Matkavakuutus

(Luettu 367471 kertaa)

*Kisu*

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Matkavakuutus
« Vastaus #300 : 27.12.2009, 22:24:58 »

Onko mitään tietoa paljonko tuon 45 vrk päälle kustantaa vakuutukset If:issä? Itelläni hiukka yli 3 kk olisi reissulla mittaa........

Mulla oli if:stä jatkuva matkavakuutus, joka siis kattaa 90 päivää jonka päälle otin vielä parin viikon lisävakuutuksen, maksoi n. 44€ kun kohteina oli Peru ja New York. Mutta siinä taisi olla joku pieni keskittäjäalennus ja riippuu myös kohteista...

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #301 : 28.12.2009, 20:13:00 »

Onko mitään tietoa paljonko tuon 45 vrk päälle kustantaa vakuutukset If:issä? Itelläni hiukka yli 3 kk olisi reissulla mittaa........

Mulla oli if:stä jatkuva matkavakuutus, joka siis kattaa 90 päivää jonka päälle otin vielä parin viikon lisävakuutuksen, maksoi n. 44€ kun kohteina oli Peru ja New York. Mutta siinä taisi olla joku pieni keskittäjäalennus ja riippuu myös kohteista...

Olikin hiukka enemmän tuo lisä tuohon meikäläisen vakuutuksen päälle.  >:(

Kuinkas olet saanut tuon 90 vrk jatkuvan vakuutuksen? Niin aivan sillä että olen nyt itse etsimässä vakuutusta mikä olisi pidemmän ajan voimassa mutta tuolla hinnalla mitä lisä oli Ifissä otan jo Gouda superin( eli urheilulajit on mukana) mikä on voimassa sen 3 kk.

samba

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kilroyn Gouda vakuutus
« Vastaus #302 : 02.03.2010, 01:17:32 »
Tuollainen tuli nyt ostettua lentojen kanssa, siis se vuoden jatkuva, max. 3kk reisuilla.
Fiksuna poikana aloin vakuutuksesta selvitteleen tarkemmin vasta sen ostettuani, haulla ei paljoa löytynyt, mutta jotain pelottaviakin viestejä, linkki ketjuunkin mut 404 popsahti kun yritti availla

Lainaus käyttäjältä: mustikka
Tassa jokin aika sitten selvittelin matkavakuutuksia puolen vuoden vaihtoni ajaksi ja jos minulla ei olisi ollut jo valmiiksi voimassa olevaa Easya, Kilroyn kautta hankittu Gouda olisi ollut halvin.
Löytyi ehkä syykin Goudan edullisuuteen: rahalle ei ilmeisesti saa mitään vastinetta vaikka jotain sattuisikin...  

:arrow:  http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?p=166932#166932

Muutakin negatiivistä löytyi...

Serkkupojalla on Kilroyn gouda -vakuutus ja hän on nyt saanut tapella korvauksista, kun on on pieniä näkemyseroja siitä, mikä on varastamista ja mikä "kadottamista". Paluumatkalla reppu vietiin Helsingin Rautatieasemalla linja-autopysäkiltä, kun serkku laski sen maahan pysäkin pleksilasia vasten (varas lienee ujuttanut repun takapuolelta pleksin alta). Gilroyn mukaan reppu on kadonnut ja he maksoivat tähän vedoten vain pienehkön korvauksen.

Muistan lukeneeni, että jollain muullakin olisi käynyt lähes vastaavasti?

Mitäs, meninkö ostaan HUONON sian säkissä?
Mielipiteitä/kokemuksia kiinostaisi kovasti kuulla!

Yhdistetty Matkavakuutus-ketjuun. -phanatic-
« Viimeksi muokattu: 02.03.2010, 01:28:06 kirjoittanut samba »

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Kilroyn Gouda vakuutus
« Vastaus #303 : 02.03.2010, 08:19:08 »
Eipä ole tullut vastaan vakuutusyhtiötä josta ei kuulisi vastaavia tarinoita - firmojen tehtävä on nyhtää mahdollisimman paljon rahaa vakuutuksenottajilta ja maksaa mahdollisimman vähän korvauksia. Usein toimintatapana on ensin evätä korvaukset ja valituksen ja lisäselvitysten jälkeen myöntää ne. Iso osa korvauksenhakijoista luovuttaa ensimmäisen päätöksen jälkeen ja firma säästää rahaa.

cocoa

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Kilroyn Gouda vakuutus
« Vastaus #304 : 02.03.2010, 11:27:18 »
Lainaus
Löytyi ehkä syykin Goudan edullisuuteen: rahalle ei ilmeisesti saa mitään vastinetta vaikka jotain sattuisikin... 

