Matkavakuutus

(Luettu 363509 kertaa)

SlowBro

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Matkavakuutus
« Vastaus #600 : 09.02.2014, 20:00:20 »
Tähän voi olla vaikee antaa yks selitteistä vastausta mutta mikä olisi halvin vakuutus noin 6kk Aasian reissulle.
Ei tarvitse kattaa mitään extreme lajeja taikka sukellusta yms. Ei myöskään kannella mitään arvokasta mukanamme joten matkatavaravakuutuskaan ei oo niin tärkeä.

Mistä kannattaa lähtee etsimään ja mitä vakuutuksia ootte ite suosinu pidemmillä reissuilla?

CodeShare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #601 : 09.02.2014, 20:35:37 »
Kaikilla on varmasti se oma mielipide siitä mikä on "se paras matkavakuutus".
Mutta näin ihan aikuisten oikeesti ei ole sellaista matkavakuutusta, joka on "just se oikea/hyvä".

Etenkin noin pitkän reissun takia kannattaa nähdä hieman vaivaa asian suhteen. Eli kannattaa vertailla itse vakuutusehtoja (mitä kattaa missäkin tilanteessa ja mihin asti ja millä ehdoilla sekä poikkeuksilla) ja jättää tarjouspyynnöt eri yhtiöihin.
Luonnollisesti toiset korvaa enemmän tai vähemmän tiettyjä juttuja kuin toiset ja toiset maksaa enemmän tai vähemmän.

Siitä siis vain jättämään tarjouspyyntöjä vaikka nettisivujen kautta! :)
« Viimeksi muokattu: 09.02.2014, 21:20:03 kirjoittanut CodeShare »

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #602 : 09.02.2014, 21:53:19 »
Minulla on vakuutuksia kahdessa eri yhtiössä.  Minä sain parhaimman tuloksen, kun kävin molempien konttoreissa paikan päällä. 

CodeShare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #603 : 09.02.2014, 22:11:11 »
Korjatkaa, jos olen väärässä mutta et voi nostaa kahdesta yhtiöstä korvauksia samasta vahingosta? Ainakin (for sure) on olemassa yleinen rekisteri maksetuista korvauksista tms. vakuutuspetoksien varuilta.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2014, 22:23:22 kirjoittanut CodeShare »

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #604 : 09.02.2014, 23:08:24 »
Minulla on vakuutuksia kahdessa eri yhtiössä.  Minä sain parhaimman tuloksen, kun kävin molempien konttoreissa paikan päällä.

Hei!   Minulla eri vakuutusyhtiössä eri vakuutukset. Pohjolassa on nyt kaksi matkavakuutusta, toisen jouduin ottamaan, koska liiton matkavakuutus on suppea, nyt kattaa sellaiset mitä tarvitsen. Viimeksi tarvitsin Cha amissa, kun koira puri pyöräretkellä, pitänee jatkossa hommata keppi mukaan polkupyörääni

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #605 : 10.02.2014, 06:14:26 »
Tähän voi olla vaikee antaa yks selitteistä vastausta mutta mikä olisi halvin vakuutus noin 6kk Aasian reissulle.
Ei tarvitse kattaa mitään extreme lajeja taikka sukellusta yms. Ei myöskään kannella mitään arvokasta mukanamme joten matkatavaravakuutuskaan ei oo niin tärkeä.

Mistä kannattaa lähtee etsimään ja mitä vakuutuksia ootte ite suosinu pidemmillä reissuilla?

Riippuu missä sinulla on jo esim. kotivakuutus? Kannattaa aloittaa kysymällä omasta yhtiöstä. Lisäksi ketjussa useasti mainittu Fennia voi osoittautua edulliseksi. Itse jätin fennian nettisivuille yhteydenottopyynnön ja soittivat sieltä... Samassa taloudessa asuvat sisältyy usein perushintaan eli pariskunnat/perheet hyötyvät tästä. Jotta matkavakuutuksen saa halvimmalla hinnalla, voi olla, että pitää/kannattaa ottaa myös toinen vakuutus esim. halvin mahdollinen kotivakuutus muutamia kymmeniä euroja. Itse siirsin autovakuutuksen Fenniaan, mutta auto on reissun ajan liikennekäytöstä poistettuna, joten tämän vuoksi autovakuutuksesta ei joudu maksamaan juuri mitään.

Pohjolalta sai viime kesällä hyviä hintoja, mutta taisi olla järjestelmässä hinnoitteluvirhe, joka on nyt korjattu...

Ja korvauksia ei voi nostaa kun yhdestä yhtiöstä, toki vakuutuksen voi ottaa useammasta...

