Matkavakuutus

(Luettu 337741 kertaa)

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Matkavakuutus
« Vastaus #180 : 26.08.2008, 09:33:10 »
Otin ton Eurooppalaisen easy-vuosivakuutuksen, joka pitkän kilpailuttamisen jälkeen oli oikeastaan ylivoimainen.

suikka

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #181 : 04.09.2008, 19:47:40 »
Minkälainen vakuutus kannattaisi hankkia kun on lähdössä reissuun määrittelemättömäksi ajaksi? Tarkoitus olla reissussa vähintään muutama kuukausi,mutta saattaa hyvinkin muuttua vuodeksi,pariksikin. Nuo vuosivakuutukset kun kattavat vain sen max 3kk. Voiko näitä sitten vain pidentää reissun edetessä, vai kannattaisiko suosiolla ottaa vakuutus esim.vuodeksi, tuleeko halvemmaksi? Kuinka nopeasti vakuutus on voimassa, tämä on liikkeellä hiukan viime tingassa. Vaaditaanko lääkärinlausuntoja tms? Vastauksia toivotaan pian, selailin kyllä edeltävät keskustelut, mutta hieman epäselväksi vielä jäi mikä yleinen mielipide tällaiseen tilanteeseen olisi.

isokeksi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #182 : 04.09.2008, 20:18:23 »
Mua vahan kiristaa, kun pohjolalta ei oo tullut vielakaan vastausta mun matkavakuutuksen pitkittamiseen.. Hyva saataa sita Guatemalasta kasin.

joh

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #183 : 09.09.2008, 21:01:03 »
Hei.. tuosta Nordean Master Card Goldin vakuutuksesta.. Miten todistaa omistavansa sen? Tarvitaanko siitä jokin paperi vai riittääkö vakuutusnumero ja kortti matkassa?? Ensimmäisiä kertoja matkoille menossa..

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #184 : 09.09.2008, 21:41:29 »
Hei.. tuosta Nordean Master Card Goldin vakuutuksesta.. Miten todistaa omistavansa sen? Tarvitaanko siitä jokin paperi vai riittääkö vakuutusnumero ja kortti matkassa?? Ensimmäisiä kertoja matkoille menossa..

Masterisi takana pari alimmaista riviä kertoo siitä. Ovat tosin sen verran pientä pränttiä, että kannattaa tulostaa itselle vakuutusyhtiön yhteystiedot vakuutusnumeroineen (102-1519). Kaikissa maissa/paikoissa ei vakuutus suoraan kelpaa ja silloin kuitit ja mahdolliset reseptit visusti talteen. Ja tottakai jos tarvitsee kallista kotiinkuljetusta tms., niin yhteys vaan tonne Köpikseen.

Matkahätäpalveluyhtiö:
AIG Assist, SOS International AS
Kööpenhamina, Tanska
Tel. + 45 7010 5054
Faksi + 45 7010 5056
Sähköposti: [email protected]
(24 h palvelu suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi)

Vakuutusyhtiö:
AIG Europe S.A. (Finland)
Kasarmikatu 44
00130 Helsinki
Finland
Puh. +358 20 366 900
Faksi + 358 9 6860 3880
(ma-pe 9-21 ja la 10-16)
« Viimeksi muokattu: 09.09.2008, 21:49:03 kirjoittanut Testailija »
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #185 : 10.09.2008, 10:09:40 »
Onko toi Masterin vakuutus kuinka hyvä? Kannattaako sen takia vaihtaa tavallinen master goldiin? :)

Testailija

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #186 : 10.09.2008, 10:27:30 »
Onko toi Masterin vakuutus kuinka hyvä? Kannattaako sen takia vaihtaa tavallinen master goldiin? :)

Ainakin se on aina voimassa. Vakuutusehdot näet täältä http://www.nordea.fi/sitemod/upload/root/fi_org/appx/fin/ehdot/Master_Visa_Gold_ehdot.pdf

Se, että kannattaako vaihtaa voi riippua myös siitä mitä maksat tavallisesta MasterCardista ja mitä joutuist maksamaan MasterCard Goldista. Se taas riippuu siitä, oletko Avainasiakas tai Kanta-asiakas. Itse vaihdoin jossain vaiheessa, kun molemmat olivat itselleni saman hintaisia. Tottakai otin sen mihin sisältyi matkavakuutus.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2008, 10:29:09 kirjoittanut Testailija »
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #187 : 10.09.2008, 10:59:01 »
Avainasiakas mä oon. :) Eli aina voimassa tarkoittaa siis sitä, että on voimassa yli 3kk reissuillakin?

