Äänestys

Äänestä paras rinkkamerkki

Karrimor
2 (5.1%)
Haglöfs
16 (41%)
Halti
12 (30.8%)
McKinley
4 (10.3%)
JanSport
0 (0%)
The North Face
2 (5.1%)
Millet
0 (0%)
Vaude
1 (2.6%)
Fjällräven
2 (5.1%)
Berghaus
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 39

Äänestys päättynyt: 11.09.2005, 17:07:06

Minkä rinkan ostan?

(Luettu 365595 kertaa)

Meisseleissön

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Minkä rinkan ostan?
« Vastaus #680 : 07.07.2015, 17:01:44 »
Tsekkasin tuolta www.decathlon.fi sivulta noita reppuja ja rinkkoja. Ainakin tuollainen Arpena 40L vaikuttais aika lupaavalta reppureissaukseen. Siinä ja siinä, et kelpuutetaanko matkustamoon koneessa kuitenkaan. Hieman menee ainakin Finnairin sivuilla olevista mitoista yli.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #681 : 07.07.2015, 18:11:52 »
Meillä on pari pikkureppua ja tämä 30 litrainen, reissujen käsimatkatavaraksi suunniteltu tuolta. Hinta on lähinnä vitsi, reppu on ohut ja erittäin kevyt.

Saattaa 40 litrainenkin nippanappa mennä, jos sen vaan pakkaa oikein eli mittojen sisälle.

Itellä yhä 40+10 litrainen Deuterin kevytmalli, jota ei ole koskaan käännytetty matkustamosta. Se on hivenen pitkä jo, mutta muut mitat menevät.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2015, 18:19:04 kirjoittanut alan_mies »

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #682 : 10.07.2015, 15:14:04 »
Millasta rinkkaa kannattais etsiä, jos on tarkotus käyttää samaa rinkkaa sekä reppureissaukseen, että luonnossa vaeltamiseen?

Ikuisuuskysymys- jos loydat sellaisen, kerro toki. Riippuu myos, mita tarkoitat reppureissauksella- parin viikon siistia lansi-Euroopan kierrosta, vai puolta vuotta Amazonissa.

Mainitsemasi Ospreyn rinkat toimii hyvin luontovaelluksilla silla niiden rungot on kevyet, niissa on paljon pienia taskuja (osassa ihan siina lahella, esim.lantiovyossa, eli jos haluaa vaikkapa aurinkorasvan pikaisesti kasille ei tarvitse ottaa koko rinkkaa selasta pois) ja niiden paalle voi pakata helposti makuupussit yms. Mutta sitten taas reppureissaukseen ne ei ole parhaat- nuo muuten-katevat remmit jaa kiinni busseissa ja lentokoneissa (ellet laita niita aina suojapussin sisaan), monet taskut houkuttavat taskuvarkaita ja matkatavaroiden kohtelu Nicaraguan kanabusseissa tai Ugandan matutussa ei ole aina ihan hirvean hellavaraista... kevyet rungot ja ohuet kankaat ei oikein valttamatta kesta ainakaan pitkaaikaista rajua kohtelua. Ideaalinen ratkaisu olisi tietty kaksi rinkkaa, mutta kallistahan se on.

Mulla on ollut vahan aikaa Kathmandun rinkka, joka on ohutrunkoinen ja jossa on erinomainen lantiovyo. Se on ollut parin paivan vaellusreissuilla seka pitkalla reppureissulla. Kannettavana erinomainen ja kevyt, mutta kerran jatin sivutaskun sillain vahan auki (se oli tyhja) ja se tarttui bussin katolla johonkin koukkuun tms, ja repesihan tietty, ja ihan helposti (mun mielesta mies joka kamoja pakkasi ei edes vetanyt rinkkaa kovin tarmokkaasti kasasta). Muuten suosittelisin kylla.
She rides rollercoasters but never screams

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #683 : 12.07.2015, 21:30:40 »
Millasta rinkkaa kannattais etsiä, jos on tarkotus käyttää samaa rinkkaa sekä reppureissaukseen, että luonnossa vaeltamiseen? Oma vajaa 10v vanha halpisrinkka hajosi ja pitäisi uutta hankkia.

Fjällrävenin Kajka vaikuttais erittäin loistavalta tuohon vaeltamiseen, mutta uskaltaisko tuollaista matkoille ottaa mukaan? Tuohon olisi kuitenkin saatavilla ihan vartavasten tehty lentopussi, jolla sen saisi kätevästi ruumaan matkoilla ja varmasti toimii vaelluksella (testattu on).