SlowBro

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #606 : 26.02.2014, 18:52:58 »
Kitoksia vinkeistä :)

Ei oo aikasempia suhteita vakuutusyhtiöiden kanssa
Laitoin noita tarjouspyyntöjä nyt vähä ympäriinsä ja tosiaan tuo Fennia lupaili 180vrk matkan hinnaks 134,14€ (Pelkästään matkustajavakuutus).  Matkatavaravakuutus samalle ajalle 350 euron vakuutusmärällä 44,52€. Onko tuo liian hyvää ollakseen totta kun oon  kuullu näitä tarinoita (ainakin Pohjolasta) että puhelimessa lupaillaan aivan eri hintaa mitä lopulta laskussa lukee.
    Kilroy tarjosi 180vrk vakuutusta 450eurolla ja Eurooppalainen 90vrk 195eurolla. Hintaerot aika huomattavia.

enmafin

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #607 : 06.03.2014, 09:15:53 »
Itse otin juuri matkavakuutuksen Eurooppalaiselta, kun saatiin sieltä kaverin kanssa paras tarjous. Mitään vakuutuksia mulla itellä ei op:llä ole, mutta vuoden matkavakuutuksen hinnaksi tuli n. 230e kaikilla laajenuksilla esim. 2000e matkatavaravakuutuksella yms.

Aluksi vakuutusmies teki jotenkin eri tavalla sen kun ystävälleni ja hinnaksi tuli jo yli 300e, mutta sitten kokeiltiin eri kautta ja hinnaksi saatiin 230e. Eli ilmeisesti se riippuu varmaankin monella siitä että onko se 90 vai 180 päivää se vakuutus ensin ja sitten lisäkuukausilla. Mutta tommonen me löydettiin mikä oli kaikista edullisin. :)

edit: Tehtiin siis vertailua muistaakseni ainakin Fenniaan, Ifille, Turvalle ja Pohjolaan.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2014, 09:17:30 kirjoittanut enmafin »

maanma

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #608 : 26.03.2014, 12:02:22 »
Korjatkaa, jos olen väärässä mutta et voi nostaa kahdesta yhtiöstä korvauksia samasta vahingosta? Ainakin (for sure) on olemassa yleinen rekisteri maksetuista korvauksista tms. vakuutuspetoksien varuilta.
Näin juuri. Monessa korvaushakemuksessa on erikseen kohta, jossa pyydetään kertomaan, jos korvauksia on haussa toisaalta.

Ainoa poikkeus tähän on henkivakuutus, josta korvauksen saa kaikista niistä yhtiöistä joissa vakuutus on voimassa kuolinhetkellä, kunhan korvausehdot täyttyvät.

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #609 : 26.03.2014, 20:25:58 »
Noi vakuutukset sucks! Ainakin If vaatii että ekaksi kysytään jotain kelan korvauksia...Täysin hyödytän jossain tilanteissa. Onko jotain vakuutusfirmoja jotak ei pelleilisi vaatisi  että täytyy kelat jotain kelan juttuja?

maanma

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #610 : 27.03.2014, 13:04:55 »
Ulkomaiset vakuutusyhtiöt tuskin vaatii hakemaan ensin KELAn korvauksen. Tämän vuoksi kotimaisten vakuutusten pitäisi olla edullisempia.

Kannattaa sitten katsoa tarkkaan, että asuu siellä missä asuva saa vakuutuksesta korvauksia.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2014, 11:05:59 kirjoittanut maanma »

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #611 : 27.03.2014, 23:11:07 »
Jep, vakuutuskusetus if . Mulla on niile uus mainoslause: If u get compensation....

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #612 : 03.04.2014, 17:16:20 »
olen kuullut pariltakin pitka-aikaiselta reissaajalta etta voi olla parempi hankkia vakuutus etenkin pitkalle reissulle suoraan kohdemaasta. ystavani hommasi indonesiaan vakuutuksen edukkaasti (150 dollaria puoli vuotta, vahan otin selvaa ja yleensa maksaa 500-600$ vuosi taalla vakuutus) ja toinen hankki uuteen seelantiin 260 dollarilla vuodeksi. riippuu varmasti kohdemaasta ja lyhyelle reissulle hankkisin suomesta, mutta vuoden tai pidemmat reissut niin ottaisin ehdottomasti selvaa maan kaytannoista.
Ehdoista en alkanut sen enempaa kyselemaan mutta jos joskus uuteen seelantiin paasen matkustamaan vuodeksi joka on suunnitelmissa niin varmaan en pieraisekkaan suomen vakuutusyhtioita kohti :D
« Viimeksi muokattu: 29.04.2014, 04:35:20 kirjoittanut Vaisjani »

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #613 : 03.04.2014, 23:36:22 »
Ehdoista en alkanut sen enempaa kyselemaan mutta jos joskus uuteen seelantiin paasen matkustamaan vuodeksi joka on suunnitelmissa niin varmaan en pieraisekkaan suomen vakuutusyhtioita kohti :D

Edelleen vakuutuksissa on kyseessä lähinnä se kotimaahan pääsy vakavissa onnettomuustilanteissa. Esimerkiksi Uudessa-Seelannissa on Accident Compensation Corporation (ACC) mikä kustantaa kaikki kulut myös turisteille eikä maksa mitään eikä siihen tarvitse erikseen liittyä.

