Äänestys

Äänestä paras rinkkamerkki

Karrimor
2 (5.1%)
Haglöfs
16 (41%)
Halti
12 (30.8%)
McKinley
4 (10.3%)
JanSport
0 (0%)
The North Face
2 (5.1%)
Millet
0 (0%)
Vaude
1 (2.6%)
Fjällräven
2 (5.1%)
Berghaus
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 39

Äänestys päättynyt: 11.09.2005, 17:07:06

Minkä rinkan ostan?

(Luettu 377278 kertaa)

[email protected]

• Aloittelija
    • Profiili
Kumpi rinkka?
« Vastaus #700 : 22.09.2015, 09:28:00 »
Eli olen etsinyt hinta-laatu suhteeltaan hyvää 65-l rinkkaa ja kyselisin nyt mielipiteitä, kumpi näistä olisi parempi?

Halti Chili 65 http://www.halti.com/content/fi/39/40148/40148.html
vai
The North Face Terra https://www.thenorthface.com/shop/terra-65

Muitakin saa ehdottaa kunhan ovat suurinpirtein samaa hintaluokkaa (molemmat löytyy netistä alle 150€)

Kiitos avusta!

Eliette

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Tua_totus@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Kumpi rinkka?
« Vastaus #701 : 22.09.2015, 10:16:15 »
Vastaukseni on täysin epätieteellinen, eikä edes perustu käyttökokemuksiin, mutta tekis mieli itse ostaa toi Haltin rinkka.
a) Hyvännäköinen
b) Suomalainen
Mitä pidempi matka sitä pidemmälle mennään!

Kesis

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Kumpi rinkka?
« Vastaus #702 : 22.09.2015, 11:18:44 »
Ilman muuta se rinkka, joka on selässä parhaan tuntuinen. Kauppaan kokeilemaan vaan! Oman kokemukseni mukaan Haltia ja North Facea parempaa laatua tekevät mm. Deuter, Osprey ja Haglöfs, joiden 65L-rinkkoja voi löytyä juuri ja juuri tuohon 150 euron hintaan, ainakin jos sattuu tarjous kohdalle.

Kesis

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Minkä rinkan ostan?
« Vastaus #703 : 22.09.2015, 11:21:18 »
Moi! Tarkotus olis väliamerikkaan lähteä 5 viikoksi ja pitäs rinkka löytää. Pelkillä käsimatkatavaroilla mennään eli kumpi mahtas olla parempi, haglöfs roc speed 40 vai haglöfs röse 50? Mites toi jälkimmäinen mahtaa mennä sisällä lentokoneessa? Mittoja kun ei löydy oikeen mistään. Rinkka pitäs olla semmonen että sillä vois mahdollisesti tehdä pidempääkin reissua tulevaisuudessa eli kestävä.

Kyllä 50L rinkan/repun mahduttaminen käsimatkatavaroihin kuulostaa aika vaikealta, jollei sitten ole puolityhjänä. 40-litrasessakin voi olla hommaa. Mulla on 38-litranen Osprey joka menee käsimatkatavaroissa jos ei oo täynnä, mutta heti jos "hattu" on pakattu yli, on pistettävä ruumaan.

Yhdistin pari rinkan hankintaan liittyvää ketjua. -Mr. V
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015, 14:06:38 kirjoittanut Mr. Voyageur »

hemohes

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #704 : 04.10.2015, 16:10:18 »
xxl::sä vain tänään https://www.xxl.fi/bergans-trysil-65-rinkka-65-l/p/1107978_1_style Bergans Trysil 65l
Onko jollain kokemuksia tuosta?

Lech

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #705 : 06.10.2015, 19:49:16 »
Kyllä 50L rinkan/repun mahduttaminen käsimatkatavaroihin kuulostaa aika vaikealta, jollei sitten ole puolityhjänä. 40-litrasessakin voi olla hommaa. Mulla on 38-litranen Osprey joka menee käsimatkatavaroissa jos ei oo täynnä, mutta heti jos "hattu" on pakattu yli, on pistettävä ruumaan.

Riippuu ihan siitä miten täyteen sen ahtaa, itse vein juuri maltilla täytetyn 65 litran rinkan ongelmitta Wizzairilla käsimatkatavaroissa.

