Boikotoitko jotakin?

(Luettu 60065 kertaa)

missoni

• Himoreissaaja
    • Profiili
Boikotoitko jotakin?
« : 12.08.2005, 00:41:21 »
Tuo hassunhauska sana, tarkoittaako se teille mitään? Eli toisin sanoen, onkos täällä muita höperöitä, jotka yrittävät tuolla keinoin "parantaa maailmaa"? Onko listallasi kenties joku maa, ylikansallinen tuote tai vaikka boikotoitko boikotoijia?

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #1 : 12.08.2005, 02:48:54 »
Eipä mitään kovin aatteellisia boikotteja ole, aattellisuuden kulutuksessa pyrin hoitamaan pikemminkin suosimalla oikealta tuntuvia vaihtoehtoja, kuin boikotoimalla "vääriä".

Seppälä tosin on boikotissa, joskus sieltä erehtynyt jonkun rievun ostamaan ja kun ei edes sitä yhtä pesua kestänyt niin...
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #2 : 12.08.2005, 08:58:28 »
Ruotsalainen teleyhtiö TeliaSonera ja sen suomalaisbrandit Sonera ja Tele Finland ovat boikotissa asiattoman mainontansa takia. Turkulaisena vältän myös paikallisen Aurian (Soneran tytäryhtiö) käyttämistä.
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

October_Troll

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Boikotti
« Vastaus #3 : 12.08.2005, 09:51:14 »
Aiemmin olin sitä mieltä että tuun taatusti boikotoimaan Irlantia
suvaitsemattoman katolilaisperinteen takia (abortti ei sallittua  :arrow: taatusti lukuisia onnettomasti päättyneitä puoskarikeskey-
tyksiä; niin, ja ne nunnien orjatyövoimalla pyörittämät pesulat jotka
lakkautettiin vasta 1996  :shock: ). McDonaldsia yms. oon myös
pyrkinyt välttelemään.

Vaan mitenkäs nykyään? Irlantiinkin voisin hyvin mennä tulevaisuu-
dessa (ehkäpä oma kirkosta eroamiseni on ihan kattava protesti  :wink: ) sillä matkailuhan avartaa. Niin, ja jos nälkä on tappava mutta
Mäkkäri on läheisin ruokapaikka niin en saa kamalia omantunnon-
tuskia jos nyt kerran meen murkinoimaan sinne. Nälkä on se joka
nujertaa ylevät periaatteet  :wink:  :lol:
Minä elän, ja se on pääasia."

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Boikotti
« Vastaus #4 : 12.08.2005, 10:10:27 »
Lainaus käyttäjältä: "hani"
Ruotsalainen teleyhtiö TeliaSonera ja sen suomalaisbrandit Sonera ja Tele Finland ovat boikotissa asiattoman mainontansa takia. Turkulaisena vältän myös paikallisen Aurian (Soneran tytäryhtiö) käyttämistä.
Olen kyllä ihan samaa mieltä tuosta Tele Finlandin mainonnasta. Ei kyllä tulisi mieleenkään vaihtaa liittymääni heille.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #5 : 12.08.2005, 10:23:54 »
Boikotoin Reebokkia ja Nikea, H&Maa, McDonaldsia, kaikkia Nestlen tuotteita. Syita ei varmaan tarvitse selittaa?

En osta turkistuotteita enka edes tekoturkistuotteita. Jos tapaan ihmisen, jolla on paallaan tarhatun elaimen turkkia/nahkaa, koitan syyllistaa hanet ja aiheuttaa hanelle pahan olon valintansa vuoksi.

En ole koskaan ostanut Magnum-jaateloita koska mainokset ovat niin kamalia.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #6 : 12.08.2005, 10:49:27 »
H&M, Reebok, Nike ja Nestle on sellaisia mitä en käytä. Mc Donaldsia yritän, mutta sorrun sinne aika usein.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #7 : 12.08.2005, 10:54:58 »
Avomies boikotoi USA:ta, joten coca-colaa ei kannata kotiin ostaa Macin pika-aterioista puhumattakaan.
Microsoft on hänen usein käyttämänsä kirosana...

Itse en kovin vahvasti boikotoi mitään, turkista en päälleni pukisi ja ostan tonnikalaa, jonka pyyntimenetelmä ei ole vahingoittanut delfiinejä jne...sellaista pientä.
Luulen, että jos tosissani alkaisin tähän boikottihommaan, boikotoisin pian kaikkea...

Eläimillä testattua kosmetiikkaa en käytä.
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #8 : 12.08.2005, 10:56:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Sipris"
Mc Donaldsia yritän, mutta sorrun sinne aika usein.