Jos ei kerran tarvitse turvaa kotimaahan päästäkseen, niin ei ehkä tarvitse koko vakuutusta. Ei ole ACC:n kanssa tarvinnut asioida, mutta kovasti sitä kehutaan ja tuntuisi toimivan. Kyllä ne sitten kertovat, jos jotain käy.

-th-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #614 : 11.04.2014, 05:22:49 »
Oma tilanne: Syksylla tulee vuosi Suomesta lahdosta, ja haluaisin jatkaa taalta Uudesta-Seelannista suoraan Australiaan, W&H-visa siellakin. No, suomalainen yhtioa ei pysty vakuutusta jatkamaan ja nyt olen ruvennut kyselemaan ulkomaalaisilta yhtiolta (World Nomands, IMG) vakuutusta. Ongelmahan on se, etta olen jo reissussa ja nyt pitaisi ostaa viela 12kk lisaa..

Eli, onko kenellakaan omakohtaista kokemusta ulkomaalaisesta vakuutusyhtiosta, World Nomands? Olen jo yrittanyt saada vakuutusta Seelannista, yksi paikka suostuisi (ehka) myymaan mutta ei korvaisi tyohon liittyvia vaaroja yms Australiassa, vain lomailun.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2014, 05:32:09 kirjoittanut -th- »

Jontsu00

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #615 : 09.05.2014, 18:58:08 »
Syksyn reissulle matkavakuutusta etsimässä: Reissun pituus tulee olemaan noin 2kk, ja pitäsi joku sopiva vakuutus löytää. Oon nyt pähkäilly lähinnä sen kanssa, että ottaakko ns. jatkuva matkavakuutus vai sitten määräaikainen pelkästään tälle reissulle. Tuon jatkuvan matkavakuutuksen vuosihinta on reilusti halvempi kuin määräaikaisen, ja myös paremmilla korvauksilla, mutta onko tässä nyt joku juju mitä en huomaa?

Eli jos otan vaikkapa POP Matkavakuutuksen joka on jatkuva vakuutus, on voimassa enintään 3kk reissuilla, ja sen vuosimaksu on 138,70€/vuosi valitsemillani korvauksilla, niin voinko irtisanoa sen sitten kun vuosi alkaa täyttyä etten joudu maksamaan enää lisää, vai onko näissä piilotettuna joku sitoutuminen niin ja niin moneksi vuodeksi?

Lähes kaikki määräaikaiset vakuutukset mitä olen katsonut on ollut +200€ ja huonommilla korvauksilla, joten miksi ottaisin määräaikaisen vakuutuksen, jos halvemmalla saan koko vuodeksi vakuutuksen paremmilla korvauksilla?

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #616 : 10.05.2014, 00:36:56 »
Toi 2kk on niin  lyhyt aika, että kaikki vakuutusyhtiöt sille ajalle tarjoaa about saman hintasta about muutenki samaa settiä. Joten ota mikä tahansa suomalainen vakuuutus, merkillä ei tässä kohtaa oo välä. Mun mielestä.

manok

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Matkailua pilke silmäkulmassa http://auringonalla.pallontallaajat.net/
« Vastaus #617 : 10.05.2014, 09:41:21 »
Minulla oli jatkuva matkavakuutus Lähi-Tapiolasta ilman matkatavaroita 47 euroa/vuosi. Vaihdoin kaikki vakuutukset Pohjolaan, ja nyt jatkuva vakuutus kustantaa noin 60 euroa/vuosi, ja siinä on myös matkatavara vakuutus.

Henu_1

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #618 : 10.05.2014, 10:10:33 »
Jatkuva matkavakuutus OP-Pohjolasta. Sisältää matkatavarat muistaakseen 1 000€ asti.

Jontsu00

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #619 : 10.05.2014, 11:43:51 »
Toi 2kk on niin  lyhyt aika, että kaikki vakuutusyhtiöt sille ajalle tarjoaa about saman hintasta about muutenki samaa settiä. Joten ota mikä tahansa suomalainen vakuuutus, merkillä ei tässä kohtaa oo välä. Mun mielestä.
Pitää paikkaansa. Pointtina oli lähinnä se, että miksi tuo määräaikainen vakuutus kahdeksi kuukaudeksi on joka yhtiöllä noin "kallis", kun jatkuvalla vakuutuksella saisi puolet halvemmalla koko vuoden? Edelleen kiinnoostaa, että jos otan vuodeksi tuon vakuutuksen, niin voinko irtisanoa sen ensivuonna näihin aikoihin sitten?