Toinen vaihtoehto ois tuollainen Ospreyn Farpoint, josta saisi irroitettua tuon päivärepun kätevästi. Toisaalta toimisiko tuo sitten miten hyvin oikeilla vaelluksilla esimerkiksi Suomen Lapissa? Hieman epäilen.

Pienen googletuksen jälkeen löytyi myös tuollainen McKinley Cavanna. Livenä en tuota ole nähnyt, mutta onko täällä kenelläkään kokemuksia siitä? Siitäkin näyttäisi saavan irroitettua päivärepun lyhyemmille reissuille kohteessa taikka matkustamoon koneeseen. Tuon vaelluskäyttö on kuitenkin ihan täysi arvoitus.

Ainahan on vaihtoehto hommata vaellukselle ja reppureissaamiseen omat rinkat, mutta rahaa menee aika lahjakkaasti tähän ratkasuun sit.

Moi! Mulla on ollut nyt 5v Fjellun Kajka 65. Jos et jaksa lukea pidemmälle, niin TL;DR: sopii sekä matkustamiseen että vaellukseen. Teen alle pienen erittelyn siitä mikä mun mielestä rinkassa on hyvää ja mikä huonoa.

+ Säätömahdollisuudet. Jos katsot Kajkaa ja vertaat vaikka pikkuveljeen Abiskoon, niin huomaat että Kajkaa voi väännellä ja käännellä just omaan selkään ja hartioihin, sekä lantioon sopivaks.

+ Laatu. G-1000 kangas on mulla kestänyt käytössä 2kk Aasiassa (reppureissu, nähnyt jos jonkinlaisen koslan kattoa ja lattiaa), kk Briteissä (siistimpi kaverilta hotelliin ja autoon -tyylinen spurtti), automatkoilla Latviassa/Virossa, roadtripillä pohjois-Norjassa, muuttoreissuilla sekä vaelluksilla luonnossa. Mulla ei rinkassa ole juurikaan käytön jälkeä edes näiden viiden vuoden jälkeen.

+ G-1000 -kangas hylkii vettä ja lunta, joten pysyy pikkutihkussa kuivana eikä kastu heti jos heität sen hetkeks lumelle. Sadehuppu tulee mukana ja pitää sitten monsuunit loitolla.

+ Taskut. Päällä kaks isoa taskua, sivuilla kaks isoa taskua, rinkan sisällä pikkutasku esim. arvotavaroille sun muulle pikkutilpehöörille, alaosastossa iso tasku esim. makuupussille, kengille tai pyykille. Alatasku on eroteltu verkkotaskulla, jonne itellä on tapana tunkea likaisia pyykkejä tai kenkiä, tai mitä ikinä nyt pitääkin saada kompressoitua kivasti pois silmistä.

+ Päällitaskun saa kieräytettyä kivasti päiväkassiksi. Älä kysy multa miten tää tapahtuu, en oo koskaan käyttänyt.

+ Päällitaskun päällä on sellaset joustavat... narut... mihin saa kietaistua esim. takin, makuualustan tms kiinni.

+ Saa avattua edestä että päältä.

+ Rinkassa on kiinni kaikenmaailman härpäkkeitä joihin saat ripusteltua palohailla... haolla... hakoilla? asioita, jos oot niitä ihmisiä. Lisäksi rinkkaan saa kivasti ripustettua esimerkiks vaellussauvat ja mitä nyt ikinä keksitkin.

+ Lantiotaskut. Lantivyössä on tilavat taskut, johon saa käsille vaikka kompassin, puhelimen, rahaa tms. Huono puoli näissä taskuissa on, että ne on verkkotaskut ja hieman hasardit mikäli unohtaa rahapussin sinne Milanon metrossa tai Ulan Batorin keskustassa.

- Paino. Vaellusrinkat on painavampia kuin matkarinkat, ja 65L rinkalle painoa tulee noin kolmisen kiloa, joka on suhteellisen paljon. Hyvä puoli painossa on toki, että jos pakkaat puolet asunnostas mukaan, niin stygempi rinkka ei tunnu niin pahalta selässä ja hartioissa kuin keveämpi.

- Koko. 65L on pienin 'miesten' malli, ja itse 172cm+55kg naisena koen tämän mallin liian isona itselleni. Ainoot kerrat kun oon saanut sen niin täyteen, että joku osa ei lerpsuta, on ollut muuttoreissuja. Riippuu miten paljon sulla on tapana pakata messiin, mutta itselle tuo 65L on aivan liian iso.

