Turkissa reilaaminen

(Luettu 4474 kertaa)

miukumauku

• Reissaaja
    • Profiili
Turkissa reilaaminen
« : 24.07.2003, 16:03:17 »
Heips kaikille!
Kellään kokemuksia reilaamisesta TURKISSA????
Jaa tietosi meille!
quot;you can never have enough hats, clowes and shoes" -Patsy

Jennnni

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - sagittarius89@luukku.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Turkki
« Vastaus #1 : 30.12.2003, 02:19:12 »
Kerran olen ollut ihan rantalomalla viikon verran, ja oli sellainen paikka, että reilaamaan en sinne lähtisi. Ei tosin reilikokemusta sieltä ole, eikä kyllä mistään muualtakaan... :?
'est pas l'histoire d'un jour qui rime avec amour...

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Turkki
« Vastaus #2 : 30.12.2003, 09:51:49 »
mä en oo ku päivän viettänyt, eikä mielytä uusiks mennä....jos 12 vuotiaana kokee paikallisen kulttuurin ahdistavaksi, en tiedä millast ois nyt pari kymppisena...  :?

se kuka ei muuten vaa kisko mukaansa, kiskoo kauppaan sisään tai ravintolaan, eikä meinaa eroon päästä...
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

sahrami1

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - sahrami1@hotmail.com
    • Profiili
turkissa reilailu.
« Vastaus #3 : 17.06.2005, 10:41:32 »
olisin kiinnnostunut tietämään turkissa reilauksesta.

jos teitä kokeneita siellä on niin voisitteko valaista asiaa.
joutuuko siellä ryöstön kohteeksi, miten paikalliset miehet käyttäytyy vaaleaa suomi neitoa kohtaan xD ??
rink before you think.

Zeynep

• Tosireissaaja
    • Profiili
turkissa reilailu.
« Vastaus #4 : 19.06.2005, 07:18:01 »
No joo. Turkissa ei pahemmin reilata. Junaverkosto on todella huono, junat kulkee harvoin ja suurin osa niista on selvasti hitaampia ja kalliimpia kuin bussit.

Ainoa hyva linja on Istanbul-Ankara uusi pikajuna mutta raiteitten kunnon takia menisin itse mieluummin bussilla. Bussit taas on todella siisteja, aina ilmastoituja, kahvi/limupalvelu pelaa ja monissa on myos tv ja muut viihdykkeet. Parhaita firmoja on Ulusoy ja Varan.

Mita taas ryostoon tulee, en ole koskaan kuullut etta ketaan bussimatkalaista olisi koskaan ryostetty Turkissa. Ryoston uhreina on lahinna olleet kanniset englantilaiset hostelleissa majottuvat miespuoliset brittituristit, jotka ovat hyvaksyneet juomia tuntemattomilta.

Miten taas Turkin poliisi sinuun suhtautuu, se riippuu aivan itsestasi. Jos olet hepeniin sonnustautunut, kikatteleva, flirttaileva ja kevytkenkaisen oloinen, et saa kovin kunnioittavaa palvelua. Jos taas olet vakava ja asiallisesti (eli ei liian paljastavasti) pukeutunut kohtelevat todella hyvin.

Tosin Turkin suuremmissa kaupungeissa (kuten melkein kaikkialla lintukodon ulkopuolella) tapahtuu niin paljon vakavampiakin rikoksia kun napistykset ja taskuvarkaudet etta poliisi harvemmin moiselle korvaa lotkauttaa.

Zeynep

• Tosireissaaja
    • Profiili
turkissa reilailu.
« Vastaus #5 : 19.06.2005, 07:29:30 »
Niin, ja miten paikalliset miehet suhtautuu yksin matkustavaan vaaleaan naiseen: suosittelen, etta et lahde kenenkaan miehen kanssa juttusille etkä todellakaan kerro kenellekkaan etta olet yksin matkassa, erityisesti jos et puhu turkkia.

Turkissa naiset ja miehet eivat ole keskenaan vilpittomasti vain kavereita. Vastakkaista sukupuolta olevat eivat 99% koskaan vieraile toistensa asunnoilla, korkeintaan kayvat julkisilla paikoilla kahvilla. Miesten ja naisten leirit on kaksi ihan erillista juttua.

Miehet suhtautuu ihan asiallisesti niin kauan kun ne pitaa tietylla etaisyydella ja antaa sen vaikutelman etta et ole yksi Alanyan 'helpoista nakeista'. Mutta jos lahdet juttusille saat varmasti lisaehdotuksia treffeista ja sitten viela lisaa ehdotuksia kaikesta muusta.

Jos haluat valttya ongelmilta etsit seuraa mieluummin paikallisista naisista jotka ovat kylla hyvin innokkaita neuvomaan ja opastamaan.

Ja lisaksi: busseissa yksinmatkustava nainen istutetaan aina toisen naisen seuraan.

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
turkissa reilailu.
« Vastaus #6 : 19.06.2005, 15:58:41 »
Olen  kuullut kavereilta kuinka heidän piti keskeyttää Turkin matka, kun miehet olivat jopa liian päällekäyviä...mun kokemuksen perusteella ei kyllä tarvitse edes olla hepeniin pukeutunut ja kikatteleva helpponakki kun saa jo häirintää osakseen..
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Zeynep

• Tosireissaaja
    • Profiili
turkissa reilailu.
« Vastaus #7 : 20.06.2005, 13:36:30 »
No ihan miten vaan. Itse olen asunut siella blondina suomalaisena monta vuotta ja elanyt ihan rauhassa nailta kuuluisilta 'ahdistelijam iehilta'.

