantuneis-
sa vaatteissa, niin matkalaukku siinä tapauksessa, siihen on helpom-
pi viikata vaatteet (ja tämähän se on vallan tärkeä pointti 4 kk:n
reissua suunnitellessa  :lol: )

Onhan niitä nykyään pyörillä varustettujakin matkalaukkuja
joita voi sitten perässään vedellä, mutta esim. rappusissa
nuo laukut voi olla hankalia. Ite valitsisin mieluummin rinkan, mutta
lopullinen päätös on vain ja ainoastaan sun.
Minä elän, ja se on pääasia."

Rumarko

• Vieras
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #3 : 08.08.2005, 15:52:31 »
Rinkka :)

falck

• Tosireissaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #4 : 09.08.2005, 09:04:06 »
ite ottaisin rinkan, musta matka laukut on jotenkin inhottavia ( tää on mun mielipide ). ne on kohloja huonosti käsiteltäviä inhotuksia josta hajoo kahva. mut tietty jos on paikallaan, vaatteet on oltava siistinä ja tavaraa tarttee paljon ni se on kätevä vaihto ehto. itse en harrasta enää " yhden hotellin " matkoja joten pieni rinkka on mun suositukseni, mahdollisimman vähän tavaraa mahdollisimman pieneen tilaan  :wink:
 DON´T PANIC "
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

t0ma

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://www.thirdclasstravel.com
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #5 : 09.08.2005, 11:02:50 »
Reppu.

Me lähdetään velipojan kanssa Bolivia, Peru, Paragua -akselille seikkaileen  jotain 6-9kk ajaksi ja aateltiin ottaa reput vaan matkaan. Ostaa sitten paikan päältä mitä tarvitsee, halvempaa se siellä on.
ikaisemman reissun blogi E-Amerikasta - ThirdClassTravel

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #6 : 09.08.2005, 14:36:47 »
hyva suuri matkalaukku pyorilla

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #7 : 09.08.2005, 14:40:39 »
Kyllä matkalaukku (se kirottu Samsonite  :D ) on paras jos olet vain yhteen paikkaan menossa.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

chao

• Himoreissaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #8 : 09.08.2005, 17:20:36 »
itse ottaisin rinkan. rinkan saa tarvittaessa myos lukittua munalukoilla (toki himokas saa lukitustakin rinkasta puukolla haluamansa) ja esim. muovipussi/minigrip-jarjestelman avulla myos sisalto pysyy ok:na.

Aisa

• Reissaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #9 : 11.08.2005, 12:01:06 »
Tarkotus on olla 7vkoa ensin yhdessä perheessä. SIksi matkalaukku olisi kätevämpi, kun en tiedä kuinka sielä saa kaappeihin tavaraa.RInkassa ne on sitten ryppysiä. Sitten loppuaika oleilemme milloin missäkin, tosin, se mun 80 litran rinkka on aivan liian suuri, joten luultavasti käytän mun haglöfsiä reissailuun.
Sitten yksi visio..kumman pöllisitte mielummin nuhruisen rinkan vai lukossa olevan samsoniten.
Mua jotenkin ahdistaa kans matkalaukku ja sen raahaaminen ympäriinsä kun ei saa käsiä vapaaksi, mutta sitten taas, tuleekohan lentokoneessa ongelmia rinkan kanssa, mm. narujen juuttumisella yms..
Vaikia valinta. :D

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #10 : 11.08.2005, 12:13:09 »
Tuossa tilanteessa ottaisin rinkan. Jos tarkoitus olisi olla koko ajan samassa paikassa, olisi matkalaukku hyvä vaihtoehto, mutta jos tarkoitus on liikkua paikasta toiseen niin matkalaukkuun menee hermot (kokemusta on). Varastamisen kannalta en uskoisi noilla olevan eroa.

wormie

• Himoreissaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #11 : 11.08.2005, 12:40:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Aisa"
tuleekohan lentokoneessa ongelmia rinkan kanssa, mm. narujen juuttumisella yms..

