Boikotoitko jotakin?

(Luettu 56825 kertaa)

Anna I

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Boikotoitko jotakin?
« Vastaus #240 : 23.04.2013, 12:17:43 »
Mun boikotointilista on varmaan päättymätön, mutta tässä nyt vähän esimerkkejä

- kalenteripyhät - kattaa kaikki juhlapyhät, mutta aivan erityisesti uudenvuoden ja vapun

- Israel. En osta israelilaisia tuotteita, enkä matkusta sinne. En koskaan. Kuten Loordillakin, Etelä-Afrikka on samalla tavalla boikotissa, mutta pientä lievennystä asenteessani havaittavissa

- kiinalaiset tuotteet - erityisesti ne, joiden valmistusmenetelmät, tekijät yms eivät ole jäljitettävissä (suomeksi = valmistaja/valmistuttaja ei halua/pysty kertomaan tuotteen taustoista), eli tämän määritelmän mukaisesti suurin osa Kiinassa valmistetusta tavarasta. Olen ylipäätään kovin tarkka näissä asioissa. Olen toiminut ostajana ison osan elämästäni, joten kannan huolta ja vastuuta siitä että kuluttajille tarjotaan mahdollisuus tehdä eettisiä valintoja ostopäätöksissä. Nyt kun ostan tuotteita omaan yritykseen, niin tämä puoli vain korostuu entisestään. Aikaisemmin käytössä oli toisten rahat, ja maksajallakin oli sanansa sanottavana päätöksiä tehtäessä

- facebook

- pitkään harasin vastaan ajatusta että minun pitäisi olla aina kaikkien tavoitettavissa ja naureskelin kavereille, jotka kantoivat jopa hakulaitetta taskussaan (ei siis ammattinsa takia, vaan siksi että kokivat olevansa 'tärkeitä'). Kännykkäaikaan siirryin vasta 2000-luvulla, kun tajusin että senkin voi sulkea silloin kun ei halua olla kontaktissa ulkomaailmaan  ;)

- puhelinmyyjät - minulla on muutama tyly repla heitä varten jotka yleensä lopettavat keskustelun melko lyhyeen

- iltapäivälehdet ja kaikki muutkin paska-lehdet

- taloyhtiön talkoot - vanhoja kalavelkoja jotka edelleen hiertävät sen verran etten välitä osallistua niihin kinkereihin

- joku sukulainen on myös päätynyt boikottilistalle - tätä nyt ei kannata eritellä sen enempää. Kaikkien kanssa vaan ei voi tulla toimeen.

- makkara

Siinä nyt ens' hätään muutama malliksi.

kinkajou

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #241 : 23.04.2013, 16:16:12 »
- Helsingin Sanomat. Lehden poliittinen agenda on aivan liian yksipuolinen. Itsesensuurin ja poliittisen korrektiuden määrä on naurettava, joten objektiivista tietoa ei hesarista kannata etsiä.

- Kanada. Liikaa eläinrääkkäystä, jota harjoitetaan "perinteen" nimissä.

- Etelä-Afrikka. Tuskin vaatii tarkennusta.

- IKEA. Yrityksen arvomaailma on jälkeenjäänyt. Sukupuolisyrjintä on avointa ja sitä harjoitetaan tietoisesti, vuodesta toiseen. Naisten kuvia poistetaan mainoksista ja huonekalukuvastoista, koska naisen näkeminen "loukkaa" patavanhoillista muslimiväestöä tietyillä markkina-alueilla. Maksukykyistä asiakaskuntaa ei haluta menettää, joten IKEA panee silmät kiinni, unohtaa universaalit ihmisoikeudet ja painattaa juuri sellainen kuvaston mikä hivelee takapajuisen kulttuurin kasvatteja.

- kerjäläiset Suomen kaduilla. Ne todelliset köyhät eivät tule tänne (heillä ei ole varaa maksaa kuljetuksia), joten he kuolla kupsahtavat kaikessa hiljaisuudessa jossain Romanian peräkylillä.
Better to have a big goal and reach half of it than to have no goal and reach all of it.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #242 : 23.04.2013, 17:51:43 »
Yritän enimmäkseen suosia tiettyjä juttuja toisten sijaan kuin boikotoida jotain totaalisesti. Suosin esimerkiksi kotimaista ruokaa, laadukkaita vaatteita ja elektroniikkaa ja yritän ostaa reilun kaupan (tai jonkun vastaavan, missä on joku hyvän teon merkki pakkauksessa synnintuntoa keventämässä) tuotteita. Kun kolikko kirstuun kilahtaa...