Mitä tarkoitat? :o Mietin juurikin samaa vakuutusta. Tuo alla oleva linkki ei ottanut toimiakseen. Miten muut ovat tän Gouda superin kanssa tulleet toimeen, kokemuksia?

cocoa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #305 : 05.03.2010, 10:10:53 »
Kun täällä nyt on vähän hiljaista tuon Gouda Superin suhteen niin haluaisin kokeneempien mielipiteitä, kannattaako tehdä niin että pitää jonkun perusmatkavakuutuksen ja ostaa vaikka paikan päältä jonkun sukellusvakuutuksen tms silloin kun extreme-aktiviteetteja harrastaa? Miten näistä tulee hintaa?

Vai ottaako vaan suosiolla superi niin ei tarvitse miettiä yksityiskohtia.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #306 : 05.03.2010, 12:20:12 »
Uutisissa oli jokin aikaa sitten 18-27 -vuotiaiden rahan käytöstä. Tässä tutkimuksessa selvisi mm. että kolmannekselle ei jää koskaan mitään säästöön ja että suuri menoerä nuorten elämässä on vakuutukset. Siis vakuutukset, mitähäh?!? Eikö nuorilla ole mitään muuta rahantuhlauskohdetta?

Parin viikon päästä oli luvassa toinen vakuutusuutinen. Nykyään monet lapsiperheet ottavat ylimääräisen sairausvakuutuksen. Siis se, mikä amerikoissa on pakollista, sitä suomalaiset tekevät (maksavat) vapaaehtoisesti.

Mikä ihmeen vakuutusinto on iskenyt suomalaisiin? Onko elämä niin kovin pelottavaa?

Eikä tämä purkaus mikään off-topic ole.

Itse olen sitä mieltä, että matkustajat ylivakuuttavat itseään. Itse matkustelen usein ilman vakuutuksia. Se perus 3kk on aina olemassa, mutta sen jälkeen en jaksa lisävakuutuksia hankkia. Luulen, että syynä on se, että olen niin paljon matkustanut ja todennut, että ei siellä reissussa mitään koskaan satu. Mitä siis turhia makselemaan.

cocoa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #307 : 05.03.2010, 12:59:53 »
Viimesellä pidemmällä reissulla meni jalka paskaksi ja päädyin leikkauspöydälle 8)

Jotta se Gouda Super vai joku aivan muu?

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #308 : 05.03.2010, 13:22:27 »
Parin viikon päästä oli luvassa toinen vakuutusuutinen. Nykyään monet lapsiperheet ottavat ylimääräisen sairausvakuutuksen. Siis se, mikä amerikoissa on pakollista, sitä suomalaiset tekevät (maksavat) vapaaehtoisesti.

Muutama satanen vuodessa on pieni hinta siitä, että voi kuskata lapsen tarvittaessa yksityiselle välttäen samalla julkisten arvauskeskusten/polien tuntien jonotushelvetin. Ja tietenkin bonusta myös siitä, ettei tarvitse jonotella kaikenmaailman piripäiden sekä pilleriveikkojen keskellä.

vehvis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #309 : 05.03.2010, 13:30:37 »
En ole koskaan vielä yli 3kk reissuun päässyt, mutta vuodatanpa ajatuksiani siltikin. Mun mielestä se vakuutus on hyvin halpa ja kannattava olla. Jos se vakuutus nyt maksaa 5% tai vaikka 10% matkan kustannuksista, maksan sen mieluusti ihan pelkästään mielenrauhasta. Aasian liikenne on jo aika hazardia itsessään, kolarin mahdollisuus ei oo ihan hirveän pieni.. Mutta kukin tavallaan :)

Sukellusvakuutuksista kannattanee miettiä tälläistä; http://www.diversalertnetwork.org/

Työkaveri tuota kehui, itselläni ei ole kokemusta tai tarkempaa tietoa.. Ainakin oli halpa, jotain kuutisenkymppiä vuodessa maksaa.
"Tee aina selvinpäin se, mitä lupaat humalassa. Opitpahan olemaan hiljaa." - Hemingway

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #310 : 05.03.2010, 14:48:04 »

Itse olen sitä mieltä, että matkustajat ylivakuuttavat itseään. Itse matkustelen usein ilman vakuutuksia. Se perus 3kk on aina olemassa, mutta sen jälkeen en jaksa lisävakuutuksia hankkia. Luulen, että syynä on se, että olen niin paljon matkustanut ja todennut, että ei siellä reissussa mitään koskaan satu. Mitä siis turhia makselemaan.