Myonnan, ostan noin kerran vuodessa punnan tuplajuuston jos on tosipaha oksennus-krapula-aamu ja pitaa menna jonnekin. Se on ainut mika uppoaa kun on niin mauton ja helppo syoda.

Joka kerran jalkeen tunnen syvaa hapeaa. :oops:

Muuten jos hampurilaista tarvitsen syon Burger Kingissa tai Suomessa Hesburgerissa. Tieda sitten ovatko yhtaan parempia.. tosin pubihampurilaisia suosin myos ja usein, enemman kuin BKa.

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #9 : 12.08.2005, 11:16:35 »
Lainaus käyttäjältä: "AS"

En osta turkistuotteita enka edes tekoturkistuotteita. Jos tapaan ihmisen, jolla on paallaan tarhatun elaimen turkkia/nahkaa, koitan syyllistaa hanet ja aiheuttaa hanelle pahan olon valintansa vuoksi.

En nyt tiedä miten tosissaan tämä on kirjoitettu, mutta toivottavasti et itse käytä mitään eläinkunnan tuotteita (mm. filmissäkin on eläinperäisiä aineita), jos kerran syyllistät muita ihmisiä, jotka niitä käyttävät. Nahkahan on lihatuotannon sivutuote, eikö ole parempi että sekin otetaan talteen jos eläin kerran pistetään lihoiksi. Ja ihminen pärjää tosiaan ilman turkiksia, mutta niin pärjää ilman lihaa, maitoa, liivatetta, elokuviakin. Eli yhtä turhia kaikki.

missoni

• Himoreissaaja
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #10 : 12.08.2005, 11:34:18 »
Itse en syö lihaa, mutta käytän nahkatuotteita. Olen sen perustellut juuri niin kuin phanatic sanoi, se on sivutuote. Heti jos Mansikki lahdataan uuden designveskani takia, loppuu niidenkin osto. Kaksinaismoraalia, ehkäpä?
 Muuten AS:n kanssa samoilla linjoilla, no thanks to Nestlé (ettehän syö Valion jätskiä?), McShit, Coca-Cola, H&M (myös niiden vaatteiden omaperäisyyden takia  :lol: ) ym.
 Mutta hyvin iloisesti näpyttelen tälläkin hetkellä tietokonettani, ja puhelen silloin tällöin kännykkään. Montako ihmistä näidenkin takia on menettänyt henkensä, ja kuinka paljon luonnonvaroja valunut hukkaan?

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #11 : 12.08.2005, 12:25:30 »
Ruotsalainen teleyhtiö TeliaSonera ja sen suomalaisbrandit Sonera ja Tele Finland ovat boikotissa asiattoman mainontansa takia.

Itse vaihdoin puolisen vuotta sitten liittymäni TeleFinlandiin, enkä ole ollut iloinen yhtiön mainonnasta.

Nyt liittymä makaa hyllyllä, koska käytän puoli vuotta Elisaa saadakseni kotiteatterin ja digikameran... :D

Elisa saa luvan katketa heti alkuvuodesta ja Telefinland siirtyä takaisin Soneralle.
Elisa ei yksinkertaisesti toimi.
On hiukan outoa, että minä joka asun kiven heiton päässä Tampereen keskustasta en voi puhua kotonani koska kuuluvuutta ei ole. Liittymä pätkii myös keskustorilla sijaitsevassa työpaikassani.

Niinpä en viitsi Sonera-boikottiin osallistua.
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #12 : 12.08.2005, 12:25:42 »
Lainaus käyttäjältä: "phanatic"

En nyt tiedä miten tosissaan tämä on kirjoitettu, mutta toivottavasti et itse käytä mitään eläinkunnan tuotteita.

En suinkaan boikotoi elainten hyotykayttoa. Ihminen on lihansyoja, piste. Mutta lihalehma josta kaytetaan kaikki on eri asia kuin turkkinsa takia kasvatettu hakkielain. Teholihantuotannosta en nyt viitsi tassa ketjussa aloittaa. Ostan vain onnellisen kanan munia. Ei ihmisen tule elainten hyotykaytosta luopua. Mutta turhuus on turhuutta, kuten esim turkki.

Lainaus käyttäjältä: "missoni"
Heti jos Mansikki lahdataan uuden designveskani takia, loppuu niidenkin osto.

Nain myos mina.

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #13 : 12.08.2005, 12:33:07 »
Ostan vain onnellisen kanan munia.

Miten kanan onnellisuus tarkalleen mitataan? Jos tarkoitat tavallisia lattiakanalan munia, niin suuri halli luultavasti aiheuttaa kanoille paljon enemmän stressiä kuin häkki. Tilaa per kana on lattiakanalassa jopa vähemmän ja linnut uivat omassa ulosteessaan toisin kuin verkkopohjaisissa häkeissä.

