Matkavakuutus

(Luettu 364123 kertaa)

ode

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - ode@omistaa.net
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #60 : 01.06.2004, 11:39:45 »
Itselleni ei kyllä tulisi mieleenkään lähteä ulkomaille ilman vakuutusta.
Ei edes välttämättä parin päivän reissulle..

Ens sunnuntaina astuukin voimaan sit Kilroylla ottamani Goudan matkavakuutus, vuoden voimassa, mutta vain 90 päivän reissun kattaa ilman lisämaks. Taisi maksaa 78e.

Itselleni ei tähän mennessä ulkomailla ole tainnut ihmeempää käydä, tutuille kylläkin..

/ode
/ode

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #61 : 01.06.2004, 12:40:57 »
Juu itsekään en matkustaisi ilman vakuutusta.Itsellä on tällä hetkellä tuollainen,joka on voimassa enintään 65 päivää kerrallaan,20 e vuodessa ja ei omavastuuta.(matkatavarat,hoito jne.) ihan jees.
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #62 : 11.08.2004, 15:18:37 »
Tulipa muuten tästä vakuutuskeskustelusta yksi ongelma mieleen.
Tilanne on siis tämä. Olen täällä Oslossa töissä kesäkuusta syyskuuhun. Syyskuun jälkeen pakkaan kamani kasaan ja matkustan jonnekin. Suomesta (If) ottamani matkavakuutus umpeutui jo heinäkuun puolessavälissä (45 päivää voimassa), tapaturmavakuutus on voimassa 3kk ulkomailla ja se korvaa oleellisen hoidon, mutta ei suomeen roudaamista muistaakseni. Mutta miten tämän jälkeen. Jos soitan Ifille ja haluan pitemmän matkavakuutuksen, niin joudun tod.näk maksamaan myös kuluneet kuukaudet eli kesä - syyskuu, tai sitten joudun kiertämään Suomen kautta mikä olisi aika älyttömän turhaa. Suostuisivatkohan myymään minulle täällä Norjassa matkavakuutuksen 3-5 kk, vaikka minulle ei jää tänne mitään vakituista osoitetta ja henkilötunnuksenikin on vain väliaikainen?

Jos kellään on mitään tietoja/arvauksia mitä tehdä, niin kertokaa ihmeessä. Joka tapauksessa taidan soittaa Suomeen Ifille ja kysästä mitä meinaavat ja käydä jossain paikallisessa vakuutustoimistossa.
ämä on minun totuuteni.

Hiski

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.angelfire.com/jazz/hiski
    • Sähköposti
Matkavakuutus
« Vastaus #63 : 16.08.2004, 12:53:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Oriah"
Matkatavaravakuutuksien hinnoista vielä... Eurooppalaisen määräaikainen matkatavaravakuutus nettihakemuksen mukaan:

Vakuutusturva  Hinta  (e)  
   1.500                95,00

900                57,00

700                44,00

500                32,00

400                26,00

Eli kannattaa muistaa nämä, jos aikoo ottaa vaikkapa 150 euron rinkkaan 200 euron cd/md/mps-soittimen, 300 euron järjestelmäkameran jne. Tulee äkkiä kalliiksi, joten kannattaa jättää suosiolla kalliit tavarat kotiin.

eli siis 400 euron tuotteesta korvataan 26 euroa?? mitä häh, ymmärsinkö... ?

ja simbelmyne, mikä yhtiö siulla on?
-----------------
Hiski...
------------------

Pedro

• Aloittelija
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #64 : 16.08.2004, 13:28:16 »
Eipäs kun 400e arvoisille tavaroille, maksaa vakuutus 26equadoria, 500e = 32e jne... :D

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkavakuutus
« Vastaus #65 : 10.09.2004, 19:41:39 »
Olin muutama vuosi takaperin perheeni kanssa pakettimatkalla korfulla. Siskoni liukastui parvekkeella ja hänen varpaansa murtui ja meni sijoiltaan. Joutui viettämään yhden yön sairaalassa, sillä se varvas piti laittaa nukutuksessa paikoilleen (ilmeisesti lapsilla, sisko silloin 12v, suurempi shokin vaara tai jotain.) Tää tapaturma tapahtui kolmantena päivänä.

Meillä oli niin hyvä vakuutus, joka korvasi KOKO meidän perheen matkan loppumatkan osalta plus sairaala ja taksi kulut. Matkavakuutusyhtiö katsoi että koko perheen matka meni pieleen sen loukkaantumisen takia.
Eli me maksoimme loppujen lopuksi viikon matkasta lentojen lisäksi vain kaksi hotelliyötä (ja kolme päivää). Halvaksi tuli reissu ja vaan sen takia että sisko liukastui parvekkeella.