Mielestäni matkavakuutusta ottaessa ei voi ylivakuuttaa itseään. Vakuutusterminä ylivakuuttaminen tarkoittaa sitä, että otetaan vakuutus suuremmalle summalle kuin mitä vakuutusarvo on. Käytännössä ainoa tapa ylivakuuttaa itsensä matkavakuutuksella, on ottaa kaksi vakuutusta tai sopia niin älytön vakuutussumma että vakuutuksen hinta nousee kohtuuttomaksi.

Mielestäni matkavakuutuksen edullinen hinta (n. 50 euroa vuodessa) on halpa hinta siinä vaiheessa kun ryhdytään tilaamaan ambulanssilentoa Australiasta (tai vaikka alpeilta) tai maataan 3 kk amerikkalaisen sairaalan palovammaosastolla keinotekoisessa koomassa.

Disclaimerina haluan mainita, että olen työskennellyt lähes neljä vuotta suomalaisessa vakuutusyhtiössä ja mm. maksanut yllämainitut laskut matkavakuutuksesta (ei ole halpaa ei).

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #311 : 09.03.2010, 04:27:58 »

Hoh hoijjaa, mitäpäs sitten kun sattuu? Muutama satanen tuntuu aika kohtuulliselta korvaukselta siinä vaiheessa kun tilaillaan ambulanssilentoja toiselta puolelta maailmaa. Entä jos silloin ei olekaan vakuutusta ja tililtä ei satu löytymään sitä yli 100.000 euroa. Voi tulla hikiset paikat.

Nimimerkillä kokemusta löytyy.
Better to burn out than fade away

skavoovie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #312 : 09.03.2010, 14:36:06 »
Matkavakuutuksen tarpeesta näköjään jauhetaan useammassakin ketjussa (jatkuvan vakuutuksen lopettamisesta se toinen) samalla tavalla, joten kommentoidaan vähän..

Ihmiset ovat erilaisia riskinottajia. Monet ottaisivat esimerkiksi mielummin 100€ käteen kuin 20% mahdollisuuden voittaa 600€, eli ovat riskinvälttäjiä. Ihmisillä on voimakas taipumus välttää erityisesti riskejä, joiden haitta on iso, mutta todennäköisyys pieni.

Näin näyttää olevan näissäkin ketjuissa, joissa 100000€ ambulanssilentoja pidetään ilmiselvänä argumenttina vakuutuksen tarpeellisuudesta. Tietysti kuka tahansa ottaisi parilla sadalla eurolla nuo lennot sitten kun vahinko on käynyt - mutta etukäteen ajatellen todennäköisyys lentojen tarpeelle on hyvin pieni.

Toiset taas ovat riskin suhteen neutraaleja, tai jopa riskinottajia. 100€ vakuutus ei kannata, jos korvattavan ambulanssilennon todennäköisyys on alle promillen. Tällaiselle henkilölle ambulanssilentoargumentti on sama kuin se, että kannattaa lotota, koska päävoiton sattuessa pari euroa oli halpa hinta kupongista. Kauhutarinoilla ilman todennäköisyyksiin liittyviä väitteitä ei näiden päitä käännetä.