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #706 : 13.11.2015, 12:04:19 »
Nyt on eka reissu tehty Osprey AG 50:llä, ja voin suositella. Todella mukava kantaa ja tukeva selässä, ja tuo "AntiGravity"-systeemi toimi oikeasti, vältyin selkähieltä Aasian kuumakosteassakin säässä. Omastani 50-litraisesta maksoin 180e joka tuntuu ihan ok hinnalta. http://www.ospreyeurope.com/fi_en/view-by-series/backpacking/atmos-ag-series/atmos-ag-50

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #707 : 13.11.2016, 18:53:24 »
Halpa rinkka (1 kpl)  odottaa ostajaansa Itiksen Anttilan konkurssimyynnissä. En muista merkkiä, mutta muistan hinnan: 74,90. Siitä lähtee puolet pois. Koko oli 50+5(?)kg ja väri erottuva koivunvihreä.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2016, 19:53:48 kirjoittanut UsvaAuer »

Mikaelg

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #708 : 27.03.2017, 16:59:33 »
Tilasin itselleni ja tyttöystävälle justiinsa Ospreyn farpointit. 70 litran malli on tarjouksessa scandinavian outdoorilla. Kauhea googlettaminen, et mistä saisi halvimmalla kun pitää koittaa säästää kaikki mahdollinen matkakassaan. Normihinta repulla oli 170, mutta oli 18% alessa. Kun tilasi uutiskirjeen sai vielä ylimääräisen 10% alen ja bonuswaylla 3,5%. Loppuhinnaksi tuli repuille 243€
toivottavasti noi on hyvät. Ainakin arvostelut ovat olleet positiivisia. :)

idom

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #709 : 09.04.2017, 16:26:56 »
Etsin n. 40l rinkkaa/reppua jonka saisi vietyä lentokoneeseen käsimatkatavaroissa, ja mikä ei painaisi yli 1,5kg..  Olen selannut paljon eri vaihtoehtoja, mutta tuntuu ettei nyt löydy. Osaako joku suositella jotain tiettyä kuvaukseen sopivaa rinkkaa mikä on voinut jäädä huomaamatta/ei ole mainittu tässä ketjussa(en kyllä ihan alusta asti lukenut ::))? 

e: Olen katsellut Haltin 40l moose- (metsästys)rinkkaa, olisi kevyt ja sopivan kokoinen, siitä ei vaan löydy kokemuksia että onko kestävä..
https://www.xxl.fi/halti-moose-metsastysrinkka/p/1120972_1_style
« Viimeksi muokattu: 09.04.2017, 17:06:44 kirjoittanut idom »

Vallisoletana

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #710 : 09.04.2017, 17:16:08 »
Ospreyn Farpoint 40. Ei välttämättä ihan halvin, mutta kun olet yhden reissun tällä tehnyt, niin ihmettelet miksi koskaan olet reissannut millään muulla. Suosittelen!
Explore. Dream. Discover. -Mark Twain-

form

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #711 : 09.04.2017, 21:52:32 »
Etsin n. 40l rinkkaa/reppua jonka saisi vietyä lentokoneeseen käsimatkatavaroissa, ja mikä ei painaisi yli 1,5kg.. 

Silmään pistää, että minusta toi on todella reilu paino tuon kokoiselle repulle - tulee mieleen useita kymmenen litraa isompiakin reppuja, jotka ovat alle puolitoista kiloa. Onko sulla jotain tarkempia toiveita repun suhteen? Missä aiot sitä käyttää?

idom

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #712 : 11.04.2017, 12:17:05 »
Etsin n. 40l rinkkaa/reppua jonka saisi vietyä lentokoneeseen käsimatkatavaroissa, ja mikä ei painaisi yli 1,5kg.. 

Silmään pistää, että minusta toi on todella reilu paino tuon kokoiselle repulle - tulee mieleen useita kymmenen litraa isompiakin reppuja, jotka ovat alle puolitoista kiloa. Onko sulla jotain tarkempia toiveita repun suhteen? Missä aiot sitä käyttää?