Että näin.
a merien yllä savuavat sydämet!

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #66 : 16.09.2004, 15:25:40 »
Onko kukaan kuullut tällaisesta vakuutusyhtiöstä? Tarjoavat vakuutuksia kaikille EU maissa asuville, hinnatkin tuntuvat olevan kilpailukykyisiä. Jotenkin vain epäilyttää ostaa vakuutus tuolta ku en ole ikniä aikasemmin mitään firmasta kuullutkaan.

http://www.northernprimary.com/
ämä on minun totuuteni.

superslacker

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - tommiaa@gmail.com
    • Profiili
Re: Matkavakuutus
« Vastaus #67 : 11.02.2007, 12:57:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Markus"
Kun joku tuota lähivakuutusta kehui, niin täytyy huomioida se asia, että matkavakuutuksen ehdoissa on pykälä, joka evää korvauksen sairauksista, jotka aiheutuu hyönteisen puremasta. Tämä kannattaa huomioida varsinkin kauemmaksi matkustaessa, jolloin mm. malaria, denguekuume, japaninaivokuume ym. ovat periaatteessa korvauksen ulkopuolella.

Olen lueskellut mielestäni kaikki pallontallaajien matkavakuutuksia käsittelevät topikit eikä vastaan ole tullut tietoa, minkä yhtiöiden matkavakuutukset siis *kattavat* hyönteisen puremasta johtuvien tautien hoidoista aiheutuvat kustannukset. Olen myös lukenut joidenkin vakuutusyhtiöiden ehtoja, ainakaan If, Eurooppalainen sekä Nordean matkavakuutus eivät myöskään näitä korvaa.

Olisiko jollain teistä tietoa, mistä yhtiöstä saisin vakuutuksen joka kattaisi kyseisen ikävän mahdollisuuden? Lähden parin viikon päästä kahdeksi ja puoleksi kuukaudeksi Intiaan, enkä todellakaan halua ottaa riskiä denguen tai malarian hoitokorvausten maksamisesta itse, vaikka tautien saamisen mahdollisuuden aionkin minimoida hyttysverkolla, DEET:illä ja asianmukaisella pukeutumisella.

RantaPallero

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #68 : 13.02.2007, 08:52:43 »
Lainaus käyttäjältä: "superslacker"
Lainaus käyttäjältä: "Markus"
Kun joku tuota lähivakuutusta kehui, niin täytyy huomioida se asia, että matkavakuutuksen ehdoissa on pykälä, joka evää korvauksen sairauksista, jotka aiheutuu hyönteisen puremasta. Tämä kannattaa huomioida varsinkin kauemmaksi matkustaessa, jolloin mm. malaria, denguekuume, japaninaivokuume ym. ovat periaatteessa korvauksen ulkopuolella.

Olen lueskellut mielestäni kaikki pallontallaajien matkavakuutuksia käsittelevät topikit eikä vastaan ole tullut tietoa, minkä yhtiöiden matkavakuutukset siis *kattavat* hyönteisen puremasta johtuvien tautien hoidoista aiheutuvat kustannukset. Olen myös lukenut joidenkin vakuutusyhtiöiden ehtoja, ainakaan If, Eurooppalainen sekä Nordean matkavakuutus eivät myöskään näitä korvaa.

Olisiko jollain teistä tietoa, mistä yhtiöstä saisin vakuutuksen joka kattaisi kyseisen ikävän mahdollisuuden? Lähden parin viikon päästä kahdeksi ja puoleksi kuukaudeksi Intiaan, enkä todellakaan halua ottaa riskiä denguen tai malarian hoitokorvausten maksamisesta itse, vaikka tautien saamisen mahdollisuuden aionkin minimoida hyttysverkolla, DEET:illä ja asianmukaisella pukeutumisella.

:D Silmä käteen, hopi hopi! :D Esim Eurooppalaisen ehdoissa mainittu:
MatkaTAPATURMANA ei korvata puremasta tai pistosta saatua tartuntatautia.

Matkasairauksien osalta puremasta/pistosta saatua tautia ei ole rajattu pois.
Maalaisjärjellä: matkatapaturmana korvataan itse purema ja matka sairautena korvataan puremasta saatu tauti.
Weekend wasted is never a wasted weekend

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
Matkavakuutus
« Vastaus #69 : 13.02.2007, 09:47:29 »
Otin juuri Tapiolasta vuoden matkavakuutuksen, 40 euroa ja jotain senttejä päälle tuli maksamaan. Kattaa hoitokulut ilman ylärajaa ja lisäks siinä oli jotain vammautumisen tai kuoleman varalta. Mun mielestä tosi halpa ja käytännöllinen.
Ainoona se, että Tapiola ei vissiin anna noita muuta kuin omistaja-asiakkaille. Mut pelasti se, että kotivakuutuksen ja auton vakuutukset ovat Tapiolassa, ja kotivakuutus sitten korvaakin matkatavarat.
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

^alina^

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #70 : 14.02.2007, 22:30:25 »
"Vakuutusturva Hinta (e)
1.500 95,00

900 57,00

700 44,00

500 32,00

400 26,00

Eli kannattaa muistaa nämä, jos aikoo ottaa vaikkapa 150 euron rinkkaan 200 euron cd/md/mps-soittimen, 300 euron järjestelmäkameran jne. Tulee äkkiä kalliiksi, joten kannattaa jättää suosiolla kalliit tavarat kotiin."
-----
Eli tuollainen Saukon pointti tuli tuol aikaisemmin esiin, enkä oikeestaan ihan ymmärrä.. Siis käsittääkseni tässä on kuitenkin kyse korvauksen ylärajoista. Tällä tarkoitan siis sitä, ETTEI kyse ole siitä, että matkavakuutuksesi arvo riippuu siitä, paljollako otat tavaraa mukaan. Pikemminkin siitä, paljonko haluat rahaasi takaisin, jos kaikki varastetaan. Elikkäs jos maksat 26e, niin rahaa saat korkeintaan 400e takasin:D Enp oo ainakaan muista systeemeistä koskaan kuullut.. Korjatkaa jos olen väärässä!!
>> tämän mainitsin myös kommenttina Pedron kirjoitukseen ("Eipäs kun 400e arvoisille tavaroille, maksaa vakuutus 26equadoria, 500e = 32e jne... ")>>> eikai nyt sntn:D

Nimim. äiti töissä vakuutusyhtiössä, vakuutettu monin tavoin kaikin päin:D
Itse matkoja sekä hyviä hetkiä Suomessa matkojen välissä:
http://pieniahyviahetkia.blogspot.com/

Scorpius

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - scorpius_79@hotmail.com
    • Profiili
    • www.dsiponen.fi
Matkavakuutus
« Vastaus #71 : 15.02.2007, 07:19:48 »
Lainaus käyttäjältä: "^alina^"
"...

Ainakin eurooppalaisessa on itsessään 850€ asti korvaukset 0€:n omavastuulla. Itse ostin siihen toisen 850€ lisää joka maksoi huikeat 26€ vuodessa lisää. eli aikas paljon halvempi kuin sinun hinnat, mistä puljusta nuo ovat?
quot;A journey of a thousand miles must begin with a single step." - Lao Tzu

^alina^

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #72 : 15.02.2007, 23:40:13 »
hih, siis en tiiä noista hinnoista tms. mitään, tuolta aiemmasta copypastettu.. Mutta kävi sellai homma, että huomasin etten osaa laittaa tuollasta valkoista boksia lainausen ympärille. Nii se ei nyt näytä lainaukselta. nolottaa  :oops:
Itse matkoja sekä hyviä hetkiä Suomessa matkojen välissä:
http://pieniahyviahetkia.blogspot.com/

superslacker

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - tommiaa@gmail.com
    • Profiili
« Vastaus #73 : 18.02.2007, 18:25:58 »
Lainaus käyttäjältä: "RantaPallero"
:D Silmä käteen, hopi hopi! :D Esim Eurooppalaisen ehdoissa mainittu:
MatkaTAPATURMANA ei korvata puremasta tai pistosta saatua tartuntatautia.

Matkasairauksien osalta puremasta/pistosta saatua tautia ei ole rajattu pois.
Maalaisjärjellä: matkatapaturmana korvataan itse purema ja matka sairautena korvataan puremasta saatu tauti.

Olit oikeassa, kiitos tiedosta :) Otin asiasta selvää ja tosiaankin matkasairauksenä malariat sun muut denguet korvataan. Otinkin Nordean matkavakuutuksen vuodeksi, voimassa jokaisella 3kk tai alle -kestävällä matkalla kotipaikasta 50km tai pidemmälle. Hinnaksi tuli vähän alle 60€ ja vakuutus sisältää 500€ matkatavaravakuutuksen (muistaakseni) 50€ omavastuulla.

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Kullan värinen kortti sisältää matkavakuutuksen
« Vastaus #74 : 07.03.2007, 04:38:33 »
Nordean MasterCard Cold ja Visa Cold -kortit sisältävät jatkuvan matkavakuutuksen.