Itse suosittelen Kajkaa lämpimästi. Keneltäkään joka Kajkan omistaa, en ole kuullut että olis huono käytössä ja katuis ostostaan. Jotkut sanoo että remmejä on liikaa, mutta niin on säätövaraakin. Rinkan saa kurottua aika pieneksi, ja toisaalta sinne saa mahtumaan vaikka pienen elefantin jos haluaa Thaimaan-tuliaiset messiin. Mulla ei ole ikinä jäänyt remmit lentokoneessa kiinni, ja ollaan nähty kuitenkin noin 23 maata yhdessä. Remmejä voi sitoa nippareilla, tehdä solmuja itsensä ympäri tai tehdä niinkun mä: heitä rinkka jätesäkkiin ennen ruumaan dumppaamista.

Jos olisin Suomessa niin möisin sulle on mun 65 litrasen, oon ajatellut vaihtaa 55W -malliin. Kerro ihmeessä jos oot tulossa Montrealiin ;) Toivottavasti auttaa rinkan valinnassa.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2015, 21:35:55 kirjoittanut kid »
reality was never my thing anyway

Meisseleissön

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #684 : 20.07.2015, 11:09:56 »
Millasta rinkkaa kannattais etsiä, jos on tarkotus käyttää samaa rinkkaa sekä reppureissaukseen, että luonnossa vaeltamiseen? Oma vajaa 10v vanha halpisrinkka hajosi ja pitäisi uutta hankkia.

Fjällrävenin Kajka vaikuttais erittäin loistavalta tuohon vaeltamiseen, mutta uskaltaisko tuollaista matkoille ottaa mukaan? Tuohon olisi kuitenkin saatavilla ihan vartavasten tehty lentopussi, jolla sen saisi kätevästi ruumaan matkoilla ja varmasti toimii vaelluksella (testattu on).

Toinen vaihtoehto ois tuollainen Ospreyn Farpoint, josta saisi irroitettua tuon päivärepun kätevästi. Toisaalta toimisiko tuo sitten miten hyvin oikeilla vaelluksilla esimerkiksi Suomen Lapissa? Hieman epäilen.

Pienen googletuksen jälkeen löytyi myös tuollainen McKinley Cavanna. Livenä en tuota ole nähnyt, mutta onko täällä kenelläkään kokemuksia siitä? Siitäkin näyttäisi saavan irroitettua päivärepun lyhyemmille reissuille kohteessa taikka matkustamoon koneeseen. Tuon vaelluskäyttö on kuitenkin ihan täysi arvoitus.

Ainahan on vaihtoehto hommata vaellukselle ja reppureissaamiseen omat rinkat, mutta rahaa menee aika lahjakkaasti tähän ratkasuun sit.

Moi! Mulla on ollut nyt 5v Fjellun Kajka 65. Jos et jaksa lukea pidemmälle, niin TL;DR: sopii sekä matkustamiseen että vaellukseen. Teen alle pienen erittelyn siitä mikä mun mielestä rinkassa on hyvää ja mikä huonoa.

+ Säätömahdollisuudet. Jos katsot Kajkaa ja vertaat vaikka pikkuveljeen Abiskoon, niin huomaat että Kajkaa voi väännellä ja käännellä just omaan selkään ja hartioihin, sekä lantioon sopivaks.

+ Laatu. G-1000 kangas on mulla kestänyt käytössä 2kk Aasiassa (reppureissu, nähnyt jos jonkinlaisen koslan kattoa ja lattiaa), kk Briteissä (siistimpi kaverilta hotelliin ja autoon -tyylinen spurtti), automatkoilla Latviassa/Virossa, roadtripillä pohjois-Norjassa, muuttoreissuilla sekä vaelluksilla luonnossa. Mulla ei rinkassa ole juurikaan käytön jälkeä edes näiden viiden vuoden jälkeen.

+ G-1000 -kangas hylkii vettä ja lunta, joten pysyy pikkutihkussa kuivana eikä kastu heti jos heität sen hetkeks lumelle. Sadehuppu tulee mukana ja pitää sitten monsuunit loitolla.