Punaista lihaa (tai lintuja) en syö, voiko sen mieltää boikotiksi? Tavallaan ehkä. Välttelen myös israelilaisia tuotteita. Jos vain löytyy vaihtoehtoinen vihannes, juures tai hedelmä, niin en osta israelilaista. Sitä voi sitten paheksuvan määrätietoisesti kävellä ensimmäisen bataattilaarin ohi ja napata matkaan seuraavan loossin luomubataatit Yhdysvalloista.  ;)

Edit. Aiheesta on jo ketju, voisi varmaan yhdistää?
Yhdistetty. -Milma
« Viimeksi muokattu: 23.04.2013, 18:23:58 kirjoittanut Milma »

skeletor

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #243 : 23.04.2013, 19:14:01 »

- puhelinmyyjät - minulla on muutama tyly repla heitä varten jotka yleensä lopettavat keskustelun melko lyhyeen

Typerää.

Älkää olko tylyjä puhelinmyyjille, ne tekee surkeeta duunia pakon edestä surkeella palkalla ja kaikki ovat heille mulkkuja.

Boikotoin idiootteja.

Ennen boikotoin aspartaamia mutta sitten hokasin että reiät aivoissa saa ajatukset kulkemaan paremmin.
Juhasdasd @ Instagram

altteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #244 : 23.04.2013, 20:33:03 »

Tää on jotenkin aina yhtä uskomatonta, ku aikuinen(?) ihminen kertoo tällästä. En ymmärrä alkuunkaan, et miks niille pitäs olla tyly. Mitä sillä voittaa? Tapanani on sanoa ihan asiallisesti, että "en tilaa mitää, kiitos" ja jos ei sillä usko vaan alkaa vänkäämään, ni mulla on puhelimessa sellanen punanen luurin kuva, jolla saan lopetettua puhelun just siihen paikkaan. Sama pätee feissareihin, sanon et ei kiitos ja jatkan matkaa, kukaan ei ole vielä jäänyt hihaan roikkumaan. Välillä kuulee kadulla ku jengi kiljuu näille "painu vittuun" tai jotain muuta yhtä järkevää, eikö olis helpompi ignoorata ku vetää verenpaineita tappiin sen takia, ku joku koittaa puhua.

kinkajou

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #245 : 23.04.2013, 21:12:36 »
Jos puhelinmyyjä soittaa minulle (numerossani on markkinointikielto) sanon kyllä rumat sanat ja ilmoitan, että seuraavan kerran kun markkinointikieltoa rikotaan, ilmoitan yrityksen toiminnasta kuluttajavirastoon ja tietosuojavaltuutetulle.
Better to have a big goal and reach half of it than to have no goal and reach all of it.

Anna I

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #246 : 23.04.2013, 22:17:46 »
Olisi varmaan pitänyt syventää tuota kohtaa 'puhelinmyyjät' jottei olisi kenellekään jäänyt kuvaa että haistattelen heti puhelun alkumetreillä. En tee sitä loppumetreilläkään. Enkä muutenkaan missään elämän osaalueella. En ole sellainen ihminen.

Kiitän jo heti puhelun aluksi yhteydenotosta, mutta ilmaisen myös kutakuinkin selkeästi, että en ole kiinnostunut tekemään ostopäätöksiä pelkän puhelimessa esitetyn myyntipuheen perusteella. Jos joku ihan oikeasti haluaa kaupata minulle jotakin, hän voi laittaa minulle meiliä s-postin välityksellä jolloin saan kaikessa rauhassa tutustua materiaaliin, ja punnita onko tarjouksessa jotain mistä olen aidosti kiinnostunut. Otan sitten yhteyttä, tai olen ottamatta - niin kuin tosin yleensä käy. Kaikki eivät tietty edes vaivaidu laittamaan meiliä, joka omalta osaltaan kertonee jotain niin myyjähenkilöstä kuin tarjottavasta tuotteesta/palvelusta. Tylympi puoli astuu esiin vasta siinä vaiheessa kun vastapuoli jatkaa myyntipuheensa lukemista paperistaan kuuntelematta minua, mutta en siinäkään vaiheessa haistattele yhtään mitään.