Aijaa! Useimmat 40-litraiset mitä olen katsellut ovat olleet painavampia kuin tuo Haltin 1,4kg, mutta hyvä tietää että kevyitäkin löytyy.  :)
Etsin reppua reissailuun, en niinkään pitkille vaelluksille. Ja tosiaan pitäisi mahtua menemään käsimatkatavaroissa. Haluaisin ostaa nyt kerralla hyvän ettei tarvii sitten heti uutta. Ospreyn repuista kuullut paljon hyvää, täytyy käydä sovittamassa niitäkin!
 Mites vedenpitävyys, kuinka paljon siihen kannattaa kiinnittää huomiota? Pärjääkö hyvin erillisellä sadesuojalla? Reissaan pääasiassa lämpimissä (kosteissa) maissa.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2017, 12:19:14 kirjoittanut idom »

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #713 : 11.04.2017, 12:29:30 »
Pärjäät erillisellä sadesuojalla, tai sitten pakkaat kamat repun sisään muovipusseihin. Oikeasti aika harvoin sä sen repun kanssa kaatosateessa tetsaat. Osta sellainen, jonka saat kokonaan auki matkalaukkutyyliin. Tuo ehdottamasi halti on todella 80-lukua, älä haksahda moiseen. Ketjussa ehdotettu Osprey Farpoint 40 on oikein hyvä.

idom

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #714 : 25.04.2017, 14:24:45 »
Kaupasta lähti mukaan Fjällrävenin abisko hike 35 litraisena. Kuulemma ihan uusi malli, en ollut ennen nähnytkään. Todella kevyt, kestävä ja sopi mun kapealle selälle loistavasti! Päältä täytettävä mutta sivussa koko repun matkalta vetskari, joten pääsee käsiksi pohjallekin. Pitäisi mahtua menemään käsimatkatavarana. Jos nyt ei tarvitsisi ostaa uutta reppua vähään aikaan/ikinä ;D  Suosittelen  :)   https://www.fjallraven.com/abisko-hike-35

Juhi7

• Reissaaja
  • Reissaava metallimies
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #715 : 06.05.2017, 16:34:34 »
Itse en ole hirveän kranttu rinkkojen suhteen :D Ostin muutama vuosi sitten tuollaisen varustelekasta https://www.varusteleka.fi/fi/product/bw-taistelijan-rinkka-flecktarn-ylijaama/1250. Hyvin on selässä pysynyt ja näyttää tarpeeksi kärsineeltä, ettei kukaan edes yritä kääntää :D
Pienistä mä huoli en kunhan vaan mä kiertää saan.
Markkani ja maallisen hauskuus vei, ne säästy ei.
Milloin ja missä vaan laulattaa, naurattaa.
Ei murheet paina milloinkaan Kiertää kun mä saan.

tumppihki

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #716 : 09.01.2018, 14:57:29 »
Onko teillä kokemuksia Jack Wolfskin rinkoista? Highland trail 60 l olisi tarjouksessa nyt  (149)  e ja ainakin ensikokeilulla tuntui oikein pätevältä vaihtoehdolta. Vähän pidempi ja kapeampi kuin rinkat yleensä. Myyjä ainakin vakuutteli että laatukamaa jne mutta niinhän ne aina.

Muita vaihtoehtoja joita olen miettinyt on osprey kestrel 58 l  ja haglöfsin oxo 60 l. Ja vuodeksi ausseihin lähdössä eli siihen tarkoitukseen tulee :)

EDIT: No nyt tuli Partioaitassa vastaan vielä Ospreyn Farpoint 70 ja 80 litraset matkarinkat jotka tuntui kyllä todella sopivalta selkään ja muutenkin laadukkailta. Iso plussa vielä siitä että kaikki hihnat saa piilotettua pois lentojen ja bussimatkojen ajaksi!

Harmittaa vain että noiden kahden välillä ei ole mitään kokoa sillä tuo 80 l on liian iso mutta siinä oli sisällä kaikkia hyödyllisiä pikkutaskuja ja 70 l on oikeasti 55+15 l päiväreppu. Päivärepulla en tee mitään ja siellä päärepussa ei sitten ollutkaan yhden yhtä sivutaskua missään.