+ Taskut. Päällä kaks isoa taskua, sivuilla kaks isoa taskua, rinkan sisällä pikkutasku esim. arvotavaroille sun muulle pikkutilpehöörille, alaosastossa iso tasku esim. makuupussille, kengille tai pyykille. Alatasku on eroteltu verkkotaskulla, jonne itellä on tapana tunkea likaisia pyykkejä tai kenkiä, tai mitä ikinä nyt pitääkin saada kompressoitua kivasti pois silmistä.

+ Päällitaskun saa kieräytettyä kivasti päiväkassiksi. Älä kysy multa miten tää tapahtuu, en oo koskaan käyttänyt.

+ Päällitaskun päällä on sellaset joustavat... narut... mihin saa kietaistua esim. takin, makuualustan tms kiinni.

+ Saa avattua edestä että päältä.

+ Rinkassa on kiinni kaikenmaailman härpäkkeitä joihin saat ripusteltua palohailla... haolla... hakoilla? asioita, jos oot niitä ihmisiä. Lisäksi rinkkaan saa kivasti ripustettua esimerkiks vaellussauvat ja mitä nyt ikinä keksitkin.

+ Lantiotaskut. Lantivyössä on tilavat taskut, johon saa käsille vaikka kompassin, puhelimen, rahaa tms. Huono puoli näissä taskuissa on, että ne on verkkotaskut ja hieman hasardit mikäli unohtaa rahapussin sinne Milanon metrossa tai Ulan Batorin keskustassa.

- Paino. Vaellusrinkat on painavampia kuin matkarinkat, ja 65L rinkalle painoa tulee noin kolmisen kiloa, joka on suhteellisen paljon. Hyvä puoli painossa on toki, että jos pakkaat puolet asunnostas mukaan, niin stygempi rinkka ei tunnu niin pahalta selässä ja hartioissa kuin keveämpi.

- Koko. 65L on pienin 'miesten' malli, ja itse 172cm+55kg naisena koen tämän mallin liian isona itselleni. Ainoot kerrat kun oon saanut sen niin täyteen, että joku osa ei lerpsuta, on ollut muuttoreissuja. Riippuu miten paljon sulla on tapana pakata messiin, mutta itselle tuo 65L on aivan liian iso.

Itse suosittelen Kajkaa lämpimästi. Keneltäkään joka Kajkan omistaa, en ole kuullut että olis huono käytössä ja katuis ostostaan. Jotkut sanoo että remmejä on liikaa, mutta niin on säätövaraakin. Rinkan saa kurottua aika pieneksi, ja toisaalta sinne saa mahtumaan vaikka pienen elefantin jos haluaa Thaimaan-tuliaiset messiin. Mulla ei ole ikinä jäänyt remmit lentokoneessa kiinni, ja ollaan nähty kuitenkin noin 23 maata yhdessä. Remmejä voi sitoa nippareilla, tehdä solmuja itsensä ympäri tai tehdä niinkun mä: heitä rinkka jätesäkkiin ennen ruumaan dumppaamista.

Jos olisin Suomessa niin möisin sulle on mun 65 litrasen, oon ajatellut vaihtaa 55W -malliin. Kerro ihmeessä jos oot tulossa Montrealiin ;) Toivottavasti auttaa rinkan valinnassa.

Kajkan puolesta puhujia on kieltämättä riittänyt. Hyvä oli saada tällainenkin kokemus. Ehdin jo tilata itselle kokeiluun tuollaisen jonku random repun tuolta Decathlonista, kun muutamalla kympillä lähti. Jospa se nyt ainakin tämän ensimmäisen lyhyehkön Itävalta-Slovenia-Kroatia reissun kestäis ja toimis.

Se mun vanha rinkka oli 75L ja myönnettäköön, että se oli aivan turhan iso reppureissauksilla. Vaelluksillakin oli vähän niin ja näin, koska säätömahdollisuudet oli aika rajalliset. Joku tuollainen 65L Kajka kuulostaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Pitääpä käydä kokeilemassa jossain kaupassa. Tai vaihtoehtoisesti varata matkat Montrealiin   :D

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #685 : 20.07.2015, 17:21:44 »
Ehdin jo tilata itselle kokeiluun tuollaisen jonku random repun tuolta Decathlonista, kun muutamalla kympillä lähti. Jospa se nyt ainakin tämän ensimmäisen lyhyehkön Itävalta-Slovenia-Kroatia reissun kestäis ja toimis.