Ja 'altterille': Fyysiseltä iältäni olen ollut aikuinen jo jonkun vuosikymmenen ajan, mutta ehkä siellä henkisellä puolella on vielä kasvunvaraa. Mutta niin vaikuttaa olevan aika monella muullakin täällä kirjoittavalla.

baapel

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #247 : 24.04.2013, 01:31:53 »
- S-ryhmän omistamia ravintoloita, ja yleisestikin S:n ja K:n bisneksiä
- Valion maitoa (yritän periaatteesta ostaa ruotsalaista maitoa)

Miksi? Restel kelpaa? Entä Hesburger tai kotipizza?
Miksi? Haluan pitää Suomen maasudun edes jotenkin elinvoimaisena, se kun voi joskus olla suurin "valttimme"

tojoe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #248 : 24.04.2013, 10:29:24 »

Miksi? Haluan pitää Suomen maasudun edes jotenkin elinvoimaisena, se kun voi joskus olla suurin "valttimme"

S-ryhmän ja K-ryhmän vierastamiseen on ylipäänsä syynä vapaan kilpailun kannattaminen. S ja K nappaavat aivan liian suuren siivun monesta liiketoiminnasta Suomessa, esimerkiksi päivittäistavarakaupasta. Yritän mahdollisuuksien mukaan tehdä ruokakauppaostokseni esimerkiksi Lidlissä. Mitä enemmän kilpailua, sitä edullisemmat hinnat.

S-ryhmän ravintoloiden välttämisen syynä taas on tasapaksuus ja huono hinnan ja laadun suhde. Ruoat suunnitellaan jokaisen makuun sopivaksi, ja lopputuloksena on valjun makuinen, "turvallinen", kallis annos.

Valion kohdalla vähän sama juttu. Heillä on lähes monopoliasema täällä Kepulandiassa. Protektionismi on huono juttu, ja maataloustuet ovat lähtökohtaisesti pahasta, niin kuin pääosin kaikki muutkin tuet joilla tuetaan kannattamatonta liiketoimintaa. Valion brändi on silmissäni vaan todella suhmuroitunut, ja mieluummin ostan Arla Ingmanin maitoa, mahdollisuuksien mukaan ruotsalaista jos on saatavilla. Ulkomaiset elintarvikkeet ovat tätä päivää (lähiruoka on tottakai kaikkein paras vaihtoehto, mutta eipä sitä ole juuri fiksusti saatavilla), mulle on aivan sama rahdataanko elintarvikkeet Virosta vai Pohjanmaalta, Viro on itse asiassa lähempänä maantieteellisesti.

Lisäksi se hirveä poru joka ruotsalaisesta maidosta on tullut vuosien saatossa Suomessa on saanut ruotsalaisen maidon näyttämään vielä paremmalta silmissäni.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2013, 10:31:06 kirjoittanut tojoe »

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #249 : 25.04.2013, 15:45:15 »

No minä boikoitoin S-ravintoiloita siksi, että ns. paremissakin S-ravintoloissa ruoka on pääsääntöisesti järkyttävää kuraa. Mieluummin maksan pihvistäni 10 euroa enemmän ja luovun bonuksista kuin tyydyn ruokaan, jota ei ole tehty rakkaudella ja äärimmäisellä ammattiylpeydellä.

Toisekseen boikotoin israelilaisia vihanneksia ja hedelmiä.

Paljoa muuta en boikotoi.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

kims1500

• Himoreissaaja
  • Дзержинск, Город Шахтеров!! :*
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #250 : 28.04.2013, 15:00:41 »
S- ja K-ketjuja tekisi mieleni boikotoida, mutta koska Lidl on liian kaukana ja Siwa liian kallis ja koska olen ajoittain laiska ja aina pihi paskiainen niin eipä vaan onnistu.