Itse käytän matkavakuutusta, mutta en pelkästään siksi, että matkalla voi mahdollisesti käydä jotain, johon se auttaa.

cocoa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #313 : 09.03.2010, 14:51:28 »
Riippunee matkan laadustakin. Jos lähtee pitkälle matkalle ja tietää että tulee rymyämään ja kokeilemaan kaikennäköistä niin tekevälle sattuu. Ainakin omalla kohdalla on pitänyt ihan hyvin kutinsa. Sillon se vakuutus on ihan fiksu veto.
Jatkuva vakuutus kattaa riittävästi pienellä rahalla sitten ne lyhyemmätkin matkat kun on eri aktiviteetit tiedossa. Ei tarvitse mitään sen kummempia turvia enää kikkailla. Pitkän pennin olen vakuuttamalla säästänyt ::)

skavoovie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #314 : 09.03.2010, 15:22:06 »
Jep. Matkavakuutushan maksaa kaikille saman - eli vakuutusyhtiö on laskenut keskimääräiset korvaukset + siivu omaan taskuun ja siitä hinta. Jos on kova rymyämään, voi hyvin olla että vakuutuksesta saa keskimäärinkin enemmän takaisin kuin mitä siitä maksaa.

jurppe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #315 : 09.03.2010, 16:00:30 »
Itse käytän matkavakuutusta, mutta en pelkästään siksi, että matkalla voi mahdollisesti käydä jotain, johon se auttaa.
Minulle ei kyllä tule muita oleellisia järkisyitä mieleen vakuutuksen ottamiseksi, kuin se että mahdollisesti jotain voi tosiaankin käydä?

Mitään ei tosiaankaan pitäisi käydä, mutta niin vaan on käynyt, niin itselle kuin matkakavereillekin. Vuosimatkavakuutuksen hinta on niin mitätön että pidän sen ottamatta jättämistä lähinnä typeryytenä vähänkään enemmän matkustavalle.

On tietysti näitä tapauksia joille ei kertakaikkiaan voi sattua mitään. No sitten kun kaikesta huolimatta napsahtaa leukaan, niin kruunun kyyti ja ilmainen apu kyllä kovasti kelpaisi, ja usein sitä jopa vaaditaankin.

skavoovie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #316 : 09.03.2010, 16:31:15 »
No juu, olipas vähän epäselvästi ilmaistu: tarkoitin siis, että se, että jokin asia on mahdollinen ei vielä riitä, vaan olen itse omalta osaltani arvioinut vahingon todennäköisyyden riittävän isoksi, että vakuutus kannattaa.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #317 : 10.03.2010, 09:05:35 »
Tällaiselle henkilölle ambulanssilentoargumentti on sama kuin se, että kannattaa lotota, koska päävoiton sattuessa pari euroa oli halpa hinta kupongista.

Tavallaan lottoamisen voikin ajatella olevan kohtuullisen järkevää, mutta koskaan ei kannata pelata yli yhtä riviä. Ilman yhtään riviä päävoiton todennäköisyys on luonnollisesti nolla. Yhdellä rivillä ollaan mukana, kun taas rivimäärää kasvattamalla ei saavuteta merkittävää hyötyä hinnan noustessa kuitenkin jo korkeaksi.

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #318 : 14.03.2010, 12:13:40 »
Minä olenkin sitten melkoinen lottovoittaja, kun matkavakuutukseni on joutunut korvaamaan jo kaksi isoa sairaalalaskua kahdesta eri maasta - siis laskuja, joita muuten olisin maksanut muutaman vuoden. Ja kummassakin kyse sairastumisesta, ei tapaturmasta, joten itse en omalla toiminnallani olisi voinut lasarettireissuja mitenkään välttää.

Kun makaa SARSin kourissa pekingiläisessä yksityissairaalassa, jossa pelkkä käsipäivää on 1000 dollaria, sitä on kumman kiitollinen, että oli tarpeeksi järkevä ottamaan vakutuuksen ennen matkaa.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #319 : 14.03.2010, 13:14:38 »
Mulla on aina jatkuva matkavakuutus, pidemmälle reissulle olen ottanut vielä erillisen matkavakuutuksen. Koskaan en ole sitä tarvinnut, *koputtaa puuta*, mutta ei tulisi mieleenikään lähteä reissuun ilman vakuutusta. Jokainen tietysti miettii itse millaisen riskin on valmis ottamaan, mutta itse en sellaista riskiä ota. Aika naiivia on ajatella että *ei mulle koskaan mitään satu kun kaikki tapahtuu aina muille*, kun se on moneen kertaan todettu että aina sattuu ja tapahtuu! Yhteiskuntaa kyllä huudetaan heti apuun mutta ei olla valmiita pistämään muutamaa satasta likoon oman terveyden ja turvallisuuden puolesta.
Soarele este galben