Ei pitäisi tulla. Ne ongelmathan tulevat kuljettimella, jos tulevat. Sidot remmit niin, etteivät pääse roikkumaan, tai sujautat rinkkasi vaikka jätesäkkiin ja homma hoidettu. Välillä näkee, että rinkan remmit on kiristetty mahd kireälle ja sitten niiden ylijäämien kohdalta vetäisty teipit rinkan ympärille. Noinkaan remmit eivät roiku ja pääse tarttumaan mihin sattuu. Ei rinkan kanssa muita ongelmia lentoliikenteesä ole. Ihan rohkeasti vaan rinkan kanssa liikenteeseen.

lindaadler

• Aloittelija
    • Profiili
Re: rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #12 : 13.08.2005, 11:41:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Aisa"
Olen lähdössä 4kk:ksi Nicaraguaan ja mietinkin nyt että ottaisinko rinkan vai matkalaukun mukaani.  Mitäs mieltä muut ovat?

kyllä mä ottasin sen rinkan mukaan. helpompi kantaa, hyvin menee selässä ja tietää paljon jaksaa kantaa. ja ei tarvii vetää mitään perässä tai koettaa raahata superpainavaa laukkua kaikin voimin.. tietty mitä meet sinne tekemään. mutta oikeestaan siltikin ottasin rinkan! (liikaa kokemusta matkalaukuista)  :roll:

taq

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 25698252
    • MSN Messenger  - tanjakaaria@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/tanjakoti
    • Sähköposti
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #13 : 13.08.2005, 16:14:59 »
hmm... Itse ehkä ottaisin pienen matkalaukun plus repun. Reppuun voitte pakata kaikki kamat mitä loppuaikana tarvitsette - Jos te esim palaatte siihen paikkaan/kaupunkiin missä olette oleilleet alussa, niin voitte sitten poimia ne mukaanne sieltä. Siinä vaiheessa reissua kun varmastikin olette jo huomanneet mitä ylimääräistä tuli pakattua mukaan (ja sitä aina on).

Rinkasta sen verran että lentokoneessa se ei tuota mitään ongelmaa, kunhan solmii kaikki kunnolla kiinni tai sitten laittaa koko rinkan jätesäkkiin ja checkkaa sen sinne sisään. Itse olen kyllä pärjännyt ilman säkkiä, mutta olen nähnyt ihmisten tekevän sitä.
Tasainen tassuttelu vie nopeammin perille kuin väsyttävä ravi. (Meksikolainen sananlasku)

nauru.

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #14 : 19.08.2005, 11:28:28 »
Kyllä mäkin sitä rinkkaa suosittelen. Sidot vaan nauhat kunnolla. En tiedä sitten siitä jätesäkistä. Ainakin ku me mentiin Ryanairilla rinkkojen kanssa, niin ne jotka oli laittanut omansa jätesäkkiin joutui allekirjottaan jonku sellasen "omalla vastuulla" lapun. Kun taas toiset, joilla oli vaan narut sidottu ja toiset oli heittänyt sadesuojan siihen päälle, niin ei mitään ongelmia. En sitten tiedä, onko se sadesuojan käyttäminen kuinka viisasta... Kiva sitten, jos se tarttuu johonkin ja repeytyy...

Mutta siis. RINKKA! (mä oon kans tällanen matkalaukkuvihaaja ;))
Let me show you the world in my eyes.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #15 : 19.08.2005, 13:24:28 »
Perässävedettäville laukuille pitäisi kyllä asettaa ylimääräinen tientukkimisvero. :lol:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #16 : 19.08.2005, 14:06:30 »
Rinkka! Oon vaan niin tottunut käyttämään rinkkaa, et otan sen mukaan vaikka tiedossa ois kuljetus kentälle ja sama toisessa päässä eli matkalaukkua ei tosiaan tarviis raahailla itse. Mut minkä sen voi, kun rinkka vaan tuntuu ainoalta oikealta! :lol:
 következö buszon
Rajta leszek én is

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #17 : 20.08.2005, 13:05:53 »
Itse valitsen nykyaan aina rinkan silloin,jos joudun kulkemaan tavaroiden kanssa matkakohteessani. Mutta jos lahtee esim. viikon-parin lomalle ja yopyy samassa mestassa koko ajan, niin matkalaukku on yhta kateva vaihtoehto.
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Aisa

• Reissaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #18 : 22.08.2005, 13:55:16 »
Olen päätynyt rinkkaan :D

kiitos vinkeistä.
tasan neljä viikkoa enää. jee jee.

socalled7

• Himoreissaaja
    • Profiili
rinkka vai matkalaukku
« Vastaus #19 : 22.08.2005, 14:37:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Perässävedettäville laukuille pitäisi kyllä asettaa ylimääräinen tientukkimisvero. :lol:

Olenpa ehdottomasti samaa mieltä  :D