Halpisrinkat/reput on joskus ihan yllattavan hyvia, valilla tuntuu, etta ekstrahintaa tulee ihan vain merkista...ostin pari vuotta sitten alle viidellatoista punnalla 35l reppu-rinkan, joka on ihan maailman paras kantaa, kevyt seka tukeva samaan aikaan. Suhtaudun vahan skeptisesti rinkkojen tilaamiseen netista, silla niita pitaisi aina nimeomaan koettaa selkaan. Tietty se ei ole aina mahdollista, mutta itse olen hoitanut jokaisen rinkkaoston kaupassa, usein viela avuliaiden myyjien opastuksella niin, etta olen tunkenut sen tayteen tavaraa ja kavellyt kehaa ympari kauppaa.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #686 : 21.07.2015, 10:37:07 »
Kansainvälisillä keskustelufoorumeilla usein vannotaan Ospreyn nimeen, mutta itse en ole kokeillut. Nyt on edessä uuden rinkan osto.
Onko tästä rinkasta kokemusta http://www.scandinavianoutdoorstore.com/reput-rinkat-ja-laukut/reput-30-50-litraa/aura-ag-50/
Olisiko hintansa arvoinen? Ja löytyisikö se edullisemmin Tallinnasta jostain kaupasta? Rinkka tulisi nimenomaan pitkäkestoiseen reppureissaukseen eikä niinkään vaellukseen. Vai mitä muuta suosittelisitte, koko 45-55l ja lyhyelle naiselle (160cm).
Soarele este galben

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #687 : 21.07.2015, 22:42:24 »
Kansainvälisillä keskustelufoorumeilla usein vannotaan Ospreyn nimeen, mutta itse en ole kokeillut. Nyt on edessä uuden rinkan osto.
Onko tästä rinkasta kokemusta http://www.scandinavianoutdoorstore.com/reput-rinkat-ja-laukut/reput-30-50-litraa/aura-ag-50/
Olisiko hintansa arvoinen? Ja löytyisikö se edullisemmin Tallinnasta jostain kaupasta? Rinkka tulisi nimenomaan pitkäkestoiseen reppureissaukseen eikä niinkään vaellukseen. Vai mitä muuta suosittelisitte, koko 45-55l ja lyhyelle naiselle (160cm).

En osaa sanoa kun en oo Ospreyta koskaan kokeillut, mutta ainakin vaelluskäyttöön sen nimeen on vannottu täällä: http://www.outdoorgearlab.com/Backpacks-Womens-Reviews Mun mielestä toi ei kauheen hintava rinkaksi edes ole, eli suosittelen tukemaan suomalaisia kauppoja. Joudut kuitenkin maksamaan siitä Tallinnanreissusta sen erotuksen hinnan.

kasasagi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #688 : 22.07.2015, 10:19:32 »
Minulla oli Aura AG 50 kokeiltavana, mutta en pitänyt sen mallista (pitkä ja kapea). Rinkka nousee korkealle pään taakse, ja itse koin sen rajoittavan liikkuvuutta. Lantiovyö on kova, ja sen isolta näyttäviin taskuihin ei käytännössä mahtunut mitään. Reppureissauskäytössä lantiovyö voisi olla hankalaa pakata esim. lentokoneeseen...? Toisaalta myyjä kehui kantojärjestelmää valikoimansa parhaaksi, koska jykevä lantiovyö kannattelee rinkan painoa niin hyvin. Uskon, että kyseessä on erinomainen rinkka, mutta se ei omaan käyttöön tuntunut parhaalta vaihtoehdolta.

Muuten olen pitänyt Ospreyn repuista, ja taloudesta löytyy eri kokoisina Talon, Tempest ja Auran sijaan ostettu Kyte 46, joka tuotearvosteluista päätellen on monella juuri reppureissauskäytössä. Kieltämättä kanto-ominaisuudet eivät ole Auran veroiset, mutta lyhyt ja leveä malli tuntuu minusta mukavammalta.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #689 : 22.07.2015, 11:43:47 »
Tuo kapea ja paalta korkea on kylla totta. Mulla oli yhdessa vaiheessa 3 rinkkaa, joista yksi oli Auran miesten vastaava malli (en muista nimea) joka kuitenkin kaytannossa oli ihan sama nain naisen nakokulmasta. Koin, etta citykayttoon se oli juuri hyva, silla kapean rinkan kanssa oli helpompi paasta esimerkiksi metroporteista lapi, liikkua sisaan/ulos busseista jne. Lantiovyo tuntuu myos hiukan pehmenevan kaytossa, eli se ei ole niin kova koppura. Tai sitten noissa uusissa malleissa se on vahan erilainen. Lantiovyotaskussa oon yleensa pitanyt vahan kolikoita ja nenaliinoja/kasvopyyhkeita, iltaisin taskulamppua, sellaista pienta mutta tarpeellista kamaa mitka muuten kulkisi taskussa.