Itse ostan vain luomumunia, lihaa en muuten syö paitsi vapaana kasvanutta kalaa.

Ja tosiaan liha on aivan yhtä turha tuote kuin turkis. Molemmat ovat aikanaan olleet välttämämättömiä ainakin pohjoisen ihmisille, mutta nyt kun voimme tuottaa hyviä ravinnonlähteitä muilla tavoilla niin lihasta on tullut turhuutta. "Ihminen on luonnostaan lihansyöjä" on yhtä todenperäinen kuin väite "ihminen on luonnostaan sotaisa". Molemmat siis totta, mutta se ei tarkoita etteikö ihminen voisi vapaalla tahdollaan elää toisinkin.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #14 : 12.08.2005, 12:36:03 »
Lainaus käyttäjältä: "phanatic"
Ostan vain onnellisen kanan munia.

Miten kanan onnellisuus tarkalleen mitataan?

Arvasin etta joku tarttuu tahan, provona sen pistinkin. Ostan siis vapaan kanan luomumunia. En tieda kuinka onnellinen se kana on, mutta ainakin onnellisempi kuin siansorkkajauhoa syova hakkikana.

Pimiento

• Reissaaja
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #15 : 12.08.2005, 12:51:09 »
Oon tällainen tyypillinen, kyyninen vanha paska :D Lihansyönnistä en luovu, enkä boikotoi mitään yhtiötä. Enkä myöskään vastusta turkistarhausta, elinkeino se on siinä missä muutkin. Vaikka myönnetään nyt, että pahaa tekee katsella niitä häkkieläimiä. Kyllä ihminen saa käyttää eläimiä hyödykseen mielestäni, mutta niiden olot pitäisi kyllä tehdä mahdollisimman hyväksi ja luonnonmukaiseksi. Ei maailma sen paremmaksi muutu boikotoimalla mitään, mut saa kai siitä itselleen hyvän omantunnon. Kukin toimii tyylillään...

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #16 : 12.08.2005, 12:57:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Pimiento"
Ei maailma sen paremmaksi muutu boikotoimalla mitään, mut saa kai siitä itselleen hyvän omantunnon.

Juuri taman takia mina boikotoin. On ainakin yksi ropo vahemman niiden ylikansallisten yhtioiden kirstussa. Vaikkei se missaan niilla tunnukaan, itsellani on parempi mieli. Plus se ropo minka saastan olemalla ostamatta noiden tuotteita menee usein sitten muualle kuten juuri sen paikallisen pubinpitajan kirstuun. Big Mac aterian hinnalla saa viereisesta pubista kunnon hampurilaisen salaatteineen ja chipseineen ja takuulla tulee maha tayteen.

kirsil

• Himoreissaaja
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #17 : 12.08.2005, 13:10:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Lonely rider"
Olen kyllä ihan samaa mieltä tuosta Tele Finlandin mainonnasta. Ei kyllä tulisi mieleenkään vaihtaa liittymääni heille.

Samaa mieltä. En ymmärrä miten TeleFinlandin mainonnasta ei ole valitettu Eettisen Mainonnan neuvostoon. (Tai ehkä onkin, mutta asialle ei ole tehty mitään). Pitäisi saada itsestä sen verran irti että  valittaisi itse.

Jossain vaiheessa boikotoin muita oluita kuin Karhua, sillä esim. Karjala ja Olvi mainostivat oluitaan ainoastaan heteromiehille. Nyt olen pari kertaa lipsunut Karjalaa ostamaan...häpeän... :)

Yleensä olen huono ihminen ja käytän kaikkea riistävää ja ylikansallista.

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #18 : 12.08.2005, 13:32:03 »
Teini-iässä boikotoin kaikkea mahdollista suurta ja pahaa, harrastin toisten ihmisten syyllistämistä ja valistamista, suoraan sanottuna harrastin samanlaista jeesustelua joka saa nyt karvat pystyyn.

Nykyään pyrin tekemään järkeviä ja luontoystävällisiä ratkaisuja jokapäiväisessä elämässä ja kulutuksessa ja vältän esim. Mäkkäriä, mutta terävimmät särmät ovat hioutuneet pois. Teen oman osani omasta mielestäni tehokkaammalla tavalla, tukemalla esim. Greenpeacea, Amnestyä ja Unicefia, jotka pystyvät tekemään paljon enemmän kuin minä yksin.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Boikotti
« Vastaus #19 : 12.08.2005, 13:51:14 »
Pakko kysyä kun ylikansallinen yhtiö tuntuu olevan itseisarvoisesti paha, niin mikä niistä tekee sen pahempia kuin ne olivat aloittaessaan autotallifirmoina tai yhden ravintolan "ketjuina". Se että ne ovat menestyneet?
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani