Matkavakuutus

(Luettu 371159 kertaa)

lewis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Matkavakuutus
« Vastaus #260 : 03.08.2009, 20:25:16 »
jos pitkään reissussa.....niin tuli mieleen,että voikohan ottaa 3kk jälkeen(mikä usein jatkuvassa vakuutuksessa on takaraja) reissun päällä jostain toisesta yhtiöstä esim.europpalainen tai gouda... vakuutuksen netissä,tulis kuitenkin hieman halvemmaksi ,kuin ostaa lisäkuukausia omasta yhtiöstä. vai pitääkö sopimusta tehdessä olla suomessa? tuohon en löytänyt tarkkaa vastausta...onko kokemuksia? tää nyt ideana jos vaikka 6kk matkalla...

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #261 : 03.08.2009, 21:19:04 »
Sopimuksen alkuhetkellä tulee olla suomessa, mikäli vakuutuksen suomalaisesta yrityksestä ostaa.
Better to burn out than fade away

Plautus

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.my.opera.com/Nippe
« Vastaus #262 : 04.08.2009, 14:15:20 »
Serkkupojalla on Kilroyn gouda -vakuutus ja hän on nyt saanut tapella korvauksista, kun on on pieniä näkemyseroja siitä, mikä on varastamista ja mikä "kadottamista". Paluumatkalla reppu vietiin Helsingin Rautatieasemalla linja-autopysäkiltä, kun serkku laski sen maahan pysäkin pleksilasia vasten (varas lienee ujuttanut repun takapuolelta pleksin alta). Gilroyn mukaan reppu on kadonnut ja he maksoivat tähän vedoten vain pienehkön korvauksen.

Muistan lukeneeni, että jollain muullakin olisi käynyt lähes vastaavasti?
"Koska pidän koko maailmaa
omina veljinäni,
miksi sen rauhaa
pitäisi häiritä niin ajattelemattomasti?"
-Keisari Meiji

Onkiveikko

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #263 : 19.08.2009, 19:42:47 »
Heipä hei,

Etsiskelen itselleni matkavakuutusta pitkälle matkalle (4-6kk). Onko kenelläkään hyviä ehdotuksia vakuutusyhtiöstä, joka tarjoaisi vakuutuksia tällaiselle yhtäjaksoisesti kauan kestävälle matkalle? Fenniasta sanoivat, että muut vakuutukset pitää keskittää myös sinne ennenkuin tarjoavat ja Pohjolasta ei yli 3 kk vakuutusta saa. Joo tosiaan tuo keskittäminen voisi olla kanssa vaihtoehto, kun ei mulla muuta vakuutusta olekaan kun tapaturmavakuutus : ) . Mutta siis kertokaahan ihmeessä missä yhtiössä olette pitkän matkanne vakuuttaneet ja mikä on ollut hinnoittelu?

Kiitos!

ja sori jos kyselen vanhoja juttuja, kun nyt ei oikein ole aikaa eikä energiaa alkaa hirveästi täällä bittiavaruudessa samoilemaan...

*anne*

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #264 : 19.08.2009, 20:16:04 »
Heipä hei,

Etsiskelen itselleni matkavakuutusta pitkälle matkalle (4-6kk). Onko kenelläkään hyviä ehdotuksia vakuutusyhtiöstä, joka tarjoaisi vakuutuksia tällaiselle yhtäjaksoisesti kauan kestävälle matkalle? Fenniasta sanoivat, että muut vakuutukset pitää keskittää myös sinne ennenkuin tarjoavat ja Pohjolasta ei yli 3 kk vakuutusta saa. Joo tosiaan tuo keskittäminen voisi olla kanssa vaihtoehto, kun ei mulla muuta vakuutusta olekaan kun tapaturmavakuutus : ) . Mutta siis kertokaahan ihmeessä missä yhtiössä olette pitkän matkanne vakuuttaneet ja mikä on ollut hinnoittelu?

Kiitos!

ja sori jos kyselen vanhoja juttuja, kun nyt ei oikein ole aikaa eikä energiaa alkaa hirveästi täällä bittiavaruudessa samoilemaan...