Toinen Ospreyn rinkka oli Kestrel-mallistoa; 38 litrainen, jota ei kai enaa valmisteta. Se oli kooltaan taydellinen, koska sen veti kaytannossa enemman kuin sen 38 litraa. Kestrelista alkoi useamman vuoden kovan kayton jalkeen vahan repeilemaan vetoketjutikkaukset, mutta lahetin sen ilmaiseen takuuhuoltoon jossa se korjattiin ihan edellisen veroiseksi.

kassu86

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #690 : 22.07.2015, 13:23:29 »
Kuis monella on kokemusta modulaarisista sotilasrinkoista reppureissulla? Esim https://www.varusteleka.fi/fi/product/tasmanian-tiger-raid-pack-mkii/25099 ?

dinsku

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #691 : 22.07.2015, 15:36:23 »
Hei ehdotan Varustelekasta käytettynä Hollannin jalkaväen rinkkaa, ihan älyttömän hyvä! En vaihtais mihikään!

kassu86

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #692 : 22.07.2015, 16:43:44 »
Noi puhtaat inttikamat taas tuppaa tulee jos jonkinlaisel viidakkokuvioinnil, mistä en ite nii hirveesti innostu.

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #693 : 22.07.2015, 22:18:59 »
Väittäisin että Tasmanian Tiger saattaapi olla hyvä reppu. Käy kokeilemassa selkään, näkyy olevan säätövaraa vähän kun Fjellun Kajkassa, painoa on vaan noin 400g vähemmän (ei se silti mikään kevyt reppu oo). Ei oo pahan hintanenkaan ottaen huomioon että on Tatonkan tekemä.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #694 : 29.07.2015, 19:06:07 »
Vinkki kaikille pääkaupunkiseudun rinkkaostajille. Espoon Sellon Halonen Sportissa on rinkkoja -50%. Tai ainakin neljä kappaletta. Jack Wolfskinin pienempi rinkka ja muilta valmistajilta isompia, oikein isojakin.

rupponen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #695 : 04.08.2015, 11:17:01 »
Moro!

Olen hankkimassa pientä rinkkaa tulevaa reiliä varten ja vaihtoehtoina on Osprey stratos 34 tai haglöfs vapour 32. Onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia kyseisistä rinkoista?  :)

wormie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #696 : 04.08.2015, 18:05:48 »
Moro!

Olen hankkimassa pientä rinkkaa tulevaa reiliä varten ja vaihtoehtoina on Osprey stratos 34 tai haglöfs vapour 32. Onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia kyseisistä rinkoista?  :)

Omassa selässä kulkee Ospreyn Stratos 34. Passaa omaan selkään varsin hyvin ja olen kokenut, että verkkoselkä pitää selän kuivana lämpimänäkin päivänä. Tilavuus ollut mulle riittävä, samoin taskut yms. En ole katunut valintaani.

Kesis

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #697 : 05.08.2015, 11:57:07 »

Mulla on kaks Ospreyta, toinen vähän kevyempään käyttöön (muistaakseni 38L). Ospreyt on ainakin mun selälle olleet ehkä parhaita mitä oon omistanut. Laatumerkki ylipäätään, mutta toisaalta niin on Haglöfsikin. Ostat sen kumpi istuu paremmin, ja jos tulee tasapeli, niin otat halvemman :)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #698 : 15.09.2015, 12:42:17 »
Ilmoittelen taas rinkkatarjouksista. Haglöfsin rinkat on -40% koko tämän viikon Sembaloilla Partioaitassa. Sembalot on Kauppakeskus Sellon (köyhänmiehen) Hullut Päivät.

Eki95

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #699 : 17.09.2015, 07:09:03 »
Moi! Tarkotus olis väliamerikkaan lähteä 5 viikoksi ja pitäs rinkka löytää. Pelkillä käsimatkatavaroilla mennään eli kumpi mahtas olla parempi, haglöfs roc speed 40 vai haglöfs röse 50? Mites toi jälkimmäinen mahtaa mennä sisällä lentokoneessa? Mittoja kun ei löydy oikeen mistään. Rinkka pitäs olla semmonen että sillä vois mahdollisesti tehdä pidempääkin reissua tulevaisuudessa eli kestävä.