Riippuu ihan omasta asenteesta mita kohtelua missakin saa ja kuinka paljon paikalliset aijat 'yrittaa'. Tottahan toki monet yrittavat paasta juttusille, mutta kun ottaa asiallisen 'en koskaan juttele tuntemattomille miehille' -asenteen kaikki hairinta loppuu kuin seinaan.

Jotekin tuntuu surullisen holmolta etta jotkut ovat kertomansa mukaan jopa lopettaneet matkansa taman takia, itse kun olen matkannut siella idasta lanteen ja saanut aina olla rauhassa ulkonaosta huolimatta. Epailenpa etta mainitsemassasi tapauksessa kyseessa oli enemmankin teinitytot joillekka miesten huomio on uusi ja hammentava asia toisin kuin kypsat naiset, jotka osaavat jattaa miesten kommentit sikseen.

Parhaat keinot on pomotteleva asenne kaikkia miehia kohtaan, pitkat housut ja aurinkolasit. Mita enemman huomiota turkkilainen mies saa, sita enemman se yrittaa -- aivan kuten monessa muussakin paikassa.

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
turkissa reilailu.
« Vastaus #8 : 20.06.2005, 15:22:56 »
Mainitsemani tytöt olivat matkansa aikana molemmat n.25..
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Zeynep

• Tosireissaaja
    • Profiili
turkissa reilailu.
« Vastaus #9 : 20.06.2005, 16:26:57 »
joo ja olen asunut siella itse 18v lahtien, paivaakaan karsimatta.

vahan ihmettelen miten 25-vuotiaat naiset ovat niin kykenemattomia toimimaan miesten kanssa etta 'jattavat reissun kesken'. ekaa kertaako heille tuli miehet jutustelemaan?!?!  olivatko he kenties taysin kokemattomia, eivat olleet elaessaan saaneet huomiota miehilta?!  

tai sitten tarina on ihan potya. turkkiin lentaa finski + detur kerran viikossa kahteen paikkaan etelaan ja istanbulista suomeen paasee 7-9 paivan viiveella kun koneet on aina niin taysi. ei siella ihan noin vain lomaa kesken jateta ellei paeta laivalla kreikkaan jossa on ihan sama meininki!

en yksinkertaisesti usko em tarinaa: etta turkissa miehet ahdistelivat niin pahasti etta kaksi 25-vuotiasta aikuista naista pakeni maasta. moista hopolopoa en ole elaessani kuullut ja olen siella asunut blonditukan kanssa vuosikaudet.  

Kahdeksan vuoden ajalta muistan tasan kaksi tapausta jossa itselleni tuli Turkissa epamukava olo (yksi seurasi kadulla v 2000, toinen  bussissa v 1998). Molemmilla kerroilla pyysin apua paikallaolevilta miehilta jotka kaarivat hihat ylos ja lahtivat ahdistelijan peraan. Kaveri haippasi samantien ja sedat tarjosivat mulle kuppilassa kokiksen ja soittivat taksin kotiin. Nain miehet Turkissa, todella 'kamalia yhta kaikki'.

1963

• Himoreissaaja
    • Profiili
turkissa reilailu.
« Vastaus #10 : 23.06.2005, 13:37:15 »
Hyvä Zeynep! Tämmöstä on kiva lukea.

Kahdeksassa vuodessa  nuori nainen todennäköisesti joutuu jonkinlaiseen ikävään tilanteeseen ihan missä vaan.

Lisää pomottelevaa asennetta, daamit. Enkä nyt tarkoita turhaa tylyyttä, vaan itsearvoista tiukkuutta.
voir un corps, c'est la grande menace pour l'esprit.

wertty

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - tiia-eskelinen@luukku.com
    • Profiili
Istanbulista Suomeen? (halvalla mielellään...)
« Vastaus #11 : 06.02.2006, 22:51:44 »
Ensi kesän reilin päätepisteenä olisi Istanbul, mutta ei ole tajuttu miettiä miten palata sieltä kotiin :roll: Kannattaako lähteä kiskoilla vai ilmateitse?

Junalla tullessa, tulisiko erillislippuilla matkustaminen yhtä halvaksi kuin reililipulla (global), koska Itä-Euroopassa (jota kautta Suomeen on suorin tulla?) on sanottu olevan halpoja junalippuja... Haluttaisiin mielellään käyttää reililippu niissä kalliimmissa maissa.

Onko sitten lennon saamisesta mitään toivoa, jos ajatuksena olisi kokeilla saada äkkilähtö kolmelle? Kun lähtöpäivä ei ole varma...

Finnstar

• Reissaaja
    • Profiili
Istanbulista Suomeen? (halvalla mielellään...)
« Vastaus #12 : 06.02.2006, 22:58:18 »
Istanbulista pääsee halvalla Air Balticia käyttämällä Riikaan ja bussilla/lautalla Helsinkiin. 60e näyttäisi olevan liput Istanbulista Riikaan + bussi Tallinnaan ja lautta Hesaan..
Atlantaan lähtiessä päätin, että en perkele puhu koko matkalla englannin sanaa - suomella on pärjättävä." (Seppo Räty Atlantan olympiamatkasta 1996)