Itselläni on ympärivuotinen matkavakuutus Lähivakuutuksesta, joka on voimassa max 3 kk kestävillä matkoilla. Pidensin tätä ja maksoi muistaakseni n. 70 € kuulta. Jos en väärin muista niin 40 € ja lisäksi 30 € matkatavaroille... Aika kallista siis.

Graniitti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #265 : 19.08.2009, 20:26:58 »
Heipä hei,

Kiitos!

Ifistä saat 45 päivän jatkuvan matkavakuutuksen jota voidaan jatkaa määräaikaisesti maksimissaan vuoden mittaiseksi. Hinta riippuu siitä mihinpäin maailmaan menee. Ei vaadi keskittämistä, mutta keskittämällä saa alennusta.

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #266 : 20.08.2009, 11:51:09 »
Heipä hei,

Itsellä on juurikin Fenniasta. En omistanut mitään ko. lafkan vakuutuksia ennen pitkälle matkalle ottamaani vakuutusta, mutta heidän kokonaistarjous oli silti edullisin. Pyysin heitä vaan iskemään pakettiin matkavakuutuksen lisäksi edullisimpia vakuutuksiaan niin monta (oliko 2kpl lisää) että keskittämisvaatimukset täyttyvät. Lopputuloksena siis silti halvin hinta.
Kokemuksieni perusteella en voi muutenkaan kuin suositella Fenniaa!
Better to burn out than fade away

Londra

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #267 : 20.08.2009, 12:19:27 »
Etsiskelen itselleni matkavakuutusta pitkälle matkalle (4-6kk). Onko kenelläkään hyviä ehdotuksia vakuutusyhtiöstä, joka tarjoaisi vakuutuksia tällaiselle yhtäjaksoisesti kauan kestävälle matkalle?

Itse tein vuonna 2005 laajan vertailun 4kk:n vakuutuksista ja silloin ehdottomasti halvin oli Lähivakuutus, ja olisi ollut halvin myös 6 kk:n matkalle. Itselläni siis pelkkä matkustajavakuutus kun mitään arvokasta en omista.
Turistiripuli menee pillereillä ohi, mutta käyttämättömästä elämästä ei saa rahojaan takaisin.

lewis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #268 : 20.08.2009, 21:53:59 »
vertailtuani muutama vuosi sitten halvin oli lähivakuutus, kotivakuutuksen yhteyteen matkustajavakuutus (siis pelkkä sairastuminen/tapaturma) 29,40e vuosi  max.3kk matkoilla.lisäkuukaudet 40e/kk. nämä siis kimpassa ,en tiedä saako matkavakuutusta erikseen...?  kuka pistää halvemmaksi ja millä ehdoilla/yhdistelmillä? kertokoon... :o
« Viimeksi muokattu: 20.08.2009, 21:55:36 kirjoittanut lewis »

Onkiveikko

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #269 : 24.08.2009, 19:41:53 »
Sain lähivakuutukselta tarjouksen 6kk reissulle... Oheen siis työntävät muutakin hömppää kuin pelkkä tuo matkavakuutus, mutta pelkän matkavakuutuksen saaminen taitaakin olla mahdotonta noin pitkälle matkalle... näin se kapitalismin perkele meitä piinaa ;( .. :

Sisältää - matka-matkatavara-Tapaturma ja oikeus-ja vastuuvakuutuksen.

Jatkomatka lisäkuukaudet 3kk:tta 110€
Matkatavarat lisäkuukaudet 3 kk;tta 60€

Yhteensä kaikki :
Nuorisovakuutus 72€ + jatkomatka+tavaravakuutus 170€ = Yhteensä : 242€

Pitää vielä vähän kysellä muualta ennen kuin nielaisee syötin, vaikka eikai tuo nyt pahimmasta päästä ole..

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #270 : 24.08.2009, 20:50:45 »
Mulla oli Lähivakuutuksessa matkavakuutus 2000 luvun alussa.Sattui sitten varkaustapaus matkalla ja sain suomessa korvaukset ihan asiallisesti.Muutama kuukausi tuon jälkeen tuli normaali aikaan vakuutuksen maksulappu postissa,olikin vakuutumaksu noussut n 30-40%.Kun kysyin Lähivakuutukselta syytä tuohon niin kertoivat että heillä on vakuutuksissa bonus järjestelmä.Jos ei tule korvattavia vahinkoja niin bonukset on maksimit mutta jos saa vakuutusyhtiöltä korvausta niin menettää noi bonukset ja ne palautuu 10%/vuosi.Vaihdoin samantien vakuutusyhtiötä.
Kannattaa tarkistaa onko vielä toi bonusjuttu käytössä matkavakuutuksissa,ehkä siellä "pienellä painetussa" tekstissä tai kysymällä vakuutusyhtiöstä suoraan ;D

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
matkatavaravakuutus
« Vastaus #271 : 31.08.2009, 17:24:56 »
hei! olin hakemassa matkatavaravakuutusta mutta ilmoittivat että eivät voi sitä myöntää koska minulla ei ole luottotietoja ::) onko kenelläkään tietoa mistä ja millä keinolla voisin saada vakuutuksen ...matkavakuutus minulla on liiton kautta.

Siirretty vanhan ketjun jatkoksi. -Milma

jenkkilady

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #272 : 31.08.2009, 23:05:46 »
Mulla on ollu se normimatkavakuutus koko ajan ja nyt nostin sen kuuluvaksi kaikkeen extremeen/urheiluun. Nosti hintaa aika lailla, mutta mulle tais jäädä kerta maksuksi n. 80-90 euroo ja 4krt vuosi. Ja vakuutus tulee fenniasta. Mä sain paljon bonuksia, mut ei tainnu orginellimaksukaan olla paha... ja mä laitoin tavaroillekin aika suuren summan kun löytyy elektroniikkaa ja muuta...

london86

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #273 : 07.09.2009, 11:31:01 »
onko kenelläkään kokemusta veritaksen matkavakuutuksista ja niitten hinnoista ?

pinku

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #274 : 08.09.2009, 17:48:49 »
onko kenelläkään kokemusta veritaksen matkavakuutuksista ja niitten hinnoista ?

Onko Veritaksella muka moisia edes? Itselläni on keskitetty kaikki muut vakuutukset Veritakseen ja edelliseen pidempään reissuun kyselin Veritakselta myös matkavakuutusta, mutta väittivät, ettei heillä moisia ole tarjota. Tämä siis kaksi vuotta sitten.
Liian levoton, mun mentävä on.

london86

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #275 : 08.09.2009, 18:06:43 »
ei ole ..minulle joku sanoi että on mut pienen tarkistuksen jälkee totesin että ei ole....mutta jos jollain on suositella jotain makavakuutusta minkä saa ilman luottotietoja niin kertokaa ihmeessä  ::)

Satua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #276 : 08.09.2009, 18:09:14 »
Pikavakuutuksen saat ilman luottotietoja. Tosin on sillä hintaakin.

london86

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #277 : 08.09.2009, 18:20:29 »
minulle eivät ainakaan suostuneet pohjolassa,fenniassa eikä aktiassa tekemään edes tarjousta koska ei ole luottotietoja  ??? sanoinkin että mitä väliä kun se kerran etukäteen maksetaan kuitenkin mutta kun ei  >:(

Satua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #278 : 08.09.2009, 18:32:52 »
^ Siis tulet vaikka tänne lentoasemalle ja ostat automaatista Eurooppalaisen vakuutuksen. Kukaan ei ole kyselemässä tietoja.

Star.Fly

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - hanna@sair.as
    • Profiili
« Vastaus #279 : 09.09.2009, 19:09:54 »

... Pohjolasta ei yli 3 kk vakuutusta saa...

Eikös Pohjolan matkavakuutus ole Eurooppalainen? Meil vakuutukset Pohjolas (ja matkavakuutus siis Eurooppalainen) ja me kyl saadaan 3kk:n päälle matkavakuutus, ku puolisko kävi kyselemäs.. Mut tais aika arvokkas olla, en nyt muista hintaa ku en ollu mukana :D olisko jotain yli 70e/kk? en oo varma, ei olla viel käyty sopimassa asiaa lukkoon.