Vakuutusehdot täältä:
http://www.nordea.fi/sitemod/upload/root/fi_org/appx/fin/ehdot/Master_Visa_Gold_ehdot.pdf
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

ate

• Reissaaja
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #75 : 08.03.2007, 16:25:31 »
Sellanen asia alkoi askarruttaan että kun Intiaan oon lähössä, niin mikä matkavakuutus korvaa hoitokulut suoraan lääkärille? Ei kiinnostaisi maksaa kolmantena matkapäivänä 1500€ hoitokuluja ja sitte nähdä nälkää kuukausi Delhin lentokentällä paluulentoa odotellessa.  :?
quot;Don't listen to what they say. Go see."-Chinese proverb

shantigiri

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #76 : 08.03.2007, 17:33:05 »
Lainaus käyttäjältä: "ate"
Sellanen asia alkoi askarruttaan että kun Intiaan oon lähössä, niin mikä matkavakuutus korvaa hoitokulut suoraan lääkärille? Ei kiinnostaisi maksaa kolmantena matkapäivänä 1500€ hoitokuluja ja sitte nähdä nälkää kuukausi Delhin lentokentällä paluulentoa odotellessa.  :?

Ei luultavasti mikään matkavakuutus, koska Intia on maa, jossa vakuutusyhtiöillä ei ole liiemmin sopimuslääkäreitä, toisin kuin monissa länsimaisissa turistikohteissa. Näin minulle sanottiin ainakin omassa vakuutusyhtiössäni. Mielestäni huolesi on sikäli turha, että lääkärinpalkkiot ja lääkkeet eivät ole Intiassa kovin kalliita. Kalliiksi tulee lähinnä vain se, jos joutuu sairaalaan tai tarvitsee vammautumisen tai vakavan sairauden takia kuljetusta kotimaahan.
i] Elämän kutsu loputon on meissä...  
Siis tyynny, sydän, hyvästele, lähde!
- Herman Hesse [/i]

ate

• Reissaaja
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #77 : 08.03.2007, 17:49:35 »
Lainaus käyttäjältä: "shantigiri"

Ei luultavasti mikään matkavakuutus, koska Intia on maa, jossa vakuutusyhtiöillä ei ole liiemmin sopimuslääkäreitä, toisin kuin monissa länsimaisissa turistikohteissa. Näin minulle sanottiin ainakin omassa vakuutusyhtiössäni. Mielestäni huolesi on sikäli turha, että lääkärinpalkkiot ja lääkkeet eivät ole Intiassa kovin kalliita. Kalliiksi tulee lähinnä vain se, jos joutuu sairaalaan tai tarvitsee vammautumisen tai vakavan sairauden takia kuljetusta kotimaahan.

Ok, kiitti tiedosta. Ja kyllähän yleisimmät matkavakuutukset maksaakin nuo ambulanssilennot.
quot;Don't listen to what they say. Go see."-Chinese proverb

shantigiri

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #78 : 08.03.2007, 17:55:55 »
Ok, kiitti tiedosta. Ja kyllähän yleisimmät matkavakuutukset maksaakin nuo ambulanssilennot.

Näin on. Ennaltaehkäisyyn kannattaa kyllä panostaa, koska Intiassa saa helposti esim. vatsataudin, ja matkalla vatsataudissa oleminen ei ole hauskaa (kokemusta on siitäkin). Suosittelen suomalaisista apteekeista ostettavaa desinfioivaa käsigeeliä käytettäväksi aina ennen ruokailua sekä maitohappobakteereiden käytön aloittamista jo vähän ennen matkaa. Näin olen itse onnistunut välttämään ripulin Intiassa. Tämä nyt oli vähän off-topic-kommentti, mutta sopi mielestäni tähän yhteyteen.
i] Elämän kutsu loputon on meissä...  
Siis tyynny, sydän, hyvästele, lähde!
- Herman Hesse [/i]

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Matkavakuutus
« Vastaus #79 : 08.03.2007, 22:42:44 »
Lainaus käyttäjältä: "shantigiri"
Ei luultavasti mikään matkavakuutus, koska Intia on maa, jossa vakuutusyhtiöillä ei ole liiemmin sopimuslääkäreitä, toisin kuin monissa länsimaisissa turistikohteissa
Juuri näin. Kulut on varauduttava maksamaan ensin itse ja sitten jälkikäteen saamaan ne vakuutusyhtiöltä. En tunne Intian käytäntöjä, mutta joissakin sairaaloissa maailmalla edellytetään luottokorttia hoitoon pääsemiseksi.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.