Testailija

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #188 : 10.09.2008, 16:46:37 »
Avainasiakas mä oon. :) Eli aina voimassa tarkoittaa siis sitä, että on voimassa yli 3kk reissuillakin?

Aina voimassa enintään 90 päivää kestävillä ulkomaan matkoilla. Jos matka kestää pidempään, vakuutus on voimassa sen 90 päivää. Ei siis milloinkaan edes kolmea kuukautta puhumattakaan, että yli.

Avainasiakkaalle MasterCard Gold ja sen myötä vakuutus on ilmainen.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2008, 16:48:25 kirjoittanut Testailija »

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #189 : 10.09.2008, 19:13:47 »
No sori ku kirjoitin väärin, 90vrk mä tarkoitin 3kk:lla.  :P
Mulla on tällä hetkellä liiton kautta Eurooppalaisen vakuutus, josta en maksa. Muistaakseni sekin ton 90vrk.

Testailija

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #190 : 10.09.2008, 21:12:20 »
Mulla on tällä hetkellä liiton kautta Eurooppalaisen vakuutus, josta en maksa. Muistaakseni sekin ton 90vrk.

Mulla myös, mutta ainakaan mulla ei siinä ole lainkaan matkatavaravakuutusta, ainostaan matkustajavakuutus. Voimassa enintään kaksi kuukautta kestävillä matkoilla ja myös kotimaassa, kunhan on tarpeeksi kaukana kotoa.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #191 : 11.09.2008, 08:10:54 »
Lainaus
Matkustajavakuutuksesta

Ilman euromääräistä ylärajaa enintään 3 kuukautta kestävillä vapaa-ajan matkoilla aiheutuneita matkasairauden hoitokuluja enintään 120 päivän ja tapaturman hoitokuluja enintään kolmen vuoden ajalta.

Jäsenen mukana matkustavat perheen alle 15-vuotiaat perheenjäsenet ja lapsenlapset kuuluvat vakuutukseen.

Matkatavaravakuutuksesta

Esinevahinko enintään 1000 €, omavastuu 50 €.

Jäsenen ja mukana matkustavan samassa taloudessa asuvan perheenjäsenen matkatavarat kuuluvat vakuutuksen piiriin.

Matkavastuuvakuutuksesta

Vakuutusmäärä enintään 85 000 €, omavastuu 50 €/vahinkotapahtuma.

Vakuutettuina ovat myös vakuutetun mukana matkustavat samassa taloudessa asuvat perheenjäsenet ja lapsenlapset.

Matkaoikeusturvavakuutuksesta

Vakuutusmäärä enintään 8 500 €, omavastuu 15 % kuluista, mutta kuitenkin vähintään 150 €.

Vakuutettuina ovat myös vakuutetun mukana matkustavat samassa taloudessa asuvat perheenjäsenet ja lapsenlapset.

Lisätietoja saat kirjautumalla sisään jäsentunnuksilla.

Tommoset löytyi UIL:n sivuilta. :) Tossakin varmaan "virhe" toi 3kk. Eli 90vrk. Eikä mulla koskaan oo varmaan yli tonnilla tavaraa reissussa mukana. :)

Paljos siinä Masterin Goldin vakuutuksessa korvataan tavaroita? Onko muuten avomies mun perheenjäsen? Samassa taloudessa toki asuu.
Ja jos vaikka siltä ryövätään reissulla jotain, se on sit sen reissun tonnista jo pois, jos siis sen jälkeen mun tavaroille käy jotain?

Abolitionist

• Reissaaja
    • Profiili
Matkavakuutus ja mt-ongelmat
« Vastaus #192 : 11.09.2008, 09:39:47 »
Minulla on diagnosoituna keskivaikea masennus ja skitsofrenia. Saanko matkavakuutusta joltain firmalta ja korvaako se jos joudun sairaalahoitoon noista syistä?

Vai pitäiskö vain laittaa kysymyskierros kaikille firmoille?

Hei, Yhdistin aiheesi matkavakuutus-ketjuun
T: Minnam.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Matkavakuutus ja mt-ongelmat
« Vastaus #193 : 11.09.2008, 09:44:57 »
Kannattaa ihan firmoista kysellä.
Vois äkkiseltään kuvitella, että vähintään tuosta aiheutuvat kulut rajattaisiin vakuutuksesta pois?

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #194 : 11.09.2008, 09:54:08 »
Minulla on diagnosoituna keskivaikea masennus ja skitsofrenia. Saanko matkavakuutusta joltain firmalta ja korvaako se jos joudun sairaalahoitoon noista syistä?

Vai pitäiskö vain laittaa kysymyskierros kaikille firmoille?

Ainakaan matkavakuutuksen saamista sen ei pitäisi estää. Jos sinulla on luottotiedot yms kunnossa, niin homman pitäisi pelata. Sitäpaitsi, tuskin mielenterveydelliset asiat tulevat edes ilmi vakuutusta haettaessa.
Jälkimmäiseen en kyllä osaa sanoa mitään. Matkavakuutuksiakin on eri tasoisia, osa korvaa vähemmän, osa enemmän.

Testailija

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #195 : 11.09.2008, 10:08:04 »
Paljos siinä Masterin Goldin vakuutuksessa korvataan tavaroita? Onko muuten avomies mun perheenjäsen? Samassa taloudessa toki asuu.

http://www.nordea.fi/sitemod/upload/root/fi_org/appx/fin/ehdot/Master_Visa_Gold_ehdot.pdf

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #196 : 11.09.2008, 10:46:49 »
Hmm.. Eli toisaalta, äijällä kun on toi Gold, se piisaa kyllä. Mun on turha kai siihen vaihtaa sitten. Ainakaan vielä. Katotaan nyt.
Pitäis jaksaa joskus ihan tosissaan perehtyä noihin.
Toi mun kysymys perheenjäsenestä oli höntissä paikassa, tarkoitin, että ton Eurooppalaisen vakuutuksen kanssa, onko avomies perheenjäsen, kun sitä ei oltu eritelty, kuten tuolla linkissä oli.

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #197 : 11.09.2008, 11:16:12 »
^On se perheenjäsen. Omakohtasta kokemusta.

Abolitionist

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #198 : 13.09.2008, 18:53:25 »
Ainakaan matkavakuutuksen saamista sen ei pitäisi estää. Jos sinulla on luottotiedot yms kunnossa, niin homman pitäisi pelata.
Joo ei varmaan, mietin vaan et hinta vois olla jo sitä luokkaa, että ei kiitos.

Taidan pimittää tiedon ja ottaa ihan normivakuutuksen toiselta firmalta.

Kiitos vastauksesta.

Sellasen ekstrakysymyksen voisin kuitenkin heittää, että mikä on riittävän hyvä  tietolähde sopivan vakuutuksen valitsemiseksi? Ihanko vaikka tämä ketju?

whitesand

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #199 : 13.09.2008, 19:35:51 »
Täältä ainakin näkee melko hyvin mihin hintaan porukka on saanu vakuutuksia minkäkin hintaiselle matkalle. Pelkkä vakuutusmaksun loppusumma tosin on aika huono vertailukohta, loppupeleissä sillä on väliä, mitä ne korvaa jos jotain sattuu... ja niitähän ei kovin usein pääse vertailemaan, onneksi.
Mahd.halpa vakuutus ei siis tosiaan ole yhtä kuin hyvä vakuutus.
Wit beyond measure is a man's greatest treasure.