Ja eniten tässä vituttaa se että nyt näitä vaihoehtoja on enemmän kuin kaupungille lähtiessä vaikka piti mennä toisinpäin!  :D
« Viimeksi muokattu: 09.01.2018, 17:19:32 kirjoittanut tumppihki »

SlummiViikuna

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #717 : 09.01.2018, 22:11:01 »
Mulla on Osprey Farpoint 55+15. Aasiassa rehasin sitä selässäni reilu 7 viikkoa. Oikein pätevä kapistus, tilavuuden ja juurikin noiden remmien piilottamisen kannalta. Lantiollakin istuu mukavasti ja siinä missä tavaroiden kanniskelu nyt voi olla mukavaa niin tällä se on tosiaan ihan ok. Pidempiäkin aikoja ihmismassoissa ja vaikka vähän kiireemmälläkin askelluksella. Osprey lähtee kohta mukaan myös Australiaan.Ei käyny mielessäkään että olisin tulevaa reissua varten vaihtanu rinkkaa.

tetris

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #718 : 10.01.2018, 20:27:53 »
Mulla on ollu kohta 20v kantoviilekkeillä olevia keikkalaukkuja, Tatonkan Barreleita s-xxl kokoisena, litroissa ehkä 30-155  Matkustamiseni on yleensä reissaamista seilaamaan, jollon tavaraa on 15-40 kiloa. Noilla painoilla kannan laukkua mahdollisimman vähän, enkä taatusti vaella mihinkään. Tärkeintä itseleni on ehdoton lujuus, kamojen on pysyttävä kyydissä, rehattiin laukkua miten tahansa. Ja on rehattu. Muutama muovisolki on pitäny vaihtaa nollasilmukkaan, mutta vetoketjuja tai muita liikkuvia osia ei ole tarvinnu parsia. XXL oli kerran täynnä kaljaa ja jäitä, ja painoi yli 150 kg, muttei valittanut. Ei sitä silloin kukaan yksin kantanut, repimällä raahaten mentiin. Laukuista saa viilekkeet piiloon, joten lentokenttien lempparit saa kiskoa päätyjen kantokahvoista ja pidemmistä nostokahvoista vapautuneesti - kestää.  Laukut ovat materiaalivalintoihin nähden keveitä, jollon nettopaino jää maksimaaliseksi, joka itselleni on todella tärkeää. Jokohan olis selvää, että tää on paras silloin, kun puhutaan kestävästä vaihtoehdosta. :)

Mukana kulkee käsimatkataraksi nyt toista reissua Savotan Jääkärireppu. Tilavuus riittää itselleni reppureissuun lämpimissä maissa sellaisenaan, mutta roiniinsa rakastuneet laajentaa reppua molletaskuilla aivan mieleisikseen.
Kallis, mutta pätevän oloinen oikea kestokulutushyödyke, josta köytännön kestäkyyskokemusta ei vielä ole, mutta jonka toivon kestävän elämäni loppuun, mut mä olen kyllä aika vanha paska jo....
« Viimeksi muokattu: 10.01.2018, 20:41:49 kirjoittanut tetris »

tumppihki

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #719 : 11.01.2018, 12:23:08 »
Joo tuota testattuani aloin ajattelemaan että mihin ihmeeseen tässä rinkkaa edes tarvitsee ku  on tälläinenkin vaihtoehto  :) Jotenkin mennyt aivan ohi että rinkka ei ole se ainoa vaihtoehto ja kun tiedän että en ole trekkailemaan/telttailemaan lähdössä niin tuo Farpoint riittää täydellisesti.

Mulla on Osprey Farpoint 55+15. Aasiassa rehasin sitä selässäni reilu 7 viikkoa. Oikein pätevä kapistus, tilavuuden ja juurikin noiden remmien piilottamisen kannalta. Lantiollakin istuu mukavasti ja siinä missä tavaroiden kanniskelu nyt voi olla mukavaa niin tällä se on tosiaan ihan ok. Pidempiäkin aikoja ihmismassoissa ja vaikka vähän kiireemmälläkin askelluksella. Osprey lähtee kohta mukaan myös Australiaan.Ei käyny mielessäkään että olisin tulevaa reissua varten vaihtanu rinkkaa.