Lisäksi yritän boikotoida TV-mainoksia (onnistuu pääosin), Ipodeja ja pädejä (ja mitä niitä nyt on)sun muuta turhaa snobielektroniikkaa. En myöskään kanniskele läppäriä matkoillani ja surffaa feisbuukissa.

Kaikenlaista roskamediaa (eli lähes kaikki media Suomessa) tulee boikotoitua mahdollisuuksien mukaan.

Boikotoin kaikenlaisia kerjäläisiä paitsi niitä jotka sanovat suoraan että se kaks euroo menee pulloon.

Lisäksi boikotoin tiukkapipoisia, niuhoja, (ainakin henkisesti) keski-ikäisiä, (ainakin henkisesti) naispuolisia palstalaisia joiden nimimerkki alkaa H:lla.
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

kinkajou

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #251 : 28.04.2013, 21:41:08 »
Boikotoin 60-vuotiasta sukulaismiestä, joka on tyhmä kuin saapas. Ei osaa käyttää matkapuhelinta, ei pyykinpesukonetta, ei television kaukosäädintä. Eilen tuo sama idiootti yritti lähteä risteilylle mutta epäonnistui. Yritti käyttää ajokorttiaan (20 vuotta sitten myönnetty vaaleanpunainen pahviläpyskä) virallisena henkilöllisyystodistuksena. Eihän se tietenkään kelpaa, joten oli sitten paniikissa kaivanut lompakosta EU-henkilökortin. Huvittavaa kyllä, myös henkilökortti oli vanhentunut. Kelpoisuusaika meni umpeen jo 4 kuukautta sitten.

Täytyy kai panna boikottiin myös tuon miehen vaimo. Akka ei muuta tee kuin korjaa miehensä tekemiä naurettavia virheitä, pyytelee anteeksi sitä että on itse olemassa ja nyöristelee joka suuntaan. Jos aikuinen mies ei osaa tarkistaa ennen lomalle lähtöä, että hänen henkilöllisyystodistuksensa on pätevä (ja voimassa) niin kyllä se vika on siellä miehen korvien välissä. Vaimon syyttäminen, raivoaminen ja muiden syyttely osoittaa vain sen, että 60-vuotias mies on jäänyt henkisessä kehityksessään pikkulapsen tasolle.

Hävettää olla sukua tuollaiselle vajakille. Onneksi en ole niin läheinen, että joutuisin toimimaan omaishoitajana. Siinä voisi hermo mennä loputtomaan typeryyteen. :D

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #252 : 20.05.2015, 00:15:54 »
Euroviisuja nyt boikotoin.  :o >:( :'(

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #253 : 24.06.2015, 14:20:09 »
Bilderberg 2015 - Demokratian äänitorvi ja valintojen mahdollisuus on hurjaa.  Ei mua tosin tänä vuonna kutsuttukaan.  ;D Kohta "DON'T MISS" kannattaa myös tsekata.
http://www.businessinsider.com.au/this-chart-shows-the-bilderberg-groups-connection-to-everything-in-the-world-2012-6
"Ei vapautta vapauden vihollisille"!

travelerwillem

• Reissaaja
  • travellaif.blogspot.com
    • Profiili
    • Travel Twine
    • Sähköposti
« Vastaus #254 : 01.08.2015, 05:44:42 »
Boikotoin kaikkia, joiden mainokset kyrpii niin että niska menee kyyryyn. FägDonaldsia boikotoin 13 vuotta, kunnes ei ollut muita ravintoloita tarjolla pikapysäkillä Veronassa, kun tiet oli suljettu rempan takia ja 'tavallinen' ravintola lähettyvillä oli suljettu. Boikotti jatkui heti sen jälkeen ja toivon mukaan pinkkiä limaa maistan seuraavan kerran vasta haudassa.

-WmS
Live & learn & live again.
---

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #255 : 30.05.2017, 12:29:26 »
Inhoan lähinnä pakkoja ja ihmisiä joiden mielestä asiat täytyy tehdä juuri tavalla x (joka on juurikin heidän tapansa).

Mutta ei mitään kannata varsinaisesti boikotoida, koska harva asia tässä maailmassa on objektiivisesti katsottuna täydellisen oikeamielistä tai täydellistä - tai väärämielistä ja järkyttävää.
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.